abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208140100
In Q4 van dit jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd.
We hebben een stucadoor geregeld, een keuken gekocht (eiland) en een vloer (pvc lijm) voor in de woonkamer. Nu is de vraag: wat is handig qua volgorde?

Ik hoor dat eerst stucen/verven handig is, omdat dat vaak een grote zooi wordt op de vloer. Klopt dat? En maakt het uit of je eerst de keuken doet of de vloer? Voordeel van eerst de keuken (lijkt me) is dat de vloer niet beschadigd kan raken bij de montage. Nadeel is dat je de opstelling van de je keuken dan niet kan veranderen, maar dat zie ik sowieso niet gebeuren.

Iemand tips?
- AFCA -
pi_208140116
Eerst stucen natuurlijk en genoeg tijd inplannen zodat dat kan drogen en je het ook nog kan verven. Dat moet ook weer goed drogen.

Daarna deden wij de keuken en daarna de vloer pas. Plan niet alles te strak op elkaar.
Protège moi de mes désirs.
pi_208140134
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:02 schreef arvensis het volgende:
Eerst stucen natuurlijk en genoeg tijd inplannen zodat dat kan drogen en je het ook nog kan verven. Dat moet ook weer goed drogen.

Daarna deden wij de keuken en daarna de vloer pas. Plan niet alles te strak op elkaar.
Was er een speciale reden dat jullie de vloer eerst deden?
- AFCA -
pi_208140157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:05 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]
Was er een speciale reden dat jullie de vloer eerst deden?
Ik had het geëdit. :P We lieten eerst de keuken monteren.
Protège moi de mes désirs.
pi_208140218
Van boven naar beneden werken.
pi_208140325
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:12 schreef etuiedelapiel het volgende:
Van boven naar beneden werken.
Eerst keuken dus?
Kun je aangeven waarom? Heb dezelfde vraag op een ander forum gesteld en krijg precies het omgekeerde geadviseerd, dus eerst vloer dan keuken. Misschien een teken dat het niet zo veel uitmaakt ;)
- AFCA -
pi_208140484
Onze keuken (huurhuis) staat niet op de vloer (maar op beton). Wel zo handig als je een keer andere vloer wil. Das het enige wat ik kan bedenken om eerst keuken, dan vloer te doen.
En de keukenklussers werken niet op je mooie nieuwe vloer :) Voor je het weet heb je een kras of deuk...
pi_208140589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:22 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]
Eerst keuken dus?
Kun je aangeven waarom? Heb dezelfde vraag op een ander forum gesteld en krijg precies het omgekeerde geadviseerd, dus eerst vloer dan keuken. Misschien een teken dat het niet zo veel uitmaakt ;)
Stuc zit toch hoger dan de keuken?
Eerst stucen dan heb je de grootste rommel gehad. Dan de vloer en daarna de keuken. En als je de vloer niet onder de keuken door legt(mijn voorkeur. Lekkage ed) dan kun je de vloer als allerlaatste leggen
  zaterdag 25 februari 2023 @ 15:45:23 #9
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208140614
Eerst de keuken, dan verven zodat vervolgens de stukadoor alles er weer onder kan smeren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208140856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:01 schreef EdAtTheBar het volgende:
In Q4 van dit jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd.
We hebben een stucadoor geregeld, een keuken gekocht (eiland) en een vloer (pvc lijm) voor in de woonkamer. Nu is de vraag: wat is handig qua volgorde?

Ik hoor dat eerst stucen/verven handig is, omdat dat vaak een grote zooi wordt op de vloer. Klopt dat? En maakt het uit of je eerst de keuken doet of de vloer? Voordeel van eerst de keuken (lijkt me) is dat de vloer niet beschadigd kan raken bij de montage. Nadeel is dat je de opstelling van de je keuken dan niet kan veranderen, maar dat zie ik sowieso niet gebeuren.

Iemand tips?
De stukadoor maakt er 1 grote tyfus zooi van, ze letten nergens op en het interesseert ze geen ene kut, ze smeren je stopcontactgaten nog vol als er geen afdekplaatje op zit

Die eerst, dan de vloer en dan de keuken
pi_208148402
Eerst stuccen, dan vloer, dan plinten, schilderen en als laatste de keuken.
  zondag 26 februari 2023 @ 09:04:13 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208149996
Muren, vloer, keuken. Zo hebben we het in nieuwbouwwoning 1 gedaan en doen we het weer in nieuwbouwwoning 2 dit jaar.

Je kan stucloper neerleggen om de keuken onderdelen op te plaatsen als ze gebracht worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208150012
Ik zou er bijna een poll aan vast knopen, en dan de volgorde steeds veranderen! :+

Maar ik ga ook voor eerst stuccen, en als laatste sowieso de vloer.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208150261
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:04 schreef laziness het volgende:
Muren, vloer, keuken. Zo hebben we het in nieuwbouwwoning 1 gedaan en doen we het weer in nieuwbouwwoning 2 dit jaar.

Je kan stucloper neerleggen om de keuken onderdelen op te plaatsen als ze gebracht worden.
Dit is de beste volgorde. Eventueel kan de keuken erin voor de vloer, als het niet anders gaat. Dan wordt de vloer tot aan de plint gelegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208150538
Keukenbedrijven hebben liever eerst de vloer en dan de keuken. Zeker met eiland.
Is ook voor de vloerlegger beter.
Sausen na de keuken is geen probleem, en zal zelfs op bepaalde wanden moeten ivm kitten.

Stucen en gladstreken uiteraard voor dit alles
Vakman pur sang
pi_208150799
Wij hebben het als volgt gedaan: 1) stucen 2) vloer 3) verven 4) keuken.
pi_208151198
Hier ging de vloer eerst.

Ja er zijn meters aan loper op geplaatst. Maarja, de planning was nu eenmaal zo.

Helemaal bij pvc is het niet zo een drama. Maar als het anders kan, idd eerst stuc. Dan vloer.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:28:47 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_208151267
Stucen, vloer, keuken.

Bij ons moest het stucen als laatst wegens verkeerde planning bij de stukadoor dus stucloper gebruikt. Dat werkte prima, maar als je kan kiezen dan is eerst stucen natuurlijk beter.

Vloer voor keuken is mooier en ook als je een x een andere opstelling wilt dan zit je niet op sommige plekken zonder vloer.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop