abonnement Unibet Coolblue
pi_207902594
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.

Eigenlijk is dit best gek als je er wat langer over nadenkt. Twee alleenstaanden die beide een eigen auto hebben, dat is gebruikelijk en mensen zien dit als noodzakelijk (bijvoorbeeld om op het werk te komen).

Maar zodra deze mensen gaan samenwonen en beide hun auto behouden wordt het ineens gezien als een exorbitante luxe? Terwijl de omstandigheden wat betreft werk, reisafstand etc. natuurlijk niet veranderen als je gaat samenwonen.

Hoe zien jullie dit?
pi_207902630
Aan te overkant is zo'n familie die blijkbaar nogal van het eigen vervoer zijn en ook graag bij elkaar wonen.
Hij heeft een auto, zij ook, de inwonende kinderen en hun relatie hebben ook ieder een eigen auto, met als resultaat dat er regelmatig 7 auto's geparkeerd staan in onze gewone rijtjeshuisstraat.
Ieder z'n ding natuurlijk, maar wij vinden het wat overdone, vooral omdat het er op lijkt dat geen van die mensen een arbeidzaam leven er op na blijken te houden en die auto's de godganse dag stil staan.
pi_207902635
Ligt dat niet genuanceerder?
2 bentley’s voor de deur is luxe, 2 susuki alto niet zo :?
pi_207902640
Ik vind het armoe als je maar 1 auto hebt.
pi_207902646
Als twee mensen (moeten) werken binnen één huishouden is er sowieso geen sprake van luxe.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207902661
Vindt ‘men’ dat luxe? Volgens mij niet. Ken genoeg gezinnen waar ze twee auto’s hebben, omdat dat nodig is. Beide voor hun eigen werk, maar ook voor halen en brengen van kinderen naar school en andere dingen terwijl de andere auto weg is.

Wij hadden er twee, maar hebben er één weg gedaan, omdat die tweede letterlijk altijd stilstond sinds corona. Veel thuiswerken veranderde de situatie behoorlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:49:07 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207902672
Ik heb daar helegaar geen mening over.
pi_207902697
Meestal zijn het van die gare pruttelbakken die bij elkaar nog minder waard zijn dan één fatsoenlijke auto.
En dan moet je denken aan merken als Renault, Peugeot, Fiat, Opel, Citroën. Die met name worden gekocht vanwege de lage prijs.
pi_207902726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:56 schreef Centenbak het volgende:
Meestal zijn het van die gare pruttelbakken die bij elkaar nog minder waard zijn dan één fatsoenlijke auto.
En dan moet je denken aan merken als Renault, Peugeot, Fiat, Opel, Citroën. Die met name worden gekocht vanwege de lage prijs.
Mweh meestal heeft men één fatsoenlijke auto en één pruttelbak.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207902740
En bezitten ze die autos wel echt?
Of zijn ze van de bank/leasemaatschappij?
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:04:00 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207902741
Ken niemand die dat luxe vindt. Wij hebben 3 auto's met z'n tweeën, zelfs daar wordt nauwelijks wat van gezegd.
pi_207902758
in nederland is dat luxe daar er genoeg mogelijkheden zijn om zonder auto naar werk te kunnen
pi_207902777
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:47 schreef miss_sly het volgende:
Vindt ‘men’ dat luxe? Volgens mij niet.
Mijn schoonvader vindt dat maar luxe, dat de mensen nu twee banen nemen zodat ze twee auto's en zes vakanties kunnen betalen. In zijn ogen dan. _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207902780
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.

Eigenlijk is dit best gek als je er wat langer over nadenkt. Twee alleenstaanden die beide een eigen auto hebben, dat is gebruikelijk en mensen zien dit als noodzakelijk (bijvoorbeeld om op het werk te komen).

Maar zodra deze mensen gaan samenwonen en beide hun auto behouden wordt het ineens gezien als een exorbitante luxe? Terwijl de omstandigheden wat betreft werk, reisafstand etc. natuurlijk niet veranderen als je gaat samenwonen.

Hoe zien jullie dit?
't Is maar wat je als luxe definieert. Twee auto's leveren de staat ook veel geld op, dus iedereen profiteert ervan mee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 februari 2023 @ 08:09:55 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207902781
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:47 schreef miss_sly het volgende:
maar ook voor halen en brengen van kinderen naar school
Is het - de echt kleine gemeenschappen daargelaten - zo gebruikelijk dat kinderen buiten fietsafstand op school zitten? Ik dacht altijd dat dat wel meeviel, vooral omdat zelfs in een vrij klein dorpje als waar ik woon de kleuter- en basisschool wel binnen 1-2 kilometer zijn en de middelbare school binnen 10-15km, maar misschien heb ik het dan verkeerd :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:13:12 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207902810
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Is het - de echt kleine gemeenschappen daargelaten - zo gebruikelijk dat kinderen buiten fietsafstand op school zitten? Ik dacht altijd dat dat wel meeviel, vooral omdat zelfs in een vrij klein dorpje als waar ik woon de kleuter- en basisschool wel binnen 1-2 kilometer zijn en de middelbare school binnen 10-15km, maar misschien heb ik het dan verkeerd :P
Ik denk dat velen het wegbrengen van de kinderen combineren met het doorrijden naar het werk. Anders moet je eerst weer terugfietsen, fiets wegzetten, spullen pakken en de auto in. Scheelt toch weer zo een 15 minuten reistijd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207902836
Wij hebben ook 2. Ik vind het een minimum tegenwoordig.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 februari 2023 @ 08:19:51 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207902861
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:13 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik denk dat velen het wegbrengen van de kinderen combineren met het doorrijden naar het werk. Anders moet je eerst weer terugfietsen, fiets wegzetten, spullen pakken en de auto in. Scheelt toch weer zo een 15 minuten reistijd.
Ja ok, echt kleine kinderen doel je dan op, want ze gaan in principe toch niet pas op de middelbare school alleen naar school, lijkt me? :+

Geen idee verder hoor, ik heb geen kinderen en spreek dus puur uit mijn eigen naar-school-gaan-ervaring :+

Verder, over twee auto's: tja, het is best een luxe als het financieel kan, maar niet luxe in de zin dat het veroordeeld moet worden ofzo. Als je het kan en wil, helemaal prima toch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:20:50 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207902879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja ok, echt kleine kinderen doel je dan op, want ze gaan in principe toch niet pas op de middelbare school alleen naar school, lijkt me? :+

Geen idee verder hoor, ik heb geen kinderen en spreek dus puur uit mijn eigen naar-school-gaan-ervaring :+
Hier pas wat later ivm de grotere afstand, maar denk normaal gesproken vanaf groep 6 alleen. Daarvoor ga je nog mee denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207902975
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:47 schreef miss_sly het volgende:
Vindt ‘men’ dat luxe? Volgens mij niet. Ken genoeg gezinnen waar ze twee auto’s hebben, omdat dat nodig is. Beide voor hun eigen werk, maar ook voor halen en brengen van kinderen naar school en andere dingen terwijl de andere auto weg is.

Wij hadden er twee, maar hebben er één weg gedaan, omdat die tweede letterlijk altijd stilstond sinds corona. Veel thuiswerken veranderde de situatie behoorlijk.
Ja ik lees dat vaak in discussies, dan wordt er afgegeven op die tweeverdieners met twee auto's voor de deur. Terwijl een auto vaak nodig is om op het werk te komen, zeker als je ergens verder af woont.
pi_207903002
Vriend heb er één, ik heb er één. We zouden het best met één auto kunnen doen. Mijn auto zou dan weg gaan aangezien ik er nauwelijks mee rij. En daar heb ik toch wel wat moeite mee. Je geeft gelijk een stuk vrijheid op. En eigenlijk is dat ook weer flauwekul, want ik heb van alles wat betreft OV in de buurt.


Dus hier denk ik dat een tweede auto een beetje een psychisch dingetje is aan mijn kant.
pi_207903040
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Mijn schoonvader vindt dat maar luxe, dat de mensen nu twee banen nemen zodat ze twee auto's en zes vakanties kunnen betalen. In zijn ogen dan. _O-
Er zullen echt wel mensen zijn die zo denken :D
Maar 'men' als in dat dit de mening is van het grootste gedeelte van de Nederlanders? Nah, geloof ik niets van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:34:38 #23
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207903046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:27 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ja ik lees dat vaak in discussies, dan wordt er afgegeven op die tweeverdieners met twee auto's voor de deur. Terwijl een auto vaak nodig is om op het werk te komen, zeker als je ergens verder af woont.
Ik denk dat net zoals met vele discussies online de mensen die tegen zijn zich veel laten horen. Het betekent niet dat er een meerderheid is die dat vindt. Tegenstanders laten zich altijd meer horen.

Voor ons zijn 2 auto’s ook noodzakelijk, voor werk en voor andere dingen. Natuurlijk zou het ook zonder kunnen maar dan moeten we heel veel laten. Zeker omdat wij in een dorp wonen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207903047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:43 schreef Akathisia het volgende:
Als twee mensen (moeten) werken binnen één huishouden is er sowieso geen sprake van luxe.
Ik vind het geestelijke armoede als mijn vrouw niet zou werken.
Beetje ontwikkeling is niet verkeerd.
Financieel gezien hoeft het niet.
pi_207903056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Is het - de echt kleine gemeenschappen daargelaten - zo gebruikelijk dat kinderen buiten fietsafstand op school zitten? Ik dacht altijd dat dat wel meeviel, vooral omdat zelfs in een vrij klein dorpje als waar ik woon de kleuter- en basisschool wel binnen 1-2 kilometer zijn en de middelbare school binnen 10-15km, maar misschien heb ik het dan verkeerd :P
Juist buiten de grote steden is het lastiger. Niet ieder dorp heeft een school, of heeft een school met de geprefereerde onderwijsvorm. Dan moet je naar het buurdorp ofzo. Hoe ouder kinderen worden, hoe beter ze kunnen fietsen, maar de jonkies vanaf groep 1 zul je nog wel een tijdje moeten halen en brengen.
Idem geldt voor kinderen naar het kinderdagverblijf brengen, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207903075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vriend heb er één, ik heb er één. We zouden het best met één auto kunnen doen. Mijn auto zou dan weg gaan aangezien ik er nauwelijks mee rij. En daar heb ik toch wel wat moeite mee. Je geeft gelijk een stuk vrijheid op. En eigenlijk is dat ook weer flauwekul, want ik heb van alles wat betreft OV in de buurt.


Dus hier denk ik dat een tweede auto een beetje een psychisch dingetje is aan mijn kant.
Onze tweede auto, mijn auto, heeft ook wat langer dan nodig op de oprit gestaan. En toen ie weg ging, vond ik dat inderdaad best even slikken vanwege die vermeende vrijheid die ik opgaf. Maar zoals je zelf al aangeeft, zit dat voor een deel ook wel tussen de oren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207903078
Ligt er geheel aan...

Als ze beiden gebruikt worden om aan het werk te kunnen en niet al te veel overbodige luxe zijn (dus geen dikke bak terwijl een klein autotje ook zou werken)... dan niet..

Maar staan de autos vooral voor de deur voor het hebben er van, dan ja! *)
Just say hi!
pi_207903093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:27 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ja ik lees dat vaak in discussies, dan wordt er afgegeven op die tweeverdieners met twee auto's voor de deur. Terwijl een auto vaak nodig is om op het werk te komen, zeker als je ergens verder af woont.
Dat kan. En er zal best een aantal mensen zijn dat inderdaad zo denkt. Maar ik denk een veel groter deel helemaal niet zo denkt. En er zijn best veel gezinnen met twee of meer auto's.

https://www.autovisie.nl/(...):text=Hoeveel%20auto's%20rijden%20er%20in,Noord%2DBrabant%3A%20177.235%20auto's.

Hoeveel auto’s rijden er in Nederland rond?
In Nederland rijden er momenteel 11.042.678 personenauto’s en lichte bedrijfswagens (tot 3.500 kilogram). De meeste personenauto’s vind je in de provincie Zuid-Holland: 1.839.775 auto’s. De meeste bedrijfswagens zijn er in Noord-Brabant: 177.235 auto’s.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:44:07 #29
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207903128
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:06 schreef mschol het volgende:
in nederland is dat luxe daar er genoeg mogelijkheden zijn om zonder auto naar werk te kunnen
Wat naief. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om een paar uur extra per dag aan je woon-werk verkeer te spenderen. Zelfs met files is het OV meestal nog niet sneller, en het OV wordt alleen maar slechter, treinen rijden minder vaak, of verdwijnen helemaal, en dan mag je met een bus die eens per half uur rijdt en niet aansluit op de trein. En met het toenemend aantal mensen in de detachering, en ZZP-ers die meerdere opdrachtgevers per jaar hebben, is wonen waar je werkt helemaal een illusie, nog afgezien van het beschikbaar zijn van een woning in de buurt van de werkplek.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:46:38 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207903151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik vind het armoe als je maar 1 auto hebt.
Okay, leg mij even uit waar we een tweede auto voor nodig hebben als onze enige auto het gros van de tijd in de garage staat en vorig jaar nog geen 7.000 km heeft gereden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:54:01 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207903212
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:06 schreef mschol het volgende:
in nederland is dat luxe daar er genoeg mogelijkheden zijn om zonder auto naar werk te kunnen
Dat ligt er maar aan waar je woont en waar je naartoe moet, in het vervelendste geval zijn ze geen van beiden fatsoenlijk met het OV bereikbaar.
Mijn man gaat idd met de trein naar het werk.
Voor mijn zoon en schoondochter is dat geen optie en thuiswerken ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207903215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:44 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Wat naief. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om een paar uur extra per dag aan je woon-werk verkeer te spenderen. Zelfs met files is het OV meestal nog niet sneller, en het OV wordt alleen maar slechter, treinen rijden minder vaak, of verdwijnen helemaal, en dan mag je met een bus die eens per half uur rijdt en niet aansluit op de trein. En met het toenemend aantal mensen in de detachering, en ZZP-ers die meerdere opdrachtgevers per jaar hebben, is wonen waar je werkt helemaal een illusie, nog afgezien van het beschikbaar zijn van een woning in de buurt van de werkplek.
niks naiefs aan hoor niemand in mijn omgeving (werk en prive) heeft echt een auto nodig om de belangrijkste zaken te kunnen doen, alles kan even snel met OV.

als je zo nodig in sintjuttemis wil wonen omdat je perse die 10 hectare grond wil en je aan de andere kant van het land werkt, heb je je prioriteitenlijst niet op orde imho.

zeker nu is het vinden van een baan makkelijker dan ooit en dus iets wat op fiets afstand ligt ook makkelijker

en als zzper en gedetacheerd werken kies je echt zelf voor. dat is,zeker nu, echt niet nodig.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 februari 2023 @ 08:58:03 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207903254
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:54 schreef mschol het volgende:
als je zo nodig in sintjuttemis wil wonen omdat je perse die 10 hectare grond wil en je aan de andere kant van het land werkt, heb je je prioriteitenlijst niet op orde imho.

Wel als je, bijvoorbeeld met de auto, overal kunt komen waar je wilt en er verder geen last van hebt. Iemand heeft zijn/haar prioriteitenlijstje op orde als hij/zij zelf vindt dat het prioriteitenlijstje op orde is, niet als wij daar iets van vinden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207903270
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:54 schreef mschol het volgende:

[..]
niks naiefs aan hoor niemand in mijn omgeving (werk en prive) heeft echt een auto nodig om de belangrijkste zaken te kunnen doen, alles kan even snel met OV.

als je zo nodig in sintjuttemis wil wonen omdat je perse die 10 hectare grond wil en je aan de andere kant van het land werkt, heb je je prioriteitenlijst niet op orde imho.

zeker nu is het vinden van een baan makkelijker dan ooit en dus iets wat op fiets afstand ligt ook makkelijker

en als zzper en gedetacheerd werken kies je echt zelf voor. dat is,zeker nu, echt niet nodig.
En dat is een prima keuze als mensen ervoor willen kiezen ergens te wonen waar ze niet alles gemakkelijk met OV of fiets kunnen doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207903271
Ik heb nog nooit iemand gehoord die twee auto’s exorbitante luxe vindt. Wij hebben ook twee auto’s omdat we beide werken. Het zou op dit moment in theorie ook met 1 auto kunnen, wegens werk dichtbij, maar het is gewoon handig dat er altijd 1 auto beschikbaar is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207903277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:34 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik vind het geestelijke armoede als mijn vrouw niet zou werken.
Beetje ontwikkeling is niet verkeerd.
Financieel gezien hoeft het niet.
Ja als je werk een soort hobbyisme is en je daarvoor een extra auto pakt, dan kan je wel spreken van luxe.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:01:02 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207903280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:00 schreef Ronald het volgende:
Ik heb nog nooit iemand gehoord die twee auto’s exorbitante luxe vindt. Wij hebben ook twee auto’s omdat we beide werken. Het zou op dit moment in theorie ook met 1 auto kunnen, wegens werk dichtbij, maar het is gewoon handig dat er altijd 1 auto beschikbaar is.
Dit.
Als je ze niet gebruikt is het luxe maar als ze allebei dagelijks weg zijn omdat je allebei naar je werk moet is er niets luxe aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207903282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, leg mij even uit waar we een tweede auto voor nodig hebben als onze enige auto het gros van de tijd in de garage staat en vorig jaar nog geen 7.000 km heeft gereden?
Moeten jullie weten. Ik vind het armoe, er moet gewoon altijd een auto beschikbaar zijn.
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:01:33 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207903284
Voor een aantal gezinnen zal het luxe zijn, voor een aantal niet. Mijn man werkt niet en hij brengt onze zoon met de fiets naar de peuterspeelzaal. Zijn auto is al jaren geleden de deur uit gegaan. Hij gebruikt de mijne om zijn dochters op te halen en terug te brengen, maar dat kan dan alleen als de auto er is. Soms dropt hij mij op het vliegveld of station zodat hij de auto heeft.
Resistance is futile.
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:05:09 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207903330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:01 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Moeten jullie weten. Ik vind het armoe, er moet gewoon altijd een auto beschikbaar zijn.
Ehm, die is er ook?
Maar kennelijk vind je dat er altijd 2 auto's beschikbaar moeten zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:05:46 #41
338319 ZarB
Piña colada
pi_207903333
Wij hebben er recent eentje verkocht omdat ik veel dichterbij ben gaan werken. Van 35 min autorijden naar 5 minuten fietsen. Mijn auto was dus niet meer nodig. De kostenpost voor die paar keer dat ik 'm nog zou gebruiken vond ik het niet waard. Dat korte stukje naar mijn werk, dat voelt vele malen luxer dan 2 auto's op de oprit.

Heb m ook nog geen dag gemist.

De trein is trouwens om de hoek, als we in een gehucht zouden wonen hadden we m denk ik wel gehouden. Maar in een grote stad is het echt prima te doen zo.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207903358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ehm, die is er ook?
Maar kennelijk vind je dat er altijd 2 auto's beschikbaar moeten zijn?
Als er 1 weg is met de auto heeft de ander geen auto.
pi_207903362
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zullen echt wel mensen zijn die zo denken :D
Maar 'men' als in dat dit de mening is van het grootste gedeelte van de Nederlanders? Nah, geloof ik niets van.
Dat geloof ik ook niet. En die groep wordt natuurlijk steeds kleiner wegens natuurlijk verloop :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:10:01 #44
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_207903373
Je kunt geen prettig leven hebben zonder een auto.

Als je ergens naartoe wil gaan ben je altijd afhankelijk. Flikker op man. Sowieso haat ik andere mensen. Ik heb een privécoupé met mezelf en mensen die ik bij me wil hebben, verder mag iedereen de tyfus genieten van mij. :W
Eerst je hypotheek afbetalen!
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:17:27 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207903456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Als er 1 weg is met de auto heeft de ander geen auto.
Minder dan 7.000 km per jaar met die ene auto gereden, samen... als de een weg is met de auto is de kans 99,9% dat de ander hem niet nodig heeft of niet eens thuis is.
Of sowieso al mee is in die ene auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207903491
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onze tweede auto, mijn auto, heeft ook wat langer dan nodig op de oprit gestaan. En toen ie weg ging, vond ik dat inderdaad best even slikken vanwege die vermeende vrijheid die ik opgaf. Maar zoals je zelf al aangeeft, zit dat voor een deel ook wel tussen de oren.
Motor terugkopen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 februari 2023 @ 09:22:34 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207903500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:10 schreef TomNook het volgende:
Je kunt geen prettig leven hebben zonder een auto.
Met deze nogal simpele gedachte zal iedereen die zonder auto een prettig leven heeft het vast eens zijn!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207903515
Mijn vrouw heeft 2 auto's.
Ik heb 3 auto's.

Dat klinkt als veel, maar het zijn er maar 3 en geen 5. Dus dat valt nog mee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207903532
Voor veel mensen eerder noodzaak dan luxe...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207903546
Ik denk als er een beetje in de buurt zo een deelauto is, en je niet dagelijks beide een auto nodig hebt, dat 1+deelauto best een uitkomst zou zijn voor veel mensen.

Maar die deelauto's weet ik uit ervaring, worden echt niet goed behandeld. Wat dat betreft ligt dat "you will own nothing and you will be happy" van het WEF echt wel buiten een realistisch toekomstbeeld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207903550
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onze tweede auto, mijn auto, heeft ook wat langer dan nodig op de oprit gestaan. En toen ie weg ging, vond ik dat inderdaad best even slikken vanwege die vermeende vrijheid die ik opgaf. Maar zoals je zelf al aangeeft, zit dat voor een deel ook wel tussen de oren.
Toen ik een goed met OV (even snel als met de auto, maar geen file ellende) of racefiets bereikbare baan kreeg was het mijn vrouw die zei "nu kan jou auto ook weg". Ik vond dit in eerste instantie best lastig in verband met mijn vrijheid en de gewoonte vooral omdat mijn vrouw der auto nodig had.

Achteraf, luiheid niet meegerekend, heb ik de auto in e jaren erna maar een paar keer gemist. Het is, wanneer het ov goed geregeld is, best wel te doen.

Even afwachten wat de wereld gaat brengen als ik weer werken ga, we zitten nu namelijk wel eens na te denken over geen eigen auto meer, al is mijn familie niet mrt het ov bereikbaar daar moetrn we dan wat voor verzinnen.

Ik weet dan ook uit mijn jeugd in Friesland dat daar en de randstad niet te vergelijken is. Tegelijk zien veel mannen daar vanaf hun 18e de fiets ineens niet meer als vervoersmiddel, is het een hele prestatie wanneer ze voor een feestje 4 km gefietst hebben. Dat vind ik dan wel weer vrij kansloos.
pi_207903589
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:10 schreef TomNook het volgende:
Je kunt geen prettig leven hebben zonder een auto.
Lmao
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_207903596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Lmao
Idd, kut leven zonder auto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207903602
Het is wel een luxe, maar geen overbodige luxe vind ik. Ja technisch gezien zou ik met de fiets naar het werk kunnen. Maar ik zie het niet zitten om als ik ochtenddienst heb om 6.15 op de fiets te stappen (ipv om 6.35 in de auto, dat vind ik echt al vroeg genoeg). En als ik avonddienst heb, over slecht verlichte kronkelwegen om 22.00 naar huis te fietsen.

Daarbij zou ik dus een aantal dingen ook niet meer kunnen doen, want ik kan niet m’n man vragen maar een dag thuis te blijven van z’n werk als ik de auto nodig heb.

Daarbij heeft man een eigen zaak en een werkbus. Daar passen we met het gezin ook niet met z’n allen in.
Dus technisch gezien hebben we dan 1 auto en een werkbus (die deels ook privé gebruikt wordt, maar dat is minimaal).

Maar ik zou het erg lastig vinden om geen eigen auto voor de deur te hebben die ik kan pakken als ik die nodig heb. Ik woon zelf wel in een wat groter dorp, maar niet alle omringende dorpen (en ook m’n werk) zijn (vanuit hier) met het OV bereikbaar.
pi_207903636
Als je door die twee auto's moet bezuinigen op andere dingen is er geen sprake van luxe. Of dat je die auto's nodig hebt om elke dag een uur in de file te staan. Ik vind werk dichtbij (of thuis) zodat je helemaal geen auto nodig hebt ook luxe. Of met de trein in de eerste klas naar je werk, altijd ruim zitten, stopcontact erbij, lekker werken onderweg, da's luxe.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 februari 2023 @ 09:41:01 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207903676
Probleem is wel dat in een gemiddelde jaren30 wijk er geen ruimte is voor twee auto's per huis in de straat. En dan mag er best gezegd worden 1 auto voor de deur. De andere in een garage elders.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207903708
Er zijn mensen die een broodje kaas luxe vinden tegenwoordig.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 09:48:28 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207903753
Ik ken geen mensen die vinden dat 2 auto's een luxe is. Dat ís het in principe wel, tov 1 auto, maar dat is 1 auto tov een fiets ook, en 1 fiets tov de benenwagen ook.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:51:05 #59
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207903776
Ik heb 2 auto’s. Eentje voor werk, andere voor privé. Zo hoef ik geen bijtelling te betalen. Mijn vrouw heeft daarnaast haar eigen auto, ook van het werk. Daarnaast heeft ze sinds kort ook haar eigen auto privé, soms ben ik met de privé auto weg dus dan heeft ze haar eigen auto nodig.

We parkeren wel zoveel mogelijk in de openbare ruimte zodat we de oprit vrij houden voor eventueel bezoek.
pi_207903877
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Motor terugkopen.
Ik heb al 30 jaar niet gereden, ik geloof niet dat dat nou direct een goed idee is :D
Maar wel een fijn idee O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207903989
We hebben twee auto’s, een lease van mijn werk en een oude colt voor mijn vriendin die tot nu toe geen mankementen heeft.
Het gebeurt nog geen 5 keer per jaar dat beide auto’s tegelijkertijd weg zijn, dus in die zin is het wel luxe.
Maar gezien de lage kosten van het aanhouden van haar auto, doen we hem voorlopig niet weg. Misschien als iemand op fietsafstand gaat werken.
  woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:45 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207904018
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb al 30 jaar niet gereden, ik geloof niet dat dat nou direct een goed idee is :D
Maar wel een fijn idee O+
Er zijn cursussen voor her-opstappers! :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207904202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.

Eigenlijk is dit best gek als je er wat langer over nadenkt. Twee alleenstaanden die beide een eigen auto hebben, dat is gebruikelijk en mensen zien dit als noodzakelijk (bijvoorbeeld om op het werk te komen).

Maar zodra deze mensen gaan samenwonen en beide hun auto behouden wordt het ineens gezien als een exorbitante luxe? Terwijl de omstandigheden wat betreft werk, reisafstand etc. natuurlijk niet veranderen als je gaat samenwonen.

Hoe zien jullie dit?
Gekke OP. Je schrijft dat dit gezien wordt als luxe alsof het een feit is en je wilt dat wij dit bevestigen of ontkrachten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207904224
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:43 schreef Selenophilia het volgende:
Er zijn mensen die een broodje kaas luxe vinden tegenwoordig.
Of een warm huis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207904260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vriend heb er één, ik heb er één. We zouden het best met één auto kunnen doen. Mijn auto zou dan weg gaan aangezien ik er nauwelijks mee rij. En daar heb ik toch wel wat moeite mee. Je geeft gelijk een stuk vrijheid op. En eigenlijk is dat ook weer flauwekul, want ik heb van alles wat betreft OV in de buurt.


Dus hier denk ik dat een tweede auto een beetje een psychisch dingetje is aan mijn kant.
Het is ook prijzig een auto, belasting benzine afschrijven onderhoud e.d. kost je zo 300pleuri per maand.

We hebben een auto weggedaan ja heeeel soms lastig maar verder prima en je houdt een hoop centjes over. Gewoon beter plannen.
pi_207904266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gekke OP. Je schrijft dat dit gezien wordt als luxe alsof het een feit is en je wilt dat wij dit bevestigen of ontkrachten?
Het is iets wat ik geregeld om me heen hoor. Daarom was ik benieuwd hoe jullie dit zien. Ik heb bijvoorbeeld een vrijgezelle vriendin, die laatst (met een borrel op) begon over dat ik het maar goed voor elkaar had. Een van de dingen die ze noemde was twee auto's voor de deur. Dat ze zelf ook gewoon een auto voor de deur heeft staan was anders, want zij was alleen en dus heeft ze die auto nodig.

Dat de noodzaak een auto te bezitten niet verandert, omdat je een relatie hebt, daar was ze het niet mee eens. Terwijl het voor mijn man en mij onmogelijk is om ons werk te doen zonder een auto.
pi_207904280
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:51 schreef damsco het volgende:
Ik heb 2 auto’s. Eentje voor werk, andere voor privé. Zo hoef ik geen bijtelling te betalen. Mijn vrouw heeft daarnaast haar eigen auto, ook van het werk. Daarnaast heeft ze sinds kort ook haar eigen auto privé, soms ben ik met de privé auto weg dus dan heeft ze haar eigen auto nodig.

We parkeren wel zoveel mogelijk in de openbare ruimte zodat we de oprit vrij houden voor eventueel bezoek.
Hoe doe je dat dan als een auto in de garage voor onderhoud is? Of als er een vogelpoepje op zit zodat je er niet mee gezien kan worden? Onbegrijpelijk dat je niet nog een paar extra reserveauto's hebt voor dat soort noodgevallen.
pi_207904292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:42 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het is iets wat ik geregeld om me heen hoor. Daarom was ik benieuwd hoe jullie dit zien. Ik heb bijvoorbeeld een vrijgezelle vriendin, die laatst (met een borrel op) begon over dat ik het maar goed voor elkaar had. Een van de dingen die ze noemde was twee auto's voor de deur. Dat ze zelf ook gewoon een auto voor de deur heeft staan was anders, want zij was alleen en dus heeft ze die auto nodig.

Dat de noodzaak een auto te bezitten niet verandert, omdat je een relatie hebt, daar was ze het niet mee eens. Terwijl het voor mijn man en mij onmogelijk is om ons werk te doen zonder een auto.
Ok, ik hoor dat nooit om mij heen en ook nog nooit gehoord
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207904324
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:41 schreef JaapKroket het volgende:

[..]
Het is ook prijzig een auto, belasting benzine afschrijven onderhoud e.d. kost je zo 300pleuri per maand.

We hebben een auto weggedaan ja heeeel soms lastig maar verder prima en je houdt een hoop centjes over. Gewoon beter plannen.
Ik kan geen 2de handsje houden voor maar 300 eur per maand. Een nieuwe is totaal uitgesloten voor dat extreem lage maandbedrag. Brandstof tel ik niet mee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207904548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:41 schreef JaapKroket het volgende:

[..]
Het is ook prijzig een auto, belasting benzine afschrijven onderhoud e.d. kost je zo 300pleuri per maand.

We hebben een auto weggedaan ja heeeel soms lastig maar verder prima en je houdt een hoop centjes over. Gewoon beter plannen.
Hoe bedoel je plannen? Als je gewoon allebei naar je werk moet 's ochtends vroeg en je auto nodig hebt om naar verschillende (werk)locaties te rijden, dan valt daar toch niks aan te plannen?
pi_207904562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:41 schreef borisz het volgende:
Probleem is wel dat in een gemiddelde jaren30 wijk er geen ruimte is voor twee auto's per huis in de straat. En dan mag er best gezegd worden 1 auto voor de deur. De andere in een garage elders.
Gelukkig wonen we dan ook niet meer in de jaren 30, dat is bijna een eeuw geleden.
Als je zover achterloopt dan is het hoog tijd om te verhuizen, of gewoon de consequenties aanvaarden van leven in een stokoude keet.
pi_207904838
Twee auto's is punt A, punt B is inderdaad de parkeerruimte die ze op de openbare weg innemen. Onze auto's staan op de oprit, dus dat is geen punt en kan je niet anders kwalificeren dan het hebben van 2 kinderen, 2 katten of 2 fietsen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207905057
Ik vind het juist luxe om in principe alles in eigen stad zónder auto te kunnen, maar dat-ie wel klaarstaat wanneer ik naar familie op 1,5u (auto)rijden ga. Of op vakantie oid.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_207905190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:41 schreef borisz het volgende:
Probleem is wel dat in een gemiddelde jaren30 wijk er geen ruimte is voor twee auto's per huis in de straat. En dan mag er best gezegd worden 1 auto voor de deur. De andere in een garage elders.
Nieuwbouw ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207905282
Dat hangt er helemaal vanaf, als je in een gebied woont met slecht OV kan ik me dat goed voorstellen, zeker als je kinderen hebt, of bijvoorbeeld allebei een baan waarbij je een auto nodig hebt. Zelf heb ik geen auto/rijbewijs maar daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik het fijn vind om in een drukke stad te wonen.
Overigens ben ik redelijk pragmatisch, ik wil ook niet afhankelijk zijn van anderen, dus ik zal nooit actief gaan vragen of ik met iemand kan meerijden, als een plek lastig te bereiken is dan pak ik gewoon het laatste stuk een taxi. Net zoals dat als ik s nachts terug ga een taxi pak. Decadent? Mwoah ik kan het missen, daarnaast geef ik het niet aan een auto uit, ik heb vorig jaar nog een taxi terug uit Antwerpen gepakt, dat doe je natuurlijk niet dagelijks maar als dat een keer uitkomt dan doe ik het ook gewoon.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 februari 2023 @ 12:21:32 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207905408
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:51 schreef damsco het volgende:
We parkeren wel zoveel mogelijk in de openbare ruimte zodat we de oprit vrij houden voor eventueel bezoek.
Rare redenatie.
Je blokkeert alvast de openbare ruimte voor bezoek aan anderen, zodat je eigen oprit vrij is voor "eventueel" bezoek.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 12:35:08 #77
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207905577
quote:
13s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
Rare redenatie.
Je blokkeert alvast de openbare ruimte voor bezoek aan anderen, zodat je eigen oprit vrij is voor "eventueel" bezoek.
De redenatie is dat als wij op eigen terrein parkeren we geen zekerheid hebben dat bezoek kan parkeren aan de openbare weg. Daarom parkeren wij onze voertuigen daar zoveel mogelijk dan hebben we altijd gegarandeerde ruimte voor bezoek. We betalen natuurlijk wegenbelasting dus hebben net zo veel recht op parkeren aan de weg dan dat andere dat hebben.

Hopelijk is het zo wat duidelijker?
  woensdag 8 februari 2023 @ 12:37:02 #78
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207905603
Overigens hebben we sinds kort een aanhanger gekocht. Die hebben we aan de straatkant staan. We hebben namelijk geen ruimte op eigen grond. Ter zekerheid verplaatsen we deze wel af en toe een vak. We nemen dus ongeveer 5 plekken in.

Edit: we verplaatsen het ook zodat we niet een vaste plek innemen. We proberen dus wel netjes aan de buurt te denken!

[ Bericht 21% gewijzigd door damsco op 08-02-2023 12:46:43 ]
pi_207905695
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:37 schreef damsco het volgende:
Overigens hebben we sinds kort een aanhanger gekocht. Die hebben we aan de straatkant staan. We hebben namelijk geen ruimte op eigen grond. Ter zekerheid verplaatsen we deze wel af en toe een vak. We nemen dus ongeveer 5 plekken in.

Edit: we verplaatsen het ook zodat we niet een vaste plek innemen. We proberen dus wel netjes aan de buurt te denken!
Niet waar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207905770
Persoonlijk zal het me een zorg zijn of een huishouden 1,2 of 8 auto's heeft. Feit is wel dat de gemiddelde wijk, zeker als het een wat oudere wijk is vaak maar voor één auto per woning parkeerruimte heeft.

Maar dan moet je dus eigenlijk janken over het tekort aan parkeerplaatsen en niet over de hoeveelheid auto's waardoor je verder op moet staan. Want daar gaat het natuurlijk over, niet over wat anderen hebben staan maar dat JIJ 50 meter moet lopen en niet voor JOUW deur kan staan.
blablablabla
pi_207905815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:52 schreef Elan het volgende:
Persoonlijk zal het me een zorg zijn of een huishouden 1,2 of 8 auto's heeft. Feit is wel dat de gemiddelde wijk, zeker als het een wat oudere wijk is vaak maar voor één auto per woning parkeerruimte heeft.

Maar dan moet je dus eigenlijk janken over het tekort aan parkeerplaatsen en niet over de hoeveelheid auto's waardoor je verder op moet staan. Want daar gaat het natuurlijk over, niet over wat anderen hebben staan maar dat JIJ 50 meter moet lopen en niet voor JOUW deur kan staan.
Nouja, als 3 van de 4 parkeerplaatsen voor mijn deur bezet zijn door één huishouden een deur verder, daar kan ik wel chago van worden ja :P
pi_207905824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:52 schreef Elan het volgende:
Persoonlijk zal het me een zorg zijn of een huishouden 1,2 of 8 auto's heeft. Feit is wel dat de gemiddelde wijk, zeker als het een wat oudere wijk is vaak maar voor één auto per woning parkeerruimte heeft.

Maar dan moet je dus eigenlijk janken over het tekort aan parkeerplaatsen en niet over de hoeveelheid auto's waardoor je verder op moet staan. Want daar gaat het natuurlijk over, niet over wat anderen hebben staan maar dat JIJ 50 meter moet lopen en niet voor JOUW deur kan staan.
Oudere wijken hebben juist vaak meer plekken dan nieuwbouwwijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 8 februari 2023 @ 12:59:08 #83
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207905865
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:35 schreef damsco het volgende:

[..]
De redenatie is dat als wij op eigen terrein parkeren we geen zekerheid hebben dat bezoek kan parkeren aan de openbare weg. Daarom parkeren wij onze voertuigen daar zoveel mogelijk dan hebben we altijd gegarandeerde ruimte voor bezoek. We betalen natuurlijk wegenbelasting dus hebben net zo veel recht op parkeren aan de weg dan dat andere dat hebben.

Hopelijk is het zo wat duidelijker?
Ik geloof hier niks van.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_207905885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, als 3 van de 4 parkeerplaatsen voor mijn deur bezet zijn door één huishouden een deur verder, daar kan ik wel chago van worden ja :P
Het is gewoon de openbare weg je hebt geen recht van spreken, dan moet je een huis kopen met een eigen oprit.
blablablabla
pi_207905985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oudere wijken hebben juist vaak meer plekken dan nieuwbouwwijken.
Lijkt me stug want die zijn gebouwd met het idee dat het aannemelijk is dat bewoners meerdere auto's tot hun beschikking hebben.
blablablabla
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:16:51 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207906159
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:35 schreef damsco het volgende:

[..]
De redenatie is dat als wij op eigen terrein parkeren we geen zekerheid hebben dat bezoek kan parkeren aan de openbare weg. Daarom parkeren wij onze voertuigen daar zoveel mogelijk dan hebben we altijd gegarandeerde ruimte voor bezoek. We betalen natuurlijk wegenbelasting dus hebben net zo veel recht op parkeren aan de weg dan dat andere dat hebben.

