Dit wil ik meemaken.quote:Op verzoek van het Presidium is geïnventariseerd welke fracties en groepen bereid zijn deel te nemen aan de in te stellen parlementaire enquêtecommissie corona. Hierbij is tevens gevraagd of fracties kunnen aangeven binnen welke termijn zij een lid kunnen afvaardigen en of zij bereid zijn toe te lichten wat de reden is voor een eventuele deelname op termijn.
Uit de inventarisatie blijkt dat vier fracties (PVV, FvD, Fractie Den Haan en Groep Van Haga) beschikbaar zijn om per direct deel te nemen aan de enquêtecommissie. Een substantieel deel van de Kamer (VVD, D66, CDA en GroenLinks) heeft laten weten het derde deelonderzoek van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid (OVV) af te willen wachten alvorens een besluit te nemen over een mogelijke deelname aan de enquêtecommissie.
Ik snap dat je geen enquête gaat doen met die vier mafklappers. Alleen het op de lange baan schuiven van de corona-enquête vind ik maatschappelijk wel heel erg slecht uit te leggen.quote:
Weet je hoe je dit kan voorkomen? Mensen die zichzelf beschadigd hebben door hun gedrag niet (meer) voordragen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze, graag zelfs. Onafhankelijke Kamerleden/fracties ben ik erg voor.
Maar als D66 een kandidaat heeft dan wordt de rest van de coalitie wel geacht daar op te stemmen. Zie het debacle Bergkamp. Het is geven en nemen daar gaat het mij om. D66 gedraagt zich alsof D66 70 zetels heeft.
Duidelijk een opzetje van de coalitie en een paar andere grote partijen. Als de commissie alleen uit randpartijen bestaat dan wordt de uitkomst - wat die ook is - toch nauwelijks serieus genomen.quote:
Inderdaad. Gewoon een gebrek aan zelfreflectie maar dat is een VVD’er niet vreemd. “Ik ben gezegend met een griffier en een staf die me aanspreekt oid “ in zn speech. Hou toch opquote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet je hoe je dit kan voorkomen? Mensen die zichzelf beschadigd hebben door hun gedrag niet (meer) voordragen.
Een hoogleraar stelde voor dit uit te stellen: https://www.ad.nl/politie(...)-rampzalig~aff0d253/quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat je geen enquête gaat doen met die vier mafklappers. Alleen het op de lange baan schuiven van de corona-enquête vind ik maatschappelijk wel heel erg slecht uit te leggen.
Heel veel doden, veel sociaal-economische schade, families en samenleving jarenlang ontwricht. En toch ook wel een aantal momenten van dubieus bestuur. Als dat geen inzet van ‘S lands zwaarste onderzoeksinstrument meer rechtvaardigt dan weet ik het ook niet meer.
Nog daargelaten dat dit koren op de molen is voor subversieve krachten: “zie je wel ze hebben wat te verbergen 🤡”
Het klinkt voor mij als: ik ga weer als reumatoloog aan de gang en wil niks meer met welke politieke partij dan ook of de hele landelijke politiek te maken hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ligt dit aan mij of klinkt dit meer als een andere partij dan als ik ga voor m’n kinderen zorgen.
Alle PVV'ers alvast.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jammer. Goed Kamerlid.
Straks na de verkiezingen eens kijken hoeveel Kamerleden met een anciënniteit van meer dan 4 jaar we hebben…
+1.quote:Tweede Kamerlid Peter Kwint (SP) stelt zich niet opnieuw verkiesbaar voor de parlementsverkiezingen in november. Dat meldt hij dinsdag in een brief. Kwint verwierf naamsbekendheid als woordvoerder onderwijs, cultuur en media van de SP-fractie. Hij was lid van de parlementaire enquêtecommissie naar de Aardgaswinning in Groningen. Kwint loopt sinds 2007 rond in de Haagse politiek, en sinds 2017 zetelt hij in de Kamer.
EW houdt het bij:quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Stappen er dan zo bizar veel meer mensen op dan de vorige keer?
Edit. https://www.parlement.com(...)weede_kamerleden_bij
In 2021 stelde 45 kamerleden zich niet meer verkiesbaar. Bijna 1 op de 3 dus.
In 2017 waren het er 43.
Dat is dus voor de verkiezingen.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:
En dit is misschien wel interessant om hier bij te houden:
[..]
EW houdt het bij:
https://www.ewmagazine.nl(...)er-allemaal-1048053/
CDA 5
VVD 7
GL 1
PvdA 2
D66 5
SP 2
PVV 1
Denk 1
SGP 1
JA21 2
BVNL 1
Bij1 1
Den Haan 1
Gündogan 1
Dat zijn er dus al 31, dan heb je natuurlijk ook nog mensen die gewoon niet op de lijst komen.
Ja, maar dat telt dus niet voor deze statistiek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |