abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208167444
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het is je eigen topic.. ik mag toch hopen dat je even nadenkt voor je aan iets begint? Eens een keer antwoorden als je zin hebt is nu niet meteen een goede insteek?
Ook waar :@ Ik zal erop letten.
pi_208167459
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, sorry. :{
Nee hoor, je had helemaal gelijk :)
pi_208173445
Kwart- en halfbloedjes.. Het zijn gewoon mensen toch?

Mensen met 1 blanke en 1 (donker) getinte (groot)ouder worden overigens vaker gediscrimineerd door de (donker) getinte medemens dan door de blanke medemens. Zeker wanneer zij zich identificeren met de Nederlandse normen en waarden.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 02:16:04 #54
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_208173792
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 23:38 schreef madam-april het volgende:

Mensen met 1 blanke en 1 (donker) getinte (groot)ouder worden overigens vaker gediscrimineerd door de (donker) getinte medemens dan door de blanke medemens. Zeker wanneer zij zich identificeren met de Nederlandse normen en waarden.
Iedereen weet dat donkere mensen de echte racisten zijn.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_208173799
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:53 schreef Medusa666 het volgende:
Wat denken jullie?
op mij komt het over alsof je heel hard probeert toch een soort van slachtofferrol te creeeren...
opvallend genoeg door te verwijzen naar ándere personen die je allemaal gesproken hebt, en waarvan je kunt aangeven hoe 'knappe en intelligente mensen'dit allemaal waren.

komt ook een beetje over alsof je halfbloedjes die _niet_ 'knap' zijn en /of 'zeer intelligent' zouden zijn (en die goed als model of op de tv kunnen werken) kennelijk uitsluit.
alsof het dan opeens wel 'normaal'is dat die depressief zijn... als ze niet geschikt zijn voor model of tv.

ben je overigens zelf ook 'halfbloedje'' en denk je van jezelf dat je ook best wel model kunt zijn of geschikt voor een baan op de tv?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208173890
Beweringen zonder een bron behalve zichzelf.
Anderen dom noemen.

TS zet zichzelf wel erg makkelijk buiten spel, in d’r eigen topic ook nog eens :|W
pi_208174582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 04:48 schreef Prego het volgende:
Beweringen zonder een bron behalve zichzelf.
Anderen dom noemen.

TS zet zichzelf wel erg makkelijk buiten spel, in d’r eigen topic ook nog eens :|W
:@
pi_208174588
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Hoe link je die onzekerheid, depressie, ‘nergens bijhoren’ aan discriminatie? Komen die problemen niet eerder doordat ze thuis met verschillende culturen te maken hebben?
Ik heb dus in verschillende woongroepen gewoond. En op straat geleefd (wel met een dak boven mijn hoofd) Dus veel mensen bestudeerd en het aard van het beestje ken ik inmiddels in mijn ogen dan.

Ik ben zelf iemand van kleur. Geen halfbloed. Juist volbloed zoals ze dat noemen. Relatie gehad met een kwartbloed.. die letterlijk zei dat die jaloers was op het feit dat ik volbloed was.

Ook een andere jongen die een oogje op mij had…en zoekende was in zijn afkomst.

Altijd veel national geographic gekeken en documentaires waaruit blijkt dat kwart en halfbloedjes wel degelijk gediscrimineerd worden in de samenleving.

[ Bericht 5% gewijzigd door Medusa666 op 28-02-2023 09:10:11 ]
pi_208174628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 02:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]
op mij komt het over alsof je heel hard probeert toch een soort van slachtofferrol te creeeren...
opvallend genoeg door te verwijzen naar ándere personen die je allemaal gesproken hebt, en waarvan je kunt aangeven hoe 'knappe en intelligente mensen'dit allemaal waren.

komt ook een beetje over alsof je halfbloedjes die _niet_ 'knap' zijn en /of 'zeer intelligent' zouden zijn (en die goed als model of op de tv kunnen werken) kennelijk uitsluit.
alsof het dan opeens wel 'normaal'is dat die depressief zijn... als ze niet geschikt zijn voor model of tv.

ben je overigens zelf ook 'halfbloedje'' en denk je van jezelf dat je ook best wel model kunt zijn of geschikt voor een baan op de tv?
Heb je gelijk in, maar ik ben ook daadwerkelijk slachtoffer geweest. Nee ik blijf er niet in hangen, maar stel juist vragen om verder te komen.

Verder nee, zelf geen halfbloedje. Nee ik vind mezelf geen model of geschikt voor een baan op tv.
pi_208174662
Ik begrijp niet zo goed waarom het altijd een taboe is om het over dit soort onderwerpen te hebben. Denk dat dit juist goed is om even het onderbewustzijn van mensen te kraken.

Voor de duidelijkheid. Ik heb ook in het verleden bijvoorbeeld hele donkere mensen toch echt gediscrimineerd in mijn gedachten. Ja het is maar een gedachte, maar op het moment dat je erover gaat nadenken.. ga je er ook onbewust naar handelen. En dat voelen mensen is mijn ervaring.
pi_208174769
Nou ik begrijp er inderdaad niks meer van waarom ik dit topic heb geopend _O-

Ik denk dat ik dit topic inderdaad heb geopend om mijn eigen inzichten te zien bevestigd worden :P Dus bij deze. De andere reacties zijn van harte welkom.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 09:26:11 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208174868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:01 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik heb dus in verschillende woongroepen gewoond. En op straat geleefd (wel met een dak boven mijn hoofd) Dus veel mensen bestudeerd en het aard van het beestje ken ik inmiddels in mijn ogen dan.

Ik ben zelf iemand van kleur. Geen halfbloed. Juist volbloed zoals ze dat noemen. Relatie gehad met een kwartbloed.. die letterlijk zei dat die jaloers was op het feit dat ik volbloed was.

Ook een andere jongen die een oogje op mij had…en zoekende was in zijn afkomst.

Altijd veel national geographic gekeken en documentaires waaruit blijkt dat kwart en halfbloedjes wel degelijk gediscrimineerd worden in de samenleving.
Beantwoord je hiermee wel echt mijn vraag?

Ik wil niet bagatelliseren wat discriminatie met iemand kan doen. Maar de maatschappij is voor de meeste mensen geen warm bad.

Ik zou zeggen: praat erover. Wat kom jij tegen? Wat doet het met je? Wat heeft jou geholpen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208174989
Ik reageer hier even vanuit mijn subjectieve ervaring, maar ik heb de afgelopen jaren een handvol opdrachten uitgevoerd voor grote financials en (semi) overheidsinstellingen. Daar kwam ik er toch wel behoorlijk achter dat die behoorlijk geil zijn op inclusiviteit en dat je met een donkerdere huidskleur (liefst met bijbehorende niet typisch nederlands klinkende achternaam) echt een behoorlijke streep voor hebt als het gaat om promotie / teamlead functies. Ben je dan ook nog eens vrouw is het al helemaal top.

Dus ik denk juist dat er in de huidige tijdsgeest volop kansen liggen, juist voor wat je noemt ''halfbloedjes''. Merk wel dat de media/ reclamewereld nog niet zo heel veel moet hebben van echt zwarte mensen.
pi_208178832
JE moet dat soort dingen ook niet bespreken in een psychiatrische kliniek.

Kan het me gewoon niet voorstellen dat als je een leuk uiterlijk hebt en half- of kwartbloedje bent dat je dat onzekerheid oplevert om de door jou genoemde redenen.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:57:47 #65
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208179166
Ik zie overigens veel blanken gediscrimineerd worden in eigen land notabene. Daar hoor je eigenlijk nooit wat over. Wel jammer en ziek ook.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:01:09 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:57 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zie overigens veel blanken gediscrimineerd worden in eigen land notabene. Daar hoor je eigenlijk nooit wat over. Wel jammer en ziek ook.
Daar hoor je nooit wat over? :')
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:02:08 #67
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208179227
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar hoor je nooit wat over? :')
Nee, daar hoor je nooit wat over.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:05:33 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Nee, daar hoor je nooit wat over.
Dat is dan wel een fucking grote steen waar jij onder leeft.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:07:42 #69
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208179306
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is dan wel een fucking grote steen waar jij onder leeft.
Ik leef gewoon in een huis hoor en heb multimedia tot mijn beschikking. Bijna nooit wat over blanken die gediscrimineerd worden maar zodra een gekleurde iets verzint over een hoofddoekje die van het hoofd word af getrokken staat de wereld op zijn kop :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:11:05 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:07 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Ik leef gewoon in een huis hoor en heb multimedia tot mijn beschikking. Bijna nooit wat over blanken die gediscrimineerd worden maar zodra een gekleurde iets verzint over een hoofddoekje die van het hoofd word af getrokken staat de wereld op zijn kop :)
Echt heel raar. Dan heb je dus al die jaren de zwartepiet-discussie gemist (ze pakken ons ook alles af) en de klachten over de asielzoekers die ‘onze huizen’ inpikken, etc. etc.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:14:04 #71
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208179377
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Echt heel raar. Dan heb je dus al die jaren de zwartepiet-discussie gemist (ze pakken ons ook alles af) en de klachten over de asielzoekers die ‘onze huizen’ inpikken, etc. etc.
Dat valt onder discriminatie tegen de blanke nederlander?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_208179389
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:09 schreef Medusa666 het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom het altijd een taboe is om het over dit soort onderwerpen te hebben.
Het is geen taboe, het is meer de manier waarop jij het doet.

Ik geloof best dat de groep waar jij het over hebt problemen heeft. Ik ben een Nederlandse Turk (in Nederland geboren, Turkse afkomst). Ik ben te Turks voor Nederlanders en te Nederlanders voor Turken - om maar even te generaliseren. Identiteitscrisis voor deze groep (mensen met een migratieachtergrond zoals dat tegenwoordig genoemd wordt) is heel normaal; waar hoor je nou bij? Je valt overal een beetje buiten de boot, behalve bij de mensen die zelf weten wat het is en hoe het voelt. Sommigen hebben er meer last dan van anderen, iedereen gaat er net anders mee om natuurlijk.

Waar wilde ik nou heen? Oh ja... Hoe zou jij nou reageren als ik zeg dat mensen met een migratieachtergrond eigenlijk een eigen landje zouden moeten hebben? Of welk andere groep dat zo z'n eigen problemen heeft?

Toen je begon over een eigen land nam ik je niet meer serieus. En dat je dan nog zegt dat je zelf niet eens onderdeel maakt van de groep waar je het over hebt en je maar conclusies hebt getrokken na gesprekken met die mensen om dan vervolgens voor ze op te komen en dan dus domme dingen zegt vind ik gewoon kwalijk.

Je helpt namelijk niemand door absurde dingen te zeggen (namens een andere groep) en vervolgens mensen te gaan aanvallen in je eigen topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 16:15:45 ]
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:15:04 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:14 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Dat valt onder discriminatie tegen de blanke nederlander?
Dat zijn de witte nederlanders die zich gediscrimineerd voelen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:18:19 #74
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208179434
Mijn broertje is gemixt, dus als ik me dit afvraag dan val ik hem lastig. Hij heeft er eigenlijk geen last van zegt ie, ook niet dat gevoel nergens bij te horen. Daar ben ik blij mee. Wel heeft ie (onterecht in mijn optiek) het gevoel dat ie heel anders is dan zijn oudere broers en zus, terwijl wij meer op elkaar lijken. Dat heeft ie nooit gelinkt met zijn gemixte afkomst, die wij niet delen en ik denk zelf ook dat het door andere factoren komt (hij is een stuk jonger, heeft ook autisme en zijn beeld op ons is vertekend doordat hij ons niet ervaren heeft op zijn leeftijd, zoals wij hem wel ervaren hebben op die leeftijd), maar onbewust kan zoiets natuurlijk nog meespelen.
pi_208179446
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zijn de witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen.
Dat ben ik niet met je eens, er zijn ook genoeg gekleurde mensen die het er niet mee eens zijn.

Daarnaast is dit idd een raadseltopic waar ik zelf ook weinig mee kan.. Ik zie juist dat half/kwartjes die er mooi uit zien net zoals anderen behandeld worden.
Just say hi!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:21:53 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:19 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens, er zijn ook genoeg gekleurde mensen die het er niet mee eens zijn.

Daarnaast is dit idd een raadseltopic waar ik zelf ook weinig mee kan.. Ik zie juist dat half/kwartjes die er mooi uit zien net zoals anderen behandeld worden.
Jij hoort ook nooit iets over witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:23:27 #77
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208179497
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zijn de witte nederlanders die zich gediscrimineerd voelen.
Voelen? dus is onzin? en onterecht dat ze klagen? en hoezo 'wit'? Blank is het juiste woord volgens mij maar een andere discussie.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_208179504
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij hoort ook nooit iets over witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen?
Daar heb ik het niet over, jij kwam met een punt waar blijkbaar alleen de witte Medelander last van had... dat is niet het geval.. (of ik lees het weer eens verkeerd).

