abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:45:43 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208100911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:11 schreef Chiappucci het volgende:
Een echt goede Remco had hier wel gewoon aangevallen lijkt me. Hij had nog een prima sprint in huis, maar denk dat zijn klimmersbenen op dit moment nog niet top zijn.
In vorige edities Jebel Jais waren de verschillen op een hand te tellen. Jebel Hafeet is een stuk steiler.
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:54:06 #202
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208100997
Ja dit zit niet goed bij Remco dat is duidelijk, hij twijfelt en is zoekende. Komt dit nog goed voor de Giro?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 15:09:47 #203
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_208101146
twitter


Wij feliciteren one rider met deze prachtige zege.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_208101188
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Wij feliciteren one rider met deze prachtige zege.
twitter


Prachtige zege van de solo attacker inderdaad.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:18:19 #205
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_208101220
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_208101260
Beetje respectloos van Quick-Step en Jumbo :')
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:28:13 #207
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208101314
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:14 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[ twitter ]

Prachtige zege van de solo attacker inderdaad.
_O-
pi_208101329
Dat je tijdens de koers niet direct de naam weet, is nog tot daaraan toe, maar die tweet van Jumbo :')
pi_208101478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dat je tijdens de koers niet direct de naam weet, is nog tot daaraan toe, maar die tweet van Jumbo :')
Gezien de gemiddelde tweets en stukjes op de site van Jumbo lijkt me dit eerder totale incompetentie van de social-media stagair dan moedwillig respectloos zijn.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:17:30 #210
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208101851
Bij Wielerflits is De Lie al gebombardeerd tot topfavoriet in De Omloop :D :')
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:18:38 #211
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208101864
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij Wielerflits is De Lie al gebombardeerd tot topfavoriet in De Omloop :D :')
Wat is daar gek aan?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208101895
Lijkt mij ook zeker een van de favorieten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:30:07 #213
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208101966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat is daar gek aan?
Ik denk dat anderen sneller zijn na een zware koers en ik geloof niet dat ie in een klein groepje of solo aan komt.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:35:02 #214
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_208102015
De Lie is een fenomeen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:37:32 #215
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208102046
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik denk dat anderen sneller zijn na een zware koers en ik geloof niet dat ie in een klein groepje of solo aan komt.
De wind staat richting Ninove vol op de kop, wat de kans op een winnende aanvaller behoorlijk verzwakt. Dan kom je al gauw bij een sprinter uit, en op basis van de vorm dit seizoen kan niemand meer zeggen dan De Lie.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208102744
quote:
Wat een gezeur om niets :')
pi_208102759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:54 schreef Mani89 het volgende:
Matteo Jorgensen, Einer Rubio, zien we hier eindelijk een glimp van de Tausbonus?
Even een jaartje aangekeken wat eenieder zonder kan en nu mag hij aan het werk?

Al was Mas vorig jaar het hele jaar al goed, maar viel hij tot aan de Vuelta in bijna elk koers waar hij aan meedeed.
pi_208105077
quote:
Victor Campenaerts rijdt Omloop met revolutionair schakelsysteem

De kans dat Victor Campenaerts zaterdag met kettingproblemen zal kampen, is nihil. Onze landgenoot van Lotto Dstny rijdt de Omloop met een revolutionair schakelsysteem. ‘Classified’ zet zijn eerste stapjes in het profpeloton. Maar wat is het juist? Een blik op het systeem waarvan Tom Boonen drie jaar geleden al hoopte dat het helemaal zou doorbreken.

Victor Campenaerts verkende vandaag het parcours van de Omloop met een speciale fiets. Zo meldde Cyclingnews. ‘Vocsnor’ reed rond met het nieuwe Classified-schakelsysteem, een heel smal stuur, naar binnen gedraaide remgrepen en brede banden. Het moet Campenaerts zowel qua aerodynamica als qua grip een voordeel opleveren.

Vooral het schakelsysteem springt in het oog. Want het is simpelweg revolutionair. Nooit eerder koerste er een renner mee op Belgische wegen. Alle profploegen hebben namelijk een verbintenis met Shimano, Campagnolo of SRAM. De drie gangbare schakelsystemen. Classified mocht enkel op training gebruikt worden, maar zet nu zijn eerste stapjes in het peloton.

De Deen Anton Charmig van Uno-X was, vorig jaar in de Ronde van Hongarije, de eerste profrenner die met Classified koerste. Hij wordt nu opgevolgd door Campenaerts, in de Omloop van komende zaterdag. Dat is niet zo toevallig. Fietsenfabrikant Ridley sponsort Lotto al ruim vijftien jaar én is een partner van Classified. Campenaerts is daarnaast altijd op zoek naar iets wat hem winst kan opleveren. Denk maar aan zijn monsterverzet in Dwars door Vlaanderen. Niemand kon hem bergaf volgen. Al moest hij de zege wel aan ene Mathieu van der Poel laten.

Einde kettingproblemen
Terugblik naar 2 april 2017. Tom Boonen zet in de Ronde van Vlaanderen voet aan de grond op ‘zijn’ Taaienberg. Ketting vast tussen de grote en de kleine ‘plateau’. Bij het opdraaien van de helling in Etikhove mag Boonen een ereplaats in zijn laatste kasseiklassieker op Belgische bodem vergeten. Niet dat hij Philippe Gilbert van de zege zou houden, maar afscheid nemen voor eigen publiek had hij toch liever anders gedaan.

“Jaren later kunnen we zeggen dat het eigenlijk nooit had moeten gebeuren”, vertelt Mathias Plouvier van Classified. Het Belgische bedrijf ontwierp in 2020 een nieuw schakelsysteem waarbij kettingproblemen voltooid verleden tijd moeten zijn. Concreet gaat het om één kettingblad (wat aerodynamischer is dan twee stuks) vooraan, maar het bereik aan versnellingen zou gelijkaardig blijven aan dat van een fiets met twee kettingbladen. Gedaan met de grote en de kleine ‘plateau’.

“We hebben de functie van de voorderailleur in de naaf van het achterwiel verwerkt waardoor er geen twee kettingbladen meer nodig zijn vooraan. Het stelt renners in staat om (elektronisch) te schakelen wanneer ze kracht zetten op de pedalen (tot 1.000 watt). Door de integratie van het systeem in het achterwiel wordt de kans op schade van elementen buitenaf, zoals stof of modder, aanzienlijk verkleind.”

Langdurige ontwikkeling
De ontwikkeling en optimalisatie van het systeem duurde 7 jaar. “Ik had gehoord dat de mannen van Classified met dit systeem bezig waren. Ze lieten mij het eens uitproberen met de vraag om wat feedback te geven. Ik had geen band met hen of zo, maar ik was meteen onder de indruk”, aldus Tom Boonen. “Dit is zo logisch, ik vroeg mezelf af waarom er eigenlijk niemand eerder op dit idee is gekomen.”

“Als je kijkt naar de geschiedenis van de fiets, dan verloopt het schakelen van de ene versnelling naar de andere al 80 jaar min of meer volgens hetzelfde principe. Alles is geoptimaliseerd, maar schakelen is eigenlijk het laatst overgebleven zwakke plekje aan een fiets. Natuurlijk denk ik dan wel eens terug aan de Taaienberg in 2017, maar ook aan andere momenten in mijn carrière waarbij ik kansen in rook zag opgaan door schakelproblemen.”

Geen krachtvermindering
Boonen raakte overtuigd van het Classified-systeem en besloot mee te investeren. Boonen is ambassadeur van Classified, net zoals Philippe Gilbert, André Greipel, Marcel Kittel en Anna van der Breggen. “Het wérkt gewoon altijd en het voelt ook natuurlijk aan als je fietst”, zegt Boonen. “Een renner vermindert gewoonlijk kracht op de pedalen bij het schakelen. Je trapt dan even in het ijle, terwijl de ketting de kans krijgt om over te springen. Met dit systeem schakel je in 0,15 seconden zonder kracht te moeten minderen.”

“Dat geeft een totaal ander gevoel in de benen. Het brengt bijvoorbeeld voordelen met zich mee op de uitlopers van heuveltjes. Als je daar wil bijschakelen, moet je even wachten tot de ketting goed ligt. Met dit systeem kan je meteen bijschakelen en kan je in een fractie van een seconde vertrekken. De ketting ligt ook altijd mooi recht en dat zorgt voor een pak minder slijtage.”

Helemaal nieuw is het gebruik van één kettingblad vooraan niet. Boonen: “In het mountainbiken is dat de normaalste zaak van de wereld, zenne. In het wereldje van het wegwielrennen is er altijd wat scepsis, maar ik ben zeker dat we ons binnen vijf of tien jaar zullen afvragen waarom niet iedereen hiermee rijdt. Vergelijk het met schijfremmen. Geen mens die zich daar nu nog vragen bij stelt. Ik zie het als een nieuwe evolutie in de wielersport. Het voelt nu al aan alsof het twintig jaar bestaat.”
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:44:04 #219
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_208106710
Nou sprint Campenaerts als een strijkijzer, maar ook hij moet de 1000 watt prima kunnen aantikken. En niet kunnen schakelen in een sprint is wel een issue.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_208107217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:44 schreef Fretwork het volgende:
Nou sprint Campenaerts als een strijkijzer, maar ook hij moet de 1000 watt prima kunnen aantikken. En niet kunnen schakelen in een sprint is wel een issue.
Het vervangt in feite alleen het schakelen vooraan dus dat lijkt me geen issue.
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 23 februari 2023 @ 07:19:14 #221
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208107973
Vandaag het profdebuut van de mountainbike fenomenen Paul Magnier en Adrien Boichis in de Gran Camiño.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208108157
De Sprinkhaan van Hennebont

3x raden wie dit verzonnen heeft en over welke renner het gaat.
  donderdag 23 februari 2023 @ 08:03:28 #223
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208108191
quote:
9s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:58 schreef Pistolero het volgende:
De Sprinkhaan van Hennebont

3x raden wie dit verzonnen heeft en over welke renner het gaat.
Youri? :')
pi_208108231
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:03 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Youri? :')
Je gaat door voor de koelkast!
pi_208111733
Zeg het maar jongens
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')