Ontopic graag.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Hahaha jaaaa !!!
Nog een topic. Zullen we met dit onderwerp de reeks van de aardbevingen in Turkije/Syrie overtreffen?
Ja vriend jouw persoonlijke ervaring boeit echt niemand en is uiteraard niet representatief, dat snap je zelf ook dondersgoed. Dus aantallen fitness-uren en sportscholen gaan opnoemen is echt verspilde moeite. Ik heb geen gegevens, ik ga uit van de bron, moet je ook eens proberen, daar staat dat van 900 ondervraagden er meer dan de helft aangeeft zich wel eens ongemakkelijk te voelen. Dat is de aanleiding. Misschien moeten we het daar eens over hebben i.p.v. over Yentl of whoever the fuckquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Welke gegevens heb jij om aan te nemen dat achtervolgen veel gebeurt op sportscholen? Ik zit inmiddels bij mijn zesde en train ook regelmatig op andere locaties door heel het land. Op geen enkele dit probleem gezien. Denk dat ik een realistisch beeld heb van sportscholen in Nederland.
Het is een sportschool, je bent daar voor het vlees. Even aan de hammen werken, de biefstukjes mals maken. Als je aandacht op je hersenen wil vestigen moet je op schaken gaan. Al moet je van de mannen op de schaakclub ook niet verwachten dat ze hard to get spelen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Enkel als een stuk vlees gezien worden is irritant soms.
Het fysiek bedriegende alleen door het fysiek zwakker zijn maakt het probleem, maakt het een probleem voor vrouwen. Maar in het licht van bovenstaand, is dan ook niet vooral het probleem van sportscholen dat mensen samen sporten terwijl ze elkaar helemaal niet kennen? Het is geen club, het is geen team, maar je staat en zit daar wel flink lichamelijk met elkaar te wezen.quote:Maar het gaat meer om een ander gevoel.
Het gevoel dat het elk moment fout kan gaan. Het is net als die ruzie schopper die het op jou gemunt heeft, die dreiging boven je hoofd. Als man zijnde?…..
Iemand kijkt je steeds strak aan, is steeds in je buurt, als hij langs loopt tikt hij net zo even tegen je aan.
Oh sorry hoor met zo’n kom dan blik.
Jij denkt de tering, ik wilde alleen even een avondje uit gaan, maar de lokale sjonnie vindt dat hij jou moet uitdagen om zijn sjonnie status te bevestigen. De bedoeling is dat jij beeft en sjonnie zijn sjonnie ding even laat doen, want dan is sjonnie blij.
Echt? Hoevaak gebeurd dit voordat je sjonnie een bloedneus wil slaan?
Ja, dat hadden we eerder al vastgesteld. Lees je de reacties wel waar je op reageert? Jij stelde alleen expliciet dat twee deze dames de aanleiding zijn, wat niet klopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus mijn stelling dat niet ik maar de media deze dames naar voren schuift klopt?
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Exact dit inderdaad, het zijn twee 'terloopse' voorbeelden van wat Tiktok-trutjes die verder geenszins de aanleiding zijn van het aangekaarte probleem. Dat een heleboel mensen helemaal viesmad gaan op deze twee is dan ook vrij jammer omdat het onderliggende issue vrijwel compleet genegeerd wordt verder. Dat is ook NOS aan te rekenen uiteraard
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een sportschool, je bent daar voor het vlees. Even aan de hammen werken, de biefstukjes mals maken. Als je aandacht op je hersenen wil vestigen moet je op schaken gaan. Al moet je van de mannen op de schaakclub ook niet verwachten dat ze hard to get spelen.
Ik ben nog nooit naar de sportschool geweest, maar het is wel lichaamscultuur bij uitstek. Voor de mooi. Ik heb wel echte sport gedaan en als dat ook maar enigzins om fitheid gaat zit iedereen aldoor elkaars fysieke toestand op het oog het checken. Mannen onder elkaar, zitten bewonderend over elkaars dijen, 8-packs (ik), monnikskappen en dooraderde onderarmen te praten. Er zit afgunst en esthetiek in fitheid, je gaat en mag in die context over grenzen die in een andere context seksueel zouden zijn, hoe er gekeken wordt maar ook hoe je je laat zien. Ik deed dat ook gewoon, toen de sportschool als fenomeen nog niet bestond en 6-packs nog uiterst zeldzaam waren veegde ik ook altijd het zweet van mijn voorhoofd met de onderkant van mijn t-shirt.
En dan is er weer iets van en door mannen dat vrouwen dan ook weer willen en dan komen ze zich opdringen in zo'n oorspronkelijk mannenomeving, en dan moet die hele lichamelijkheid ineens 100% onderdrukt omdat er een spanningsveld dan wel overlap met seksuele begeerte is? Je bent daar toch omdat je 'spieren wil zien'? Maar bij andermans spieren moet je dan ineens de blik beschaamd afwenden? Met name bij billen gaat de aandacht heel snel van 'lekker gespierd' naar 'geil'. Dan weer niet bij voetballers die elkaar op de billen slaan, maar dan wel weer bij een mannelijke trainer die vrouwenvoetbalsters op de billen tikt, door de buitenwereld juist want sporters onderling die elkaar kennen zie je weer een gemak en vertrouwdheid met elkaars lichamelijkheid die in een andere context te intiem zou zijn, ook tussen man en vrouw.
[..]
Het fysiek bedriegende alleen door het fysiek zwakker zijn maakt het probleem, maakt het een probleem voor vrouwen. Maar in het licht van bovenstaand, is dan ook niet vooral het probleem van sportscholen dat mensen samen sporten terwijl ze elkaar helemaal niet kennen? Het is geen club, het is geen team, maar je staat en zit daar wel flink lichamelijk met elkaar te wezen.
Dat schreeuwt dus om een etiquette. Kledingkeuze zou daar overigens best onderdeel van mogen uitmaken. Maar er is ook een interpretatieprobleem. Het zijn toch snel heel erg subjectieve ervaringen. Staart iemand naar je, of kijkt hij voor zich uit, checkt hij hoeveel kilo je tilt, of hoe lekker je bent. Loopt hij achter jou langs, of liep hij ergens heen en bedacht zich? Je kunt je ook helemaal in sjon in de ruziezoeker vergissen. Je ziet ook dat als er zo'n hysterische trend is mensen in van allerlei intermenselijk contact en bijbehorend ongemak racisme gaan zien. Door deze aandacht gaan nu ook veel meer vrouwen veel meer momenten als hinderlijke seksuele aandacht interpreteren. "Wij vrouwen moet daar dag in dag uit mee dealen", als je dat voor waar aanneemt, dan valt toch elke niet onmiddelijk overduidelijk onschuldige blik daar onder?
Hij zat te kijken naar billen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:06 schreef over_hedge het volgende:
Je hebt de reeks gesloopt modje die het kan fixen?
Het is inderdaad geen breed voorkomend probleem denk ik, maar het komt gewoon wel voor en is simpelweg irritant. Ik heb dat ook wel meegemaakt dat een man echt toevallig de hele tijd op het apparaat tegenover je gaat zitten. En dan de hele tijd kijken.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik geloof echt wel dat er gestaard wordt en ik fitness al 24 jaar en zie ook dat sommige mannen net iets te opdringerig behulpzaam zijn maar hoeveel gebeurt dat achtervolgen nou daadwerkelijk? Dat is echt geen breed voorkomend probleem.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:08 schreef LightCity het volgende:
Staat zo in de bijbel
Mattheüs 5:27-30
De wet van Mozes zegt: “U mag geen overspel plegen.” Maar Ik zeg: wie met begerige ogen naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.
Ik twijfel of je zelf wel leest. Hoe kom je er bij dat ik stelde dat deze 2 dames de aanleiding zijn. Expliciet nog wel. Dat stel ik helemaal niet. Ik stel dat de media het verhaal van deze dames oppikt:quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja, dat hadden we eerder al vastgesteld. Lees je de reacties wel waar je op reageert? Jij stelde alleen expliciet dat twee deze dames de aanleiding zijn, wat niet klopt.
[..]
De media koppelt deze aandachtsvragers aan een reëel probleem.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat doet de media toch? Die pikken dit verhaal van deze 2 aandachtsgeile gymbunnies toch op en presenteren het als een groot probleem?
Ja dat kan weleens voorkomen. Bij mij op de sportschool staat de apparaten om je rug te trainen tegenover de apparaten om je billen en benen te trainen. Dat heb ik ook niet bedacht.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:08 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen breed voorkomend probleem denk ik, maar het komt gewoon wel voor en is simpelweg irritant. Ik heb dat ook wel meegemaakt dat een man echt toevallig de hele tijd op het apparaat tegenover je gaat zitten. En dan de hele tijd kijken.
Ik weet niet wat jij allemaal in je gedachte uitspookt als je naar een vrouw kijkt. Maar als je dat overspel noemt moet je misschien bij jezelf te rade gaanquote:
Dat kan inderdaad voorkomen, maar je hebt het echt wel door als het meer dan dat is.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat kan weleens voorkomen. Bij mij op de sportschool staat de apparaten om je rug te trainen tegenover de apparaten om je billen en benen te trainen. Dat heb ik ook niet bedacht.
Dus als jij benen en billen dag hebt en ik heb rugdag dan zit ik heel de tijd tegenover je of bij je in de buurt. Als je daar niet tegen kan moet je wegblijven.
wat heb IK nou weer gedaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij allemaal in je gedachte uitspookt als je naar een vrouw kijkt. Maar als je dat overspel noemt moet je misschien bij jezelf te rade gaan
Maar dat is geen breed voorkomend probleem dus waar hebben we het over?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:16 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad voorkomen, maar je hebt het echt wel door als het meer dan dat is.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:08 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen breed voorkomend probleem denk ik, maar het komt gewoon wel voor en is simpelweg irritant. Ik heb dat ook wel meegemaakt dat een man echt toevallig de hele tijd op het apparaat tegenover je gaat zitten. En dan de hele tijd kijken.
Dat weet ik niet. Als het bij voorkomt, zal het bij andere vrouwen ook voorkomenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dat is geen breed voorkomend probleem dus waar hebben we het over?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |