abonnement Unibet Coolblue
pi_208251517
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Weetje er zitten best veel out of the box nummers in semi 1. Misschien kan het ook weer juist mensen aanspreken omdat het zo een bekend en mainstream geluid heeft voor velen. Zelfde voor onze inzending. Veel mensen luisteren normaal ook naar Sky Radio om zo maar te zeggen :P
Ook op Sky radio draaien ze soms pareltjes 😊 NL vind ik zeker ook okay dit jaar, dus niks op tegen als het een beetje mainstream of oldschool is en kan op zich best veel verschillende dingen waarderen en laat me graag verrassen. Maar als ik die paar sec refrein hoor denk ik mwah. Hopelijk brengt de rest van het nummer me op andere gedachten.
  zondag 5 maart 2023 @ 16:56:38 #52
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_208253517
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Weetje er zitten best veel out of the box nummers in semi 1. Misschien kan het ook weer juist mensen aanspreken omdat het zo een bekend en mainstream geluid heeft voor velen. Zelfde voor onze inzending. Veel mensen luisteren normaal ook naar Sky Radio om zo maar te zeggen :P
Omdat Victor Crone ooit met een Skyradionummer tussen de gekkigheid van Hatari en Conan Osiris zat, is ie in de finale beland.
  zondag 5 maart 2023 @ 17:18:33 #53
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208254073
Remo is nu in Zweden om te werken aan zijn Eurovisie performance, en - surprise surprise - volgt nu Sacha Jean Baptiste dus ik denk dat zij de staging voor hem bedenkt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 maart 2023 @ 20:13:10 #55
163650 Greys
pi_208270023
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:18 schreef molloot200 het volgende:
Remo is nu in Zweden om te werken aan zijn Eurovisie performance, en - surprise surprise - volgt nu Sacha Jean Baptiste dus ik denk dat zij de staging voor hem bedenkt.
Ik zag dat Käärijä nu ook in Zweden is en Remo heeft ontmoet dus wie weet heeft hij nog wel een leuk dansje voor hem!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208275627
Nu de première dus.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208275707
Best een mooi liedje, maar wel vrij generiek, en eigenlijk een klassiek jurynummer. Voor kwalificatie moet dit zo laat mogelijk in de show worden geprogrammeerd en eigenlijk sowieso na het betere lied van Nederland.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208276411
Ben het met Fred eens, heb er nu niet aan veel aan toe te voegen.

Het 'soldier, soldier' is voor mij een hogere irritatiefactor dan 'chasing hi-i-i-i-i-i-ighs'.

Best wel benieuwd hoe Nederland en Zwitserland qua staging tegen elkaar af zullen steken, heb nu niet echt het gevoel dat de één de ander in dat aspect enorm gaat overklassen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208276641
Opzich wel fijn lied en hele goede lage stem. Qua melodie kan ik het gelijk meeneuriën. Qua sound doet het denken aan Dotan of Imagine Dragons. Zeker niet slecht.

Ik krijg er alleen geen gevoel van oprechte emoties bij (ik las dat dit en Cyprus een van de weinige landen zijn waar de zangers niet hebben meegeschreven, dus mss daardoor).

Het thema en de tekst zijn wat afstotend. Misschien niet eens zo bedoeld, maar het voelt wat goedkoop aan, alsof ze sympathiestemmen willen binnenhalen.
pi_208277498
Absoluut niet slecht, maar nogal grijs. Saai. SJB zal vast voor een staging zorgen die van dit saaie lied gaat afleiden. Ik krijg er ook jongetje Kostov vibes bij en dat vond ik helemaal niks.
~The present is all there is~
pi_208278830
Op zich goed nummer. Ik vind Nederland beter,maar ook hier gaat de staging cruciaal zijn.
Hotapnyc
pi_208278930
Ja, ik vind het ook best okay. Vooral een mooie orchestratie en productie, het nummer op zich niet heel erg speciaal of opvallend. Dotan light, en hoor er ook Pioneer in. Beetje te gemaakt, je weet al precies waar het naar toe gaat halverwege en dan is het einde een beetje teleurstellend. Die tekst staat me misschien nog wel het meeste tegen :') Goedkoop gekunsteld sentiment. Kan wel heel effectief zijn natuurlijk. En het nummer leent zich perfect voor een goede staging.
Maar het is wel een serieuze concurrent voor NL denk ik :{ En maakt onze kansen er niet beter op. Hopelijk dit nummer vóór NL in de lineup en niet ergens als 14e ofzo
pi_208279098
Ja het is best oké, hij heeft een mooie stem, maar die tekst inderdaad. Voelt een beetje raar met de situatie van nu en random dat het van Zwitserland komt.

Ook echt zo’n jurynummer, Nederland lijkt me dan nog iets meer de televoter aan te spreken, maarrr dat kan door een staging wel veranderen en dan gaat dit bijvoorbeeld ineens als laatste door.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:50:30 #64
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208279379
De thematiek en tekst is voor een 'neutraal' land als Zwitserland toch wel opvallend.

Maar inderdaad zeker geen slecht nummer. Goede productie, een mooi piano intro, melodie valt meteen mee te neuriën.

De herhaling van soldier, soldier als opvulling klinkt alleen niet echt lekker.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208279630
Dit lijkt wel heel erg op Dotan, en dan vooral dit nummer (niet dat Dotan nou zo origineel is, maar toch) Vist inderdaad in dezelfde vijver als Nederland, waar ik Nederland wel ietsje beter vind, maar ook weer niet veel. Zal er een beetje om hangen wie van de twee kwalificeert.

pi_208280965
Het is absoluut geen slecht nummer maar het doet niet mee voor de winst. Het is meer een nummer dat goed doet op de radio (Hallo Skyradio :W ). Zijn stem vind ik echt heel mooi maar het was beter geweest als hij nog een paar jaar had gewacht. Het is duidelijk dat hij nog een beginneling is en nog moet groeien. Het is een beetje vergelijkbaar als wij nu Flemming zouden insturen. (Hoewel Duncan ook nog een nieuwkomer was :7)

[ Bericht 2% gewijzigd door NailQueen op 07-03-2023 20:59:54 ]
  ESF Reporter dinsdag 7 maart 2023 @ 21:49:34 #67
87554 Cee
Welluk?
pi_208282942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:50 schreef usagi414 het volgende:
De thematiek en tekst is voor een 'neutraal' land als Zwitserland toch wel opvallend.

Precies wat ik dacht. Ik vind de tekst ook vrij letterlijk en op het randje van smakeloos. Zijn stem is wel erg prettig en ik had de jongen een andere tekst gegund, muzikaal blijft het wel hangen.

We hebben in elk geval niet meer het minst vrolijke nummer van de semi.
pi_208285493
twitter

Nouja dit ja, ik werd er tijdens het luisteren gewoon ongemakkelijk van omdat het maar door bleef gaan. :')
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 09:46:43 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208285760
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:13 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Nouja dit ja, ik werd er tijdens het luisteren gewoon ongemakkelijk van omdat het maar door bleef gaan. :')
Ja eens, een beetje ongemakkelijk, nee ik wil geen oorlog, bloed en lijkenzakken.
Net alsof die Oekrainers dat wel willen, voor hun het is gewoon een noodzaak om hun eigen grondgebied en vrienden en familie te verdedigen, het is niet dat ze graag soldaat zijn...
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 12:01:26 #70
375570 crew  Cyan9
pi_208287146
Schoolvoorbeeld van middle of the road, en daarmee ongelofelijk saai.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208287702
Zwitserland zit in een ongelofelijk luxe positie en dan durven ze zo’n lied te sturen terwijl ze pleitten voor 0 sancties aan Rusland :') hoe tone deaf ben je dan
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208287871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:49 schreef Cee het volgende:

[..]
Precies wat ik dacht. Ik vind de tekst ook vrij letterlijk en op het randje van smakeloos. Zijn stem is wel erg prettig en ik had de jongen een andere tekst gegund, muzikaal blijft het wel hangen.

We hebben in elk geval niet meer het minst vrolijke nummer van de semi.
Ik snap niet helemaal wat de tekst wil zeggen. Vroeger speelden we oorlogje, en nu zijn we wandelende lijken? Zoiets?
pi_208287980
Ja ik denk dat hij met de tekst de plank flink mis gaat slaan :N
  ESF Reporter woensdag 8 maart 2023 @ 13:10:33 #74
87554 Cee
Welluk?
pi_208288063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik snap niet helemaal wat de tekst wil zeggen. Vroeger speelden we oorlogje, en nu zijn we wandelende lijken? Zoiets?
Ja, zoiets denk ik. Dat je vroeger met waterpistolen oorlogje speelde en nu moeten ze naar het front maar dat willen ze niet?
Zwitserland?
pi_208289414
Dit valt uiteindelijk toch een tikkeltje tegen, dan is ons lied echt beter qua opbouw, climax. Tekstueel is het inderdaad ook her en der een beetje vreemd, al lijkt het me in beginsel gewoon een anti-oorlogslied als je de tekst goed leest.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208345793
Een lied met een boodschap, maar wel een die in deze tijd makkelijk verkeerd over kan komen. Het is een generiek anti-oorlogslied dat geen partij kiest, wat behoorlijk wrang is als in de oorlog die de meesten in gedachten hebben er een duidelijke aggressor is. Daarnaast is dit een studioversie van een nummer, en daar leunt het behoorlijk op, waardoor voor de sterkste punten van het nummer het nog maar de vraag is of ze in een live performance overeind blijven. Het zou me niet verrassen als dit in de halve finale blijft steken, maar een middenmotor in de finale zie ik ook zo gebeuren.
pi_208433003
Intro geeft me een Amelie gevoel :D (houdt het niet vast helaas)

Aahhh de Zwitserse sad nog met de diepe stem. Dit is wel het nummer dat een Nederlandse kwalificatie in de weg kan staan.

Ik vind het wel mooi.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:55:35 #78
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208433275
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:57 schreef Sableheart het volgende:
Een lied met een boodschap, maar wel een die in deze tijd makkelijk verkeerd over kan komen. Het is een generiek anti-oorlogslied dat geen partij kiest, wat behoorlijk wrang is als in de oorlog die de meesten in gedachten hebben er een duidelijke aggressor is. Daarnaast is dit een studioversie van een nummer, en daar leunt het behoorlijk op, waardoor voor de sterkste punten van het nummer het nog maar de vraag is of ze in een live performance overeind blijven. Het zou me niet verrassen als dit in de halve finale blijft steken, maar een middenmotor in de finale zie ik ook zo gebeuren.
Ah, ja zelf interpreteer ik het juist wel als lied tegen de "agressor" in een oorlog. Ik bedoel, Putin zelf zal het niet op zijn werkkamer draaien zegmaar als je naar de tekst luistert. Ik interpreteer het meer als een "we hebben het niet zo gewild, maar we kunnen niet anders (dankzij een agressor.....)" dan als een "we mogen niet in verzet gaan want oorlog is fout". Daarom vind ik hem juist wel mooi in de huidige tijdsgeest.

De kwaliteit van dit soort liedjes komt echt 100% voort uit de kwaliteit van de vocals, denk ik. Dus dat ben ik wel met je eens :Y . Als die goed zijn kan het verrassen, is het slecht eindigt het denk ik onderaan. Is het mwah zal het ergens in het midden eindigen. Heb hem nu best hoog staan, want vind het een mooi liedje met idd de piano-stukjes als sterkste punt....
  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 15:38:49 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208436170
Ook Remo heeft een OP met banner @Cee
  dinsdag 21 maart 2023 @ 22:27:20 #80
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208487143
Solide middenmotor. Ligt prima in het gehoor en zit ook degelijk in elkaar. Maar echt verheffend vind ik het nooit worden. Klinkt bij vlagen ook wel wat clichématig. Het laatste deel is dan nog het beste.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208563320
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  vrijdag 31 maart 2023 @ 23:24:50 #82
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208609434
Volgens de Instagram van Remo krijgt dit lied dansers :o Dat had ik ff niet verwacht. Weet ook niet of ik het helemaal vind passen.
pi_208613635
Dansers? _O- Als die elkaar ook nog neer gaan schieten met waterpistolen en dan in bodybags stoppen wordt het helemaal mooi.
pi_208614540
Mooie stem.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208958476
Eerste rehearsal:
tiktok


Fotogallerij:

https://eurovision.tv/gal(...)rgun-first-rehearsal

Eerste tekst over de eerste rehearsal:
quote:
30 April 2023 at 17:18 CEST

🇨🇭 Switzerland takes to the stage…
By any measure, this is quite special. Watergun is a heartfelt and haunting ballad about the tragedy of war, and a universal call for peace. It’s clear that Remo feels a real connection to these lyrics, and his vocal is beautiful. Staging-wise, he has four contemporary dancers and also dances himself, which we weren't expecting. The staging for this was created by Sacha Jean-Baptiste, who was also responsible for Switzerland's G'jon's Tears in 2021 and Marius Bear in 2022. We'll see more of her staging later in the contest.
quote:
30 April 2023 at 17:46 CEST

🔥 Swiss PYRO 🔥
Who says you can't have pyro in a ballad? Remo Forrer is breaking all the rules, with a short interlude of smoke and red fireworks raining down from the roof. All VERY dramatic.
Bron: https://eurovision.tv/live-blog-sunday-30-april
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 21:58:00 #86
375570 crew  Cyan9
pi_208960842
Is dat een rubberen broek?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208960992
quote:
89s.gif Op zondag 30 april 2023 21:58 schreef Cyan9 het volgende:
Is dat een rubberen broek?
als de bliksem inslaat is hij iig veilig.
Nee volgens mij is het een soort shiny mesh, ziet er bijna vloeibaar uit in deze foto's:

  Moderator zondag 30 april 2023 @ 22:18:08 #88
375570 crew  Cyan9
pi_208961218
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:06 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
als de bliksem inslaat is hij iig veilig.
Nee volgens mij is het een soort shiny mesh, ziet er bijna vloeibaar uit in deze foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een keuze zeg maar.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:58:20 #91
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209082434
Dit was sterk.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209091799
Ik had opgeschreven: meest professionele tot nu toe, maar mis wel iets. Voordeel is dat het een van de weinige ballades is en ik denk dat Zwitserland Italië voorbij kan gaan in de finale.
~The present is all there is~
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:01:02 #93
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209094596
Op zich prima uitgevoerd en liedje is ook wel prima. Daarom ook wel terecht door naar de finale. Waar ik dan weer geen echte topklassering verwacht. Daar is het toch wat te onopvallend voor. Plus dat Zwitserland ook niet standaard zomaar veel punten krijgt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209127320
veel Oekraïeners die voor dit lied bedanken op YouTube in de comments.. ik vind het wel mooi, denk dat ik vanwege dit lied wel ga stemmen dit jaar.
  zondag 14 mei 2023 @ 01:20:50 #95
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209145024
ROBBED.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209145228
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:20 schreef Andromache het volgende:
ROBBED.
Ja, Dotan was inderdaad robbed.
  woensdag 17 mei 2023 @ 22:31:34 #97
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_209190950
Leuk nummer. ^O^
heitieh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')