Hopelijk is het zo wat duidelijker?
Ja, het blijft dus asociaal om parkeerplekken bezet te houden als je zelf parkeer ruimte op je oprit hebt.
De rest van de straat heeft dus evengoed geen plek voor mogelijk bezoek want mensen als jij zetten hun auto daar neer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:18:08 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207906178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt me stug want die zijn gebouwd met het idee dat het aannemelijk is dat bewoners meerdere auto's tot hun beschikking hebben.
Ben je wel eens in een nieuwbouw wijk geweest?
Aangezien bouwgrond duur is, is er zoveel mogelijk bouwgrond en zo min mogelijk openbare ruimte zoals groen, straat of parkeerplaatsen. Geld = geld en daar draait het om.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:20:59 #88
338319 ZarB
Piña colada
pi_207906214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, het blijft dus asociaal om parkeerplekken bezet te houden als je zelf parkeer ruimte op je oprit hebt.
De rest van de straat heeft dus evengoed geen plek voor mogelijk bezoek want mensen als jij zetten hun auto daar neer.
Lees even dat aanhangerverhaal. Loopt gewoon te trollen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207906215
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:37 schreef damsco het volgende:
Overigens hebben we sinds kort een aanhanger gekocht. Die hebben we aan de straatkant staan. We hebben namelijk geen ruimte op eigen grond. Ter zekerheid verplaatsen we deze wel af en toe een vak. We nemen dus ongeveer 5 plekken in.

Edit: we verplaatsen het ook zodat we niet een vaste plek innemen. We proberen dus wel netjes aan de buurt te denken!
Ik ga er vanuit dat je aan het trollen bent, zo niet, een aanhanger mag je niet aan de openbare weg parkeren. Dus dat duurt maar tot iemand een melding er van maakt.
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:24:56 #90
338319 ZarB
Piña colada
pi_207906265
Er zullen trouwens genoeg aso's bestaan die dat wel doen.

Wij hebben een woning in de stad met 3 eigen parkeerplaatsen. Er staat maar 1 auto geparkeerd. Met enige regelmaat parkeren centrumbezoekers, of visite van elders in de buurt, doodleuk hun auto op onze parkeerplaats. Terwijl het heel duidelijk is dat het bij ons huis hoort. In het centrum is betaald parkeren en mensen denken: oh hey hier is het gratis blijkbaar. En knallen hun kutauto er neer. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207906275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ben je wel eens in een nieuwbouw wijk geweest?
Aangezien bouwgrond duur is, is er zoveel mogelijk bouwgrond en zo min mogelijk openbare ruimte zoals groen, straat of parkeerplaatsen. Geld = geld en daar draait het om.
Dat is eigenlijk alleen relevant in de grote steden, vaak ook vanwege de lokale milieulobby. Er zijn per gemeente gewoon beleidsregels parkeernormen. Volgens mij ligt dat (tenzij je dus midden in Utrecht of Amsterdam woont) gemiddeld gezien op zo rond de 1.7 plekken per woning.

In oude stads op dorpskernen is het echter een ander verhaal omdat auto's geen of veel minder een rol speelden toen de gerealiseerd werden.
blablablabla
pi_207906304
Hier staan zelfs 4 auto's voor de deur :7

Drie daarvan zijn van de buren 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:30:35 #93
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207906337
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:24 schreef ZarB het volgende:
Er zullen trouwens genoeg aso's bestaan die dat wel doen.

Wij hebben een woning in de stad met 3 eigen parkeerplaatsen. Er staat maar 1 auto geparkeerd. Met enige regelmaat parkeren centrumbezoekers, of visite van elders in de buurt, doodleuk hun auto op onze parkeerplaats. Terwijl het heel duidelijk is dat het bij ons huis hoort. In het centrum is betaald parkeren en mensen denken: oh hey hier is het gratis blijkbaar. En knallen hun kutauto er neer. :r
Zolang jij het niet duidelijk afschermt van de openbare weg (met bijv een hek, dan wel een bord) dan geef ik deze mensen groot gelijk en is het gewoon toegestaan.
  Redactie Frontpage woensdag 8 februari 2023 @ 13:30:36 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207906339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:43 schreef Akathisia het volgende:
Als twee mensen (moeten) werken binnen één huishouden is er sowieso geen sprake van luxe.
Twee mensen die werken binnen een huishouden is toch niets raars aan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:31:29 #95
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207906351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, het blijft dus asociaal om parkeerplekken bezet te houden als je zelf parkeer ruimte op je oprit hebt.
De rest van de straat heeft dus evengoed geen plek voor mogelijk bezoek want mensen als jij zetten hun auto daar neer.
Wij hebben nog niemand aan de deur gehad die hierover ging klagen. Als onze straat vol is kunnen ze toch ook in een van de aangrenzende straten parkeren?
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:32:03 #96
338319 ZarB
Piña colada
pi_207906364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:30 schreef damsco het volgende:

[..]
Zolang jij het niet duidelijk afschermt van de openbare weg (met bijv een hek, dan wel een bord) dan geef ik deze mensen groot gelijk en is het gewoon toegestaan.
Het is ons erf, aan onze achtertuin vast én er hangt een bordje met privé parkeerterrein.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:33:35 #97
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207906388
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:32 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het is ons erf, aan onze achtertuin vast én er hangt een bordje met privé parkeerterrein.
Oke dan is het wel raar ja
pi_207906400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:25 schreef Elan het volgende:

In oude stads op dorpskernen is het echter een ander verhaal omdat auto's geen of veel minder een rol speelden toen de gerealiseerd werden.

Daarom zou elke gemeente in de oude wijken ook 1 parkeervergunning per woning gratis moeten verstrekken maar de volgende erg duur maken. Dan gaat de uitspraak voor de 2e auto een luxe voor die gebieden wel gelden.
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:35:07 #99
338319 ZarB
Piña colada
pi_207906413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:33 schreef damsco het volgende:

[..]
Oke dan is het wel raar ja
De straat aan de achterkant waar ook de parkeerplaatsen aan grenzen is doodlopend en alleen bestemmingsverkeer. Mensen gokken het er gewoon op. Aso dus.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:36:25 #100
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207906434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:35 schreef ZarB het volgende:

[..]
De straat aan de achterkant waar ook de parkeerplaatsen aan grenzen is doodlopend en alleen bestemmingsverkeer. Mensen gokken het er gewoon op. Aso dus.
Is zoiets geen oplossing? https://www.veiligheidcen(...)keerbeugel-met-slot/
pi_207906828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt me stug want die zijn gebouwd met het idee dat het aannemelijk is dat bewoners meerdere auto's tot hun beschikking hebben.
Ik dacht gebruikelijk 0.8 per huis en ik las laatst 0.6 per huis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207907093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik dacht gebruikelijk 0.8 per huis en ik las laatst 0.6 per huis
Dat kan prima. Wisselt zoals gezegd heel erg per gemeente of zelfs per wijk.

Hier is het 2:



Maar bij mijn broertje die in Amersfoort woont is het weer 1.4. Waarbij zowel de plek/wijk waar je woont als je BVO bepalend zijn.



0.8 is wel heel karig dan woon je ergens in een centrum van een grote stad en/of heel klein.
blablablabla
pi_207907391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan prima. Wisselt zoals gezegd heel erg per gemeente of zelfs per wijk.

Hier is het 2:

[ afbeelding ]

Maar bij mijn broertje die in Amersfoort woont is het weer 1.4. Waarbij zowel de plek/wijk waar je woont als je BVO bepalend zijn.

[ afbeelding ]

0.8 is wel heel karig dan woon je ergens in een centrum van een grote stad en/of heel klein.
Mijn zus heeft in 2004 een huis gekocht in een kleine stad in een nieuwe wijk aan de rand van de gemeente. Ze heeft 0.8 parkeerplaats. Ze heeft een rijtjeshuis van ca 140 m2
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207907402
Ik las gisteren een artikel in de krant dat ze in Helmond in een nieuwbouwwijk minder rekening gaan houden met auto’s, maar dat er wel plekken moeten komen waar 6 fietsen veilig gestald kunnen worden. Daar zou ik persoonlijk dan ook niet heel happy van worden. Die fietsen kun je vaak toch wel kwijt.


Hier tot een tijd terug bij de overburen nog teee thuiswonende kinderen, beide ouders een auto (2 op de oprit) beide thuiswonende kinderen een auto die ze gebruiken en de oudste had op den duur twee hobby auto’s er nog bij. Dus 6 auto’s in een gezin van 4. Waarvan er vijf aan de straat staan.
Nu woont de oudste niet meer thuis, maar een van die hobby auto’s staat nog steeds hier aan de straat (en wordt al heel lang niets meer mee gedaan). Ben wel blij dat ze die uiteindelijk in een parkeervak hebben gezet ipv naast de weg. Is een grote Amerikaan, als die naast de weg stond kon er geen auto meer voor staan terwijl twee autos van gemiddeld formaat makkelijk passen (zelfs twee stations).
Dat vind ik wel een beetje minder. Maar ze zeggen zelf, ‘hij betaald er gewoon wegenbelasting voor dus hij mag daar gewoon staan’ en dat is ook zo.
Maar over de aanhanger van de buren die op een plek onder een boom geparkeerd stond waar niemand z’n auto wilde zetten hadden zij wel geklaagd bij de gemeente.. (en inderdaad die mag er niet staan) maar wel typisch.
pi_207907602
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mijn zus heeft in 2004 een huis gekocht in een kleine stad in een nieuwe wijk aan de rand van de gemeente. Ze heeft 0.8 parkeerplaats. Ze heeft een rijtjeshuis van ca 140 m2
Dan zal de lokale politiek daar wel tegen auto's zijn (GL grootste partij ofzo ) want dat zijn geen landelijk gangbare normen. Zie het voorbeeld van Amersfoort waar je buiten het centrumgebied bijna het dubbele aan plekken krijgt. Als je wat random plekken op zoekt lijkt het ook vrij weinig met de grondprijzen te maken hebben maar meer met de bereikbaarheid. Merwede bijvoorbeeld nieuwe wijk in Utrecht gaat grotendeels autovrij worden. Al kan je dat ook als mooi excuus uit leggen.
blablablabla
pi_207907681
Ik heb geen enkele auto voor de deur en ik mis dat ook niet, werk is een half uur fietsen en familie ook, de rest doe ik eventueel met OV, bizar genoeg ken ik niemand met 2 auto’s voor de deur, ik vind het best een luxe
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:09:59 #107
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207907742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:31 schreef damsco het volgende:

[..]
Wij hebben nog niemand aan de deur gehad die hierover ging klagen. Als onze straat vol is kunnen ze toch ook in een van de aangrenzende straten parkeren?
Dat kan jouw bezoek toch ook?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 15:10:01 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207907743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan prima. Wisselt zoals gezegd heel erg per gemeente of zelfs per wijk.

Hier is het 2:

[ afbeelding ]

Maar bij mijn broertje die in Amersfoort woont is het weer 1.4. Waarbij zowel de plek/wijk waar je woont als je BVO bepalend zijn.

[ afbeelding ]

0.8 is wel heel karig dan woon je ergens in een centrum van een grote stad en/of heel klein.
Dit klopt dan wel voor ons, want 2 onder 1 kap, en wij hebben meer dan genoeg ruimte voor 2 auto's op onze oprit, dus die 2,1 klopt in ons geval wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207907845
Mja..ligt eraan...gaat er 1 salaris compleet op aan allebei de voertuigen...
Of koop je gewoon een dikke touareg W12 ofzo voor de fun erbij naast de BMWX7

1e is gewoon dom uitgavenbeleid 2e is luxe
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 15:26:26 #110
236264 crew  capricia
pi_207907963
Twee auto's hier. Parkeren op eigen terrein.

Maar ik doe bijna alles op de fiets. Vind ik fijn. Lekker buiten bezig. Woon toch in Utrecht, dus de fiets is prima.
Had al geopperd om mijn auto de deur uit te doen. Omdat ie gewoon maanden stil staat. Als ik een auto nodig heb, gebruik ik de leasewagen wel.
Maar mijn man vindt dat ik beter mijn eigen wagen kan houden. Ook prima.

Het openbaarvervoer daar ben ik dan weer niet zo van. :D
Definitely not CIA
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:38:54 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207908113
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:06 schreef mschol het volgende:
in nederland is dat luxe daar er genoeg mogelijkheden zijn om zonder auto naar werk te kunnen
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik heb een auto, de tweede auto in het gezin, ondanks dat ik veel woon/werk met de trein reis. Maar op donderdagen sport ik in een stad nabij en dat is niet met de trein bereikbaar. En vanuit daar naar mijn werk is zo mogelijk nog veel slechter te doen.

In het weekend twee sportende pubers, veelal op verschillende sportcomplexen. Er zijn maar heel weinig sportcoomplexen echt goed bereikbaar via OV.

Zolang dit soort dingen niet goed op te lossen zijn zit ik toch echt vast aan een auto voor erbij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 15:40:18 #112
236264 crew  capricia
pi_207908122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:38 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik heb een auto, de tweede auto in het gezin, ondanks dat ik veel woon/werk met de trein reis. Maar op donderdagen sport ik in een stad nabij en dat is niet met de trein bereikbaar. En vanuit daar naar mijn werk is zo mogelijk nog veel slechter te doen.

In het weekend twee sportende pubers, veelal op verschillende sportcomplexen. Er zijn maar heel weinig sportcoomplexen echt goed bereikbaar via OV.

Zolang dit soort dingen niet goed op te lossen zijn zit ik toch echt vast aan een auto voor erbij.
In het weekend gebruiken we dan vaak de leasewagen.
Al stimuleer ik liever dat ze de fiets pakken. Maar ja, het is niet altijd mooi weer.
Definitely not CIA
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:41:15 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207908137
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:40 schreef capricia het volgende:

[..]
In het weekend gebruiken we dan vaak de leasewagen.
Al stimuleer ik liever dat ze de fiets pakken. Maar ja, het is niet altijd mooi weer.
Thuiswedstrijden pakken we de fiets (of lopen). Maar uitwedstrijden zijn vaak 15-20km verder (met de auto, fiets vaak meer). Dan is dat geen optie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 15:43:28 #114
236264 crew  capricia
pi_207908157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:41 schreef sanger het volgende:

[..]
Thuiswedstrijden pakken we de fiets (of lopen). Maar uitwedstrijden zijn vaak 15-20km verder (met de auto, fiets vaak meer). Dan is dat geen optie.
Ja. Dat hadden wij met hockey ook. Maar dan pakken we gewoon de leasewagen. Scheelt ook weer brandstof. :D
Definitely not CIA
pi_207908241
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat hadden wij met hockey ook. Maar dan pakken we gewoon de leasewagen. Scheelt ook weer brandstof. :D
want een leaseauto verbruikt niets om te rijden geef mij er ook zo een. :D
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 16:36:37 #116
236264 crew  capricia
pi_207908799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
want een leaseauto verbruikt niets om te rijden geef mij er ook zo een. :D
Is niet zo moeilijk hoor. En ik denk dat jij wel snapt wat ik bedoel.
Gewoon een tankkaart. Of electrisch via zonnepanelen. ;)

In elk geval kost ons dat ritje niets extra's.
Definitely not CIA
pi_207909008
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:26 schreef capricia het volgende:
Twee auto's hier. Parkeren op eigen terrein.

Maar ik doe bijna alles op de fiets. Vind ik fijn. Lekker buiten bezig. Woon toch in Utrecht, dus de fiets is prima.
Had al geopperd om mijn auto de deur uit te doen. Omdat ie gewoon maanden stil staat. Als ik een auto nodig heb, gebruik ik de leasewagen wel.
Maar mijn man vindt dat ik beter mijn eigen wagen kan houden. Ook prima.

Het openbaarvervoer daar ben ik dan weer niet zo van. :D
Waarom vindt hij het zo belangrijk dat jij je auto houdt? Als je geen auto nodig hebt, dan zou ik mijn geld lekker aan andere dingen besteden.
  woensdag 8 februari 2023 @ 16:54:00 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207909025
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:52 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waarom vindt hij het zo belangrijk dat jij je auto houdt? Als je geen auto nodig hebt, dan zou ik mijn geld lekker aan andere dingen besteden.
Wie zegt dat ze geen geld heeft om óók aan die andere dingen te besteden? Mensen moeten vooral zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven toch.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 16:58:55 #119
236264 crew  capricia
pi_207909094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:52 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waarom vindt hij het zo belangrijk dat jij je auto houdt? Als je geen auto nodig hebt, dan zou ik mijn geld lekker aan andere dingen besteden.
'Is handig als je een keer met je moeder op stap gaat'.
En dat is ook wel waar. Zij is slecht ter been. Rollator enzo. En dan wil ze af en toe even langs de dierenwinkel. Dat soort dingen. Of ik rij mijn kind een keer naar school met slecht weer.

Maar goed. Zo vaak is dat niet. En vaak ook te plannen met de leasewagen. Thuiswerken is nog steeds wel vaak na corona, dus eigenlijk gewoon twee auto's ter beschikking.

Voor boodschappen gebruik ik hem ook niet. Die laat ik bezorgen.
En ik ga af en toe nog wel eens alleen op reis. Dan staat ie bij de luchthaven geparkeerd. Maar goed, dat kun je ook anders regelen.
Ik rij nog wel eens schoolkamp. Het zijn die kleine dingen.

Ik kijk dit jaar nog even aan, of dat thuiswerken blijft. En anders heeft het totaal geen nut om twee auto's te houden. En qua geld valt het allemaal wel mee. Dat is niet de primaire reden om hem te houden of weg te doen.
Het is ook meer gemak.
Definitely not CIA
pi_207909859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze geen geld heeft om óók aan die andere dingen te besteden? Mensen moeten vooral zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven toch.
Tuurlijk, kan allemaal. Ik vroeg me alleen af wat er op tegen kan zijn om een auto weg te doen als je hem toch niet gebruikt.
  woensdag 8 februari 2023 @ 17:48:19 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207909945
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.

Bron? En als dat al zo is, is dat in Nederland dan meer het geval dan in andere landen?
pi_207910070
Heb er 3.
Alle 3 echt nodig?
Neu, maar kan het betalen.

Er zal wel wat over gezegd worden, maar de 3 auto's kosten samen minder dan bij sommige mensen 1 auto.

:')
  woensdag 8 februari 2023 @ 17:58:08 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207910082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:27 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ja ik lees dat vaak in discussies, dan wordt er afgegeven op die tweeverdieners met twee auto's voor de deur. Terwijl een auto vaak nodig is om op het werk te komen, zeker als je ergens verder af woont.
pi_207910167
Hier 2 auto's voor de deur, en zo lang ik de zorg draag voor mijn bejaarde moeder zal dit zo blijven. In principe zou ik de 2e auto snel een schop geven mocht ik geen mantelzorger meer voor haar zijn. Voor mijn werk heb ik hem niet nodig in elk geval.
pi_207910568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan zal de lokale politiek daar wel tegen auto's zijn (GL grootste partij ofzo ) want dat zijn geen landelijk gangbare normen. Zie het voorbeeld van Amersfoort waar je buiten het centrumgebied bijna het dubbele aan plekken krijgt. Als je wat random plekken op zoekt lijkt het ook vrij weinig met de grondprijzen te maken hebben maar meer met de bereikbaarheid. Merwede bijvoorbeeld nieuwe wijk in Utrecht gaat grotendeels autovrij worden. Al kan je dat ook als mooi excuus uit leggen.
klopt inderdaad, het is per locatie afhankelijk.
De wijk waar ik ga wonen is het 0.9 parkeerplaats per huis en dat is gebouwd in 2007.
Nu woon ik in een wijk met 1 parkeerplaats per huis en dat is jaren 30.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207910975
Vroeger was het gebruikelijk dat er 1 auto was per huishouden, omdat alleen de man deze nodig had voor het werk. Vandaar dat er in veel oudere woonwijken geen rekening is gehouden met parkeerplaatsen voor twee auto's per huishouden.
pi_207911853
Woon zelf in een dorpje in Friesland.
Openbaarvervoer is gewoon kut, en met mijn wisselende diensten geen optie.
Mijn vrouw zit gemiddeld op 50km per dag (thuiszorg) en ik op 65km.
Voor ons dus geen luxe, maar gewoon noodzakelijk om elke dag onze centjes te verdienen.
pi_207916606
Wij hebben een elektrische bakfiets ipv een tweede auto. Aanschafprijs is vergelijkbaar, onderhoud een stuk goedkoper :P
pi_207917711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:56 schreef Avelie het volgende:
Vroeger was het gebruikelijk dat er 1 auto was per huishouden, omdat alleen de man deze nodig had voor het werk. Vandaar dat er in veel oudere woonwijken geen rekening is gehouden met parkeerplaatsen voor twee auto's per huishouden.
Veel oude en ook nieuwere wijken zijn gebouwd voordat we al aan 1 auto per huishouden zaten. In 1990 was het auto bezit 0.8 per huishouden. ;)
pi_207917753
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:33 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Wij hebben een elektrische bakfiets ipv een tweede auto. Aanschafprijs is vergelijkbaar, onderhoud een stuk goedkoper :P
Dat is toch niet te vergelijken met een auto? Als je je auto nodig hebt voor langere afstanden en om naar je werk te gaan, dan heb je niet zoveel aan een bakfiets.
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 07:36:06 #131
18653 crew  D.
pi_207917779
Hier 3 auto’s, buren links 3 auto’s, buren rechts 3 auto’s.

Van alledrie de huishoudens staat er maar 1 auto ‘op straat’, dus geen overlast. Alle 9 worden gebruikt, 2 daarvan recreatief/hobbymatig, dar luxe noemen gaat wat ver.
pi_207917999
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:29 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is toch niet te vergelijken met een auto? Als je je auto nodig hebt voor langere afstanden en om naar je werk te gaan, dan heb je niet zoveel aan een bakfiets.
Ik doelde meer op het prijskaartje wat er aan hangt.
pi_207918335
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:29 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is toch niet te vergelijken met een auto? Als je je auto nodig hebt voor langere afstanden en om naar je werk te gaan, dan heb je niet zoveel aan een bakfiets.
het topic gaat over de luxe van een 2e auto, genoeg mensen hebben de 2e auto vaak niet nodig voor langere afstanden maar juist voor het gemak wat dan natuurlijk als luxe beschouwd kan worden. ;)
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 09:37:53 #134
18653 crew  D.
pi_207918606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
het topic gaat over de luxe van een 2e auto, genoeg mensen hebben de 2e auto vaak niet nodig voor langere afstanden maar juist voor het gemak wat dan natuurlijk als luxe beschouwd kan worden. ;)
Dan kun je een nieuwe auto om naar het werk te gaan ook luxe noemen, of eentje met veel opties :Y
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:49:41 #135
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207918710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:34 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik vind het geestelijke armoede als mijn vrouw niet zou werken.

Wat een aparte mening hebben sommigen deze tijden.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207918774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:37 schreef D. het volgende:

[..]
Dan kun je een nieuwe auto om naar het werk te gaan ook luxe noemen, of eentje met veel opties :Y
Daarom heten de auto's met veel opties ook vaak wel luxere uitvoering bij de dealers van dat blik. En de verslaafde petrolheads trappen in deze gewiekste marketing. :P
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 11:05:14 #137
18653 crew  D.
pi_207919627
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Daarom heten de auto's met veel opties ook vaak wel luxere uitvoering bij de dealers van dat blik. En de verslaafde petrolheads trappen in deze gewiekste marketing. :P
Da’s mijn punt. Dus 3 auto’s hoeft geen luxe te zijn, waar 1 auto dat wel al kan zijn :Y
pi_207919639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:05 schreef D. het volgende:

[..]
Da’s mijn punt. Dus 3 auto’s hoeft geen luxe te zijn, waar 1 auto dat wel al kan zijn :Y
Nou dit. Er staan hier 2 Kia piccanto's voor de deur uit het jaar 0 en hebben zelfs geen airco. Wel electrische ramen B-)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 11:20:29 #139
414785 sirdanilot
pi_207919860
Als je 2 auto's nodig hebt, zou je je ook kunnen afvragen waarom je zo ver van het werk woont van beide partners. Ga toch dichterbij wonen joh, het leven is te kort om in de file te staan continu.

Tsja als de ene in Groningen werkt en de ander in Maastricht, ontkom je er niet aan, maar je kan je dan ook afvragen of je niet werk op fietsafstand of thuiswerk kan gaan zoeken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207919995
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.

Eigenlijk is dit best gek als je er wat langer over nadenkt. Twee alleenstaanden die beide een eigen auto hebben, dat is gebruikelijk en mensen zien dit als noodzakelijk (bijvoorbeeld om op het werk te komen).

Maar zodra deze mensen gaan samenwonen en beide hun auto behouden wordt het ineens gezien als een exorbitante luxe? Terwijl de omstandigheden wat betreft werk, reisafstand etc. natuurlijk niet veranderen als je gaat samenwonen.

Hoe zien jullie dit?
Ligt er helemaal aan wat voor auto's het zijn en waar ze voor gebruikt worden.

Als ze dagelijks gebruikt worden voor een lange afstand woon-werk dan is het niet direct luxe.
Als ze dagelijks gebruikt worden voor een afstand die je ook kan fietsen dan is het wel een luxe.

Als het een grote bak is, waar je alleen in rijdt dan is het luxe.
Als het een kleine auto is waar alleen in gereden wordt, dan kan het luxe zijn.

En als je in een dorp woont, zonder goede OV-verbindingen dan is het weer sneller noodzakelijk.
pi_207920212
Wij zijn met z'n 2-en met 2 auto's. Werken beide op 10 minuten autorijden, kunnen we best fietsend doen maar hebben we geen zin in. We willen onafhankelijk van elkaar kunnen gaan en staan waar we willen.
pi_207921059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:29 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is toch niet te vergelijken met een auto? Als je je auto nodig hebt voor langere afstanden en om naar je werk te gaan, dan heb je niet zoveel aan een bakfiets.
Wij hebben ook een (elektrische) bakfiets in plaats van een tweede auto. Wat mij betreft is dat prima te vergelijken. Helemaal in het scenario dat je eerst door de stad de kleine kinderen naar school brengt en daarna nog een kilometer of tien naar je werk rijdt. Dan is de bakfiets in de praktijk net zo snel of zelfs sneller, omdat je overal veel dichter bij de deur kan parkeren en nooit hoeft te zoeken naar een plekje.
In de praktijk rijden wij op die manier zo een drieduizend kilometer per jaar met de bakfiets.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_207924567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:01 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Moeten jullie weten. Ik vind het armoe, er moet gewoon altijd een auto beschikbaar zijn.
Ik vind jouw gedachtengang armoe.
pi_207924643
Ik zie het vooral als overbodige luxe gezien wij het autorijden minimaliseren en het dus ook prima kan als een van ons de auto even een dag/avond nodig heeft.

Misschien in de toekomst ooit nog een goedkoop bakkie erbij hoor, maar vooralsnog is onze enige auto eigenlijk al een soort 'luxe'.
Conscience do cost.
pi_207924866
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:56 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wij hebben ook een (elektrische) bakfiets in plaats van een tweede auto. Wat mij betreft is dat prima te vergelijken. Helemaal in het scenario dat je eerst door de stad de kleine kinderen naar school brengt en daarna nog een kilometer of tien naar je werk rijdt. Dan is de bakfiets in de praktijk net zo snel of zelfs sneller, omdat je overal veel dichter bij de deur kan parkeren en nooit hoeft te zoeken naar een plekje.
In de praktijk rijden wij op die manier zo een drieduizend kilometer per jaar met de bakfiets.
Niet iedereen woont zo dichtbij zijn werk. Maak van die 10km eens 20km en het wordt al lastiger om overal op tijd te komen 's ochtends met vaste begintijden van school en werk. Is je werk op 30+ km dan begint het onmogelijk te worden, laat staan als het bijvoorbeeld 50-100km ver is.

Zelf werk ik ook nog eens op verschillende locaties, dus vaak moet ik op één dag van locatie A naar B komen binnen een beperkte tijd en daarna nog een uurtje naar locatie C die weer op 50km afstand ligt. Dat zou nooit lukken met een bakfiets of het ov.
pi_207925343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Niet iedereen woont zo dichtbij zijn werk. Maak van die 10km eens 20km en het wordt al lastiger om overal op tijd te komen 's ochtends met vaste begintijden van school en werk. Is je werk op 30+ km dan begint het onmogelijk te worden, laat staan als het bijvoorbeeld 50-100km ver is.

Zelf werk ik ook nog eens op verschillende locaties, dus vaak moet ik op één dag van locatie A naar B komen binnen een beperkte tijd en daarna nog een uurtje naar locatie C die weer op 50km afstand ligt. Dat zou nooit lukken met een bakfiets of het ov.
Dan is het geen oplossing voor jou. Maar heel veel andere mensen rijden wél elke werkdag precies hetzelfde stukje naar precies hetzelfde kantoor. Voor die is het wel een oplossing.

Voor mij is het twee of drie dagen per week wel een oplossing. De rest van de tijd niet, omdat ik bij klanten werk.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_207925493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan is het geen oplossing voor jou. Maar heel veel andere mensen rijden wél elke werkdag precies hetzelfde stukje naar precies hetzelfde kantoor. Voor die is het wel een oplossing.

Voor mij is het twee of drie dagen per week wel een oplossing. De rest van de tijd niet, omdat ik bij klanten werk.
Daardoor is het niet voor iedereen een luxe.
pi_207926781
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:42 schreef Avelie het volgende:

[..]
Daardoor is het niet voor iedereen een luxe.
Dat klopt. En daarmee is dit topic ook per definitie gedoemd te ontaarden in het gooien van algemeenheden over en weer. Iedereen werkt, woont en leeft anders, dus elke generaliserende uitspraak over het hebben van twee auto’s is per definitie niet van toepassing op het merendeel van de Nederlanders.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_207927729
Wij kunnen prima uit met 1 auto, dagen dat ik thuiswerk is mijn vrouw op kantoor met de auto en vica versa.

Wel parkeerplek voor 3 auto's maar die staat dus nooit vol :+
pi_207928738
Ja vind ik wel, maar ik spreek vanuit een situatie waarin ik en partner beiden geen auto hebben. Wij wonen in de stad dus met het OV redden we ons prima. Die paar keren per jaar dat het onhandig is neem ik graag voor lief.

Het hangt er denk ik wel vanaf waar je woont. Als je in een sociale huurwoning zit vind ik twee auto’s best luxe. Woon je in een villa dan is drie auto’s ook niet heel vreemd, dus twee minder luxe.

Ik denk dat in de meeste gevallen volstaan kan worden met 1 auto, tenzij beide partners in de bouw werken of iets dergelijks. Maar met een kantoorbaan heb je geen auto nodig. En veel andere banen op locatie kunnen ook wel op de fiets, bijvoorbeeld wijkverpleegkundige of iets dergelijks waarbij je werkgebied heel klein is. Ik mis in elk geval geen auto met een kantoorbaan, vrijwel altijd thuiswerken en wonen in de stad. Kinderen naar school brengen kan ook prima met de fiets. Zo ver is de basisschool niet, kun je daarna doorfietsen naar het station en de trein pakken of gelijk naar werk fietsen.
pi_207928798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:36 schreef D. het volgende:
Hier 3 auto’s, buren links 3 auto’s, buren rechts 3 auto’s.

Van alledrie de huishoudens staat er maar 1 auto ‘op straat’, dus geen overlast. Alle 9 worden gebruikt, 2 daarvan recreatief/hobbymatig, dar luxe noemen gaat wat ver.
Woon jij in een villawijk? Want dat is echt de enige plek waarvan ik gezien heb dat mensen meer dan twee auto’s voor de deur hebben staan.
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 21:40:37 #152
18653 crew  D.
pi_207928922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Woon jij in een villawijk? Want dat is echt de enige plek waarvan ik gezien heb dat mensen meer dan twee auto’s voor de deur hebben staan.
Gewoon een normale woonwijk :Y
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:44:12 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207929002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Woon jij in een villawijk? Want dat is echt de enige plek waarvan ik gezien heb dat mensen meer dan twee auto’s voor de deur hebben staan.
In oudere wijken, zeker buiten de randstad, zijn grotere tuinen, garage's en een pad voor de auto's wat meer standaard dan in de randstad waar daar geen ruimte voor is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:48:01 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207929075
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:29 schreef DoubleDip het volgende:
Maar met een kantoorbaan heb je geen auto nodig.
Wat is dit voor rare opmerking. Zowel mijn werk als dat van m'n vriendin is lastig te bereiken met het ov tov waar ik woon.
Voor mij gelden de volgende reistijden
Auto: 20 minuten
Fiets: 50 minuten (25 minuten op de speedpedelec)
OV: 58 minuten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_207930687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat is dit voor rare opmerking. Zowel mijn werk als dat van m'n vriendin is lastig te bereiken met het ov tov waar ik woon.
Voor mij gelden de volgende reistijden
Auto: 20 minuten
Fiets: 50 minuten (25 minuten op de speedpedelec)
OV: 58 minuten.
Haha, herkenbaar, ik heb ongeveer 20 minuten reistijd met de auto. Worst case is 25 minuten aangezien over de snelweg ongeveer even snel is als twee opties binnendoor en nooit staan alle wegen vast.

Dan het OV:
10 minuten fietsen naar het station. Aangezien de fietsenstalling altijd vol staat met studentenbarrels mag je minstens 15 min rekenen. Dan 30-40 min met tram en trein, beetje afhankelijk van het tijdstip. Tot slot nog 15 minuten lopen.

Totale reistijd per dag met de auto: 40-50 minuten
Totale reistijd per dag met het OV: 120-140 minuten
En dan mag er verder niks tegen zitten en moet je rekening houden hoe laat je vertrekt. Koekoek 8)7
pi_207931302
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:
Het valt me op dat twee auto's voor de deur, gezien wordt als een luxe in Nederland.

Eigenlijk is dit best gek als je er wat langer over nadenkt. Twee alleenstaanden die beide een eigen auto hebben, dat is gebruikelijk en mensen zien dit als noodzakelijk (bijvoorbeeld om op het werk te komen).

Maar zodra deze mensen gaan samenwonen en beide hun auto behouden wordt het ineens gezien als een exorbitante luxe? Terwijl de omstandigheden wat betreft werk, reisafstand etc. natuurlijk niet veranderen als je gaat samenwonen.

Hoe zien jullie dit?
nee dat is pure armoede.
Het betekent namelijk dat de vrouw ook moet werken.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 07:26:36 #157
382129 crew  Donna
pi_207931360
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:00 schreef hoechst het volgende:

[..]
nee dat is pure armoede.
Het betekent namelijk dat de vrouw ook moet werken.
Ja want vrouwen die gewoon willen werken bestaan niet. :R
pi_207931389
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:00 schreef hoechst het volgende:

[..]
nee dat is pure armoede.
Het betekent namelijk dat de vrouw ook moet werken.
Ik moet niks. Mijn man trouwens ook niet. Een van ons zou zo kunnen stoppen met werken, maar wij hebben allebei werk gekozen waar we plezier in hebben, dus het is voor ons geen straf.

Doordat we allebei hebben geïnvesteerd in onze carrière, kunnen we nu beide parttime werken en hebben we nog steeds genoeg om ons gezin te onderhouden en leuke dingen te doen.
pi_207931639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik moet niks. Mijn man trouwens ook niet. Een van ons zou zo kunnen stoppen met werken, maar wij hebben allebei werk gekozen waar we plezier in hebben, dus het is voor ons geen straf.

Doordat we allebei hebben geïnvesteerd in onze carrière, kunnen we nu beide parttime werken en hebben we nog steeds genoeg om ons gezin te onderhouden en leuke dingen te doen.
Whaha sorry hoor😂
  vrijdag 10 februari 2023 @ 08:29:17 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207931646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja want vrouwen die gewoon willen werken bestaan niet. :R
Ja, lekker afhankelijk worden van de man, en als hij dan zijn secretaresse neukt niet wegkunnen uit je huwelijk omdat je door het gat op je CV geen fatsoenlijke baan meer kunt krijgen.
Of om die reden amper uit je huwelijk wegkunnen, zit je met 4 kinderen in de bijstand.

Nee idd, pure armoe als je als vrouw niet afhankelijk wilt zijn van je man...

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 10-02-2023 08:54:59 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207931672
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, lekker afhankelijk worden van de man, en als hij dan zijn secretaresse neukt niet wegkunnen uit je huwelijk omdat je door het gat op je CV geen fatsoenlujke baan meer kunt krijgen.
Of om die reden amper uit je huwelijk wegkunnen, zit je met 4 kinderen in de bijstand.

Nee idd, pure armoe als je als vrouw niet afhankelijk wolt zijn van je man...
Wat een slecht wereldbeeld.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 08:34:45 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207931700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:31 schreef hoechst het volgende:

[..]
Wat een slecht wereldbeeld.
Nou, zodra mannen alimentatie moeten gaan betalen vinden ze het ineens wel een probleem dat hun vrouw niet werkt en daardoor geen goede baan meer kan krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207947244
Hier twee auto's. We hebben het met één auto geprobeerd maar als je afgelegen woont is dat toch erg vervelend als de auto in de garage staat.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:05:49 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207948170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:59 schreef Managarm het volgende:
Hier twee auto's. We hebben het met één auto geprobeerd maar als je afgelegen woont is dat toch erg vervelend als de auto in de garage staat.
Tijd voor een fatsoenlijke auto dan als hij zo vaak in de auto staat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:13:20 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207948260
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:59 schreef Managarm het volgende:
Hier twee auto's. We hebben het met één auto geprobeerd maar als je afgelegen woont is dat toch erg vervelend als de auto in de garage staat.
En dan bedoel je de garage als in dealer of bij de garagist omdat de auto onderhoud of reparaties nodig heeft?

Want mijn "in de garage" is gewoon de garage bij huis, waar de fietsen ook staan en de auto droog staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207948341
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dan bedoel je de garage als in dealer of bij de garagist omdat de auto onderhoud of reparaties nodig heeft?

Want mijn "in de garage" is gewoon de garage bij huis, waar de fietsen ook staan en de auto droog staat.
In onderhoud, ik heb geen garage.
pi_207953013
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat is dit voor rare opmerking. Zowel mijn werk als dat van m'n vriendin is lastig te bereiken met het ov tov waar ik woon.
Voor mij gelden de volgende reistijden
Auto: 20 minuten
Fiets: 50 minuten (25 minuten op de speedpedelec)
OV: 58 minuten.
Lastig te bereiken? Man ik ben nog langer dan een uur onderweg met het OV. Valt alleszins mee hoor. Zeker als je er niet dagelijks heen hoeft.
pi_207953029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
In oudere wijken, zeker buiten de randstad, zijn grotere tuinen, garage's en een pad voor de auto's wat meer standaard dan in de randstad waar daar geen ruimte voor is.
Ja snap ik, maar drie auto’s echt? Ik weet dat veel mensen er twee hebben, maar meer dan dat lijkt mij iets voor de paar mensen die zeer goed verdienen (groot huis of villa zeg maar).
  zaterdag 11 februari 2023 @ 19:07:45 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207953144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Lastig te bereiken? Man ik ben nog langer dan een uur onderweg met het OV. Valt alleszins mee hoor. Zeker als je er niet dagelijks heen hoeft.
Als jij daar gelukkig van wordt moet je het vooral doen. Ik heb geen zin in 2 keer tien minuten fietsen, 2 verschillende treinen en doorwaaistations. En al helemaal niet in de afhankelijkheid van treintijden. Tegen de tijd dat ik met de trein bij de overstaplocatie gekomen ben, ben ik met de auto al thuis. En qua kosten scheelt het niets.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 19:11:08 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207953208
Vanaf mijn vriendin naar mijn werk:

Auto: 30 minuten
Fiets: 1:40 uur
OV: 1:30, 2 keer een bus.

Vriendelijk bedankt _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 19:22:25 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207953346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ja snap ik, maar drie auto’s echt? Ik weet dat veel mensen er twee hebben, maar meer dan dat lijkt mij iets voor de paar mensen die zeer goed verdienen (groot huis of villa zeg maar).
Met thuiswonende volwassen kinderen gaat het hard...
Wij hadden 10 jaar geleden ook wel eens 4 auto's voor de deur staan: mijn auto, die van mijn verkering (nu mijn man), die van mijn oudste zoon, die van zijn verkering (nu zijn vrouw).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207953636
Ik heb twee banen en één auto. Maakt me dat een pauper?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207953945
Ik heb die tijd helemaal niet om gebruik te maken van het ov. Mijn kinderen moeten om half 9 op school zijn en om 9 uur begint mijn werk.

Aangezien ik er met het ov een uur over zou doen, is dat geen optie. Met de auto doe ik er 25 minuten over en is het net te doen.
pi_207954400
ik heb als alleenstaande zonder kinderen 2 auto's maar ben Belg, wij hebben sowieso meer met auto's dan Nederlanders
pi_207954546
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Met thuiswonende volwassen kinderen gaat het hard...
Wij hadden 10 jaar geleden ook wel eens 4 auto's voor de deur staan: mijn auto, die van mijn verkering (nu mijn man), die van mijn oudste zoon, die van zijn verkering (nu zijn vrouw).
Ja, dit.

Mijn buren hebben er vier. Hun beiden eentje en de twee auto’s van hun dochters van 24 en 26. In het weekend komen daar de auto’s van hun vrienden nog bij.

Wij hebben er zelf twee, waarvan eentje van onze zoon.
pi_207958257
Ik ken heel veel mensen met 2 auto’s voor de deur (waaronder wij zelf).
Mensen die dat exorbitante luxe vinden ken ik dan weer niet.

Wel ben ik blij dat wij ons in een situatie bevinden waarin wij ons dit kunnen permitteren want ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zich deze “luxe” niet kunnen veroorloven.
pi_207958732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:16 schreef Adames het volgende:
We hebben twee auto’s, een lease van mijn werk en een oude colt voor mijn vriendin die tot nu toe geen mankementen heeft.
Het gebeurt nog geen 5 keer per jaar dat beide auto’s tegelijkertijd weg zijn, dus in die zin is het wel luxe.
Maar gezien de lage kosten van het aanhouden van haar auto, doen we hem voorlopig niet weg. Misschien als iemand op fietsafstand gaat werken.
Lollig, ik zat net te denken dat onze auto's structureel maar 3x per week samen weg zijn, of dat niet te decadent is.
Zo te lezen valt dat mee :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 23:52:58 #178
18653 crew  D.
pi_207958983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Lollig, ik zat net te denken dat onze auto's structureel maar 3x per week samen weg zijn, of dat niet te decadent is.
Zo te lezen valt dat mee :D
Als dat de norm is, 2 auto's zijn hier 5x per week samen weg :Y
pi_207961561
Luxe gezinnen hebben er slechts 1.
Betekent dat ze niet hoeft te werken.
  zondag 12 februari 2023 @ 08:33:30 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207961568
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:29 schreef hoechst het volgende:
Luxe gezinnen hebben er slechts 1.
Betekent dat ze niet hoeft te werken.
Want als je niet werkt heb je geen auto nodig ofzo?

Het gros van de thuisblijfouders zal juist wel een auto nodig hebben om de kinderen van hot naar her te brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207961590
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Want als je niet werkt heb je geen auto nodig ofzo?

Het gros van de thuisblijfouders zal juist wel een auto nodig hebben om de kinderen van hot naar her te brengen.
Ja grapjas..
De basisschool is niet zo ver vaak.
Kan dus makkelijk met de fiets.
  zondag 12 februari 2023 @ 08:48:57 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207961606
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:45 schreef hoechst het volgende:

[..]
Ja grapjas..
De basisschool is niet zo ver vaak.
Kan dus makkelijk met de fiets.
Ja, en daarna 3 kinderen naar balletles, paardrijden, voetbal en de 4de bij een vriendje ophalen, en dat allemaal rond dezelfde tijd.

Bepaal jij lekker zonder enige kennis wat een ander nodig heeft.
Waarschijnlijk moeten de boodschappen voor dat 6-persoons gezin volgens jou ook maar met de fiets gedaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-02-2023 10:24:09 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207961625
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:29 schreef hoechst het volgende:
Luxe gezinnen hebben er slechts 1.
Betekent dat ze niet hoeft te werken.
Dat betekent het helemaal niet. Wij hebben jaren geen auto gehad, omdat we midden in de stad woonde en alles, inclusief ons werk & studie op 5-10 minuten fietsen zat.

Andere gezinnen hebben één auto, terwijl ze allebei werken. Als je dichtbij werkt, is dat geen probleem. Degene die met de kinderen is, heeft de auto voor vervoer naar sportclub, vriendjes, feestjes, enzovoort.
pi_207961910
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en daarna 3 kinderen naar balletles, paardrijden, voetbal en de 4de bij een vriendje ophalen, en dat allenaal rond dezelfde tijd.

Bepaal jij lekker zonder enige kennis wat een ander nodig heeft.
Waarschijnlijk moeten de boodschappen voor dat 6-persoons gezin volgens jou ook maar met de fiets gedaan worden.
Boodschappen doe ik met de fiets vaak, heb zo'n fietskar erachter hangen, daar passen 2 kleuters in maar ook ideaal voor de boodschappen!

Als ik de kinderen naar school/opvang breng met de fiets zitten er 2 in die fietskar en 1 achterop.

We hebben trouwens ook een tijdje 2 auto's gehad, maar dat waren beide leaseauto's. Woonden toen nog in het centrum dus hadden ook 2 parkeervergunningen nodig, nooit plek, enz.
pi_207962059
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Tijd voor een fatsoenlijke auto dan als hij zo vaak in de auto staat.
Niet echt, meer de snelheid van garages hier. Vorige keer auto een maand kwijtgeweest voor een reparatie. Ze hebben niet zo'n haast hier in Portugal.
pi_207962132
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en daarna 3 kinderen naar balletles, paardrijden, voetbal en de 4de bij een vriendje ophalen, en dat allenaal rond dezelfde tijd.

Bepaal jij lekker zonder enige kennis wat een ander nodig heeft.
Waarschijnlijk moeten de boodschappen voor dat 6-persoons gezin volgens jou ook maar met de fiets gedaan worden.
Je vergeet kind 5 duikles en 6 golfclinic die worden door de nanny met de nanny auto opgehaald.

Overdrijven en uitzonderingen zoeken is ook een vak . :D
pi_207962162
Wij hebben geen autobezit nodig en dat vind ik een luxe. Wonen plek met redelijk OV en vrienden en familie ook (ondanks dat het buiten de Randstad is :o ).Als ik voor werk (het kantoor is fiets/loopafstand voor mij) een auto nodig heb, omdat de projectlocatie afgelegen is gebruik ik een poolauto.

En voor andere dingen gebruiken we SnappCar, maar er zijn meer maanden dat we daar geen gebruik van maken dan wel.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 12 februari 2023 @ 10:27:35 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207962409
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je vergeet kind 5 duikles en 6 golfclinic die worden door de nanny met de nanny auto opgehaald.

Overdrijven en uitzonderingen zoeken is ook een vak . :D
Net zoals stellen dat degene die niet werkt geen auto nodig zal hebben overdrijven is.
Juist in de grotere gezinnen zal er vaak een ouder zijn die niet werkt omdat de kosten van opvang dan zo hoog zijn dat het weinig meer uitmaakt of je wel of niet werkt, maar voor de leefbaarheid in het gezin maakt het dan wel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207962518
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Net zoals stellen dat degene die niet werkt geen auto nodig zal hebben overdrijven is.
Juist in de grotere gezinnen zal er vaak een ouder zijn die niet werkt omdat de kosten van opvang dan zo hoog zijn dat het weinig meer uitmaakt of je wel of niet werkt, maar voor de leefbaarheid in het gezin maakt het dan wel uit.
zoals ik al zei je bent uitzonderingen zoeken, hoeveel grote gezinnen zijn er nu nog in nl. Van de 5 miljoen moeders heeft minder dan 1% meer dan 6 kinderen. :D
  zondag 12 februari 2023 @ 10:43:28 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207962581
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
zoals ik al zei je bent uitzonderingen zoeken, hoeveel grote gezinnen zijn er nu nog in nl. Van de 5 miljoen moeders heeft minder dan 1% meer dan 6 kinderen. :D
Ik reageer op iemand die stelt dat je maar 1 auto nodig hebt als er maar 1 persoon werkt en de ander thuisblijft.
Ik geef een voorbeeld waarbij dat niet zo is.

Net zoals er prima voorbeelden zijn waarbij 2 personen werken en 1 auto voldoende is of zelfs helemaal geen auto nodig is.
Maar dat is wat anders dan stellen dat er maar 1 auto nodig is als er maar 1 persoon werkt.
Want hij bedoelde niet dat die ene werkende persoon dan wel met de fiets of het OV naar het werk gaat.

En ik weet niet waar je 6 kinderen vandaan haalt, ik had het over 4 kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2023 @ 10:49:24 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207962616
Overigens heeft het gros van de jonge refo moeders idd de hele dag de auto tot haar beschikking omdat haar man dan met de werkbus weg is.
En het is geen uitzondering dat die auto een dikke A6 of 5-serie is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207973392
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Met thuiswonende volwassen kinderen gaat het hard...
Wij hadden 10 jaar geleden ook wel eens 4 auto's voor de deur staan: mijn auto, die van mijn verkering (nu mijn man), die van mijn oudste zoon, die van zijn verkering (nu zijn vrouw).
Wij hebben altijd 1 auto gehad, waren met vier personen. Denk dat het meestal niet nodig is om er allemaal eentje te hebben.
  zondag 12 februari 2023 @ 22:51:16 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207973422
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Wij hebben altijd 1 auto gehad, waren met vier personen. Denk dat het meestal niet nodig is om er allemaal eentje te hebben.
Ik heb er in mijn eentje al 4, een auto is maar saai.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207973444
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:51 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik heb er in mijn eentje al 4, een auto is maar saai.
Hoe dan? Je kan er toch maar in 1 tegelijk rijden?

Oké zonder gekheid, twee snap ik nog met een auto voor het werk en een voor privé. Maar waar heb je die andere twee voor nodig?
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 22:52:57 #195
236264 crew  capricia
pi_207973452
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Hoe dan? Je kan er toch maar in 1 tegelijk rijden?

Oké zonder gekheid, twee snap ik nog met een auto voor het werk en een voor privé. Maar waar heb je die andere twee voor nodig?
Kan ook een hobby zijn hè. Een mooie hobby, vind ik. O+
Definitely not CIA
  zondag 12 februari 2023 @ 22:57:35 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207973505
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Hoe dan? Je kan er toch maar in 1 tegelijk rijden?

Oké zonder gekheid, twee snap ik nog met een auto voor het werk en een voor privé. Maar waar heb je die andere twee voor nodig?
Ze hebben allemaal een functie. Daarnaast staan er ook nog motoren voor de zomerdag :Y)

Je hebt nu eenmaal mensen die zich vervoeren en mensen die rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 februari 2023 @ 23:07:44 #197
414785 sirdanilot
pi_207973661
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:49 schreef Leandra het volgende:
Overigens heeft het gros van de jonge refo moeders idd de hele dag de auto tot haar beschikking omdat haar man dan met de werkbus weg is.
En het is geen uitzondering dat die auto een dikke A6 of 5-serie is.
Opel zafira vaak.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207973817
Mijn buren hebben twee grote bestelbussen. Een paardenwagen en twee boedelbakken. Behalve die paardenverhuisbak staat alles ook voor mijn deur. Elke dag.

Ik denk niet dat je er superrijk voor hoeft te zijn want is allemaal tweede- derdehands.

De vrouw is wel alleenstaand met drie kinderen. En een huur van ruim 900 p/m. En die twee bussen die zijn van haar. Hoe ze dit doet weet ik niet want ze heeft verder geen vaste baan.
pi_207975517
Of het wel of geen luxe is, hangt er van af hoe hard je twee auto's nodig hebt. Wij staan vanaf de voordeur binnen 10 minuten op het perron op Utrecht Centraal. Mijn vriendin werkt 3 dagen thuis en 2 dagen pal naast station Amersfoort. Ik werk 3 dagen thuis, een dag in de week naast een station in Amsterdam en een dag in Barendrecht. De enige plek waar een auto handiger dan het OV zou zijn, is Barendrecht. Voor ons zou één auto al luxe zijn.

Onze overburen werken daarentegen vijf dagen per week vanuit huis en hebben 2 auto's voor de deur staan, die ze gebruiken om een paar keer per week met de hond naar het bos te gaan. 98% van de tijd staan beide auto's daar voor de deur stil te staan en ik heb werkelijk nog nooit beide auto's tegelijk weg gezien. Keuzes, keuzes, keuzes.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207975734
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Wij hebben altijd 1 auto gehad, waren met vier personen. Denk dat het meestal niet nodig is om er allemaal eentje te hebben.
Niet allemaal een, maar als je nog steeds twee individuen bent in een relatie, met allebei een eigen leven en werk, dan is het verrekte handig, zeker als je buiten de stad woont.

En in veel gevallen is het niet alleen handig, maar ook noodzakelijk. Denk aan werk waarvoor je naar verschillende locaties moet, mantelzorg waar je desnoods midden in de nacht naartoe moet kunnen en kinderen die allerlei sportwedstrijden hebben in de meest gekke achterhoeken.

Net als het voor een alleenstaande vaak handig is om een auto te hebben dus eigenlijk. Dat is samen bent, betekent niet dat het voor een van de twee ineens niet meer nodig is.
pi_207975745
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 23:18 schreef Belugastroop het volgende:
Mijn buren hebben twee grote bestelbussen. Een paardenwagen en twee boedelbakken. Behalve die paardenverhuisbak staat alles ook voor mijn deur. Elke dag.

Ik denk niet dat je er superrijk voor hoeft te zijn want is allemaal tweede- derdehands.

De vrouw is wel alleenstaand met drie kinderen. En een huur van ruim 900 p/m. En die twee bussen die zijn van haar. Hoe ze dit doet weet ik niet want ze heeft verder geen vaste baan.
Hoe weet je dat ze geen vaste baan heeft? Heb je het daar met haar over gehad, of is het een aanname?
pi_207975976
Wij met twee, één auto. Ik kan met de fiets naar het werk, mijn vriendin rijdt haar privé-auto ook voor haar werk (flinke vergoeding ertegenover). Het is een paar keer per jaar lastig, zo moest ik laatst naar de huisarts en toen naar mijn werk. Dan ben ik dus ruim een uur een onlogische route aan het fietsen. Dus dat is wel vervelend, maar uiteraard geen reden om een tweede auto te kopen. Er gaat wel een elektrische fiets komen, mijn werkgever wil wellicht een fietsplan in gaan voeren.
pi_207984184
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 23:18 schreef Belugastroop het volgende:
Mijn buren hebben twee grote bestelbussen. Een paardenwagen en twee boedelbakken. Behalve die paardenverhuisbak staat alles ook voor mijn deur. Elke dag.

Ik denk niet dat je er superrijk voor hoeft te zijn want is allemaal tweede- derdehands.

De vrouw is wel alleenstaand met drie kinderen. En een huur van ruim 900 p/m. En die twee bussen die zijn van haar. Hoe ze dit doet weet ik niet want ze heeft verder geen vaste baan.
Twee bestelbussen? Is ze soms ondernemer? Of geweest? Wel vervelend, zijn best grote dingen die flink in de weg staan.
pi_207984237
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 07:30 schreef Avelie het volgende:

[..]
Niet allemaal een, maar als je nog steeds twee individuen bent in een relatie, met allebei een eigen leven en werk, dan is het verrekte handig, zeker als je buiten de stad woont.

En in veel gevallen is het niet alleen handig, maar ook noodzakelijk. Denk aan werk waarvoor je naar verschillende locaties moet, mantelzorg waar je desnoods midden in de nacht naartoe moet kunnen en kinderen die allerlei sportwedstrijden hebben in de meest gekke achterhoeken.

Net als het voor een alleenstaande vaak handig is om een auto te hebben dus eigenlijk. Dat is samen bent, betekent niet dat het voor een van de twee ineens niet meer nodig is.
Voor werk snap ik het in sommige gevallen nog. Maar mantelzorg, echt? Voor die ene keer dat je misschien weg moet kun je toch ook een taxi bellen?

Oké ik woon in de stad en werk thuis. Maar volgens mij denken mensen echt veel te snel dat ze een auto nodig hebben, terwijl er ook andere manieren zijn om een probleem op te lossen. Of voor dingen die bijna nooit voorkomen (zeg maar de noodsituaties) zijn er ook taxis.
  FOK!mycroftheld maandag 13 februari 2023 @ 18:55:09 #205
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_207984366
Hier ook twee auto's en dat heeft niets met luxe te maken maar is gewoon noodzaak. Vriendin werkt in de zorg en heeft onregelmatige diensten, ik werk in de IT (deels thuis en deels op kantoor) en heb om de paar week waakdienst waar de kans bestaat dat ik op pad moet om iets in een datacenter op te lossen, die liggen niet naast de deur helaas. Zelfs zonder de waakdiensten zou het voor mij geen optie zijn om bijv. met het OV te gaan, er rijden hier in het dorp geen bussen :')
  maandag 13 februari 2023 @ 19:33:03 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207984982
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Voor werk snap ik het in sommige gevallen nog. Maar mantelzorg, echt? Voor die ene keer dat je misschien weg moet kun je toch ook een taxi bellen?

Oké ik woon in de stad en werk thuis. Maar volgens mij denken mensen echt veel te snel dat ze een auto nodig hebben, terwijl er ook andere manieren zijn om een probleem op te lossen. Of voor dingen die bijna nooit voorkomen (zeg maar de noodsituaties) zijn er ook taxis.
Er is ook een wereld buiten de A10. En mantelzorg is een heel breed begrip.

Jij denkt volgens mij veel te snel dat auto's niet nodig zijn ondanks dat er andere manieren zijn om een probleem op te lossen. En juist bij noodsituaties wil je eigen vervoer hebben en niet afhankelijk zijn van een ander. Althans, ik. Als dat bij jou anders is, fijn voor jou.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_207985435
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Voor werk snap ik het in sommige gevallen nog. Maar mantelzorg, echt? Voor die ene keer dat je misschien weg moet kun je toch ook een taxi bellen?

Oké ik woon in de stad en werk thuis. Maar volgens mij denken mensen echt veel te snel dat ze een auto nodig hebben, terwijl er ook andere manieren zijn om een probleem op te lossen. Of voor dingen die bijna nooit voorkomen (zeg maar de noodsituaties) zijn er ook taxis.
Totdat de mantelzorg zo intensief wordt dat je meerdere keren per week ergens moet zijn waar je niet met het ov kunt komen, zeker niet 's nachts.

Voor jou klinkt mantelzorg als een noodsituatie, maar voor veel mensen is het een jarenlange verantwoordelijkheid waarvoor ze altijd op stand by moeten staan en dus vaak opgeroepen worden. Een auto is dan noodzakelijk, want je moet snel ter plekke kunnen zijn en in het ziekenhuis en de apotheek kunnen komen.

Prijs je gelukkig dat je deze situatie niet kunt indenken, maar oordeel niet te snel over anderen.
  maandag 13 februari 2023 @ 19:59:20 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207985614
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Voor werk snap ik het in sommige gevallen nog. Maar mantelzorg, echt? Voor die ene keer dat je misschien weg moet kun je toch ook een taxi bellen?

Oké ik woon in de stad en werk thuis. Maar volgens mij denken mensen echt veel te snel dat ze een auto nodig hebben, terwijl er ook andere manieren zijn om een probleem op te lossen. Of voor dingen die bijna nooit voorkomen (zeg maar de noodsituaties) zijn er ook taxis.
Juist voor mantelzorg, in de bredere zin van het woord ook.
Ja, als mijn vader naar de verjaardag van zijn broer wil zou hij een taxi kunnen bellen, maar als hij naar het ziekenhuis moet is dat vanwege de afstand al wat anders, als hij dan op de terugweg bij Ikea ook nog even een ovenschaal wil halen omdat we er toch langsrijden wordt het al helemaal een bizar alternatief.

En dan heb ik het nu nog over de afspraken, 2 dagen nadat mijn moeder overleed kon ik om middernacht met hem naar de HAP, met onderweg 3 keer een stop.

Even los daarvan haal ik ook mijn kleinzoon om de week een dag van school, dat gaat m op de fiets ook niet worden, mede vanwege de afstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 februari 2023 @ 20:05:29 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207985766
Dat werd volgens mij vooral als luxe gezien in de tijd dat de meeste gezinnen eenverdieners waren. Dan was het hebben van een boodschappenwagen wel wat statusverhogend. Begin jaren negentig was dat nog wel zo kan ik me herrinneren.
  maandag 13 februari 2023 @ 20:10:10 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207985887
Overigens, als mijn schoonvader van 91 hier komt haal ik hem ook met de auto van het station, en nee, daar is niet echt een alternatief voor, een bus sowieso al niet, en hier gaat een taxi niet voor dat stukje (van 3 km) rijden, want een taxi heeft al minstens dezelfde afstand nodig om op het station te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207986175
Een taxi is toch helemaal geen optie als je ergens snel moet zijn? We wonen niet allemaal in de binnenstad waar altijd een rij taxis op je staat te wachten. Als ik een taxi bel, dan komt er over een half uur een keer een taxi aankakken, dan nog de reistijd, flinke som geld aftikken, want niet alles zit hier dichtbij en dan moet je ook weer terug vanuit de middle of nowhere.

Sommige mensen hebben geen idee hoe het leven eruitziet buiten de ring van hun stad.
  maandag 13 februari 2023 @ 22:11:46 #212
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207988106
Waar ik woon is het ov echt te primitief. Sinds we uit het westen zijn verhuisd heb ik mn eigen auto. Kon ik tenminste gaan waar ik wilde als mn vriend naar het werk was. Daarna was het met de kinderen alleen maar makkelijker en handiger. Mijn auto was groter dan zijn werkauto (die we, ik ook, privé mogen gebruiken) en ik wilde alle kinderen in een kinderstoel en niet 'los' op de achterbank. Inmiddels kan ook de jongste los, maar hij zit nog graag op z'n stoel. In de auto van mn man Toyota Corolla Hybrid zit dat voor de andere twee niet lekker. En daarvoor hadden we een Madza2. Dat past al helemaal niet :')

Plus. Ik heb geen hip duur ding. Maar wel groot ❤
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_208019331
Als je in de stad woont en werkt, kan ik me best voorstellen dat je er geen nodig hebt. Daar is het OV doorgaans prima geregeld, zeker in studentensteden. Daarbuiten not so much.

Persoonlijk kan ik sowieso niet (meer) zonder, maar ik ben dan ook een lui varken. Zelfs voor stukjes van vijf minuten pak ik nog de auto :@
pi_208021410
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ja snap ik, maar drie auto’s echt? Ik weet dat veel mensen er twee hebben, maar meer dan dat lijkt mij iets voor de paar mensen die zeer goed verdienen (groot huis of villa zeg maar).
Kan toch de hobby zijn, dagelijks vervoer en een zomer/fun auto. In de goede tijden hadden we er 7 (met z'n 2e en niet alleen maar rammelbakken 😅)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_208027437
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat betekent het helemaal niet. Wij hebben jaren geen auto gehad, omdat we midden in de stad woonde en alles, inclusief ons werk & studie op 5-10 minuten fietsen zat.

Andere gezinnen hebben één auto, terwijl ze allebei werken. Als je dichtbij werkt, is dat geen probleem. Degene die met de kinderen is, heeft de auto voor vervoer naar sportclub, vriendjes, feestjes, enzovoort.
Ik ben gewoon opgegroeid in een redelijk groot dorp. Alles was makkelijk aan te fietsen voor mij en voor mijn broer, denk aan: school, Voetbal, Badminton, Tennis, typecursus, kerk, kinderfeestjes. Alleen zwemles was 12km maar er werd door de ouders vervoer geregeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoechst op 16-02-2023 23:09:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')