abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207920636
Al een geruime tijd ben ik op zoek naar een juiste diagnose, waar ik behandeld word dachten ze aan Dis maar dat is later weer ingetrokken omdat het toch niet helemaal Dis was blijkbaar, nu ruim een half jaar later ben ik nog geen stap verder eigenlijk, eerst was het december, toen januari en we zitten inmiddels al in februari maar nog geen diagnose, ik heb maandag mijn onvrede daar ook over geuit en ze zouden zo snel mogelijk opheldering geven over wanneer dan wel.

Gelukkig weet ik de triggers, maar kan niet altijd voorkomen dat het mis gaat, hoe stabieler ik leef hoe beter het gaat, wat er gebeurd is het volgende, ik verander van gedrag en persoonlijkheid naar mijn overleden ex, dat duurt meestal niet lang en ik kan me er ook nooit wat van herinneren, anderen zeggen mij wat er gebeurd is, de acties die ik doe zijn destructief en ik zeg ik dat ik haar ben en dat ik zelf dood ben bijvoorbeeld, af en toe probeert ze ook te communiceren met diegene die bij me is maar dat is vaak onvriendelijk of destructief.
Ik moet zeggen dat ik het wel steeds beter onder controle heb en dat ze minder ernstig zijn dan in het verleden en ook minder vaak voor komen
pi_207920648
The fuck is dis
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:23:03 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:55:59 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207921058
Hoe moeten wij nou weten welke diagnose jij hebt?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 12:58:26 #5
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_207921087
Je had toch ADHD?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_207921164
Dissociatie dacht ik maar dat is het ook niet nu ik beter lees.

Wat is Dis? Het klinkt een beetje of je in een soort psychose toestand beland?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207921175
@Cupfighter woon jij nou zelfstandig of in een woongroep?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207923279
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:05 schreef Speedfight het volgende:
Dissociatie dacht ik maar dat is het ook niet nu ik beter lees.

Wat is Dis? Het klinkt een beetje of je in een soort psychose toestand beland?
Dis is dissociatieve stoornis
pi_207923284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:07 schreef eudaemonia het volgende:
@:Cupfighter woon jij nou zelfstandig of in een woongroep?
Ik woon zelfstandig
pi_207923302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:58 schreef puzziepie het volgende:
Je had toch ADHD?
Nee dat dachten ze maar dat was het toch niet, ik heb borderline in regressie dat betekend dat de borderline zo goed als weg is maar dat ik er nog trekjes van heb zoals bijna iedereen wel
pi_207923764
Okee.. Diagnoses kunnen vaak elkaar overlappen of niet zo duidelijk te stellen zijn.
Het lijkt mij wel heel lastig inderdaad. Krijg je medicijnen voor die "toevallen" ?
Hopelijk vinden ze snel gerichte hulp voor je, het is ook niet niets wat je hebt meegemaakt.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207924033
Maar werkt de behandeling die je nu hebt op zich wel? Heb je je verdriet ook goed verwerkt?
pi_207924071
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:25 schreef Speedfight het volgende:
Okee.. Diagnoses kunnen vaak elkaar overlappen of niet zo duidelijk te stellen zijn.
Het lijkt mij wel heel lastig inderdaad. Krijg je medicijnen voor die "toevallen" ?
Hopelijk vinden ze snel gerichte hulp voor je, het is ook niet niets wat je hebt meegemaakt.
Momenteel heb ik geen enkele medicatie, had er verschillende maar alles is gestopt in overleg met psychiater
pi_207924105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar werkt de behandeling die je nu hebt op zich wel? Heb je je verdriet ook goed verwerkt?
Ik heb daarvoor emdr gehad maar blijkbaar zitten er nog restjes denk ik, de behandeling is op zich oke maar ik loop nu vast op het vaststellen van de diagnose wat grotendeels komt door wissels van behandelaren en behandelaar die gestopt is dus het even aankijken hoe verder
pi_207927186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb daarvoor emdr gehad maar blijkbaar zitten er nog restjes denk ik, de behandeling is op zich oke maar ik loop nu vast op het vaststellen van de diagnose wat grotendeels komt door wissels van behandelaren en behandelaar die gestopt is dus het even aankijken hoe verder
Is een diagnose belangrijker dan een behandeling die werkt? Ik snap dat een diagnose mogelijk tot een effectievere behandeling leidt (maar het zou ook kunnen concluderen dat er geen behandeling is), maar als de huidige behandeling je nog verder helpt, is het dan niet beter te focussen op het positieve daarvan, ipv op het negatieve van geen diagnose.
Ook kun je je misschien afvragen of een diagnose nodig is, als je de bron van de problemen weet. Soms zijn diagnose en oorzaak hetzelfde, maar vaak niet. Een longontsteking kan viraal of bacterieel zijn, met een diagnose van longontsteking ben je er niet. Zeker bij iets als dis, lijkt het me belangrijker te weten wat de oorzaak ipv te weten of het nu dis is of net iets anders.
pi_207927821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Is een diagnose belangrijker dan een behandeling die werkt? Ik snap dat een diagnose mogelijk tot een effectievere behandeling leidt (maar het zou ook kunnen concluderen dat er geen behandeling is), maar als de huidige behandeling je nog verder helpt, is het dan niet beter te focussen op het positieve daarvan, ipv op het negatieve van geen diagnose.
Ook kun je je misschien afvragen of een diagnose nodig is, als je de bron van de problemen weet. Soms zijn diagnose en oorzaak hetzelfde, maar vaak niet. Een longontsteking kan viraal of bacterieel zijn, met een diagnose van longontsteking ben je er niet. Zeker bij iets als dis, lijkt het me belangrijker te weten wat de oorzaak ipv te weten of het nu dis is of net iets anders.
Je hebt hier zeker wel een goed punt, misschien moet ik me minder forceren op de diagnose
pi_207928356
Hoe frustrerend ook, het vinden van de juiste diagnose is vaak lastig en duurt ook vaak wat langer. Wat eerder werd gezegd kan je je nu wel richten op kijken en ervaren wat je nodig hebt en daar passende hulp bij vinden.

Ook die dingen zijn puzzelstukjes die helpen om bij de juiste diagnose uit te komen.
pi_207928686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je hebt hier zeker wel een goed punt, misschien moet ik me minder forceren op de diagnose
Een diagnose kan zeker wel helpen, maar hoeft zeker niet de holy grail te zijn. Blijf je vooral focussen op wat werkt, en geef de zoektocht naar de diagnose misschien wat minder prioriteit, zodat het niet vinden ervan ook minder invloed op je heeft. Zeker zolang je progressie maakt :) Succes!
pi_207928711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Een diagnose kan zeker wel helpen, maar hoeft zeker niet de holy grail te zijn. Blijf je vooral focussen op wat werkt, en geef de zoektocht naar de diagnose misschien wat minder prioriteit, zodat het niet vinden ervan ook minder invloed op je heeft. Zeker zolang je progressie maakt :) Succes!
Dank je wel!
pi_207929421
Waarom is die diagnose zo belangrijk? Het is puur een medisch discours waar je verder niet zo veel aan hebt. Het is menselijke variatie. Je moet juist kijken naar wie jij bent, wat je krachten zijn, valkuilen, etc. En hoe je daarin navigeert om een betekenisvol leven te leiden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207935460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is die diagnose zo belangrijk? Het is puur een medisch discours waar je verder niet zo veel aan hebt. Het is menselijke variatie. Je moet juist kijken naar wie jij bent, wat je krachten zijn, valkuilen, etc. En hoe je daarin navigeert om een betekenisvol leven te leiden.
Klopt daar ben ik natuurlijk ook al wel mee bezig
pi_207935612
Aan het verkeerd gebruik van interpunctie te zien, neig ik eerder naar Dyslexie.
pi_208038495
Het gaat er niet om wat je hebt. Het gaat erom wat je doet. Je moet gewoon normaal doen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')