abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 februari 2023 @ 22:00:55 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_208038940
De spektakelmusical 40-45 komt naar Nederland. Het verhaal over twee broers die tijdens de Tweede Wereldoorlog na het bombardement van Rotterdam elk een andere kant van de strijd kiezen, zal vanaf september 2024 in Barneveld te zien zijn, meldt de producent vrijdag.



40-45, een productie van Studio 100, is al een succes in België. Het was Joop van den Ende die producent Gert Verhulst overtuigde om de voorstelling ook in ons land te spelen. Voor de Nederlandse versie is dan ook ingezoomd op de gebeurtenissen in Rotterdam.

Om het verhaal van 40-45 te vertellen werd een innovatief concept ontwikkeld met rijdende tribunes. Het publiek zit zowel letterlijk als figuurlijk middenin de voorstelling. Daarnaast passeert er een echte trein door de zaal, stort er een vliegtuig neer en zijn de toeschouwers te gast op een groot dansfeest met de swingende muziek uit de jaren 40.

Meer dan 80 acteurs op de bühne zorgen voor een voorstelling die omwille van technische hoogstandjes niet gespeeld kan worden in een regulier theater, maar alleen in een hal die groot genoeg is om de immense productie te kunnen huisvesten. Dat werden de Midden Nederland Hallen in Barneveld. Qua omvang lijkt de productie daarmee op de populaire musical Soldaat van Oranje, die te zien is in de Theaterhangaar van Katwijk.

Volgens Joop van den Ende heeft Studio 100 ‘een indrukwekkend statement afgegeven’. ,,Een grootschalige, spectaculaire musical die artistiek een grote kwaliteit met zich meedraagt, en tegelijk de grote gevaren van het opkomende fascisme blootlegt. Bovendien is 40-45 uitgegroeid tot het grootste publiekssucces uit de Belgische theatergeschiedenis. Het is voor mij, als producent en als groot theaterliefhebber, een eer om de Nederlandse versie van deze productie te ondersteunen en sterk aan te bevelen.’’

Studio 100-baas Gert Verhulst is trots. ,,De Tweede Wereldoorlog heeft in vele huiskamers zijn sporen nagelaten en dat verhaal willen wij dan ook blijven vertellen. Naast de donkere scènes brengen we ook, en misschien vooral, een boodschap van hoop.’’

Het is nog onbekend wie in de musical te zien zullen zijn. Inschrijvingen voor de audities gaan vrijdag van start. Wie nu al kaartjes wil bestellen, kan zich op de website van 40-45 inschrijven voor de nieuwsbrief.



https://www.ad.nl/show/jo(...)-nederland~aeb468e4/[/img]

In de musical, 'Ik, Anne Frank en de kast' speelt Hans Klok de hoofdrol.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 februari 2023 @ 23:13:39 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_208039913
Nu Danny niet meer reageert vallen alle topics stil. Hoe briljant de topics ook mogen zijn. Liever een geweldige FOK!er de mond snoeren middels een absurde ban in NWS.

FF pissen trouwens. Voor het gemak. Achteraf.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')