abonnement Unibet Coolblue
pi_207912544
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:25 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Klopt. Maar op een gegeven moment zijn de rijke mensen op en waar haal je het dan vandaan?
Dat is het mooie van het huidige systeem. Waar je vroeger relatief veel rijke mensen nodig had om uit te knijpen, is dat nu veel minder door de enorme scheefgroei tussen hoge en lage inkomens.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 20:16:52 #152
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207912624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is het mooie van het huidige systeem. Waar je vroeger relatief veel rijke mensen nodig had om uit te knijpen, is dat nu veel minder door de enorme scheefgroei tussen hoge en lage inkomens.
Mooi dat je de mindset van de linkse denker even laat zien, waar rijkere mensen vooral als melkkoe gezien worden
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Beste debater 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 20:20:52 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207912718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
überhaupt
En ja, dat is mogelijk.
Keuzes.
Waarom doen we dat dan niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 20:24:35 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207912778
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:16 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Mooi dat je de mindset van de linkse denker even laat zien, waar rijkere mensen vooral als melkkoe gezien worden
ach, dat wordt mooi in balans gebracht door je karikatuur van de lamlendige arbeider.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 20:28:37 #155
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207912852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
ach, dat wordt mooi in balans gebracht door je karikatuur van de lamlendige arbeider.
Ik denk dat je mij niet helemaal begrepen hebt.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die vrijwillig meer gaan doen terwijl dat nauwelijks wat oplevert. Dat zie ik niet als lamlendigheid maar als een ongewenst bijproduct van te veel nivelleren
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_207912958
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:10 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Dat is een beetje het probleem dat het zo leuk klinkt. En dat dan alle opportunisten daar achteraan lopen zonder te beseffen dat het niet echt praktisch haalbaar is zonder andere grote concessies te doen
Jouw persoonlijke welvaart en levensgeluk zijn een offer dat ik bereid ben om te geven voor een realistische pensioenleeftijd. Die van mij staat op 70, maar de generatie van mijn ouders zie ik lang daarvoor al uitvallen.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 20:35:18 #157
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207912975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jouw persoonlijke welvaart en levensgeluk zijn een offer dat ik bereid ben om te geven voor een realistische pensioenleeftijd. Die van mij staat op 70, maar de generatie van mijn ouders zie ik lang daarvoor al uitvallen.
Ik reken op VVD om daar een stokje voor te steken
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:41:35 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207913085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:29 schreef TigerXtrm het volgende:
7 uur opstaan, uur in de file staan, van 9 tot 5 werken voor iemand alle vruchten van jouw werk plukt en ondertussen probeert jou zo min mogelijk te betalen, uur in de file staan, 4 uurtjes vrije tijd, en dat dan 5 dagen per week.

De overgrote meerderheid is van mening dat dit normaal hoort te zijn. Tis maar hoe je wil leven, maar zo zou ik niet willen leven :{w
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:33 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
En als je dit weigert en er voor kiest om je leven anders vorm te geven dan ben je een smerige deeltijdwerker. Want deeltijdwerkers zijn momenteel de nieuwe zondebok lijkt het.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Sterker nog: men kijkt op je neer als je dat niet doet, tenzij je door eigen doen rijk bent geworden.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo waar dit.

Welke toegevoegde waarde heeft werk op een leven? Helemaal geen reet. Het geld wat je er uit peurt misschien, maar dat is ook vaak idd een maandelijkse belediging.

En je dan nog superieur voelen ook als je 60 uur per week met je werk bezig bent, je familie nooit ziet, je dik en vet wordt door de weinig bewegen en continu maar in de stress zit met je deadlines en thuis mail. Verder ben je aan het leven voor..... voor wat eigenlijk? Een of andere stropdas die van je profiteert.

Je leeft niet om te werken, en daar hebben die Fransen maar wat gelijk in.
Beetje zeurderige reacties, dit. Je kunt toch zelf kiezen om het niet te doen? Of laat je je oren hangen naar wat anderen vinden? Dan heb je pas een kut-leven.

Overigens heeft de mens altijd moeten 'werken' om te overleven. Dus het is natuurlijker om wel te 'werken', dan niet. En voor veel mensen (blijkbaar voor jullie niet) geeft werk ook een invulling en gaat het gepaard met waardering. Het is maar net wat je er zelf van maakt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207913116
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:16 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Mooi dat je de mindset van de linkse denker even laat zien, waar rijkere mensen vooral als melkkoe gezien worden
En mooi dat jij de mindset van de rechtse denker even laat zien. We hoeven geen medelijden te hebben met mensen die net wel of niet rondkomen. Neen! De echte slachtoffers zijn de arme rijke mensen van Nederland die of bijna geen belasting betalen omdat hun inkomen uit bezit komt, of als topman gemiddeld 83x zoveel verdienen als de doorsnee werknemer binnen het bedrijf. Laat staan de schoonmaker. Dus zelfs als de belastingdruk op die mensen 80% zou zijn, dan nog krijgt hij 10x zoveel op zijn rekening als de schoonmaker die net zoveel uren maakte. Hoe kunnen die arme topmensen dan ooit rondkomen :'( :'( :'( :'( :'( .
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:47:27 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207913211
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:16 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Mooi dat je de mindset van de linkse denker even laat zien, waar rijkere mensen vooral als melkkoe gezien worden
Rijken mogen best wat teruggeven aan de samenleving voor het raamwerk dat deze heeft geboden waarbinnen de rijke zijn vermogen kon vergaren.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 20:47:36 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207913214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En mooi dat jij de mindset van de rechtse denker even laat zien. We hoeven geen medelijden te hebben met mensen die net wel of niet rondkomen. Neen! De echte slachtoffers zijn de arme rijke mensen van Nederland die of bijna geen belasting betalen omdat hun inkomen uit bezit komt, of als topman gemiddeld 83x zoveel verdienen als de doorsnee werknemer binnen het bedrijf. Laat staan de schoonmaker. Dus zelfs als de belastingdruk op die mensen 80% zou zijn, dan nog krijgt hij 10x zoveel op zijn rekening als de schoonmaker die net zoveel uren maakte. Hoe kunnen die arme topmensen dan ooit rondkomen :'( :'( :'( :'( :'( .
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207913237
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:35 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Ik reken op VVD om daar een stokje voor te steken
Echt verbazingwekkend om te zien dat mensen na een generatie alleen maar VVD nog steeds denken dat ze daardoor goedkoper uit zijn. Ik kan je uit de losse pols 5 dossiers geven die met kleine ingrepen voorkomen hadden kunnen worden, maar nu vele vele miljarden en menselijke ellende kosten omdat de VVD lamlendig was of penny smart bezuinigde.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 20:49:25 #163
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207913253
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En mooi dat jij de mindset van de rechtse denker even laat zien. We hoeven geen medelijden te hebben met mensen die net wel of niet rondkomen. Neen! De echte slachtoffers zijn de arme rijke mensen van Nederland die of bijna geen belasting betalen omdat hun inkomen uit bezit komt, of als topman gemiddeld 83x zoveel verdienen als de doorsnee werknemer binnen het bedrijf. Laat staan de schoonmaker. Dus zelfs als de belastingdruk op die mensen 80% zou zijn, dan nog krijgt hij 10x zoveel op zijn rekening als de schoonmaker die net zoveel uren maakte. Hoe kunnen die arme topmensen dan ooit rondkomen :'( :'( :'( :'( :'( .
Je vergeet alleen even dat met die 80% belasting die ondernemer gek zal zijn om nog verder te ondernemen en risico te dragen waarbij de opbrengst het niet waard is. En dat die arme schoonmaker dan ook niks meer heeft om schoon te maken
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 20:50:59 #164
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207913285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rijken mogen best wat teruggeven aan de samenleving voor het raamwerk dat deze heeft geboden waarbinnen de rijke zijn vermogen kon vergaren.
Het gaat vooral om de mate waarin dit gebeurt en hoe dat geld dan gebruikt wordt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_207913563
Tja, pensioentechnisch moeten we misschien streven naar een onderklasse die ongezond leeft en op tijd doodgaat zodat er pensioengeld vrij komt waardoor de hoogopgeleiden dan nog langer met pensioen kunnen.

Daarnaast worden vrouwen natuurlijk ook een jaar of 3,5 ouder, en kosten daardoor ook zo'n 45.000 meer aan AOW (als ik reken met netto AOW).
Los van andere extra kosten van het ouder worden zoals bv medische.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207913786
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er is geld zat. Misschien moeten we eens stoppen met het spekken van aandeelhouders.
Onder de aandeelhouders zitten natuurlijk meestal wel enkele pensioenfondsen (die rendement nodig hebben).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207913798
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:49 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Je vergeet alleen even dat met die 80% belasting die ondernemer gek zal zijn om nog verder te ondernemen en risico te dragen waarbij de opbrengst het niet waard is. En dat die arme schoonmaker dan ook niks meer heeft om schoon te maken
Als 10x het netto inkomen van de schoonmaker het niet waard is om je bed uit te komen, waarom zou die schoonmaker dan naar zijn werk komen met alle risico's van dien?
pi_207913906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overheden zouden veel meer hun beleid moeten afstemmen op het motiveren van het opbouwen van Kapitaal, maar dat wordt alleen maar fiscaal ontmoedigd of bestraft. Spaarloon en levensloopregeling afgeschaft, Fictief rendement heffen op spaargeld.
Ik zie veel mensen die inkomstensubsidie in de vorm van allerlei toeslagen nodig hebben om te kunnen overleven, en bedrijven die al jarenlang steeds meer winst maken.
En de vennootschapsbelasting zie ik vooral dalen, alhoewel ook die ontdoken wordt door via hufterige belastingparadijzen als Nederland te zoeken naar het laagste tarief (voor elke) belasting.

https://nos.nl/artikel/22(...)lasting-in-nederland

Nederland is een bananenrepubliek, buitenlandse multinationals maken de dienst uit.
(No representation without taxation zou het motto moeten zijn.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:25:05 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207913963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overheden zouden veel meer hun beleid moeten afstemmen op het motiveren van het opbouwen van Kapitaal, maar dat wordt alleen maar fiscaal ontmoedigd of bestraft. Spaarloon en levensloopregeling afgeschaft, Fictief rendement heffen op spaargeld.
Aan opgepot vermogen heeft niemand wat.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 21:38:11 #170
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207914258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als 10x het netto inkomen van de schoonmaker het niet waard is om je bed uit te komen, waarom zou die schoonmaker dan naar zijn werk komen met alle risico's van dien?
Als elke ondernemer 10x het inkomen van een schoonmaker zou verdienen dan ging iedereen wel ondernemen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:41:36 #171
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207914327
Eens met de Fransen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_207914367
De frencys hebben gelijk, die komen nog op voor hun waarden.

En neem je dit beleid dan hoef je ook minder bullshit banen te bedenken, want 20-30% van wat we doen hoeft helemaal niet gedaan te worden maar is een invulling om mensen maar tot 68 vd straat te houden.
Ook geeft een gezondere werkcultuur met eerder pensioen meer prikkels voor mensen om een baan te nemen.
Dit kun je bekostigen door bijstand en WW te verslechteren
Vakman pur sang
pi_207914495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat had gekund ja.
Dat had dan tevens een significante impact gehad op de overheidsfinancien van de afgelopen 60 jaar, want gemiddelde genomen waren er al financiële tekorten.

Dat geld had dan toen erges wegbezuinigd moeten worden.

Helaas is ook hier in Nederland de rekening van de waarheid veel te lang voor ons uit geschoven. Terwijl bij de invoering van de AOW al vast stond dat de leeftijdsgrens zo nu en dan wat aangepast moest worden aan de levensverwachting én vanaf jaren 80 was men het er wel over eens dat er een fonds gevuld moest worden om de gevolgen van de vergrijzing na het jaar 2000 op te vangen.

Helaas. AOW leeftijd hield men veel te lang halsstarrig op 65 en het fonds is nooit gevuld.
Het gasveld werd in 1959 ontdekt in de buurt van Slochteren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207914603
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:16 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Mooi dat je de mindset van de linkse denker even laat zien, waar rijkere mensen vooral als melkkoe gezien worden
Vrij veel mensen worden rijk door andere mensen als hun private melkkoeien te gebuiken.
Het aantal mensen wat rijk wordt door echt eigen arbeid is nogal beperkt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207914724
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:13:08 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207914913
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Aan opgepot vermogen heeft niemand wat.
Ah, wat doe jij dan voor je pensioen?
Hopen dat je AOW krijgt?
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:14:11 #177
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_207914935
Dat dit liedje hier nog niet gepost is:

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:17:14 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207914984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, wat doe jij dan voor je pensioen?
Hopen dat je AOW krijgt?
Uiteraard is mijn uitgesteld loon netjes in beheer bij een pensioenfonds die dat belegt en dus herinvesteert. Doelde meer op het belasten van spaargeld.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:21:28 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207915050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zie veel mensen die inkomstensubsidie in de vorm van allerlei toeslagen nodig hebben om te kunnen overleven, en bedrijven die al jarenlang steeds meer winst maken.
Dat mensen dat nodig hebben komt ook vooral door de enorme lastendruk. Belastingen op energie, BTW, Accijnsen.
We zijn in NL enorm goed aan de ene kant alles en nog wat te belasten en dat aan de andere kant weer te verdelen. Mooi en goed, maar dat systeem is vreselijk duur. Voor iedere Euro die er verdeeld wordt komt er een Euro aan overhead bij voor de omverdelers, toekenners, plannen en wettenmakers, controleurs, IT Systemen, kantoren etc etc.
Als we al die toe en bijslagen, aftrekposten en andere gelden afschaffen, dat geld in lastenverlichting steken. De overhead die daarvoor nodig was ook afschaffen en dat geld ook in lastenverlichting steken, het minimumloon verhogen, dan is al dat gedoe niet nodig en iedereen gaat er op vooruit. Behalve al die potloodlikkers en raamambtenaren natuurlijk, die kunnen dan fijn echt gaan werken en daadwerkelijk wat bijdragen aan het BNP.
quote:
En de vennootschapsbelasting zie ik vooral dalen, alhoewel ook die ontdoken wordt door via hufterige belastingparadijzen als Nederland te zoeken naar het laagste tarief (voor elke) belasting.

https://nos.nl/artikel/22(...)lasting-in-nederland
Shell is ook geen Nederlands bedrijf meer, en betaald belastingen in de UK, waar ze waarschijnlijk een 2 Miljard aan extra belastingen moeten gaan betalen onder de Windfall Tax, een belasting ingevoerd om de extra winsten in deze tijd af te romen.
quote:
Nederland is een bananenrepubliek, buitenlandse multinationals maken de dienst uit.
(No representation without taxation zou het motto moeten zijn.)

  woensdag 8 februari 2023 @ 22:23:51 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207915094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard is mijn uitgesteld loon netjes in beheer bij een pensioenfonds die dat belegt en dus herinvesteert. Doelde meer op het belasten van spaargeld.
Waarom heeft een pensioenfonds wel nut maar als ik zelf vermogen wil opbouwen heeft het dat niet volgens jou, je zei daar heeft niemand wat aan? Dat is natuurlijk onzin, ik heb er wat aan voor mijn oude dag, als onafhankelijkheid, en de bedrijven waar ik het in beleg kunnen investeren en werkgelegenheid realiseren.
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:27:40 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207915159
Oh, en al die mensen die jammeren, ja maar er wordt teveel aan de aandeelhouders gedacht, weten die niet dat de pensioenfondsen heel erg grote aandeelhouders zijn? Echt, hebben jullie geen idee? Als je dan wat te zeuren wil hebben heb het dan liever over pensioenfondsen die in Hedgefunds zitten die bedrijven opkopen, ze van enorme schulden voorzien, het vastgoed verkopen en terughuren om vervolgens de lege schil weer te verkopen. Zo is Stork kapot gemaakt door als ik me goed herinner een Hedgefund dat leraren pensioenen investeerde.
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:29:11 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207915192
En nogmaals, als Fransen of wie dan ook lekker vroeg met pensioen willen, prima, maar leg de rekening daarvoor niet bij de jonge generatie.
pi_207915654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oh, en al die mensen die jammeren, ja maar er wordt teveel aan de aandeelhouders gedacht, weten die niet dat de pensioenfondsen heel erg grote aandeelhouders zijn? Echt, hebben jullie geen idee? Als je dan wat te zeuren wil hebben heb het dan liever over pensioenfondsen die in Hedgefunds zitten die bedrijven opkopen, ze van enorme schulden voorzien, het vastgoed verkopen en terughuren om vervolgens de lege schil weer te verkopen. Zo is Stork kapot gemaakt door als ik me goed herinner een Hedgefund dat leraren pensioenen investeerde.
Of V&D, zelfde verhaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:00:13 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207915841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Of V&D, zelfde verhaal.
Precies.
  Beste debater 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:58:21 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207917078
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:
De frencys hebben gelijk, die komen nog op voor hun waarden.

En neem je dit beleid dan hoef je ook minder bullshit banen te bedenken, want 20-30% van wat we doen hoeft helemaal niet gedaan te worden maar is een invulling om mensen maar tot 68 vd straat te houden.
Ook geeft een gezondere werkcultuur met eerder pensioen meer prikkels voor mensen om een baan te nemen.
Dit kun je bekostigen door bijstand en WW te verslechteren
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 februari 2023 @ 00:34:08 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207917271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') :')
Etto, had je hoger ingeschat, maar je bijdragen in dit topic zijn under par. Smuiken, sneren en zuurbekje spelen. Waarom ga je niet dieper in op hoe jij pensioen problematiek ziet, hoe jij vind dat het betaalbaar moet blijven?
  donderdag 9 februari 2023 @ 00:37:09 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207917282
Ik vind het opvallend dat heel wat mensen hier niet verder komen als "eens met de Fransen" maar verder niet weten te zeggen over hoe die pensioenen betaald moeten worden, de rijken moeten het betalen, bedrijven moeten meer belasting betalen, sorry, maar dat is geen argument, dat is droeftoeterend populisme.
  donderdag 9 februari 2023 @ 00:40:48 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207917296
quote:
En dat werd opgefeest, leuke dingen voor linkse mensen, gas moest zo snel mogelijk tot geld gemaakt worden want atoomenergie was in opkomst. Nederland kwam daarmee in de Hollandse Ziekte . Het geld had ook in een investeringsfonds gestopt kunnen worden, zoals Noorwegen dat gedaan heeft. Was veel verstandiger geweest.
  Beste debater 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 01:30:24 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207917400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Etto, had je hoger ingeschat, maar je bijdragen in dit topic zijn under par. Smuiken, sneren en zuurbekje spelen. Waarom ga je niet dieper in op hoe jij pensioen problematiek ziet, hoe jij vind dat het betaalbaar moet blijven?
1. Waar heb ik gezegd het eens te zijn met de Fransen?
2. Wat is er precies smuikend, smerend en zuurbekkend aan het met recht weglachen van achterlijk simplisme a la "kut babyboomers" en "laten we bijstand en WW (totaal verschillende dingen overigens) verslechteren"?
3. Ik heb het nergens over pensioenproblematiek gehad. Dat is kennelijk jouw stokpaardje. En zoals aangegeven zie ik dat Zwitserse model wel zitten; daarbij, en dat heb ik al jaren gezegd, zou het sowieso wenselijk zijn als kinderen weer voor hun eigen ouders gingen zorgen, incluis het in huis nemen. Tot zover dat allemaal mogelijk is, uiteraard en naar wens van alle betrokkenen. Maar je kunt wel blijven afgeven op ouderen en boomers (en pretenderen dat ze 'alles opgemaakt' hebben, alles op gouden schalen hebben gekregen, nooit hoeven werken laat staan sappelen yada yada yada), ze zijn er en ze gaan niet netjes doodliggen omdat een paar historisch onbelezen types vinden dat hun bestaan een gruwel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 01:31:11 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207917401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind het opvallend dat heel wat mensen hier niet verder komen als "eens met de Fransen" maar verder niet weten te zeggen over hoe die pensioenen betaald moeten worden, de rijken moeten het betalen, bedrijven moeten meer belasting betalen, sorry, maar dat is geen argument, dat is droeftoeterend populisme.
Nee, beweren dat boomers alles verkloot hebben is geen populistisch gezwam, inderdaad.

Wat is jouw oplossing? Ouderen laten inleveren?

Ik vraag me altijd af welke boomers dat precies zijn, die kennelijk ergens na een royale gratis studie op hun 30e begonnen met een riante vetbetaalde baan, een huis kregen bij een pak vanillekwark, en na een werkzaam leven van pak 'm beet net 25 jaar - bolstaande verder van vrije tijd, vakantie en geld uitgeven aan luxe zaken - ergens eind 50 al met pensioen gingen.

Ik ken ze niet namelijk.

Maar die haat die een hoop mensen kennelijk hebben t.o.v. hun eigen ouders en grootouders (opmakers, luilakken en egoïsten) heb ik sowieso nooit begrepen. Of, en dat is ook zo toevallig, ze hebben dan net die unieke ouders c.q. grootouders die wel gewoon keihard gewerkt hebben. Het waren die andere miljoenen uitvreters...

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-02-2023 01:38:17 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 01:39:13 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207917413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat werd opgefeest, leuke dingen voor linkse mensen, gas moest zo snel mogelijk tot geld gemaakt worden want atoomenergie was in opkomst. Nederland kwam daarmee in de Hollandse Ziekte . Het geld had ook in een investeringsfonds gestopt kunnen worden, zoals Noorwegen dat gedaan heeft. Was veel verstandiger geweest.
Welke leuke dingen voor linkse mensen waren dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 01:43:06 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207917423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Aan opgepot vermogen heeft niemand wat.
Jawel hoor... doe ik ook.

Je zult thans overgeleverd zijn aan de grillen van de huidige Nederlandse 'barmhartigheid'... *rilllll*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207917615
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:38 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Als elke ondernemer 10x het inkomen van een schoonmaker zou verdienen dan ging iedereen wel ondernemen
Vermoeiend praten met hardcore rechtse mensen als ze in een hoekje zitten. Ik heb namelijk nooit gezegd dat alle ondernemers 80% zouden moeten betalen en je vorige post liet al zien dat je niet weet hoe belastingen werken.

Hint: een ZZP'er met matige inkomsten en geen pensioen is niet een rijk persoon die 83x van zijn personeel binnenharkt. Al was het maar omdat er geen personeel heeft.
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 07:41:14 #194
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207917821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 06:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vermoeiend praten met hardcore rechtse mensen als ze in een hoekje zitten. Ik heb namelijk nooit gezegd dat alle ondernemers 80% zouden moeten betalen en je vorige post liet al zien dat je niet weet hoe belastingen werken.

Hint: een ZZP'er met matige inkomsten en geen pensioen is niet een rijk persoon die 83x van zijn personeel binnenharkt. Al was het maar omdat er geen personeel heeft.
Lol. Ik ben niet eens hardcore rechts en zit al helemaal niet snel in een hoekje door wat eenvoudige linkse het is niet eerlijk retoriek :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 9 februari 2023 @ 08:20:44 #195
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207917991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat werd opgefeest, leuke dingen voor linkse mensen, gas moest zo snel mogelijk tot geld gemaakt worden want atoomenergie was in opkomst. Nederland kwam daarmee in de Hollandse Ziekte . Het geld had ook in een investeringsfonds gestopt kunnen worden, zoals Noorwegen dat gedaan heeft. Was veel verstandiger geweest.
Wacht wat is links aan zoveel mogelijk geld verdienen?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207918205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind het opvallend dat heel wat mensen hier niet verder komen als "eens met de Fransen" maar verder niet weten te zeggen over hoe die pensioenen betaald moeten worden, de rijken moeten het betalen, bedrijven moeten meer belasting betalen, sorry, maar dat is geen argument, dat is droeftoeterend populisme.
Ik ben zelf eind dertig, kies bewust voor lage maandlasten, beleg/spaar een deel van mijn inkomsten zodat ik uiteindelijk rond de 65 kan stoppen. Vind niet dat een ander daarvoor hoeft te betalen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:06:31 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207918289
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:55 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik ben zelf eind dertig, kies bewust voor lage maandlasten, beleg/spaar een deel van mijn inkomsten zodat ik uiteindelijk rond de 65 kan stoppen. Vind niet dat een ander daarvoor hoeft te betalen.
Heel verstandig, maar hou er rekening mee dat de overheid zal gaan vinden dat je vermogen afgeroomd moet worden.
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:07:26 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207918293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:20 schreef corehype het volgende:

[..]
Wacht wat is links aan zoveel mogelijk geld verdienen?
????
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:07:57 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207918296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 01:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke leuke dingen voor linkse mensen waren dat?
Dat was een quote van Joop den Uyl
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:12:05 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207918330
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 01:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, beweren dat boomers alles verkloot hebben is geen populistisch gezwam, inderdaad.
Ik beweer dat het beleid fout was, dat is wat anders.
quote:
Wat is jouw oplossing? Ouderen laten inleveren?
De verhoging van de pensioenleeftijd voor iedereen is eerlijker dan het puur bij de jongeren neer te leggen
quote:
Ik vraag me altijd af welke boomers dat precies zijn, die kennelijk ergens na een royale gratis studie op hun 30e begonnen met een riante vetbetaalde baan, een huis kregen bij een pak vanillekwark, en na een werkzaam leven van pak 'm beet net 25 jaar - bolstaande verder van vrije tijd, vakantie en geld uitgeven aan luxe zaken - ergens eind 50 al met pensioen gingen.

Ik ken ze niet namelijk.

Maar die haat die een hoop mensen kennelijk hebben t.o.v. hun eigen ouders en grootouders (opmakers, luilakken en egoïsten) heb ik sowieso nooit begrepen. Of, en dat is ook zo toevallig, ze hebben dan net die unieke ouders c.q. grootouders die wel gewoon keihard gewerkt hebben. Het waren die andere miljoenen uitvreters...
Stropop, jij poneert een stelling die je mij aanwrijft om hem te weerleggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')