En ik zie het puntje discriminatie niet bij ZP, wel traditie die volgens anderen niet mag. Ik zie daar niets terug van wat onder het kopje discriminatie zou moeten vallen, maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Gaat over halfjes en kwartjes... :@
Just say hi!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:26:48 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179534
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:24 schreef Chandler het volgende:

[..]
Daar heb ik het niet over, jij kwam met een punt waar blijkbaar alleen de witte Medelander last van had... dat is niet het geval.. (of ik lees het weer eens verkeerd).

En ik zie het puntje discriminatie niet bij ZP, wel traditie die volgens anderen niet mag. Ik zie daar niets terug van wat onder het kopje discriminatie zou moeten vallen, maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Gaat over halfjes en kwartjes... :@
Dit was waar ik op reageerde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:57 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zie overigens veel blanken gediscrimineerd worden in eigen land notabene. Daar hoor je eigenlijk nooit wat over. Wel jammer en ziek ook.
Ik heb zelf niet de indruk dat witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen daarover eigenlijk altijd hun mond zouden houden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:28:39 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:23 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Voelen? dus is onzin? en onterecht dat ze klagen? en hoezo 'wit'? Blank is het juiste woord volgens mij maar een andere discussie.
Het ging er toch om dat je daar nooit iets over hoort volgens jou?

Ik houd mij verder verre van de vraag of de klacht terecht is of niet. Maar de claim dat klachten hierover nooit kenbaar worden gemaakt lijkt mij echt onzin.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:28:45 #81
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208179561
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit was waar ik op reageerde.
[..]
Ik heb zelf niet de indruk dat witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen daarover eigenlijk altijd hun mond zouden houden.
Ik ook niet. Gaat juist alleen maar daarover de hele tijd. Doodvermoeiend. 'De meest gediscrimineerde groep is de blanke man en dat in eigen land, we mogen niks meer zeggen, blablablabla...'
pi_208179568
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit was waar ik op reageerde.
[..]
Ik heb zelf niet de indruk dat witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen daarover eigenlijk altijd hun mond zouden houden.
Duidelijk! Dank!

Persoonlijk zie ik weinig nieuws over witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen en daarnaast ken ik ook weinig witte Medelanders die dat ook ervaren.... maar misschien ben ik er blind voor hoor.
Just say hi!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:29:55 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179580
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:28 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik ook niet. Gaat juist alleen maar daarover de hele tijd. Doodvermoeiend. 'De meest gediscrimineerde groep is de blanke man en dat in eigen land, we mogen niks meer zeggen, blablablabla...'
Altijd fijn als iemand snapt wat ik bedoel.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:34:09 #84
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208179640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:29 schreef Chandler het volgende:

[..]
Duidelijk! Dank!

Persoonlijk zie ik weinig nieuws over witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen en daarnaast ken ik ook weinig witte Medelanders die dat ook ervaren.... maar misschien ben ik er blind voor hoor.
Altijd fijn als iemand snapt wat ik bedoel.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:35:46 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179654
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:34 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Altijd fijn als iemand snapt wat ik bedoel.
Misschien ben jij er ook wel blind voor. Chandler houdt die optie tenminste nog open.

En het zit hem niet dwars. Jou wel.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 16:40:06 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208179710
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:14 schreef YStec het volgende:

[..]
Het is geen taboe, het is meer de manier waarop jij het doet.

Ik geloof best dat de groep waar jij het over hebt problemen heeft. Ik ben een Nederlandse Turk (in Nederland geboren, Turkse afkomst). Ik ben te Turks voor Nederlanders en te Nederlanders voor Turken - om maar even te generaliseren. Identiteitscrisis voor deze groep (mensen met een migratieachtergrond zoals dat tegenwoordig genoemd wordt) is heel normaal; waar hoor je nou bij? Je valt overal een beetje buiten de boot, behalve bij de mensen die zelf weten wat het is en hoe het voelt. Sommigen hebben er meer last dan van anderen, iedereen gaat er net anders mee om natuurlijk.

Waar wilde ik nou heen? Oh ja... Hoe zou jij nou reageren als ik zeg dat mensen met een migratieachtergrond eigenlijk een eigen landje zouden moeten hebben? Of welk andere groep dat zo z'n eigen problemen heeft?

Toen je begon over een eigen land nam ik je niet meer serieus. En dat je dan nog zegt dat je zelf niet eens onderdeel maakt van de groep waar je het over hebt en je maar conclusies hebt getrokken na gesprekken met die mensen om dan vervolgens voor ze op te komen en dan dus domme dingen zegt vind ik gewoon kwalijk.

Je helpt namelijk niemand door absurde dingen te zeggen (namens een andere groep) en vervolgens mensen te gaan aanvallen in je eigen topic.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
Mijn broertje is gemixt, dus als ik me dit afvraag dan val ik hem lastig. Hij heeft er eigenlijk geen last van zegt ie, ook niet dat gevoel nergens bij te horen. Daar ben ik blij mee. Wel heeft ie (onterecht in mijn optiek) het gevoel dat ie heel anders is dan zijn oudere broers en zus, terwijl wij meer op elkaar lijken. Dat heeft ie nooit gelinkt met zijn gemixte afkomst, die wij niet delen en ik denk zelf ook dat het door andere factoren komt (hij is een stuk jonger, heeft ook autisme en zijn beeld op ons is vertekend doordat hij ons niet ervaren heeft op zijn leeftijd, zoals wij hem wel ervaren hebben op die leeftijd), maar onbewust kan zoiets natuurlijk nog meespelen.
Deze recente posts gaan inhoudelijk in op het onderwerp dat TS niet zo heel handig heeft aangekaart in de OP.

Ik hoop dat @Medusa666 er nog op gaat reageren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208179823
Kwart bloedje hier, heb nooit het idee gehad dat ik nergens bij hoor. Die drang om "ergens bij te horen" had ik sowieso alleen maar tijdens mijn pubertijd, als je op zoek bent naar je eigen identiteit en dat denkt te vinden door op zoek te gaan naar gelijkgestemden. En dat ging toen meer om kleding en muziekkeuze etc. niet om kleur. Heb me ook nooit gediscrimineerd gevoeld vanwege mijn genen mix, sterker nog, heb dat hier in Nederland altijd als een voordeel gezien.
pi_208179906
@Medusa666 mijn eerste vraag is dan gelijk waar je die informatie vandaan haalt?
Als je toevallig bij de lokale GGZ werkt waar veel gemixte mensen wonen zeg ik gewoon logica.

Voor de rest heb ik er nooit van gehoord en waar ik woon sterft het van de "halfbloedjes"
pi_208180372
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:53 schreef Medusa666 het volgende:
Je hoort vaak “leuk een halfbloedje O+ en wat zijn ze toch knap”.. maar maakt dat ze ook meer gewild?
Jazeker. Als het tenminste geen jankerts zijn.
pi_208181352
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:16 schreef Cupfighter het volgende:
Weer gezeik over kleurtjes
Dit inderdaad en geleuter over privileges. TS is gewoon een racist.

quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:07 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Het maakt wel uit want jij hebt toch de privilege.. als volbloed dat je meerdere volbloedjes tegenkomt waarmee je op dezefde golflengte mee communiceert en in je onderbewustzijn meer vertrouwt.. en elkaar meer dingen kunt toespelen/ connecties opbouwt wat een grotere kans heeft op overleven.

Halfbloedjes en kwartbloedjes hebben die privileges niet waardoor het zelfmoordaantal bij hen ook groter is ;( En we kunnen die groep toch niet zomaar laten gaan?
Welke privileges? Je praat over een verzonnen probleem. Hetzelfde heeft een blanke Nederlander ook als deze naar Turkije, China, Frankrijk, Spanje of een land in Zuid-Amerika verhuisd.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208184142
Halfbloedjes op hbo, yeah sure :')
pi_208184333
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij hoort ook nooit iets over witte Nederlanders die zich gediscrimineerd voelen?
Ik niet.

Zie wel witte Nederlanders die de racisme!-kaart trekken, maar dat doen ze altijd voor dr gekleurde medemens. Die kunnen dat zelf kennelijk niet, dus moet menig linkse, witte woke!-rakkers dat voor ze doen. Ofzo.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 21:40:05 #93
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208184366
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:53 schreef Medusa666 het volgende:
Je hoort vaak “leuk een halfbloedje O+ en wat zijn ze toch knap”.. maar maakt dat ze ook meer gewild?
Nee, dat hoor ik niet vaak.

quote:
Ik heb een aantal kwart en halfbloedjes gesproken
Niet echt betrouwbaar onderzoek dus.

quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:07 schreef Medusa666 het volgende:
Halfbloedjes en kwartbloedjes hebben die privileges niet waardoor het zelfmoordaantal bij hen ook groter is
En die conclusie trek jij na het spreken van een aantal kwart- en halfbloedjes? Naast te weinig data is dit niet eens een onderzoek waarin je naast correlatie ook het causale verband onderzoekt.

quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:27 schreef Medusa666 het volgende:
Nou. Nu voel ik me wel schuldig dat ik een beetje hier op mijn topic mensen zit af te katten ;(

Ik waardeer iedereen zijn bijdrage hier voor de duidelijkheid. Maar als je iets niet snapt. Kan je ook gewoon doorvragen in plaats van zo snel conclusies trekken.
Wellicht kun je dat advies ook zelf gebruiken: je trekt namelijk conclusies over een complete groep mensen en legt verbanden nadat je slechts enkele personen hebt gesproken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:01 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik heb dus in verschillende woongroepen gewoond. En op straat geleefd (wel met een dak boven mijn hoofd) Dus veel mensen bestudeerd en het aard van het beestje ken ik inmiddels in mijn ogen dan.
Om nou te zeggen dat je hele bevolkingsgroepen "door hebt" en dus zo maar conclusies mag trekken omdat je mensen hebt "bestudeerd" terwijl je dakloos was, is een erg overtrokken uitspraak.

quote:
Relatie gehad met een kwartbloed.. die letterlijk zei dat die jaloers was op het feit dat ik volbloed was.

Ook een andere jongen die een oogje op mij had…en zoekende was in zijn afkomst.

Altijd veel national geographic gekeken en documentaires
Ok, dus naast enkele anekdotes heb je ook tv gekeken. Nog steeds ontbreekt een gedegen basis voor de door jou gemaakte uitspraken.

Dit topic is dus vooral gebaseerd op jouw aannames, op jouw (beperkte) belevingswereld en is zomaar te extrapoleren naar complete bevolkingsgroepen. Laat staan dat er sprake is van een causaal verband.
F.K.A. SuperwormJim
pi_208186401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:48 schreef hoe-die-nie het volgende:
Kwart bloedje hier, heb nooit het idee gehad dat ik nergens bij hoor. Die drang om "ergens bij te horen" had ik sowieso alleen maar tijdens mijn pubertijd, als je op zoek bent naar je eigen identiteit en dat denkt te vinden door op zoek te gaan naar gelijkgestemden. En dat ging toen meer om kleding en muziekkeuze etc. niet om kleur. Heb me ook nooit gediscrimineerd gevoeld vanwege mijn genen mix, sterker nog, heb dat hier in Nederland altijd als een voordeel gezien.
Interessant om te lezen :) Wat fijn dat jij je nooit gediscrimineerd hebt gevoeld… dat lucht mij toch wel op. Heel erg bedankt voor je eerlijke bijdrage. Mijn beeld is hierdoor toch wel een beetje bijgesteld nu.


Maar nu heb ik dan toch de vraag.

Sta jij zelf over het algemeen heel positief in het leven en heb je altijd een bepaalde bewijsdrang gehad of niet? Ik heb dit nodig voor mijn beeldvorming, maar je hoeft er geen antwoord op te geven als je dat niet wilt.
pi_208186405
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
Mijn broertje is gemixt, dus als ik me dit afvraag dan val ik hem lastig. Hij heeft er eigenlijk geen last van zegt ie, ook niet dat gevoel nergens bij te horen. Daar ben ik blij mee. Wel heeft ie (onterecht in mijn optiek) het gevoel dat ie heel anders is dan zijn oudere broers en zus, terwijl wij meer op elkaar lijken. Dat heeft ie nooit gelinkt met zijn gemixte afkomst, die wij niet delen en ik denk zelf ook dat het door andere factoren komt (hij is een stuk jonger, heeft ook autisme en zijn beeld op ons is vertekend doordat hij ons niet ervaren heeft op zijn leeftijd, zoals wij hem wel ervaren hebben op die leeftijd), maar onbewust kan zoiets natuurlijk nog meespelen.
Wat fijn dat je zo eerlijk bent erover :)
pi_208186411
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Beantwoord je hiermee wel echt mijn vraag?

Ik wil niet bagatelliseren wat discriminatie met iemand kan doen. Maar de maatschappij is voor de meeste mensen geen warm bad.

Ik zou zeggen: praat erover. Wat kom jij tegen? Wat doet het met je? Wat heeft jou geholpen?
Ik snap dat het voor je kan overkomen als een huilbui.. maar geloof mij maar dat ik die vragen die je hebt beantwoord zelf ook allemaal heb gedaan.

Ik ben zelf inderdaad geen volbloed Nederlander, maar wel op papier. Voel ik mij Nederlands? Ja en nee. De goede aspecten van de Nederlandse cultuur neem ik mij (de eerlijkheid en directheid en niet al te statusgerichtheid en het zoveel mogelijk stabiele)

De goede aspecten van de afkomst waar ik vandaan kom zijn in mijn ogen: dat men goed voor de ouderen zorgt.

Ik weet niet of dit je vraag beantwoord? Anders kan je het mij altijd laten weten :P
pi_208186414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:19 schreef Chandler het volgende:

[..]
Daarnaast is dit idd een raadseltopic waar ik zelf ook weinig mee kan.. Ik zie juist dat half/kwartjes die er mooi uit zien net zoals anderen behandeld worden.
Ik dacht dit zelf ook. Lekker van twee walletjes eten.. totdat ik dus die verhalen hoorde.
pi_208186426
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:40 schreef SwJ het volgende:

[..]
Nee, dat hoor ik niet vaak.
[..]
Niet echt betrouwbaar onderzoek dus.
[..]
En die conclusie trek jij na het spreken van een aantal kwart- en halfbloedjes? Naast te weinig data is dit niet eens een onderzoek waarin je naast correlatie ook het causale verband onderzoekt.
[..]
Wellicht kun je dat advies ook zelf gebruiken: je trekt namelijk conclusies over een complete groep mensen en legt verbanden nadat je slechts enkele personen hebt gesproken.
[..]
Om nou te zeggen dat je hele bevolkingsgroepen "door hebt" en dus zo maar conclusies mag trekken omdat je mensen hebt "bestudeerd" terwijl je dakloos was, is een erg overtrokken uitspraak.
[..]
Ok, dus naast enkele anekdotes heb je ook tv gekeken. Nog steeds ontbreekt een gedegen basis voor de door jou gemaakte uitspraken.

Dit topic is dus vooral gebaseerd op jouw aannames, op jouw (beperkte) belevingswereld en is zomaar te extrapoleren naar complete bevolkingsgroepen. Laat staan dat er sprake is van een causaal verband.
Opmerking 1: Nou mooi, over beperkt belevingswereld gesproken.
Opmerking 2: als je goed had gelezen heb ik meerdere onderzoeken gelezen. Jaartje universiteit ook gedaan en daar ook onderzoeken gelezen over mensen met een bi-etnische achtergrond.
Vraag 3: een causaal verband trekken is wel mogelijk op basis van de informatie die ik heb gegeven. Doe maar zelf even onderzoek ernaar als je niet te lui ervoor bent.
Opmerking 4: nee ik trek geen verbanden op basis van enkele gesproken mensen. Zoals eerder genoemd heb ik meerdere bewezen onderzoeken gelezen en waargebeurde documentaires gezien.
Mening 5: ik heb nooit gezegd dat ik dakloos was en ook hele bevolkingsgroepen door heb… beide conclusies die je zelf trekt.
Conclusie 6: Waar is jouw basis precies?
Conclusie 7: Ja ik heb om eerlijk te zijn geen woorden. Ik zou in het vervolg meer vragen stellen in plaats van uit te gaan van je eigen beperkte kennis.
pi_208186434
Ik moet er wel bij vermelden dat arrogantie inderdaad mijn valkuil is. Mensen die deze hebben opgemerkt hebben mij terecht op mijn plek gezet.
pi_208186437
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Medusa666 op 01-03-2023 04:04:25 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')