abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207938707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oorzaak is dat de universiteiten en de NOS etc guurlinkse woke bolwerkjes zijn geworden. Gevolg is dit type valse propaganda wat de staatsomroep over ons land heenkotst.
Dit stoort mij ook het meeste eigenlijk.

Ik vind het niet zo’n probleem dat er wat radicalen zijn die iedereen die het niet met ze eens zijn tot vijand bestempelen. Elke sociale beweging heeft nu eenmaal dit soort idioten die het veel te ver doortrekken.

Maar de klakkeloosheid waarmee NOS hierin meegaat vind ik wel ergerlijk. In dat artikel in de OP ook weer, de hele premisse dat je iemand moet boycotten omdat ze de verkeerde mening heeft wordt onbesproken gelaten. In plaats daarvan wordt de vergelijking getrokken met R Kelly :')
pi_207938738
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:40 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit stoort mij ook het meeste eigenlijk.

Ik vind het niet zo’n probleem dat er wat radicalen zijn die iedereen die het niet met ze eens zijn tot vijand bestempelen. Elke sociale beweging heeft nu eenmaal dit soort idioten die het veel te ver doortrekken.

Maar de klakkeloosheid waarmee NOS hierin meegaat vind ik wel ergerlijk. In dat artikel in de OP ook weer, de hele premisse dat je iemand moet boycotten omdat ze de verkeerde mening heeft wordt onbesproken gelaten. In plaats daarvan wordt de vergelijking getrokken met R Kelly :')
Media in het geheel en NOS in het bijzonder laten tegenwoordig altijd activisten aan het woord. Dat is op zich niet zo'n groot probleem maar het is zonder enige vorm van journalistiek, zo'n activist mag alles zeggen en het wordt gewoon aangenomen. Soms komt er dan iemand aan het woord die het wat genuanceerder ziet, maar dat is journalistiek gezien nogal lui.
pi_207938746
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]
JK Rowling heeft het de laatste tijd haar levenstaak gemaakt het leven van transgenders zuur te maken. Ik ga geen game kopen waar zij royalties voor krijgt. Lijkt me niet een erg moeilijke gevolgtrekking.
Misschien koop ik hem wel een keer tweedehands, maar hij lijkt me eigenlijk vrij mid.
Stel je niet zo aan joh. Is een mooi spelleke, gewoon lekker kopen en niet zulke gekke beperkingen aan jezelf opleggen.
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 17:55:27 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207938894
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:43 schreef HyperViper het volgende:

[..]
Stel je niet zo aan joh. Is een mooi spelleke, gewoon lekker kopen en niet zulke gekke beperkingen aan jezelf opleggen.
Stemmen met je portemonnee is een prima methode, maar je hebt voornamelijk de developers en uitgever (en de mqensne er achter) mee.. Die vangen het bulk van de opbrengst. Rowling is de geestelijk moeder van Potter, maar daar stopt het ook.

Bovendien voelt ze er niks van. Ze is steenrijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207938913
Ik denk dat Rowling minstens evenveel - zo niet meer - met (daadwerkelijke) haat te maken heeft dan dat er andersom (daadwerkelijk) sprake van haat is. Bovendien gaat het in het eerste geval om haat t.o.v. een persoon en in het tweede geval om haat (áls daar al sprake van is) tov een 'idee'. Over dat 'idee' verschillen de meningen nou éénmaal. Ik heb vanuit Rowling nog te weinig gehoord/gezien/gelezen om haar mening als haat te bestempelen en in íeder geval te weinig haar verantwoordelijk te achten voor geweld.
Tails tell tales
pi_207938949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stemmen met je portemonnee is een prima methode, maar je hebt alleen de developers er mee.. Die vangen het bulk van de opbrengst. Rowling is de geestelijk moeder van Potter, maar daar stopt het ook.

Bovendien voelt ze er niks van. Ze is steenrijk.
Nou dat dus. Dit hele spel zal nauwelijks verschil maken voor haar vermogen en de developers hebben gewoon een prima product neergezet. Als deze mensen echt zo begaan zijn moeten ze ook stoppen met alles wat uit china komt te gebruiken, alle hardware die ze gebruiken dus de prullenbak in. álles. Anders hou je dus alleen jezelf voor de gek.
pi_207938961
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:37 schreef Eufonie het volgende:
Voor mensen die het spel spelen én op Reddit zitten; dezelfde transgendergemeenschap is daar actief spoilers aan te plaatsen.
Dus die sneue jankende figuren kopen wel het spel?
pi_207938964
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:52 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Iemand dit al in de game meegemaakt? Dat je met "they" wordt aangesproken?
Ik heb maar een heel klein gedeelte gespeeld. Toen ben ik het niet tegengekomen.
Tails tell tales
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:01:15 #184
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_207938965
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is echter niet hoe mensen het al eeuwen gebruiken, laat staan dat dat ineens gemeengoed moet zijn.

En de rest is niet veel beter.
[ afbeelding ]

Dit slaat gewoon nergens meer op.
Doorgeschoten idioterie inderdaad. 8)7 Geen aandacht meer aan geven is het beste, dan houden ze vanzelf weer op met hun idiote aandachttrekkerij.
Gevaccineerd.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:02:27 #185
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_207938983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:40 schreef L_auteur het volgende:
Wat boeit het nou wat een handvol mentaal zieke mannen op Twitter roepen? Flop controverse hoor..

[ afbeelding ]
oef.. wat een kneuzenkermis op die foto... :{w
Gevaccineerd.
pi_207939075
#J.K.RowlingSaidNothingWrong
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 18:16:32 #187
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207939150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:37 schreef Eufonie het volgende:
Voor mensen die het spel spelen én op Reddit zitten; dezelfde transgendergemeenschap is daar actief spoilers aan te plaatsen.
Typerend. Ik wil het niet dus niemand mag het.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207939183
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bucker vind van niet.
Maar daar was het land niet over verdeeld :P
pi_207939214
uit de OP:
quote:
olgens Kampen draait het uiteindelijk om bewustwording. "Ik vergelijk het soms met R Kelly. Hij heeft mooie muziek gemaakt, maar is wel veroordeeld voor seksueel misbruik en afpersing van minderjarigen. Mensen moeten zelf weten wat ze met die informatie doen. Sommigen luisteren nog altijd graag naar zijn muziek en anderen niet meer. Hetzelfde geldt voor Hogwarts Legacy."
wat een dweil, die gast... slappe lulkutcloaka. rkelly is gewoon een smerige misbruiker en zn muziek moet bij het afval. weg ermee.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:49:33 #190
269692 Divje
brr brr patapim
pi_207939489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:38 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hoeft geen geweld te plegen om als haatgroep aangewezen te worden.
[..]

Dan vallen veel van die alfabet personen ook onder die definitie van haatgoep. Doodsbedreigingen, pesten, DDOSSEN, mensen cancellen, mwoah. Vriendelijk volk wel.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:20:30 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207939862
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef speknek het volgende:

[..]
De "paar" dingen die ze er op Twitter over heeft gezegd *zijn* concrete voorbeelden, want ze is duidelijk het boegbeeld van de "gender critical feminists", een beweging die ze naar een groot platform heeft gebracht. Gamespot heeft er een heel aardig artikel over geschreven die je kan lezen als je er echt in geinteresseerd bent:
https://www.gamespot.com/(...)legacy/1100-6501632/

hier een stukje uit dat artikel met wat meer daden dan alleen Twitter commentaar:
[..]
Maar al was het alleen wat Twitter commentaar. JK Rowling is wat mij betreft vergelijkbaar met Thierry Baudet. Iemand die zelf vast geen Joden heeft geslagen, of Russen informatie gegeven (alhoewel) en waarschijnlijk is hij stiekem zelfs gewoon gevaccineerd. Maar als er een pijpbom door een vaccinatiecentrum vliegt, dan draagt Baudet daar wat mij betreft wel verantwoordelijkheid voor met zijn retoriek. Hoeft hij niet per se voor de gevangenis in, maar niemand die mij kan dwingen op hem te stemmen in het stemhokje (nog niet tenminste, zolang hij marginaal blijft). Ik boycott de FvD en ik boycott JK Rowling. Zo moeilijk is dat niet. Ook niet gek verder, ik hoef niet gedwongen die game te kopen.
Dat gemak waarmee woke alles en iedereen die durft kritiek te hebben op hun narcivisme als gevaarlijke haatzaaier, extreem-rechts en weet ik wat voor superlatieven weg te zetten, is een tendens die je wel vaker in tirannieke en dictatoriale bewegingen ziet: voor ons of tegen ons, nul middenwegen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:22:42 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207939889
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Pretty much, yep.
Alleen stopt woke niet bij een computerspelletje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:25:06 #193
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_207939917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:40 schreef L_auteur het volgende:
Wat boeit het nou wat een handvol mentaal zieke mannen op Twitter roepen? Flop controverse hoor..

[ afbeelding ]
Welke fok meeting is dit?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_207940050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat gemak waarmee woke alles en iedereen die durft kritiek te hebben op hun narcivisme als gevaarlijke haatzaaier, extreem-rechts en weet ik wat voor superlatieven weg te zetten, is een tendens die je wel vaker in tirannieke en dictatoriale bewegingen ziet: voor ons of tegen ons, nul middenwegen.
Hear, hear.

Het trieste is dat wij hier in Nederland zo vreselijk sterk gericht zijn op Amerika we daardoor zo beïnvloed worden door alles wat zich afspeelt aldaar. Neem die black lives matter activisme in de VS nav de dood van die gast. Vreselijk wat daar gebeurt, maar wat de neuk heeft dat met ons te maken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207940077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alleen stopt woke niet bij een computerspelletje.
De ideologie wil graag dicteren, wat jouw waarden zijn, wat jij zegt en wat jij denkt.
-Rabia Al-Basri
pi_207940234
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:56 schreef Forbry het volgende:
Ik denk dat Rowling minstens evenveel - zo niet meer - met (daadwerkelijke) haat te maken heeft dan dat er andersom (daadwerkelijk) sprake van haat is. Bovendien gaat het in het eerste geval om haat t.o.v. een persoon en in het tweede geval om haat (áls daar al sprake van is) tov een 'idee'. Over dat 'idee' verschillen de meningen nou éénmaal. Ik heb vanuit Rowling nog te weinig gehoord/gezien/gelezen om haar mening als haat te bestempelen en in íeder geval te weinig haar verantwoordelijk te achten voor geweld.
Dat dus.
Nou heb ik dat hele gebeuren niet echt gevolgd, want ik heb gelukkig geen social media.

Maar volgens mij is die hetze begonnen toen ze zei dat 'personen met een baarmoeder' gewoon vrouwen zijn.
Wat natuurlijk ook gewoon zo is.

Daar viel die hele T groep weer overheen :') 8)7

Verder vond ze ook dat mannen die zich identificeren als vrouw (maar nog gewoon man zijn) niet on vrouwenkleedkamers thuishoren.

Ook daar lees ik niks geks.
Ik denk de meeste vrouwen ook niet zitten te wachten om zich te douchen en om te kleden met een man bij zich.

Dat maakt je blijkbaar tot transfoob tegenwoordig.

Tja...

Nu tijd voor Hogwarts Legacy *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207940404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef speknek het volgende:

[..]
De "paar" dingen die ze er op Twitter over heeft gezegd *zijn* concrete voorbeelden, want ze is duidelijk het boegbeeld van de "gender critical feminists", een beweging die ze naar een groot platform heeft gebracht. Gamespot heeft er een heel aardig artikel over geschreven die je kan lezen als je er echt in geinteresseerd bent:
https://www.gamespot.com/(...)legacy/1100-6501632/

hier een stukje uit dat artikel met wat meer daden dan alleen Twitter commentaar:
[..]
Maar al was het alleen wat Twitter commentaar. JK Rowling is wat mij betreft vergelijkbaar met Thierry Baudet. Iemand die zelf vast geen Joden heeft geslagen, of Russen informatie gegeven (alhoewel) en waarschijnlijk is hij stiekem zelfs gewoon gevaccineerd. Maar als er een pijpbom door een vaccinatiecentrum vliegt, dan draagt Baudet daar wat mij betreft wel verantwoordelijkheid voor met zijn retoriek. Hoeft hij niet per se voor de gevangenis in, maar niemand die mij kan dwingen op hem te stemmen in het stemhokje (nog niet tenminste, zolang hij marginaal blijft). Ik boycott de FvD en ik boycott JK Rowling. Zo moeilijk is dat niet. Ook niet gek verder, ik hoef niet gedwongen die game te kopen.
Wat een gejank en sterk staaltje gaslighting zeg in dat artikel :') Laatste paar alineas

quote:
You're not a bad person if you want to play Hogwarts Legacy. The important thing is not to condemn the game or renounce your love of Harry Potter, it's to wrestle with the complexity of it and decide for yourself. Trans people don't get to ignore the pain the franchise has become intrinsically linked to, and those who wish to care for them shouldn't get to do so, either. Many will ignore this article and others like it in order to turn a blind eye to the harm done or seek absolution for their choice in buying the game. Some will even (and already have) proudly proclaim their forthcoming purchase in order to express their disdain for having to think about trans people at all. You don't get to defend Rowling or Harry Potter and not understand what that actually means to a trans person, or the ramification it has for all of us, not just trans people. Further, you have so many more ways to spend your time; such as playing actual trans-supportive and made games like Celeste.

If you are not willing to give up a piece of entertainment in solidarity against the harm JK Rowling continues to enact; then how can trans people feel assured you’ll be willing to fight for us in more important areas, such as anti-trans violence, be it physical, mental, personal, systemic or legislative, especially as the discrimination continues to rise? So while I will say you are not a transphobe or a bigot if you buy Hogwarts Legacy, do not also claim to be a trans ally if you do buy the game. Being an ally means being willing to give something up, and what's more, to stand up for those who are vulnerable.

So supporting Hogwarts Legacy, a game about fighting magical fantasy bigots, isn't wrong, but ignoring its legacy within actual bigotry would be.

-Rabia Al-Basri
pi_207940527
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:40 schreef StateOfMind het volgende:

Nu tijd voor Hogwarts Legacy *O*
Ik krijg door dit geneuzel wel de neiging maar toch een PS4 aan te schaffen voor de game. Kan ik ook meteen RDR2 en last of us 2 spelen :P
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:56:00 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_207940627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat een gejank en sterk staaltje gaslighting zeg in dat artikel :') Laatste paar alineas
[..]

Wat is daar mis mee? Ze zegt letterlijk dat je niet slecht bent, maar dat je ook niet helpt. Dat lijkt me kloppen toch? Of wil je wel graag de acceptatie van transpersonen helpen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207940784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik krijg door dit geneuzel wel de neiging maar toch een PS4 aan te schaffen voor de game. Kan ik ook meteen RDR2 en last of us 2 spelen :P
Doen :Y
Ontzettend toffe en leuke en sfeervolle game.
Ook voor mensen die geen Harry Potter fan zijn (zoals ik).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')