Woon jij in een villawijk? Want dat is echt de enige plek waarvan ik gezien heb dat mensen meer dan twee auto’s voor de deur hebben staan.quote:Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef D. het volgende:
Hier 3 auto’s, buren links 3 auto’s, buren rechts 3 auto’s.
Van alledrie de huishoudens staat er maar 1 auto ‘op straat’, dus geen overlast. Alle 9 worden gebruikt, 2 daarvan recreatief/hobbymatig, dar luxe noemen gaat wat ver.
Gewoon een normale woonwijkquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:32 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Woon jij in een villawijk? Want dat is echt de enige plek waarvan ik gezien heb dat mensen meer dan twee auto’s voor de deur hebben staan.
In oudere wijken, zeker buiten de randstad, zijn grotere tuinen, garage's en een pad voor de auto's wat meer standaard dan in de randstad waar daar geen ruimte voor is.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:32 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Woon jij in een villawijk? Want dat is echt de enige plek waarvan ik gezien heb dat mensen meer dan twee auto’s voor de deur hebben staan.
Wat is dit voor rare opmerking. Zowel mijn werk als dat van m'n vriendin is lastig te bereiken met het ov tov waar ik woon.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:29 schreef DoubleDip het volgende:
Maar met een kantoorbaan heb je geen auto nodig.
Haha, herkenbaar, ik heb ongeveer 20 minuten reistijd met de auto. Worst case is 25 minuten aangezien over de snelweg ongeveer even snel is als twee opties binnendoor en nooit staan alle wegen vast.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare opmerking. Zowel mijn werk als dat van m'n vriendin is lastig te bereiken met het ov tov waar ik woon.
Voor mij gelden de volgende reistijden
Auto: 20 minuten
Fiets: 50 minuten (25 minuten op de speedpedelec)
OV: 58 minuten.
nee dat is pure armoede.quote:Op woensdag 8 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.
Eigenlijk is dit best gek als je er wat langer over nadenkt. Twee alleenstaanden die beide een eigen auto hebben, dat is gebruikelijk en mensen zien dit als noodzakelijk (bijvoorbeeld om op het werk te komen).
Maar zodra deze mensen gaan samenwonen en beide hun auto behouden wordt het ineens gezien als een exorbitante luxe? Terwijl de omstandigheden wat betreft werk, reisafstand etc. natuurlijk niet veranderen als je gaat samenwonen.
Hoe zien jullie dit?
Ja want vrouwen die gewoon willen werken bestaan niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:00 schreef hoechst het volgende:
[..]
nee dat is pure armoede.
Het betekent namelijk dat de vrouw ook moet werken.
Ik moet niks. Mijn man trouwens ook niet. Een van ons zou zo kunnen stoppen met werken, maar wij hebben allebei werk gekozen waar we plezier in hebben, dus het is voor ons geen straf.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:00 schreef hoechst het volgende:
[..]
nee dat is pure armoede.
Het betekent namelijk dat de vrouw ook moet werken.
Whaha sorry hoor😂quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik moet niks. Mijn man trouwens ook niet. Een van ons zou zo kunnen stoppen met werken, maar wij hebben allebei werk gekozen waar we plezier in hebben, dus het is voor ons geen straf.
Doordat we allebei hebben geïnvesteerd in onze carrière, kunnen we nu beide parttime werken en hebben we nog steeds genoeg om ons gezin te onderhouden en leuke dingen te doen.
Ja, lekker afhankelijk worden van de man, en als hij dan zijn secretaresse neukt niet wegkunnen uit je huwelijk omdat je door het gat op je CV geen fatsoenlijke baan meer kunt krijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja want vrouwen die gewoon willen werken bestaan niet.
Wat een slecht wereldbeeld.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, lekker afhankelijk worden van de man, en als hij dan zijn secretaresse neukt niet wegkunnen uit je huwelijk omdat je door het gat op je CV geen fatsoenlujke baan meer kunt krijgen.
Of om die reden amper uit je huwelijk wegkunnen, zit je met 4 kinderen in de bijstand.
Nee idd, pure armoe als je als vrouw niet afhankelijk wolt zijn van je man...
Nou, zodra mannen alimentatie moeten gaan betalen vinden ze het ineens wel een probleem dat hun vrouw niet werkt en daardoor geen goede baan meer kan krijgen.quote:
Tijd voor een fatsoenlijke auto dan als hij zo vaak in de auto staat.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 10:59 schreef Managarm het volgende:
Hier twee auto's. We hebben het met één auto geprobeerd maar als je afgelegen woont is dat toch erg vervelend als de auto in de garage staat.
En dan bedoel je de garage als in dealer of bij de garagist omdat de auto onderhoud of reparaties nodig heeft?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 10:59 schreef Managarm het volgende:
Hier twee auto's. We hebben het met één auto geprobeerd maar als je afgelegen woont is dat toch erg vervelend als de auto in de garage staat.
In onderhoud, ik heb geen garage.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan bedoel je de garage als in dealer of bij de garagist omdat de auto onderhoud of reparaties nodig heeft?
Want mijn "in de garage" is gewoon de garage bij huis, waar de fietsen ook staan en de auto droog staat.
Lastig te bereiken? Man ik ben nog langer dan een uur onderweg met het OV. Valt alleszins mee hoor. Zeker als je er niet dagelijks heen hoeft.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare opmerking. Zowel mijn werk als dat van m'n vriendin is lastig te bereiken met het ov tov waar ik woon.
Voor mij gelden de volgende reistijden
Auto: 20 minuten
Fiets: 50 minuten (25 minuten op de speedpedelec)
OV: 58 minuten.
Ja snap ik, maar drie auto’s echt? Ik weet dat veel mensen er twee hebben, maar meer dan dat lijkt mij iets voor de paar mensen die zeer goed verdienen (groot huis of villa zeg maar).quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In oudere wijken, zeker buiten de randstad, zijn grotere tuinen, garage's en een pad voor de auto's wat meer standaard dan in de randstad waar daar geen ruimte voor is.
Als jij daar gelukkig van wordt moet je het vooral doen. Ik heb geen zin in 2 keer tien minuten fietsen, 2 verschillende treinen en doorwaaistations. En al helemaal niet in de afhankelijkheid van treintijden. Tegen de tijd dat ik met de trein bij de overstaplocatie gekomen ben, ben ik met de auto al thuis. En qua kosten scheelt het niets.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Lastig te bereiken? Man ik ben nog langer dan een uur onderweg met het OV. Valt alleszins mee hoor. Zeker als je er niet dagelijks heen hoeft.
Met thuiswonende volwassen kinderen gaat het hard...quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar drie auto’s echt? Ik weet dat veel mensen er twee hebben, maar meer dan dat lijkt mij iets voor de paar mensen die zeer goed verdienen (groot huis of villa zeg maar).
Ja, dit.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met thuiswonende volwassen kinderen gaat het hard...
Wij hadden 10 jaar geleden ook wel eens 4 auto's voor de deur staan: mijn auto, die van mijn verkering (nu mijn man), die van mijn oudste zoon, die van zijn verkering (nu zijn vrouw).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |