abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208086427
POLL

De diversiteit van de kijkers was enorm. Huisvrouwen, ploegendienst-werkers, gepensioneerden, werkelozen, studenten, kinderen in de vakantie. Iedereen keek wel eens naar het televisieprogramma van Hans en Mireille.

De kijkcijfers waren dan ook enorm voor een televisieprogramma dat maandag t/m vrijdag om 10.00 uur werd uitgezonden. Zelfs toen het programma in 2006 na jaren afwezigheid terugkeerde keken meer dan 600.000 mensen. In 2014 toen een aflevering herhaald werd samen met andere RTL-successen van vroeger was de herhaling van "Koffietijd!" de best bekeken herhaling van de hele dag.

Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_208086450
-> 40+
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:00:25 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_208087251
75 en 80
pi_208087348
Ik keek dit weleens halverwege de jaren '90 en toen was ik tiener haha.
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel een gezellig programma vond. Nu zou ik niet meer kijken, die jaren '90 vibe is weg en sowieso moet ik nu gewoon werken.
pi_208087486
Nee, aan beiden wel goede herinneringen, maar dat moet je ze niet aan doen.
Ze komen uit een ander tijdperk. Overigens zou ik het wel tof vinden als Hans nog een keer terugkomt op de radio.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208116044
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_208133319
De remake van Koffietijd (met Loretta en Quinty) zou in mei 2023 eigenlijk van de buis gaan, maar de kijkcijfers zijn aangetrokken dus met een beetje geluk zijn de kijkcijfers in mei 2023 hoog genoeg om het programma te laten doorgaan.

Als Koffietijd wel van de buis gaat vanwege slechte kijkcijfers dan is dit niet de eerste keer. Eerder gebeurde dit toen Sybrand en Judith het programma presenteerden.

-------------------------------------------------------------

Leuke filmpjes:

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaatje2658 op 24-02-2023 22:44:15 ]
pi_208159420
Heb aan minstens 100 aflevering meegewerkt achter de schermen.
Toen nog in studio 2 toen RTL4 nog in de Kerkelanden in Hilversum zat. Heb er veel leuke herinneringen aan!
  woensdag 1 maart 2023 @ 21:00:35 #10
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_208196902
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:20 schreef Clubman het volgende:
Heb aan minstens 100 aflevering meegewerkt achter de schermen.
Toen nog in studio 2 toen RTL4 nog in de Kerkelanden in Hilversum zat. Heb er veel leuke herinneringen aan!
Leuk om te horen! Misschien dat je er ook nog opnames van op VHS hebt, of foto's? Of gewoon verhalen, herinneringen? :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_208202062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:00 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Leuk om te horen! Misschien dat je er ook nog opnames van op VHS hebt, of foto's? Of gewoon verhalen, herinneringen? :)
Ik moet ergens een doos vol hebben met VHS banden, koffiemokken, foto’s, enz van alle programma’s waar ik aan mee werkte; Naast Koffietijd o.a de 5 uur show, Telekids, Barend & van Dorp, de Vakantieman. Noem ze maar op 😄
Maar ik ben in de tussentijd 4 keer verhuisd dus dat wordt een flinke zoektocht.
We hebben het ook over 30 jaar geleden.. Maar het was een leuke tijd. Live televisie maken heeft toch altijd iets speciaals, hoe vaak je het ook doet.
Ik ben begonnen in de decorbouw. Koffietijd en de 5 uur show werden vanuit dezelfde studio uitgezonden. Dus na de uitzending van Koffietijd werd het decor in vrachtwagens geladen en werd het decor van de 5 uur show neergezet. (En daarna natuurlijk weer wisselen naar het decor van Koffietijd)
Dat heb ik een jaartje gedaan waarna ik doorging als toneelmeester, dus niet direct de meest spannende baan, maar je bent wel bij alles betrokken.
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:40:29 #12
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_208202399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:08 schreef Clubman het volgende:

[..]
Ik moet ergens een doos vol hebben met VHS banden, koffiemokken, foto’s, enz van alle programma’s waar ik aan mee werkte; Naast Koffietijd o.a de 5 uur show, Telekids, Barend & van Dorp, de Vakantieman. Noem ze maar op 😄
Maar ik ben in de tussentijd 4 keer verhuisd dus dat wordt een flinke zoektocht.
We hebben het ook over 30 jaar geleden.. Maar het was een leuke tijd. Live televisie maken heeft toch altijd iets speciaals, hoe vaak je het ook doet.
Ik ben begonnen in de decorbouw. Koffietijd en de 5 uur show werden vanuit dezelfde studio uitgezonden. Dus na de uitzending van Koffietijd werd het decor in vrachtwagens geladen en werd het decor van de 5 uur show neergezet. (En daarna natuurlijk weer wisselen naar het decor van Koffietijd)
Dat heb ik een jaartje gedaan waarna ik doorging als toneelmeester, dus niet direct de meest spannende baan, maar je bent wel bij alles betrokken.
Superleuk! Ik ga je even PB'en :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_208202453
quote:

[..]
Heb je toevallig ook niet nog een ID&T Bomberjack? :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208207706
Als Koffietijd deze zomer inderdaad van de buis gaat misschien dat RTL wel herhalingen gaat uitzenden van de oude Koffietijd met Hans en Mireille. Dit gebeurde eerder in 2014 en die uitzending was een groot succes.

quote:

[..]
Misschien dat het leuk is om een boek uit te brengen met de chronologische geschiedenis van het programma en daaromheen ervaringen van medewerkers en foto's. Ik hoor wel eens dat medewerkers van een televisieprogramma hun programma ook zelf trouw kijken.

De laatste Koffietijd!-merchandise stamt alweer van 20 jaar geleden. Bassie en Adriaan hebben ook ieder een boek uitgebracht met hun ervaringen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:00 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Er is een Koffietijd!-regisseur die enkele volledige afleveringen online heeft gezet op zijn YouTube-kanaal:
Helaas staat niet bij elke aflevering de datum vermeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kaatje2658 op 02-03-2023 18:24:10 ]
pi_209394284
Op 15 mei 2023 zat Hans van Willigenburg in de huiskamer-studio van Koffietijd. Hij besprak zanger Frank Sinatra naar aanleiding van het 25-jarig jubileum van Sinatra's dood.

Ongelofelijk goede kwaliteit is wat die man leverde op 15 mei. Die wil ik heel graag vaker terugzien op televisie, het liefst met Mireille.

Een fragment is terug te kijken op de volgende website:
https://www.koffietijd.nl(...)de-aan-frank-sinatra

[ Bericht 15% gewijzigd door Kaatje2658 op 04-06-2023 00:57:58 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')