abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208010370
Ben bijna 4 maanden in dienst bij mij huidige werkgever.

Er is van alles belooft zoals in na loop van tijd productie ging draaien met de nieuwe spullen.

Dag 1 werd er al verteld dat 1 collega naar de nieuwe productie ging en de andere niet wat niet de afspraak was.

Snel werd duidelijk dat beide naar de nieuwe productie ging. Later ging ik toch niet en vanaf januari werd er gezegd dat ik toch die kant op ging maar elke keer werd er gezegd misschien op die dag.
Heb mij tussen tijd bij neer gelegd.

In de 2de maand kwam al de geruchten van een collega dat ik in de Wajong heb gezetten wat helemaal niet waar is. Heb dit ook vermeldt maar dan zijn de geruchten in de rondte.

Later kwam ik achter dat ze mij als no-riskpolis bij de UWV hebben aangemeld toen ik 1 dag ziek was.
Je komt alleen in aanmerking bij lange ziekte of een Wajong of een andere uitkering. Heb dit bij de UWV recht getrokken en heb hier helemaal geen recht op de werkgever zegt dat ze nooit mij hebben aangemeld ik heb dit zwart op wit dat het wel zo is.

Vandaag ben ik terug van paar dagen ziek geweest te zijn.

Tegen mij werd gelijk verteld dat ik veel ziek ben geweest totaal is dit 7 dagen en dat dit als beoordeling wordt gebruikt.

En verder werd er bij verteld dat ik dit niet dreigement moet zijn. Ik zie het als discriminatie.

Ben door deze situatie niet gelukkig door. En ik vindt dat ik zeker na vandaag best gediscrimineerd wordt.

Na vandaag is voor mij echt niet leuk meer.

Maar wat kan ik het beste doen.

Hebben jullie tips??

[ Bericht 99% gewijzigd door Danny op 17-02-2023 10:43:21 ]
pi_208010520
3x ziek in 4 maanden? Natuurlijk vind een werkgever daar wat van.

En discriminatie op basis van wat?

Gewoon je mond meteen opentrekken

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 17-02-2023 10:44:11 ]
pi_208010700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:54 schreef PS. het volgende:
3x ziek in 4 maanden? Natuurlijk vind een werkgever daar wat van.

En discriminatie op basis van wat?

Niet zo janken en gewoon je mond meteen opentrekken
Nee hoor keer 1 dag en 6 dagen beide in dec-jan.
pi_208010890
Wat is er zo bijzonder of anders aan het "nieuwe product" dat je zo graag dat wil maken?

Waarschijnlijk is die andere collega gewoon beter geschikt. Dat heeft niks met discriminatie te maken

[ Bericht 14% gewijzigd door Danny op 17-02-2023 10:44:34 ]
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_208010894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:00 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]
Nee hoor keer 1 dag en 6 dagen beide in dec-jan.
quote:
.Vandaag ben ik terug van paar dagen ziek geweest te zijn.
pi_208015080
TS vindt niet dat hij ziek is, maar, vindt wel dat hij gediscrimineerd wordt op dat hij ziek is/een beperking heeft.

Je moet er wel een kiezen ...

Voor zover je het laatste kan kiezen natuurlijk.
Dum de dum
pi_208023546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 06:35 schreef Fe2O3 het volgende:
TS vindt niet dat hij ziek is, maar, vindt wel dat hij gediscrimineerd wordt op dat hij ziek is/een beperking heeft.

Je moet er wel een kiezen ...

Voor zover je het laatste kan kiezen natuurlijk.
Heb geen ziekte.
Dit bedrijf zegt dit.

Daardoor doe ik nu dingen wat eigenlijk iedereen kan doen.
Maar dit hebben ze bij meer mensen zo gedaan.

Mij reden dat ik deze topic heb verwijderd omdat ik eerst of op andere reactie wil wachten. Niet via deze topic
pi_208023634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:22 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]
Heb geen ziekte.

Op basis waarvan word je dan gediscrimineerd volgens jou?
pi_208042403
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:26 schreef Queller het volgende:

[..]
Op basis waarvan word je dan gediscrimineerd volgens jou?
Dat vraag ik mij ook al af. Ik krijg meer de indruk dat TS zijn zin niet krijgt en het op daar probeert te gooien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208136152
Een goede stok achter de deur is praten met een arbeidsrecht advocaat: https://zoekeenadvocaat.advocatenorde.nl/zoeken/uitgebreid

Verder moet je afspraken op papier laten zetten, of zelf schrijven en schriftelijk indienen.

Ook bij negatieve terugkoppeling is niks officieel totdat je het op papier krijgt, dan heb je officieel de mogelijkheid daarop te reageren of in bezwaar te gaan bij de vertrouwenspersoon van je werkgever. De vertrouwenspersoon moet sowiezo met je in gesprek gaan, maar daar gebruik van!
pi_208136206
Het bedrijf zegt niets, mensen in een bedrijfsorganisatie roddelen wat en een werknemer met een onsamenhangend verhaal komt hier klagen.
pi_208137398
Bij veel ziekmeldingen in korte tijd, krijg je een gesprek. Dat is een bedrijf min of meer verplicht. Is niet persoonlijk.
pi_208153235
Wat een onsamenhangend verhaal. :?
pi_208160786
Als je werkafspraken niet schriftelijk vastlegt, inclusief bevesting en of accoord van je manager, hebben ze nul waarde.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')