abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8384459
De reden van mijn topic is om het volgende. Ik heb de laatste tijd nogal wat topics gezien over mannen die teleurgesteld zijn na een kapot gelopen relatie. En meestal worden dan beschuldigingen gegooit naar de meiden wat niet altijd onterecht is!

Maar zou het niet eens kunnen zijn omdat de vrouwen de mannen niet begrijpen en andersom. Ik denk dat het heel vaak het geval is dat wij gewoon niet om kunnen gaan met het feit dat mannen en vrouwen twee compleet verschillende mensen zijn en dus kun je ook nooit verwachten dat je partner hetzelfde denkt en doet zoals jij.

Dus is dat niet de grootste fout die gemaakt wordt? met als gevolg dat relaties stuk lopen, en mensen elkaar beduvelen. Het zelfs zo is dat mensen niet eerlijk durven zijn vanwege reacties die zouden komen. Of dat mannen niet genoeg voor hun gevoelens uitkomen?

Ik heb vaak genoeg gezien dat de vrouw ineens een ander heeft of al had en het uitmaakt, en dan hoor je de man huilen over het feit dat die vrouw alles betekende voor diegene, maar wist die vrouw dit wel? Met een vertellen ik hou van je in bij wijze van 10 jaar is niet genoeg. Hoe hou jij rekening met je partner?

Nou mensen kom maar op met de reacties. Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat vooral de mannen hierop te zeggen hebben.

Ik ben dus een lezer van het boek mannen komen van mars en vrouwen komen van venus. En ik moet zeggen dat het me wel aardig op weg heeft gebracht met het begrijpen van mijn eigen vent. Het lijkt misschien wel stom, maar voor mij was dat niet zo. En ik durf te wedden dat het voor veel andere koppels ook wel eens goed zou zijn.

pi_8384515
als er niet gepraat wordt in een relatie gaat het fout, daar gaat je stukje tekst meer over vind ik...
Billie Holiday is Lady Day!
pi_8384546
Ik ben het niet met je eens. Ik denk namelijk dat het probleem van veel mensen gewoon gebrek aan mensenkennis in het algemeen is, en vervolgens wordt dat gebrek aan de 'onsnapbaarheid' van het andere geslacht toegeschreven.
Het verschil tussen mannen en vrouwen is minder groot dan wel beweerd wordt, voor een groot deel hebben we toch met de zelfde gevoelens te kampen.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8384599
Iedereen is verschillend... er zijn maar weinig mensen die precies hetzelfde denken als een ander. Waar het naar mijn mening vooral inzit is vertrouwen en respect. En je moet juist gewoon alles kunnen zeggen tegen elkaar want anders schiet het niet op. Ze zeggen niet voor niet. Je mist iemand pas als degene er niet meer is. Je hebt het ook bij vriendschappen die jaren goed gaan en ineens niet meer. In relaties is dat misschien nog iets meer omdat je veel meer bij elkaar bent. Als je jong bent liggen (denk ik) je eisen ook een stuk hoger als dat je wat ouder bent. Je denkt dan ook anders. Ik merk het aan mezelf. Toen ik 18 was dacht ik veeeel anders dan nu ik 27 ben. Maar ik vind dat er nergens een handleiding voor iets is. Misschien een hulp middeltje maar een echte handleiding niet.....
Weetje .... bekijk het maar allemaal
  maandag 10 februari 2003 @ 12:00:46 #5
1687 poep
praat geen poep
pi_8384700
heb vaak het idee dat mannen denken dat ze aan het lijntje gehouden worden, terwijl dat niet zo is! maar leg maar eens uit dat dat niet zo is!

ze hebben of een bord voor de kop of ze hebben oogkleppen op!

Het is voornamelijk hun gelijk lijkt het, en kunnen zich niet verplaatsen in een vrouw en horen niet wat je zegt! ze horen het wel maar ze doen er niks mee!

houdt van spannend...
pi_8384777
mannen beschuldigen de vrouwen <-> de vrouwen beschuldigen de mannen........ als homo's uit elkaar gaan beschuldigen ze elkaar....

moet de toilet bril nou naar boven of naar beneden staan....

hebbie nog meer onzinnige discussies?

Self determenination is irrelevant, you must comply
pi_8384829
quote:
Op maandag 10 februari 2003 11:55 schreef Henkuzz het volgende:
Maar ik vind dat er nergens een handleiding voor iets is. Misschien een hulp middeltje maar een echte handleiding niet.....
Daar ben ik het ook wel mee eens, ik zie het ook niet als handleiding.
pi_8384890
quote:
Op maandag 10 februari 2003 11:53 schreef zwijntje het volgende:
Ik ben het niet met je eens. Ik denk namelijk dat het probleem van veel mensen gewoon gebrek aan mensenkennis in het algemeen is.
Maar daar gaat het toch over mensenkennis. Natuurlijk zijn we allemaal verschillend. Maar je hebt toch wel degelijk typerende kenmerken voor vrouwen zowel als voor mannen.

En als je toch al die verhalen hoort of leest, komt het vaak wel ophetzelfde neer. Nou bedoel ik hier niet mee om alles maar over 1 kam heen te scheren. Maar dat is gewoon wat ik gelezen en ervaren heb.

pi_8384923
quote:
Op maandag 10 februari 2003 12:04 schreef FB1976 het volgende:
mannen beschuldigen de vrouwen <-> de vrouwen beschuldigen de mannen........ als homo's uit elkaar gaan beschuldigen ze elkaar....

moet de toilet bril nou naar boven of naar beneden staan....

hebbie nog meer onzinnige discussies?

Zeg eens, ik vraag om normale reakties. Er stond niet bij dat je MOEST reageren ok.
pi_8385001
quote:
Op maandag 10 februari 2003 12:10 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Maar daar gaat het toch over mensenkennis. Natuurlijk zijn we allemaal verschillend. Maar je hebt toch wel degelijk typerende kenmerken voor vrouwen zowel als voor mannen.

En als je toch al die verhalen hoort of leest, komt het vaak wel ophetzelfde neer. Nou bedoel ik hier niet mee om alles maar over 1 kam heen te scheren. Maar dat is gewoon wat ik gelezen en ervaren heb.

En ik denk dus dat dat boek daar niet bij helpt. Je leert een paar trucjes om elkaar tevreden te houden, maar je leert er niet van om mensen echt te begrijpen. Wanneer je te maken krijgt met een partner die niet voldoet aan de 'formule' die je hebt geleerd zit je wederom met je handen in het haar, omdat je nog steeds niet hebt geleerd om een individu te leren kennen en begrijpen.

Ik vind het dus een verschrikkelijk boek, dat moge duidelijk zijn.

pi_8385016
Vrouwen zijn gewoon raar
Lambo of Rekt
  maandag 10 februari 2003 @ 12:49:33 #12
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_8385673
Ik denk dat de mens in het algemeen niet goed over de diepere gevoelens kan/wil praten, dit omdat men bang is gekwetst of niet begrepen te worden.
Dit speelt in liefdes relaties nog veel sterker omdat je van een persoon houdt durf je niet alles te zeggen en of vragen omdat je daarmee de relatie in gevaar kunt brengen.
En juist door deze zelfbeschermende opstelling richt je veel schade aan

Hoe het wel moet ? al sla je me dood ik weet het echt niet

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_8387752
Denk dat veel misverstanden onstaan door het voor elkaar proberen te denken. Denken dat je de ander goed begrepen hebt, en daar vervolgens conclusies aan verbinden.

Vrouwen geven hints als ze iets gedaan willen krijgen, mannen zijn te bot om die signalen op te vangen. En reageren er dus niet op. De vrouw pikt dat op als "waarom wil hij zus of zo niet voor/met mij doen" en verbinden conclusies aan het feit dat hij niet reageert op een hint, terwijl zij ook had kunnen denken dat hij de hint misschien niet (goed) begrepen heeft en het misschien duidelijker zou moeten zeggen.

Zo gaat dit overigens ook andersom op

pi_8388344
quote:
Op maandag 10 februari 2003 12:15 schreef zwijntje het volgende:

[..]

En ik denk dus dat dat boek daar niet bij helpt. Je leert een paar trucjes om elkaar tevreden te houden, maar je leert er niet van om mensen echt te begrijpen. Wanneer je te maken krijgt met een partner die niet voldoet aan de 'formule' die je hebt geleerd zit je wederom met je handen in het haar, omdat je nog steeds niet hebt geleerd om een individu te leren kennen en begrijpen.

Ik vind het dus een verschrikkelijk boek, dat moge duidelijk zijn.

Ja daar heb je opzich ook wel gelijk in, maar ja ik persoonlijk ben nou ook wel aardig openminded dat ik niet alleen maar van de spelregels van een boek uitga.

Maar goed een ieder zijn mening.

donderdag 27 februari 2003 @ 10:06:12 #15
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_8745943
quote:
Op maandag 10 februari 2003 14:20 schreef skyhigh het volgende:

Vrouwen geven hints als ze iets gedaan willen krijgen, mannen zijn te bot om die signalen op te vangen. En reageren er dus niet op. De vrouw pikt dat op als "waarom wil hij zus of zo niet voor/met mij doen" en verbinden conclusies aan het feit dat hij niet reageert op een hint, terwijl zij ook had kunnen denken dat hij de hint misschien niet (goed) begrepen heeft en het misschien duidelijker zou moeten zeggen.

Zo gaat dit overigens ook andersom op

*Bingo

Wanneer krijgen vrouwen nu eens door dat hints/vage aanwijzingen niet opgevangen worden door de meeste mannen

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_8746614
Wanneer de mannen ook eens wat duidelijker zijn

Want die laten helemaal weinig weten als het gevoelens aangaat.

Rekening houden met elkaar en elkaar leren begrijpen is een hele taak en ik durf te wedden dat er maar weinig koppels zijn die daar de tijd voor nemen!

pi_8747119
Ik wilde de tijd er wel voor nemen, ik maakte er soms een sport van. maar zij niet.....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8748347
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Want die laten helemaal weinig weten als het gevoelens aangaat.

Rekening houden met elkaar en elkaar leren begrijpen is een hele taak en ik durf te wedden dat er maar weinig koppels zijn die daar de tijd voor nemen!

Precies, als je rekening houd met het feit dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn, en rekening houd met dat je elkaar wel eens verkeerd kan begrijpen dan ben je al een heel eind
pi_8748386
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Wanneer vrouwen niet zo pushen zouden de mannen mischien meer over gevoel praten.......

Vrouwen hebben een mamoetgeheugen. Wanneer je vertelt dat je bij een bepaalde situatie je niet lekker voelt, en jaren later ben je daar over heen, blijven ze er op hameren waarom dat dan zo is. Laat toch, het is toch goed nu....

burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8748524
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:18 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Wanneer vrouwen niet zo pushen zouden de mannen mischien meer over gevoel praten.......

Dit vind ik een beetje een loos argument. Je kunt net zo goed zeggen "Als mannen niet zo zouden pushen om meer duidelijkheid zouden vrouwen wat directer zijn"

Het klinkt zo: wat jij graag hebt doe ik expres niet en dus is het je eigen schuld.

pi_8749683
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:24 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Dit vind ik een beetje een loos argument. Je kunt net zo goed zeggen "Als mannen niet zo zouden pushen om meer duidelijkheid zouden vrouwen wat directer zijn"

Het klinkt zo: wat jij graag hebt doe ik expres niet en dus is het je eigen schuld.

over loos gesproken.........
Wat ik bedoel is: In mijn ervaring is dat wanneer vrouwen aan mannen gaan vragen naar " gevoel " ( in de brede zin van het woord), mannen vaak dichtslaan. Daar geef ik de topicstarter gelijk in. Maar wanneer ik ( en ik ben een man, ik betrek dit alleen op mijzelf) je hem de tijd geeft om er over na te denken, komt er vanzelf een antwoord. Drammen heeft wat dat betreft geen zin. En in mijn ogen gebeurt dat te vaak
burgerweeshuis
pi_8750077
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:24 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

over loos gesproken.........
Wat ik bedoel is: In mijn ervaring is dat wanneer vrouwen aan mannen gaan vragen naar " gevoel " ( in de brede zin van het woord), mannen vaak dichtslaan. Daar geef ik de topicstarter gelijk in. Maar wanneer ik ( en ik ben een man, ik betrek dit alleen op mijzelf) je hem de tijd geeft om er over na te denken, komt er vanzelf een antwoord. Drammen heeft wat dat betreft geen zin. En in mijn ogen gebeurt dat te vaak

Ja groot gelijk, geduld is een schone zaak. Bij mij werkt het in ieder geval wel heel erg goed om te wachten op een antwoordt.

Forceren brengt alleen maar ruzie of nare gevoelens naar boven.

pi_8750334
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ja groot gelijk, geduld is een schone zaak. Bij mij werkt het in ieder geval wel heel erg goed om te wachten op een antwoordt.

Forceren brengt alleen maar ruzie of nare gevoelens naar boven.

Ik zeg meestal iets als: "Waneer jij niet over je gevoelens wilt praten, geen probleem. Verwacht alleen niet dat ik met je gevoelens rekening kan houden wanneer ik niet van ze op de hoogte ben. Ik ben niet helderziend."

Want daar knelt de schoen vaak. Niets zeggen en toch begrip verwachten. Dat gaat gewoon niet werken.

Overigens ken ik net zo veel mannelijke als vrouwelijke binnenvetters.
Ik vind het niet een sexespecifieke eigenschap.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')