abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2023 @ 17:16:13 #1
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_207995883
Hi hi,

Ik (man van 30) zou graag mijn kapsel willen veranderen. Ik heb sterke krullen, op zich wel nice want dat maakt me relatief uniek maar mijn huidige kapsel is een beetje nerdy en mijn krullen zijn een beetje 'slordig/vies'. Recent ben ik weer singel geworden en wil ik weer wat investeren in het verbeteren van mijn looks (plus dat ik nooit echt happy ben geweest met mijn kapsel, dus een mooi moment om het aan te pakken).

Ik heb al even zitten zoeken op Google waar ik terecht kan voor haar-makeover-advies maar dan kom ik alleen maar websites tegen van kappers die beweren dat ze advies kunnen geven maar daar heb ik niet genoeg vertrouwen in. Ik wil betalen voor uitgebreid advies, om vervolgens later zelf mbv vrienden een keuze te maken tussen de opties.

Hebben jullie tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Ik wil hulp bij het kiezen van de juiste haarproducten en voor het aanmeting van een leuker kapsel (en met 'leuk' bedoel ik vooral 'aantrekkelijker voor vrouwen' en tegelijk afrekenen met mijn vies-slordige krullen). Iemand die zich richt op het verbeteren van het uiterlijk van een man kan ook, misschien zelfs nog beter, mits ze ook diepere kennis heeft van (krullen) kapsels. Liefst in omgeving Nijmegen.

Wat ik overweeg:
- Een duurdere kapper bellen of ze open staan voor een uitgebreid-advies-zonder-knippen-afspraak, bijv https://salons.beautyballoon.nl/nijmegen-centrum/ klinkt wel als een kapper die mogelijk goed advies zou kunnen geven
- Een bruids-kapper vragen of ze advies kan geven

Maar beiden vind ik een beetje mhe.

Het kapsel, krul-sterkte, lengte en haarkleur wat ik nu ongeveer heb:

(ja, dit is een knappe man maar dat is niet te danken aan zijn kapsel en met een ander kapsel was hij nog veel knapper)

En dit geeft wel een beetje weer wat ik met 'vies-slordige krullen' bedoel (mijn krullen zijn nog iets vies-slordiger maar het geeft een idee):

(ook hier weer; ja, het is een knappe man en hem staat het nog wel aardig maar dit kapsel zou een man met een gemiddeld uiterlijk niet goed doen)

[ Bericht 1% gewijzigd door embedguy op 14-02-2023 17:22:08 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_207995958
Ik, vrouw, ben fan van 'vies-slordige' krullen. Hartstikke mooi, niks meer aan doen!
Sorrie :@
pi_207996044
Ik als vrouw vind krullen niet mooi zoals TS zelf al aan geeft wat onverzorgd. Vind persoonlijk dit wel leuk:

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en je moet vooral doen wat jij leuk vind.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_207996076
Dit is ook leuk:

dinsdag 14 februari 2023 @ 17:47:09 #5
436847 embedguy
pi_207996128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:26 schreef Kanaroe het volgende:
Ik, vrouw, ben fan van 'vies-slordige' krullen. Hartstikke mooi, niks meer aan doen!
Sorrie :@
Ik waardeer je reactie maar ik wil er dus wel iets eraan doen.

Vraag is hoe dit aan te pakken :)
Life is happening now.
pi_207996159
Naar een goeie krullenkapper gaan met plaatjes.:)
  dinsdag 14 februari 2023 @ 17:50:35 #7
436847 embedguy
pi_207996172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:41 schreef Blues het volgende:
Dit is ook leuk:

[ afbeelding ]

Op een knappe kop zoals dit; ja, ziet er nice uit. Op een gemiddelde kop zoals die van mij, schat ik dat het al snel meer zoiets eruit gaat zien:

En dan is deze foto nog met een puike spiegelreflex camera genomen, op een gemiddelde dag ziet het er nog meer mhe eruit.
Life is happening now.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 18:03:26 #8
436847 embedguy
pi_207996298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:49 schreef Blues het volgende:
Naar een goeie krullenkapper gaan met plaatjes.:)
Net even gezocht op 'krullenkapper Nijmegen'; een goede zoekterm waar ik zelf nog niet aan had gedacht. https://krullenatelier.nl/ lijkt me misschien wel een goede optie. Lijkt eigenlijk precies te zijn wat ik zoek, enige is dat de kapster er een beetje verslonst eruit ziet op de foto's die ik voorbij zie komen... Dat geeft me een minder gevoel erbij, maar het is zeker het overwegen waard.

Maar alsnog; dankjewel voor de zoekterm! :)
Life is happening now.
pi_207996377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:47 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ik waardeer je reactie maar ik wil er dus wel iets eraan doen.

Vraag is hoe dit aan te pakken :)
Danny heeft wel tips.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 18:12:02 #10
436847 embedguy
pi_207996402
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:09 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Danny heeft wel tips.
Danny?
Life is happening now.
  Spellchecker dinsdag 14 februari 2023 @ 18:36:06 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207996637
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:09 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Danny heeft wel tips.
_O-
pi_207996913
Aan de zijkant lange krullen rondom en bovenop kaal
pi_207996945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:12 schreef embedguy het volgende:

[..]
Danny?
Ja het opperhoofd van FOK!
  Spellchecker dinsdag 14 februari 2023 @ 19:04:29 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207997041
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:58 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ja het opperhoofd van FOK!
:Y
pi_208000021
Niks doen aan je haar. Zorg alleen dat je krullen hun vorm mooi blijven behouden.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:24:44 #16
436847 embedguy
pi_208000184
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:10 schreef arvensis het volgende:
Niks doen aan je haar. Zorg alleen dat je krullen hun vorm mooi blijven behouden.
Hoe?
Life is happening now.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:49:38 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208000457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:24 schreef embedguy het volgende:

[..]
Hoe?
Curly girl methode. In het kort: 90% van de shampoos bevatten sulfaten waarvan je haren droog en beschadigd worden. Vervolgens heb je conditioner nodig om het zacht en glanzend te maken, alleen daar zitten siliconen in. Dat leidt tot vettigheid en om die af te breken zijn dan weer sulfaten nodig.

Oplossing: juiste producten gebruiken en de juiste technieken toepassen.

Kruidvat en Hema bieden goedkope shampoos die 'Curly Girl' of 'CG' proof zijn. Heel veel uitzoekwerk om te kijken welke shampoos geschikt zijn dus ik post zo ff wat ik gebruik. Verder kun je shampoos nog nog aanvullen met CG gel (krullencreme, gel, mousse).

Qua techniek: niet droogwrijven! Je verdeelt krullencreme over je haar als het nog zeiknat is. Daarna knijp je krullen door op de kop te hangen. Flink knijpen, je zou echt een squishy geluid moeten horen. Daarna minimaal 15 minuten laten drogen in een tshirt (niet in een handdoek). Verder laten drogen aan de lucht. Voor föhnen is er ook sprake van een handleiding.

Ik was het 1x per week op deze manier, mooie gezonde krullen heb ik hierdoor.

https://www.hema.nl/mooi-(...)70gram-11067121.html

https://www.hema.nl/mooi-(...)-250ml-11067105.html

https://www.hema.nl/mooi-(...)-125ml-11077122.html

[ Bericht 32% gewijzigd door Seven. op 15-02-2023 06:18:49 ]
Resistance is futile.
pi_208026557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:24 schreef embedguy het volgende:

[..]
Hoe?
Je zou bij Kinki Kappers kunnen vragen. Zitten in de Lange Hezelstraat. Ze hebben in elk geval verstand van krullen en knippen.
  zondag 19 februari 2023 @ 11:16:29 #19
436847 embedguy
pi_208058387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:51 schreef tanteklara het volgende:

[..]
Je zou bij Kinki Kappers kunnen vragen. Zitten in de Lange Hezelstraat. Ze hebben in elk geval verstand van krullen en knippen.
Dankje voor je reactie. Heb je zelf krullen of zie je er veel krullenbollen?

Kinki ziet er -in eerste instatie- uit als een normale kapper alleen dan een kekkere website en dubbel de prijs. Zit er nou echt verschil in de behandeling? Ik vraag me af in hoeverre het verschil gaat maken of ik hier vraag voor advies of bij een random andere kapper.
Life is happening now.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:48:00 #20
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_208064229
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:16 schreef embedguy het volgende:

[..]
Dankje voor je reactie. Heb je zelf krullen of zie je er veel krullenbollen?

Kinki ziet er -in eerste instatie- uit als een normale kapper alleen dan een kekkere website en dubbel de prijs. Zit er nou echt verschil in de behandeling? Ik vraag me af in hoeverre het verschil gaat maken of ik hier vraag voor advies of bij een random andere kapper.
Ik heb krullend haar en Kinki is zo'n beetje de enige kapper in Nijmegen, die verstand heeft van het knippen van krullend haar. En ik heb er heel veel geprobeerd. Ik krijg een veel beter kapsel voor die prijs, dan ergens anders.

En kappers zeggen allemaal dat ze verstand hebben van krullen knippen. Helaas hebben ze niet echt verstand van krullen knippen.

Ik zou zeggen probeer het uit. Eerst een goedkopere en dan later 2 maanden later bij Kinki. Dan weet je daarna waar je moet zijn.
pi_208082217
Gezonde en mooie krullen heb je niet zomaar, daarvoor is meer nodig dan alleen een kappersbezoekje. Mooie krullen hebben helaas constante verzorging nodig om niet meer rommelig en onverzorgd te zijn. Jarenlang ging ik naar krullenkapper Simcha, de 'Queen of Curls' en dacht dat dit voldoende was voor mijn krullen. Maar nooit zat het echt goed. Pas een jaar geleden besefte ik dat er voor mooie krullen toch echt meer nodig is.

Start met het bepalen van je krultype en porositeit. Daarop pas je je producten aan. Als je te zware producten gebruikt, bedoeld voor bijvoorbeeld kroeshaar, zullen je krullen vet en vies zijn. Als je haar teveel vocht heeft, zijn ze pluizig en zakken ze uit. Zo moet je steeds op zoek naar de balans tussen proteine en vocht in je haar. Kies de juiste voedende producten die bij jouw krultype passen, lees je in over stylingstechnieken, fohn met een diffuser.

Krullen zijn leuk, maar nogal arbeidsintensief helaas.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:12:43 #22
436847 embedguy
pi_208082786
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:48 schreef tanteklara het volgende:

[..]
Ik heb krullend haar en Kinki is zo'n beetje de enige kapper in Nijmegen, die verstand heeft van het knippen van krullend haar. En ik heb er heel veel geprobeerd. Ik krijg een veel beter kapsel voor die prijs, dan ergens anders.

En kappers zeggen allemaal dat ze verstand hebben van krullen knippen. Helaas hebben ze niet echt verstand van krullen knippen.

Ik zou zeggen probeer het uit. Eerst een goedkopere en dan later 2 maanden later bij Kinki. Dan weet je daarna waar je moet zijn.
Owke. Goeie tip. Ik zal het overwegen :)
Life is happening now.
pi_208082812
raar genoeg zag ik vand e week meerdere gasten lopen met veel krul, en lang ook, en die hadden het in een staartje bovenop hun hoofd. geen idee of dat een vibe is nu of zoiets. maar het zag er niet uit, en was dus wel cool juist.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:19:51 #24
436847 embedguy
pi_208082830
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Gezonde en mooie krullen heb je niet zomaar, daarvoor is meer nodig dan alleen een kappersbezoekje. Mooie krullen hebben helaas constante verzorging nodig om niet meer rommelig en onverzorgd te zijn. Jarenlang ging ik naar krullenkapper Simcha, de 'Queen of Curls' en dacht dat dit voldoende was voor mijn krullen. Maar nooit zat het echt goed. Pas een jaar geleden besefte ik dat er voor mooie krullen toch echt meer nodig is.

Start met het bepalen van je krultype en porositeit. Daarop pas je je producten aan. Als je te zware producten gebruikt, bedoeld voor bijvoorbeeld kroeshaar, zullen je krullen vet en vies zijn. Als je haar teveel vocht heeft, zijn ze pluizig en zakken ze uit. Zo moet je steeds op zoek naar de balans tussen proteine en vocht in je haar. Kies de juiste voedende producten die bij jouw krultype passen, lees je in over stylingstechnieken, fohn met een diffuser.

Krullen zijn leuk, maar nogal arbeidsintensief helaas.
Ik zal eens gaan zoeken of ik kan vinden wat voor een haar ik heb.

Ik gebruik nu spul voor kroeshaar. Sommige dagen zit het perfect, sommige dagen totaal niet... Maakt het er niet makkelijk op...
Life is happening now.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:20:20 #25
436847 embedguy
pi_208082835
Vandaag sinds lange tijd weer een haar-masker in gedaan; nu zit mijn haar ineens ook weer heel anders met hetzelfde product. Ik denk dat ik ga proberen om wat vaker zo'n haar-masker te gebruiken om te zien of het dan stabieler wordt.

#liefdagboek
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')