abonnement Unibet Coolblue
pi_207907811
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als iemand hier (legaal) woont, geldt in sommige gevallen geen Nederlands recht maar iets anders?
Klopt. Verdragen overrulen nationaal recht.
pi_207907827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:11 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om een onderscheid "Nederlands recht tegenover ander recht" maar om het onderscheid "rechten van de Nederlander tegenover rechten van de niet-Nederlander". Dat is voor zover mij bekend gewoon een juridische realiteit, en dat ik daarover begon had te maken met de formulering van het argument in het artikel.
Die juridische realiteit moet je mij uitleggen. Heb je voorbeelden, waar zien we dit in terug, welke wetten etc.

Ik hoor t graag
pi_207907836
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:15 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Klopt. Verdragen overrulen nationaal recht.
Onzin
Onderbouw je stelling
pi_207907847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gewoon weer een politiek opzetje van Rutte en co. Een 'krachtig voorstel' doen waarvan je weet dat het overruled gaat worden.
Ja lekker stoer praten voor de buitenwereld maar al wetende dat het niet waargemaakt kan worden, zo rolt de VVD
pi_207907862
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Onzin
:')

Leer Googlen dan Hans.

Volgens het VN vluchtelingenverdrag mag niemand stateloos zijn. Nobel streven, maar in de praktijk leidt dat nogal tot wat problemen. Zoals je paspoort in zee flikkeren vlak voordat je als vluchteling in Europa aankomt.

Zo zijn er meer voorbeelden maar ik ben geen docent maatschappijleer dus die mag je zelf opzoeken.
pi_207907871
Kunnen die dan allemaal buren worden van mensen die hebben gestemd op d66/groen links etc
pi_207907880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:49 schreef GezondRechts het volgende:
Raad van State, een clubje waar je nooit iets van vernomen hebt, behalve de laatste 2-3 jaren. Een clubje mensen waarvan het volstrekt onduidelijk is hoe ze aan hun macht zijn gekomen. En clubje engnekken dat niets anders is dan een bende onderdrukkers dat alles doet wat het volk dus NIET wil, Kortom; een clubje dat zo snel mogelijk voor een tri bu naal moet komen. Met aub zéér gepaste straffen terug aub.
Super vette post. Mooi gedaan, knap.
pi_207907895
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:18 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
:')

Leer Googlen dan Hans.

Volgens het VN vluchtelingenverdrag mag niemand stateloos zijn. Nobel streven, maar in de praktijk leidt dat nogal tot wat problemen. Zoals je paspoort in zee flikkeren vlak voordat je als vluchteling in Europa aankomt.

Zo zijn er meer voorbeelden maar ik ben geen docent maatschappijleer dus die mag je zelf opzoeken.
Oja iemand komt met een domme stelling en dan moet de lezer zelf maar gaan googelen. Zo ook in deze post van jou. En nu krijgt die paspoortloze man elf maagden en een Porsche?
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:21:29 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207907897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja lekker stoer praten voor de buitenwereld maar al wetende dat het niet waargemaakt kan worden, zo rolt de VVD
Politieke armoede.
pi_207907905
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja iemand komt met een domme stelling en dan moet de lezer zelf maar gaan googelen. Zo ook in deze post van jou
Vent, val kapot met je asociale waffel :W
pi_207907950
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:22 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Vent, val kapot met je asociale waffel :W
Je hebt me uitgeluld. Ik ben verslagen, je hebt gewonnen en me overtuigd. Nederlandse wetten hebben geen waarde meer, het begint bij verdragen en uiteindelijk moet de arme blanke man de portemonnee trekken en zijn dochter inleveren
pi_207907969
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt me uitgeluld. Ik ben verslagen, je hebt gewonnen en me overtuigd. Nederlandse wetten hebben geen waarde meer, het begint bij verdragen en uiteindelijk moet de arme blanke man de portemonnee trekken en zijn dochter inleveren
Zo is het maar net. En nu?
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:33:52 #73
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207908063
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die juridische realiteit moet je mij uitleggen. Heb je voorbeelden, waar zien we dit in terug, welke wetten etc.

Ik hoor t graag
Dat is allemaal niet nodig, toch?
https://ind.nl/nl/voordelen-en-nadelen-van-nederlander-worden
pi_207908064
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt me uitgeluld. Ik ben verslagen, je hebt gewonnen en me overtuigd. Nederlandse wetten hebben geen waarde meer, het begint bij verdragen en uiteindelijk moet de arme blanke man de portemonnee trekken en zijn dochter inleveren
Je bent alleen maar dom aan het trollen. Klap je laptop dicht en ga lekker naar buiten. Iets nuttigs doen.
pi_207908074
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Super vette post. Mooi gedaan, knap.
Een user met welgeteld 1 post die een populistische usernaam aanneemt en daarmee ook nog eens duidelijk demonstreert totaal niets van onze bestuurlijke inrichting te begrijpen. _O-
pi_207908091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een user met welgeteld 1 post die een populistische usernaam aanneemt en daarmee ook nog eens duidelijk demonstreert totaal niets van onze bestuurlijke inrichting te begrijpen. _O-
Precies. Ik vind t mooi
Moet wel bekennen dat het in mijn straatje past dus dat zal meespelen
pi_207908107
In Apeldoorn gaan ze nu een pilot draaien dat statushouders met grote gezinnen met voorrang een vrije sector huurwoning krijgen met behoud van huurtoeslag en een manuele verlaging van de huur (!!!). Iets wat nooit kan in de vrije sector. Oh ja, de verbouwing wordt ook volledig betaald door de overheid.

https://twitter.com/lm23905279/status/1623220300367249410

"Er is geen omvolkingsagenda hoor". Sure.

What's next? Onteigening van woningbezitters om plaats te maken voor statushouders?
pi_207908110
quote:
Als iemand hier woont, ongeacht de nationaliteit. Heeft hij, zij, het, een, hen toch dezelfde rechten als de buurman en hetzelfde alle buurmannen en -vrouwen?
pi_207908149
Oplossingen: Ter Apel dicht, geen asielverzoeken meer in behandeling nemen, uitgeprocedeerde gelukzoekers het land uitwerken, criminele gelukzoekers met strafblad geen verblijfsvergunning geven en ook weg. Dat kan vandaag of morgen nog ingaan want je bent als land niet verplicht om asielaanvragen in te willigen. Asielzoekers zullen bij dit beleid Nederland massaal links laten liggen want hier valt niks meer te halen van waar ze op uit zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207908156
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als iemand hier woont, ongeacht de nationaliteit. Heeft hij, zij, het, een, hen toch dezelfde rechten als de buurman en hetzelfde alle buurmannen en -vrouwen?
Onzin
pi_207908159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:38 schreef Homey het volgende:
In Apeldoorn gaan ze nu een pilot draaien dat statushouders met grote gezinnen met voorrang een vrije sector huurwoning krijgen met behoud van huurtoeslag en een manuele verlaging van de huur (!!!). Iets wat nooit kan in de vrije sector. Oh ja, de verbouwing wordt ook volledig betaald door de overheid.

https://twitter.com/lm23905279/status/1623220300367249410

"Er is geen omvolkingsagenda hoor". Sure.

What's next? Onteigening van woningbezitters om plaats te maken voor statushouders?
Dat is feitelijk al aan de gang. Woningcorporaties zijn particuliere woningbezitters. Het is als zodanig geen onteigening maar wel toe-eigening.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:43:59 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207908162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Leg dat maar eens uit aan al die mensen in de rij bij de voedselbank. :{
Samen met de 4 miljard voor Oekraine, miljoenen voor Turkije, etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:44:00 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207908163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:38 schreef Homey het volgende:
In Apeldoorn gaan ze nu een pilot draaien dat statushouders met grote gezinnen met voorrang een vrije sector huurwoning krijgen met behoud van huurtoeslag en een manuele verlaging van de huur (!!!). Iets wat nooit kan in de vrije sector. Oh ja, de verbouwing wordt ook volledig betaald door de overheid.

https://twitter.com/lm23905279/status/1623220300367249410

"Er is geen omvolkingsagenda hoor". Sure.

What's next? Onteigening van woningbezitters om plaats te maken voor statushouders?
In Apeldoorn zingen ze ook graag liedjes voor asielzoekers.
pi_207908175
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Oplossingen: Ter Apel dicht, geen asielverzoeken meer in behandeling nemen, uitgeprocedeerde gelukzoekers het land uitwerken, criminele gelukzoekers met strafblad geen verblijfsvergunning geven en ook weg. Dat kan vandaag of morgen nog ingaan want je bent als land niet verplicht om asielaanvragen in te willigen. Asielzoekers zullen bij dit beleid Nederland massaal links laten liggen want hier valt niks meer te halen van waar ze op uit zijn.
Dit is het Portugese model. Niks aanbieden. Ben je ook niet verplicht. Niemand komt dan.

Het kan gewoon. Portugal heeft een linkse regering, kent open grenzen, is gewoon lid van de EU en niemand toch noemt dat land extreem-rechts.

Dat Nederland met voorrang woningen weggeeft, een uitkering geeft vanaf dag 1 als statushouders, subsidies en weet ik wat staat helemaal nergens in die verdragen. Dat doet Nederland helemaal zelf. Totaal onnodig.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:49:25 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207908207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:38 schreef Homey het volgende:
What's next? Onteigening van woningbezitters om plaats te maken voor statushouders?
Nee, de volgende stap is de scheefhuurders actief en massaal uit de woning te zetten. Die groep waar men al twintig á dertig jaar eigenlijk helemaal niks aan doet want lastige wetgeving en moeilijk allemaal. Maar nu kan het, binnen één jaar, let maar op.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:32 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207908247
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als iemand hier woont, ongeacht de nationaliteit. Heeft hij, zij, het, een, hen toch dezelfde rechten als de buurman en hetzelfde alle buurmannen en -vrouwen?
Oké, je hebt gelijk, er wordt totaal geen juridisch onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit. Als werkloze Dimitri uit Moskou hier morgen een kamer huurt mag hij zich direct een uitkering aanvragen en zich verkiesbaar stellen voor de Tweede Kamer. Ook kan hij bijvoorbeeld nooit tot ongewenst vreemdeling verklaard worden, want hij is net zo min vreemdeling als wij dat allemaal zijn. Stom dat ik me dat niet realiseerde, maar ik dacht dat "staatsburgerschap" meer inhield dan alleen een lemma in het woordenboek.
pi_207908252
De Raad van State kun je in dezen niet echt iets kwalijk nemen. De diverse kabinetten-Rutte zijn niet capabel genoeg om de problemen die in onze maatschappij spelen daadwerkelijk aan te pakken, dus blijft het bij het plakken van wat pleisters op de steeds groter en talrijker wordende wonden. Of, in dit geval: bij het plakken van een pleister waarvan je van tevoren al weet dat de patient hem niet mag hebben.
pi_207908277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit is het Portugese model. Niks aanbieden. Ben je ook niet verplicht. Niemand komt dan.

Het kan gewoon. Portugal heeft een linkse regering, kent open grenzen, is gewoon lid van de EU en niemand toch noemt dat land extreem-rechts.

Nogmaals. Heb jij of iemand anders hier een bron van?

Ik heb vorige keer bij deze claim van jou ook al gegoogeld en ik kan niks vinden die iets van jouw claims ondersteunt. Eigenlijk kwam ik vooral berichten tegen die net een totaal ander beeld schetst….

Je bent in de war met Denemarken?
pi_207908278
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit is het Portugese model. Niks aanbieden. Ben je ook niet verplicht. Niemand komt dan.

Het kan gewoon. Portugal heeft een linkse regering, kent open grenzen, is gewoon lid van de EU en niemand toch noemt dat land extreem-rechts.

Dat Nederland met voorrang woningen weggeeft, een uitkering geeft vanaf dag 1 als statushouders, subsidies en weet ik wat staat helemaal nergens in die verdragen. Dat doet Nederland helemaal zelf. Totaal onnodig.
Migratie overkomt Nederland niet, Nederland laat deze mensen hier inderdaad actief heen bewegen met een bemoedigingsbeleid wat compleet niet in lijn staat met verdragen en (inter)nationale regelgeving. Om bij het electoraat de schijn op te wekken dat ze migratie willen reguleren spelen ze politieke spelletjes zoals het blokkeren van debatten en een nareismaatregel waarbij vanaf dag 1 duidelijk was dat het niet lang volgehouden kon worden. De grenzen staan doelbewust wagenwijd open met een actief bemoedigingsbeleid, maar over omvolking mag je niet praten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207908298
quote:
15s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Oké, je hebt gelijk, er wordt totaal geen juridisch onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit. Als werkloze Dimitri uit Moskou hier morgen een kamer huurt mag hij zich direct een uitkering aanvragen en zich verkiesbaar stellen voor de Tweede Kamer. Ook kan hij bijvoorbeeld nooit tot ongewenst vreemdeling verklaard worden, want hij is net zo min vreemdeling als wij dat allemaal zijn. Stom dat ik me dat niet realiseerde, maar ik dacht dat "staatsburgerschap" meer inhield dan alleen een lemma in het woordenboek.
Daarom dat ik legaal erbij schreef waarbij het gesprek begon over statushouders. Fijn dat je zo flauw doet en er een semantisch spelletje van maakt _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')