Was er een speciale reden dat jullie de vloer eerst deden?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:02 schreef arvensis het volgende:
Eerst stucen natuurlijk en genoeg tijd inplannen zodat dat kan drogen en je het ook nog kan verven. Dat moet ook weer goed drogen.
Daarna deden wij de keuken en daarna de vloer pas. Plan niet alles te strak op elkaar.
Ik had het geëdit.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:05 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Was er een speciale reden dat jullie de vloer eerst deden?
Eerst keuken dus?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:12 schreef etuiedelapiel het volgende:
Van boven naar beneden werken.
Stuc zit toch hoger dan de keuken?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:22 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Eerst keuken dus?
Kun je aangeven waarom? Heb dezelfde vraag op een ander forum gesteld en krijg precies het omgekeerde geadviseerd, dus eerst vloer dan keuken. Misschien een teken dat het niet zo veel uitmaakt
De stukadoor maakt er 1 grote tyfus zooi van, ze letten nergens op en het interesseert ze geen ene kut, ze smeren je stopcontactgaten nog vol als er geen afdekplaatje op zitquote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:01 schreef EdAtTheBar het volgende:
In Q4 van dit jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd.
We hebben een stucadoor geregeld, een keuken gekocht (eiland) en een vloer (pvc lijm) voor in de woonkamer. Nu is de vraag: wat is handig qua volgorde?
Ik hoor dat eerst stucen/verven handig is, omdat dat vaak een grote zooi wordt op de vloer. Klopt dat? En maakt het uit of je eerst de keuken doet of de vloer? Voordeel van eerst de keuken (lijkt me) is dat de vloer niet beschadigd kan raken bij de montage. Nadeel is dat je de opstelling van de je keuken dan niet kan veranderen, maar dat zie ik sowieso niet gebeuren.
Iemand tips?
Dit is de beste volgorde. Eventueel kan de keuken erin voor de vloer, als het niet anders gaat. Dan wordt de vloer tot aan de plint gelegd.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:04 schreef laziness het volgende:
Muren, vloer, keuken. Zo hebben we het in nieuwbouwwoning 1 gedaan en doen we het weer in nieuwbouwwoning 2 dit jaar.
Je kan stucloper neerleggen om de keuken onderdelen op te plaatsen als ze gebracht worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop