Goede apps zijn er niet is mijn ervaring. Meldingen zijn op basis van de Kp en als die een melding uitsturen ben je te laat...quote:Op maandag 6 november 2023 23:13 schreef Seven. het volgende:
Is er een app die alerts geeft bij hoge kans en meldingen op basis van gps? Soort van Flitsmeister voor noorderlicht?
quote:Op zondag 5 november 2023 22:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Strong Thermal Emission Velocity Enhancement
Zie ook wikipedia voor uitleg![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/STEVE
Meer over STEVE nu ook hier:quote:
En de hypetrain is begonnen. Op Facebook gaat het ook al helemaal losquote:
Precies dit inderdaad. "De CAPE is 1800 met een KP van 3 door de CME van vannacht!" zegt me weinig, ik wil ook gewoon de concrete info over hoe en watquote:Op zaterdag 11 november 2023 20:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ff dit topic in de gaten houden. Ik snap te weinig van al die data om conclusies te trekken en hoop dat jullie me een startsein kunnen geven als het zo ver is
There is an app for thatquote:Op zaterdag 11 november 2023 21:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad. "De CAPE is 1800 met een KP van 3 door de CME van vannacht!" zegt me weinig, ik wil ook gewoon de concrete info over hoe en wat
Niets te zien hoor, je hebt niets gemist (midden land)quote:Op zaterdag 11 november 2023 21:32 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en als hij pas bij de Solar Orbiter is, dan gaat het nog wel eventjes duren voor de CME aankomt.
Solar Orbiter zit hier:
[ afbeelding ]
Thv de baan van venus. En dat is zo'n 61 miljoen km afstand volgens wikipedia..... Ik ga vanavond gewoon mijn slaap pakken denk ik.
Kan kloppen dat je niets gezien hebt om half 6quote:Op zondag 12 november 2023 05:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Niets te zien hoor, je hebt niets gemist (midden land)
Tamitha ziet het wel zittenquote:Op maandag 13 november 2023 18:02 schreef Starhopper het volgende:
En daar is de volgende CME
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |