Kan dit uit een onderzoek komen? Er is na 3 weken toch niet meer na te gaan dat een bezorger dat gedaan heeft? Zit de webshop hier te liegen?quote:Er is inderdaad een onderzoek geweest naar de verzending van je pakket. Daaruit is gebleken dat het pakket door de bezorger in de vuilcontainer was gelegd.
Werken grote webshops met dossiers die inderdaad niet door te sturen zijn? Wie heeft inside info?quote:Wij hebben hier in ons systeem een dossier aangemaakt met de DHL betreft de levering. Het is helaas niet mogelijk om het dossier door te sturen.
Dat is zijn eigen schuld. Of achteraf betalen of in de winkel halen is mijn advies.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)
Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.
Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
Paar dagen later kwam ik aanfietsen in mijn straat, stond er een DHL busje. Ik de bezorger vragen of er iets voor mij is. Reactie:quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)
Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.
Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
Ik:quote:Naast vuilcontainer
Bezorger:quote:Dat kan echt niet, de buren is ok en anders een pakketpunt, maar niet naast, achter, in, bij of op de vuilcontainer
Maar goed, ze houden hun poot stijf en heb geen zin in die discussie want die ga je toch niet winnen. Ik wil graag antwoord op mijn vragen uit de OP en kijken of ik daar wat mee kan, bv bij de ACM ofzo. BCC heeft gewoon schijnt aan hun klanten en is volgens mij glashard aan het liegenquote:Jouw schuld, moet je maar online aangeven dat je niet thuis bent
Maar als het in een container is gelegd, dan heb je toch (door hun gegeven) bewijs dat het niet op de juiste wijze bezorgd is? Ik kan met niet voorstellen dat DHL de regel heeft: 'bij niet thuis-melding in de dichtbijzijnde container flikkeren'.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:34 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Paar dagen later kwam ik aanfietsen in mijn straat, stond er een DHL busje. Ik de bezorger vragen of er iets voor mij is. Reactie:
[..]
Ik:
[..]
Bezorger:
[..]
Maar goed, ze houden hun poot stijf en heb geen zin in die discussie want die ga je toch niet winnen. Ik wil graag antwoord op mijn vragen uit de OP en kijken of ik daar wat mee kan, bv bij de ACM ofzo. BCC heeft gewoon schijnt aan hun klanten en is volgens mij glashard aan het liegen
3 wejken is wat lang voor een onderzoek, bij ons is dat 5 werkdagen, maar dat is wel na te gaan..quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:19 schreef nielsgeode het volgende:
Webshop:
[..]
Kan dit uit een onderzoek komen? Er is na 3 weken toch niet meer na te gaan dat een bezorger dat gedaan heeft? Zit de webshop hier te liegen?
zal per webshop verschillen maar ik weet dat bij ons dat we weten wie de grootste klagers zijn, rest krijgen e.v.t. een notitie bij de order indien nodig (en daar wordt vaak aan gerefereerd dus is dan prima terug te zien)quote:[..]
Werken grote webshops met dossiers die inderdaad niet door te sturen zijn? Wie heeft inside info?
niet dusquote:Ik heb namelijk het idee dat de webshop hier glashard zit te liegen en helemaal niks onderzocht heeft.
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:44 schreef Daboman het volgende:
Dat kan wel uit een onderzoek komen, maar volgens mij wil je iets anders horen aangezien het daarmee voor jou niet is opgelost. Het gaat er volgens mij dan ook niet om of DHL tegen je staat te liegen, maar dat ze met een oplossing komen voor het gegeven dat jij je pakketje niet hebt en dat lijkt me niet meer dan logisch.
Het pakket is retour? Dus het is wel boven water gekomen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
Dus je bent schadeloos gesteld? Dan vraag ik me af wat je nog meer wil bereiken. Veel meer dan "de bezorger zal erop worden aangesproken" ga je niet krijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurtquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dus je bent schadeloos gesteld? Dan vraag ik me af wat je nog meer wil bereiken. Veel meer dan "de bezorger zal erop worden aangesproken" ga je niet krijgen.
Is een goeie. Ik hoor het graag van een jurist hier :-)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:55 schreef MilkTea het volgende:
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
Misschien staan er in dat dossier ook persoonsgegevens van anderen? (manager DHL, Chauffeur DHL, BCC-lui...)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:55 schreef MilkTea het volgende:
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
Dan nog kan er de AVG-openbaar-maak-plicht zijn waarbij die gegevens zwart gemaakt worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:00 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Misschien staan er in dat dossier ook persoonsgegevens van anderen? (manager DHL, Chauffeur DHL, BCC-lui...)
Heb de indruk dat je nogal uit emotie schrijft. Ik zie in de communicatie die je hier post nog geen onwil van BCC om het op te lossen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:54 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurt
2) ik wil weten of BCC hier zit te liegen en dat geval ga ik melding maken bij de ACM omdat ze duidelijk de wet koop afstand overtreden
En als jouw gegevens helemaal niet in dat Dossier voorkomen? (Stel: er staan alleen maar tracking/zending/order nrs in 'bij huisnr. x in container gelegd')quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:06 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dan nog kan er de AVG-openbaar-maak-plicht zijn waarbij die gegevens zwart gemaakt worden.
Dan valt het niet onder de AVG, die gaat namelijk alleen over persoonsgegevens.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:17 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En als jouw gegevens helemaal niet in dat Dossier voorkomen?
Heb je het wel ontvangen? Je geeft tegenstrijdige informatie. Hoe zit het precies?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Chronologische samenvatting:quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb je het wel ontvangen? Je geeft tegenstrijdige informatie. Hoe zit het precies?
Dan is het nu toch opgelost?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:26 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Chronologische samenvatting:
1) besteld
2) geannuleerd
3) uren later alsnog verzonden
3) "bezorgd"
4) niks ontvangen
5) onderzoek gestart
6) dagen later ding gevonden in de vuilcontainer bij toeval en aan BCC gemeld
7) na lang discussieren maar teruggestuurd
8) geld via PayPal geclaimd
9) conclusie van "onderzoek": bezorgd in de vuilcontainer![]()
Volgens mij doet BCC hier een "Mark Rutte"
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uitquote:
Ja oké, begrijpelijk. BCC gaat dat niet doen hoor, hoe vervelend het ook is. Enige wat je zelf kan doen is met je bezorger in gesprek gaan of een briefje ophangen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uit![]()
Daarom wil ik dat BCC met DHL aan de gang gaat. Los daarvan vind ik het schandalig hoe ze met de situatie omgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |