abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208093312
Webshop:
quote:
Er is inderdaad een onderzoek geweest naar de verzending van je pakket. Daaruit is gebleken dat het pakket door de bezorger in de vuilcontainer was gelegd.
Kan dit uit een onderzoek komen? Er is na 3 weken toch niet meer na te gaan dat een bezorger dat gedaan heeft? Zit de webshop hier te liegen?

quote:
Wij hebben hier in ons systeem een dossier aangemaakt met de DHL betreft de levering. Het is helaas niet mogelijk om het dossier door te sturen.
Werken grote webshops met dossiers die inderdaad niet door te sturen zijn? Wie heeft inside info?

Ik heb namelijk het idee dat de webshop hier glashard zit te liegen en helemaal niks onderzocht heeft.
blub blub
pi_208093456
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)

Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.

Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208093510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)

Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.

Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
Dat is zijn eigen schuld. Of achteraf betalen of in de winkel halen is mijn advies.
pi_208093551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef Het_Bokje het volgende:

Paar dagen later kwam ik aanfietsen in mijn straat, stond er een DHL busje. Ik de bezorger vragen of er iets voor mij is. Reactie:

quote:
Naast vuilcontainer
Ik:
quote:
Dat kan echt niet, de buren is ok en anders een pakketpunt, maar niet naast, achter, in, bij of op de vuilcontainer
Bezorger:
quote:
Jouw schuld, moet je maar online aangeven dat je niet thuis bent
Maar goed, ze houden hun poot stijf en heb geen zin in die discussie want die ga je toch niet winnen. Ik wil graag antwoord op mijn vragen uit de OP en kijken of ik daar wat mee kan, bv bij de ACM ofzo. BCC heeft gewoon schijnt aan hun klanten en is volgens mij glashard aan het liegen
blub blub
pi_208093598
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:34 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Paar dagen later kwam ik aanfietsen in mijn straat, stond er een DHL busje. Ik de bezorger vragen of er iets voor mij is. Reactie:
[..]
Ik:
[..]
Bezorger:
[..]
Maar goed, ze houden hun poot stijf en heb geen zin in die discussie want die ga je toch niet winnen. Ik wil graag antwoord op mijn vragen uit de OP en kijken of ik daar wat mee kan, bv bij de ACM ofzo. BCC heeft gewoon schijnt aan hun klanten en is volgens mij glashard aan het liegen
Maar als het in een container is gelegd, dan heb je toch (door hun gegeven) bewijs dat het niet op de juiste wijze bezorgd is? Ik kan met niet voorstellen dat DHL de regel heeft: 'bij niet thuis-melding in de dichtbijzijnde container flikkeren'.

Kortom: Hiermee kun je aantonen dat er niet bezorgd is. (is mijn simpele redenering, technisch heb jij niks te maken met DHL waarschijnlijk, maar dan zit er niks anders op dan BCC in gebreke te stellen enzo)

BCC geeft gewoon toe dat er niet normaal bezorgd is. Hier zou ik gebruik van maken.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208093699
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:19 schreef nielsgeode het volgende:
Webshop:
[..]
Kan dit uit een onderzoek komen? Er is na 3 weken toch niet meer na te gaan dat een bezorger dat gedaan heeft? Zit de webshop hier te liegen?
3 wejken is wat lang voor een onderzoek, bij ons is dat 5 werkdagen, maar dat is wel na te gaan..
quote:
[..]
Werken grote webshops met dossiers die inderdaad niet door te sturen zijn? Wie heeft inside info?
zal per webshop verschillen maar ik weet dat bij ons dat we weten wie de grootste klagers zijn, rest krijgen e.v.t. een notitie bij de order indien nodig (en daar wordt vaak aan gerefereerd dus is dan prima terug te zien)

zo'n soort dossier is niet te overleggen, is gewoon kennis van klanten
quote:
Ik heb namelijk het idee dat de webshop hier glashard zit te liegen en helemaal niks onderzocht heeft.
niet dus

ik zou nogmaals aangeven dat je het niet ontvangen hebt en evt een verklaring van niet ontvangen /ontvangst vragen zodat je die kan tekenen
pi_208093702
Dat kan wel uit een onderzoek komen, maar volgens mij wil je iets anders horen aangezien het daarmee voor jou niet is opgelost. Het gaat er volgens mij dan ook niet om of DHL tegen je staat te liegen, maar dat ze met een oplossing komen voor het gegeven dat jij je pakketje niet hebt en dat lijkt me niet meer dan logisch.
pi_208093757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:44 schreef Daboman het volgende:
Dat kan wel uit een onderzoek komen, maar volgens mij wil je iets anders horen aangezien het daarmee voor jou niet is opgelost. Het gaat er volgens mij dan ook niet om of DHL tegen je staat te liegen, maar dat ze met een oplossing komen voor het gegeven dat jij je pakketje niet hebt en dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
blub blub
pi_208093769
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
Het pakket is retour? Dus het is wel boven water gekomen? :?
pi_208093791
quote:

[..]
Dus je bent schadeloos gesteld? Dan vraag ik me af wat je nog meer wil bereiken. Veel meer dan "de bezorger zal erop worden aangesproken" ga je niet krijgen.
pi_208093817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dus je bent schadeloos gesteld? Dan vraag ik me af wat je nog meer wil bereiken. Veel meer dan "de bezorger zal erop worden aangesproken" ga je niet krijgen.
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurt
2) ik wil weten of BCC hier zit te liegen en dat geval ga ik melding maken bij de ACM omdat ze duidelijk de wet koop afstand overtreden
blub blub
pi_208093828
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_208093851
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:55 schreef MilkTea het volgende:
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
Is een goeie. Ik hoor het graag van een jurist hier :-)
blub blub
pi_208093893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:55 schreef MilkTea het volgende:
Misschien staan er in dat dossier ook persoonsgegevens van anderen? (manager DHL, Chauffeur DHL, BCC-lui...)
pi_208093969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Misschien staan er in dat dossier ook persoonsgegevens van anderen? (manager DHL, Chauffeur DHL, BCC-lui...)
Dan nog kan er de AVG-openbaar-maak-plicht zijn waarbij die gegevens zwart gemaakt worden.
blub blub
pi_208094100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:54 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurt
2) ik wil weten of BCC hier zit te liegen en dat geval ga ik melding maken bij de ACM omdat ze duidelijk de wet koop afstand overtreden
Heb de indruk dat je nogal uit emotie schrijft. Ik zie in de communicatie die je hier post nog geen onwil van BCC om het op te lossen.

Ik heb al regelmatig van dit soort botsingen opgelost met dit soort bedrijven. Gewoon go with the flow. Ze hebben nu een dossier. Volgende vraag naar BCC: Hoe gaan we dit oplossen?

Tsja, of een advocaat als je dat liever wil. Maar dat gaat alleen maar meer tijd en geld kosten. Want als jij per se op basis van de AVG die gegevens wil inzien ga je die heus wel krijgen als je het netjes speelt. Zijn zij compliant en ben jij een paar weken verder terwijl er nog niets is gedaan aan die bezorger.
pi_208094148
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:06 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Dan nog kan er de AVG-openbaar-maak-plicht zijn waarbij die gegevens zwart gemaakt worden.
En als jouw gegevens helemaal niet in dat Dossier voorkomen? (Stel: er staan alleen maar tracking/zending/order nrs in 'bij huisnr. x in container gelegd')

Toch: Dat dossier zou wel interessant kunnen zijn om het tijdverloop te controleren.

Maar aangezien die zending/geld al terug is, zou ik er geen tijd meer in steken.
pi_208094198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:17 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En als jouw gegevens helemaal niet in dat Dossier voorkomen?
Dan valt het niet onder de AVG, die gaat namelijk alleen over persoonsgegevens.
blub blub
pi_208094205
quote:

[..]
Heb je het wel ontvangen? Je geeft tegenstrijdige informatie. Hoe zit het precies?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 21 februari 2023 @ 22:25:55 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_208094243
Als je jouw geld terug hebt kun je het beter laten rusten. Is de moeite niet waard joh.

Laat het los.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_208094260
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Heb je het wel ontvangen? Je geeft tegenstrijdige informatie. Hoe zit het precies?
Chronologische samenvatting:
1) besteld
2) geannuleerd
3) uren later alsnog verzonden
3) "bezorgd"
4) niks ontvangen
5) onderzoek gestart
6) dagen later ding gevonden in de vuilcontainer bij toeval en aan BCC gemeld
7) na lang discussieren maar teruggestuurd
8) geld via PayPal geclaimd
9) conclusie van "onderzoek": bezorgd in de vuilcontainer :')

Volgens mij doet BCC hier een "Mark Rutte" ;)
blub blub
pi_208094275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:26 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Chronologische samenvatting:
1) besteld
2) geannuleerd
3) uren later alsnog verzonden
3) "bezorgd"
4) niks ontvangen
5) onderzoek gestart
6) dagen later ding gevonden in de vuilcontainer bij toeval en aan BCC gemeld
7) na lang discussieren maar teruggestuurd
8) geld via PayPal geclaimd
9) conclusie van "onderzoek": bezorgd in de vuilcontainer :')

Volgens mij doet BCC hier een "Mark Rutte" ;)
Dan is het nu toch opgelost?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208094306
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dan is het nu toch opgelost?
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uit :{
Daarom wil ik dat BCC met DHL aan de gang gaat. Los daarvan vind ik het schandalig hoe ze met de situatie omgaan.
blub blub
  dinsdag 21 februari 2023 @ 22:30:03 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208094319
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Lienekien op 21-02-2023 22:40:49 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_208094345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:29 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uit :{
Daarom wil ik dat BCC met DHL aan de gang gaat. Los daarvan vind ik het schandalig hoe ze met de situatie omgaan.
Ja oké, begrijpelijk. BCC gaat dat niet doen hoor, hoe vervelend het ook is. Enige wat je zelf kan doen is met je bezorger in gesprek gaan of een briefje ophangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')