Ik heb erover nagedacht.quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:12 schreef archito het volgende:
[..]
Stop eens met je gegoochel met cijfers.
Nergens staat dat ze alle 300 daar woonden. En zelfs dan nog betekent het niet dat dit een gemiddelde zou zijn voor die hele regio.
Ik snap dat het heel heftig voor je is, maar dit draagt echt helemaal niks bij.
Van mijn familie in gaziantep bestaande uit duizenden en waarmee mijn oom een gigantische netwerk heeft is iedereen ongedeerd. Dus ja, zo maar conclusies trekken gaat nietquote:Op woensdag 8 februari 2023 23:02 schreef polderturk het volgende:
Van een Syrische familie van 300 zijn er zeker 50 dood. Dat is een zesde. En velen zijn vermist of liggen onder het puin. Misschien zijn er wel 80 doden. Een kwart
Ze leefden verspreid in Hatay Turkije.
Jullie geloofden me niet toen ik het over 600.000 doden had.
Hatay heeft 1,2 miljoen inwoners. Een zesde daarvan is 200.000. Als een kwart dood is heb je het over 300.000 doden in Hatay alleen.
https://nos.nl/collectie/(...)leden-bij-aardbeving
Never waste a good crisis, het is binnenkort verkiezingen daar.quote:Op woensdag 8 februari 2023 22:59 schreef havanagila het volgende:
[..]
3 keer raden waarom de overheid Twitter in heel Turkije geblokkeerd heeft....
Ja die had ik net niet meegemaakt, weet nog dat ik net op weg was naar voetbaltraining, en in die tijd werd niet alles herhaald, wat ik nog wel van me zelf kan herinneren was interview achteraf zo lomp was, eerste vraag na verlies was aan trainer of ze nit beter ander systeem hadden kunnen spelen......quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:14 schreef asco het volgende:
[..]
Dat ik met het Heizeldrama. Maar in die tijd waren zulke gebeurtenissen een zeldzaamheid op TV.
Vraag me weleens af wat die stortvloed aan heftige beelden met de jongeren van tegenwoordig gaat doen op lange termijn.
niet echtquote:Op donderdag 9 februari 2023 01:41 schreef polderturk het volgende:
Erdogan heeft op zijn flikker gekregen can Elon Musk.
[ twitter ]
Ramptoerisme en clicks.quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom diverse Nederlandse media het nodig vinden bij Turken (misschien ook wel Syriërs), die op telefoontjes uit het rampgebied zitten te wachten, aan tafel te zitten?
Mooi die 6 vingers en Photoshop?quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:57 schreef polderturk het volgende:
Deze foto gaat een prijs pakken.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:41 schreef polderturk het volgende:
Erdogan heeft op zijn flikker gekregen can Elon Musk.
Gemaakt met AIquote:Op donderdag 9 februari 2023 01:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dit is nep nieuws.quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
De families hopen de reddingswerkzaamheden te bespoedigen via de media.quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom diverse Nederlandse media het nodig vinden bij Turken (misschien ook wel Syriërs), die op telefoontjes uit het rampgebied zitten te wachten, aan tafel te zitten?
Welke foto?quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ik mag toch hopen dat hulpverleners niet op individuele tweets reageren maar hun eigen plan trekken en daar werken waar ze de meeste kansen hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 06:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
De families hopen de reddingswerkzaamheden te bespoedigen via de media.
De buurman van mijn ouders is vermist, zijn zoon en dochter hebben via social media geprobeerd om Turkse en Nederlandse teams om hulp te vragen. Er waren gisteren nog stemmen en getik onder het gebouw waar hij ligt.
Het kan wel helpend zijn als iemand nog kan zeggen waar hij ligt.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat hulpverleners niet op individuele tweets reageren maar hun eigen plan trekken en daar werken waar ze de meeste kansen hebben.
Als hulpverleners massaal zouden reageen op nederlandse hulp-vraag-tweets snap ik waarom twitter uit de lucht is gehaald.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 01:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het gaat er niet om dat ze op getik en stemmen reageren, dat snap ik. Maar dat ze acteren op nederlandse socialmedia of mensen die in een tvprogramma zitten zou me verbazen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het kan wel helpend zijn als iemand nog kan zeggen waar hij ligt.
Verder weet ik niet op wat voor manier hulpverleners werken. Wat is ‘waar de meeste kansen zijn’.
Tekenen van leven zouden toch niet genegeerd mogen worden vind ik. Of het nu 1 stem is die ze horen, of 3 stemmen en getik en een filmpje dat online is geplaatst.
Jammer, geen Engels. Kan geen Turks.quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:15 schreef YStec het volgende:
[..]
https://afetharita.com/.
Website dat in de roep om hulp van mensen onder de puin in kaart heeft gebracht. Dat zijn dus de mensen die op social media (o.a. Twitter, Instagram, WhatsApp) om hulp hebben gevraagd.
Momenteel 1925 mensen...
En dan nog de vele die de kans niet hebben om hulp te vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |