abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208085712
Ik heb vaker al gehoord dat alcoholisten bij het daydrinking graag wodka drinken, want lekker veel alcohol voor weinig moeite, en je ruikt het niet.

Ik had op m'n werk zo'n alcoholiste (moeder van 4 nog wel!) en daarvan heb ik meermaals het idee gehad dat ze gezopen had, maar heb het wel eens weggewuifd als zijnde de kegel van de dag ervoor (ja dat is veel beter :') ) of het idee dat ik me wel zou vergissen en ze gewoon een funky lichaamsgeur had.

Toen ze in een fase van erkenning en afkicken zat, vertelde ze wel eens dat vodka de goto drank was. Ik heb dit al eerder gehoord. Maar je ruikt de alcohol zelf toch, in iemands adem?

Wat veroorzaakt eigenlijk die typische geur die een zuiplap uitzweet?

Als ik alcoholist wil worden, moet ik dan wodka inslaan?

Ps. Voor degene die het wilt weten, die vrouw is alles kwijt en zuipt zich nu kapot in hotels tot haar spaargeld op zal zijn. Je kan beter gewoon jezelf kapotblowen.
-nee-
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:42:33 #2
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208085818
Nee is onzin. Wodka heeft een minder sterke geur, maar je komt sneller op het punt dat je zoveel drank op hebt dat het aroma uit iedere opening sijpelt.

Het is ook niet de geur van de drank die je ruikt bij de kenmerkende alcoholistengeur. Ik heb wel tegenstrijdige verklaringen gelezen over wat het dan wel is, maar ik vermoed zelf afvalstoffen van de afbraak ervan.

PS. In welke hotels kan ik haar vinden en is ze lekker?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:45:03 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208085841
Nee, dat ruik je gewoon. Pepermuntschnapps zou ze kunnen proberen, maar ook dat herken je als alcohol.
pi_208085857
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee is onzin. Wodka heeft een minder sterke geur, maar je komt sneller op het punt dat je zoveel drank op hebt dat het aroma uit iedere opening sijpelt.

Het is ook niet de geur van de drank die je ruikt bij de kenmerkende alcoholistengeur. Ik heb wel tegenstrijdige verklaringen gelezen over wat het dan wel is, maar ik vermoed zelf afvalstoffen van de afbraak ervan.

PS. In welke hotels kan ik haar vinden en is ze lekker?
Bedankt voor je reactie.

Laatste wat ik hoorde het Bastion in Utrecht. Het was een tenger milfje maar ondertussen wel een beetje manke crackhoer-vibes. En ze kan zich niet meer goed verstaanbaar maken. Maar goed, op ieder potje enzo.
-nee-
pi_208085874
Waar komt dan dat misverstand vandaan dat wodka niet stinkt? Wishful thinking?
-nee-
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:58:18 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208086009
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:47 schreef Marsenal het volgende:
Waar komt dan dat misverstand vandaan dat wodka niet stinkt? Wishful thinking?
Misschien omdat het minder ruikt dan andere alcoholhoudende dranken? Je ruikt in principe alleen de alcohol, en niet nog allerlei aanvullende stoffen die je bij andere dranken hebt.
Maar ik denk dat dat alleen geldt voor echt goede alcohol, en iemand die verslaafd is zal denk ik eerder voor kwantiteit gaan.
pi_208086099
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:47 schreef Marsenal het volgende:
Waar komt dan dat misverstand vandaan dat wodka niet stinkt? Wishful thinking?
Wodka zou nauwelijks geur en smaak moeten hebben, omdat het eerst tot pure alcohol (96,5%) is gedistilleerd.
Hoe verder je het distilleert, hoe minder smaak van de grondstoffen en esters van de vergisting meekomen in je distillaat.

Om dan alle restjes van smaak eruit te halen, wordt het nog een (paar) keer over actieve kool gefilterd.
Daarna wordt het verdund naar 40%.

De verschillen in smaak, is vaak ook wat er nog aan 'vervuiling' in zit, of wat ze er zelf nog aan toevoegen, om zich te onderscheiden van de rest.

Maar de zoetige geur van alcohol die uit je lichaam sijpelt, ga je echt nog wel ruiken.
Dat zijn gewoon de afvalstoffen van het afbraakproces.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_208086129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:58 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Misschien omdat het minder ruikt dan andere alcoholhoudende dranken? Je ruikt in principe alleen de alcohol, en niet nog allerlei aanvullende stoffen die je bij andere dranken hebt.
Maar ik denk dat dat alleen geldt voor echt goede alcohol, en iemand die verslaafd is zal denk ik eerder voor kwantiteit gaan.
De vodka die alcoholisten drinken zal inderdaad geen goede zijn. :P
-nee-
pi_208086131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:06 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Wodka zou nauwelijks geur en smaak moeten hebben, omdat het eerst tot pure alcohol (96,5%) is gedistilleerd.
Hoe verder je het distilleert, hoe minder smaak van de grondstoffen en esters van de vergisting meekomen in je distillaat.

Om dan alle restjes van smaak eruit te halen, wordt het nog een (paar) keer over actieve kool gefilterd.
Daarna wordt het verdund naar 40%.

De verschillen in smaak, is vaak ook wat ze er zelf nog aan toevoegen, om zich te onderscheiden van de rest.

Maar de zoetige geur van alcohol die uit je lichaam sijpelt, ga je echt nog wel ruiken.
Dat zijn gewoon de afvalstoffen van het afbraakproces.
Helder antwoord ook weer :)
-nee-
pi_208086210
Een moeder van 4 is wel heel erg jong.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_208086253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef spierbal het volgende:
Een moeder van 4 is wel heel erg jong.
Moest ook altijd voor haar de drank kopen.
-nee-
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 14:34:39 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208089440
De alcohol ruik je inderdaad maar verder is het wel geurloos. De meeste drankjes hebben een sterk aromatische geur. Ander voordeel het is kleurloos, dus je kunt prima een flesje spa vullen zonder dat iemand argwaan heeft.

Althans dat denken ze.
blablablabla
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 16:49:49 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208089487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:47 schreef Elan het volgende:
De alcohol ruik je inderdaad maar verder is het wel geurloos. De meeste drankjes hebben een sterk aromatische geur. Ander voordeel het is kleurloos, dus je kunt prima een flesje spa vullen zonder dat iemand argwaan heeft.

Althans dat denken ze.
En dan ziet iemand jou een slokje nemen en pakt je flesje af zonder te vragen en neemt een flinke teug :+
pi_208089522
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:49 schreef maily het volgende:

[..]
En dan ziet iemand jou een slokje nemen en pakt je flesje af zonder te vragen en neemt een flinke teug :+
Juist, of een kind of zo :')

Toen ik door een alcoholistische epos ging had ik flessen spa gevuld met wodka, zelfs een flesje "water" naast het bed. Idioot die ik was had ik de heilige overtuiging dat mijn toenmalige partner daar totaal geen idee van had :')
blablablabla
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 16:53:49 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208089533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Juist, of een kind of zo :')

Toen ik door een alcoholistische epos ging had ik flessen spa gevuld met wodka, zelfs een flesje "water" naast het bed. Idioot die ik was had ik de heilige overtuiging dat mijn toenmalige partner daar totaal geen idee van had :')
_O-
pi_208089626
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Juist, of een kind of zo :')

Toen ik door een alcoholistische epos ging had ik flessen spa gevuld met wodka, zelfs een flesje "water" naast het bed. Idioot die ik was had ik de heilige overtuiging dat mijn toenmalige partner daar totaal geen idee van had :')
:D
-nee-
  dinsdag 21 februari 2023 @ 17:17:59 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208089802
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:47 schreef Marsenal het volgende:
Waar komt dan dat misverstand vandaan dat wodka niet stinkt? Wishful thinking?
Sowieso wishful thinking die zuiplappen zoeken gewoon een excuus om overdag wodka te drinken. Net als van die heroïnejunkies die zichzelf wijsmaakten dat je met chinezen niet verslaafd wordt.
pi_208110522
Ik ken iemand die jarenlang whisky in de koffie heeft gedronken.
Daar rook je niks van. Hij heeft vaak genoeg naast me gezeten bij een vergadering etc.
Denk dat je sterkere dranken minder ruikt dan bv bier. En ook de hoeveelheid die je drinkt.
pi_208110993
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:21 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Moest ook altijd voor haar de drank kopen.
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')