quote:Op maandag 20 februari 2023 10:55 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Tegen de lamme en de blinde genot je gelijk halen
Het is knap hoor, maar Ajax krijgt tegen de Sparta's en Cambuurs van deze wereld natuurlijk al 50 jaar ongelofelijk veel kansen. Europese statistieken zijn indrukwekkender dan goals en assists in de Eredivisie.quote:
Ja dat zei ik, tegen de lamme en de blinde je gelijk halen. Laat het donderdag maar zien. Een speler van NEC op nummer 2 zegt toch allesquote:
Ik vind dat geen vorm, gisteren leek het er een beetje op qua voetbal en ook controle over de wedstrijd.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een prima Eredivisievorm als je tegenstanders elke keer met 4 of 5 goals verschil omver loopt toch? Dat het tegen de nummer 2 van Duitsland lastiger is, spreekt voor zich.
Zijn er topteams bekend met een trage, verouderde linksbuiten in de geschiedenis? Ik kan mij geen voorbeeld voor de geest halen.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik zo'n onzin, hangt ook gewoon van de rest af, als je op rechts diepgang hebt kan het echt nog wel, nu je daar Kudus/Berghuis hebt niet.
Ajax is toch geen topteam, ook jonger kon Tadic niet naar de top vanwege zijn snelheidsprobleem, betekent niet dat hij niet heel nuttig was en nog steeds kan zijn vanaf links voor een team als Ajax.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zijn er topteams bekend met een trage, verouderde linksbuiten in de geschiedenis? Ik kan mij geen voorbeeld voor de geest halen.
Volgens mij blijkt dit jaar dat hij gewoon niet meer uit de voeten kan op de flank en het prima doet in het centrum. Bovendien ben ik van mening dat snelheid op de flanken van de backs tot de aanvallers van belang zijn.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ajax is toch geen topteam, ook jonger kon Tadic niet naar de top vanwege zijn snelheidsprobleem, betekent niet dat hij niet heel nuttig was en nog steeds kan zijn vanaf links voor een team als Ajax.
Het gaat er gewoon om hoe je het invult, het is niet zo dat Tadic opeens langzaam is geworden dus ik vind dat leeftijdsargument een beetje onzin, neemt niet weg dat ik ook liever diepgang en snelheid op beide flanken heb.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Volgens mij blijkt dit jaar dat hij gewoon niet meer uit de voeten kan op de flank en het prima doet in het centrum. Bovendien ben ik van mening dat snelheid op de flanken van de backs tot de aanvallers van belang zijn.
Goed genoeg voor Ajax dus blijkbaar. Snap niet erg wat je punt nu is. Ik snap zelf ook wel dat het geen Mbappe is, maar blijkt voor de ED nog steeds een hele waardevolle speler te zijn.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:58 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ja dat zei ik, tegen de lamme en de blinde je gelijk halen. Laat het donderdag maar zien. Een speler van NEC op nummer 2 zegt toch allesHoe kan dat nou.
Beetje de Mr. Ajax van deze generatie aan het worden zo. Zou mooi zijn als hij nog even deze titel van de fans mee zou krijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:58 schreef PicoMMP het volgende:
Genot. Tadic is wel echt een legende aan het worden hier.
Bizar filmpje eigenlijk: het succes in de Champions League, de lege stadions met juichbandjes tijdens corona, de 1/3 gevulde stadions tijdens corona, de moeizame overwinningen in de afgelopen twee jaar, maar ook hele mooie goals, hele aparte goals en zo'n 30 penalty's of zo
De enige hoop die ik heb is dat Feyenoord moeizaam scoort en zodoende uit bij een Fortuna (thuis speelden ze 1-1) en een Sparta puntjes verliest, maar zelfs dan zie ik Ajax geen kampioen worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Ons resterende programma is wel echt een tandje zwaarder dan van Feyenoord, zeker die uitwedstrijden. Als het op de laatste speeldag aankomt is Twente-uit ook behoorlijk kut
Die Coronamaatregelen in de Eredivisie zijn achteraf echt wel lachwekkend geweest.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:58 schreef PicoMMP het volgende:
Bizar filmpje eigenlijk: het succes in de Champions League, de lege stadions met juichbandjes tijdens corona, de 1/3 gevulde stadions tijdens corona, de moeizame overwinningen in de afgelopen twee jaar, maar ook hele mooie goals, hele aparte goals en zo'n 30 penalty's of zo
Ik erger me nog steeds dood aan hem eerlijk gezegd. Volgens mij kan hij zoveel beter. Staat de helft van de tijd stil of loopt met zijn kop naar beneden afwisselend met geniale acties. Ik heb een beetje het gevoel dat hij op halve kracht speelt.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waar zijn alle debielen die zeiden dat Kudus verkocht moest worden omdat het allemaal matig is?
Beste aankoop sinds Jari.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:58 schreef PicoMMP het volgende:
Mooie onbijt tvquote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:58 schreef PicoMMP het volgende:
Heb het idee dat hij zichzelf wel heel erg goed vindt. Hij vindt de eredivisie een soort speeltuin en na het goede WK vindt hij het hier misschien te min.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:47 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik erger me nog steeds dood aan hem eerlijk gezegd. Volgens mij kan hij zoveel beter. Staat de helft van de tijd stil of loopt met zijn kop naar beneden afwisselend met geniale acties. Ik heb een beetje het gevoel dat hij op halve kracht speelt.
Prima speler maar zag net in dat clipje Ziyech een paar keer voorbij komen en dat niveau heeft hij (nog) niet of laat ik het zo zeggen die waarde voor het elftal, hij moet nog veel belangrijker en bepalender worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Heb het idee dat hij zichzelf wel heel erg goed vindt. Hij vindt de eredivisie een soort speeltuin en na het goede WK vindt hij het hier misschien te min.
Zit allemaal wel een kern van waarheid in, maar wil hij de absolute top halen dan moet het echt veel constanter.
Het is wel echt een bijzondere speler.
Totaal ander soort speler natuurlijk. Ziyech is echt een teamspeler en dat is Kudus niet. Ziyech is een meester in het overzicht, Kudus heeft vaak oogkleppen op.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Prima speler maar zag net in dat clipje Ziyech een paar keer voorbij komen en dat niveau heeft hij (nog) niet of laat ik het zo zeggen die waarde voor het elftal, hij moet nog veel belangrijker en bepalender worden.
In principe spelen ze op dezelfde positie, vanuit de rechterflank richting 10 en hetzelfde zijn ze niet dat weet ik maar qua belangrijkheid moet Kudus nog wat stappen zetten.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:35 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Totaal ander soort speler natuurlijk. Ziyech is echt een teamspeler en dat is Kudus niet. Ziyech is een meester in het overzicht, Kudus heeft vaak oogkleppen op.
Ziyech had ook echt een bepaalde positie waarop hij uitblonk, terwijl niemand bij Kudus echt een ideale positie kan bedenken. Het voelt een beetje aan als: geef Kudus de bal, hij frommelt zich langs wat mensen en hij creëert gevaar.
Technisch, balvast en een geweldig schot. Maar geen tactisch overzicht of een speler voor in de combinatie.
Ze spelen wel op dezelfde positie, maar ze voeren het allebei heel anders uit. Kudus gaat veel met de bal lopen, het liefst de drukte in, terwijl Ziyech altijd z'n hoofd omhoog hield, keek naar inlopende mensen en de bal een slinger gaf.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe spelen ze op dezelfde positie, vanuit de rechterflank richting 10 en hetzelfde zijn ze niet dat weet ik maar qua belangrijkheid moet Kudus nog wat stappen zetten.
Buiten Tadic vind ik het aantal assists van de andere aanvallers en middenvelders zeer matig.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ze spelen wel op dezelfde positie, maar ze voeren het allebei heel anders uit. Kudus gaat veel met de bal lopen, het liefst de drukte in, terwijl Ziyech altijd z'n hoofd omhoog hield, keek naar inlopende mensen en de bal een slinger gaf.
Ziyech had ook zo'n 50 assists in 100 wedstrijden, terwijl Kudus nooit een assist geeft. Die gaat meer voor eigen succes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |