abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 19:16:58 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_207896421
De 38-jarige sterbasketballer van de Los Angeles Lakers Lebron James kan dinsdagavond in de NBA wedstrijd tegen Oklahoma City Thunder geschiedenis schrijven door het record van Kareem Abdul Jabbar als topscorer allertijden te verbreken



Lebron James heeft dinsdagavond in de wedstrijd tegen Oklahoma City Thunder 36 punten nodig om het record van Kareem Abdul Jabbar te verbreken als topscorer allertijden in de NBA. Het record staat op 38.387 punten. Lebron James heeft er 38.352 punten.Het record staat sinds 1984 op naam van Kareem.Het seizoen gemiddelde van Lebron James is 30,2 punten in een wedstrijd.

De laatste wedstrijden scoorde hij een gemiddelde van 34 punten.Als het hem niet lukt om de 36 punten te scoren dinsdagavond tegen Oklahoma, kan dat in de volgende wedstrijd tegen de Milwaukee Bucks. Opvallend is dat de toegangskaart voor de wedstrijden tegen Oklahoma en Milwaukee flink is gestegen van 424 dollar naar 1757 dollar. Wie de wedstrijd in de stoelen naast de baan wilt volgen moet 1.000 US Dollar ervoor neertellen.

De Top 5 best scores in de NBA : Lebron is de enige actieve speler in de Top 5.

Kareem 38.387 punten
Lebron 38.352
Karl Malone 36.928
Kobe Bryant 33.643
Michael Jordan 32.292

Michael Jordan blijft voor mij de beste basketballer, en Muhammed Ali de grootste sportman. Maar Lebron James staat zeker in de TOP-10 sporters allertijden.




:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:19:46 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207896455
Lokale held Rik Smits.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 19:22:46 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_207896504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:19 schreef Id_do_her het volgende:
Lokale held Rik Smits.
Grootheid in indiana. _O_


:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:25:25 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207896537
Zeker geen GOAT.

6 uit 6 in de Finals versus 4 uit 10. :P
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 20:10:45 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_207897586
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:25 schreef Zwansen het volgende:
Zeker geen GOAT.

6 uit 6 in de Finals versus 4 uit 10. :P
Wel groter dan Bill Russel, Larry, Magic of Kareem ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 20:57:10 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_207898526
Voor mij blijft de goat Kobe.

Want Kobe _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 7 februari 2023 @ 21:08:57 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207898798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 20:10 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wel groter dan Bill Russel, Larry, Magic of Kareem ?

:T
Ik denk het wel.

Sowieso groter dan Russel en Kareem. Kareem won vrijwel al z’n titels met Magic. Lekker makkelijk. :P
pi_207904069
Voor mij is Shawn Kemp gewoon the GOAT :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Trouwste user 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 11:50:05 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_207905061
LeBron James is de nieuwe topscorer aller tijden van de NBA. Tijdens de wedstrijd van LA Lakers tegen Oklahoma City Thunder (130-133) ging het record van Kareem Abdul-Jabbar (38.387 punten) eraan. 'King James' staat nu op 38.390 punten.



Onder luid applaus van de aanwezige Abdul-Jabbar maakte James tien seconden voor het eind van het derde kwart het historische punt.

Een staande ovatie viel de 38-jarige basketballegende ten deel. In het uitzinnige publiek zaten mensen die 48.000 euro hadden neergeteld om op de eerste rij getuige te zijn van dit moment.

James greep meteen de microfoon: "Iedereen die ooit deel heeft uitgemaakt van deze run met mij in de afgelopen twintig jaar, ik wil jullie heel erg bedanken. Want ik zou mezelf niet zijn zonder jullie allemaal. Jullie hebben allemaal geholpen. Jullie passie en opofferingen hebben me allemaal geholpen om op dit punt te komen."

Record voordat James geboren werd
Abdul-Jabbar had het record al in handen voordat James geboren werd, al scherpte hij het nog wel aan tot hij in 1989 als speler stopte.

"Een record dat al bijna veertig jaar standhoudt en waarvan velen dachten dat het nooit meer gebroken zou worden. LeBron, jij bent de topscorer aller tijden van de NBA. Gefeliciteerd!", zei NBA-baas Adam Silver.

Vorig jaar vestigde James al het record voor gescoorde punten in het reguliere seizoen én de play-offs. Nu is James daadwerkelijk in zijn eentje de nieuwe NBA-topscorer aller tijden. Abdul-Jabbar had er 1560 duels voor nodig, James 1410.

Zo blijven er weinig records over die de 2,06 meter lange James nog kan verbeteren. Iets wat niemand hem verplichtte, toen hij in 2003 zijn NBA-debuut maakte, maar wat stiekem wel van hem werd verwacht. En gehoopt.

Met het verhaal van James hebben Amerikaanse sportliefhebbers het heldenverhaal waar ze altijd zo van smullen. Een jongen die zich uit de armoede van het Amerikaanse Middenwesten dribbelde. Die een carrière heeft zonder schandalen. Die een 'family man' is. Die wonderwel zonder grote blessure blijft. En die waarmaakte wat hij zei.

The Chosen One
Al op de middelbare school van St. Vincent-St. Mary High in geboortestad Akron, Ohio is de hype rond James ongekend groot. 'The Chosen One' staat er in koeienletters op de cover van Sports Illustrated van het februarinummer uit 2002, waarin de 17-jarige James wordt omgedoopt tot dé opvolger van Michael Jordan.

Jeugdsporthallen puilen uit als hij speelt. Geruchten over een Nike-sponsordeal van 90 miljoen dollar - die hij in 2003 daadwerkelijk tekent - gonzen rond. James traint al mee met de NBA-sterren. En komt over de vloer bij grote namen uit de hiphopwereld.

James tatoeëert nog voor hij een NBA-wedstrijd speelt 'Chosen 1' op zijn rug. En op een haast profetische persconferentie in het voorjaar van 2003, na de aankondiging van zijn overstap van high school-basketbal naar de NBA, blijkt dat het James niet ontbreekt aan zelfvertrouwen.

Een journalist vraagt hoe hij omgaat met de druk. "Er is geen druk. Totaal geen druk. Ik word al onder druk gezet sinds ik tien jaar oud ben", verwijst James naar zijn jeugd in Akron, onder de rook van Cleveland, waar hij alleen met zijn moeder Gloria in armoede opgroeit.



In Cleveland wordt James een wereldster, maar een kampioenschapsring kan hij de stad niet schenken. Om 'te leren winnen', zoals hij het zelf noemt, vertrekt hij in 2010 naar Miami Heat, waar hij in een superteam terechtkomt met onder anderen Dwyane Wade en Chris Bosh. Met boze fans tot gevolg: in de straten van Cleveland steken ze James-shirtjes in brand.

Dieper zal zijn imago niet zakken. Want in Miami, waar hij zijn eerste twee NBA-titels grijpt, poetst hij zijn imago glanzend schoon en bestormt hij de NBA-topscorerslijst.

Na het behalen van zijn tweede ring in 2013 zegt hij in ongeloof over zijn carrière: "Ik ben LeBron James, uit Akron, Ohio. Ik zou hier niet eens moeten zijn. Ik ben gezegend."

Bij de terugkeer van het 'jochie uit Akron' in Cleveland in 2014 belooft James de inwoners een kampioenschap. Een belofte die hij twee jaar later nakomt, na een sensationele comeback in de NBA Finals tegen de Golden State Warriors. Mede dankzij een indrukwekkend blok in de slotminuten van de beslissende, zevende wedstrijd.

In het eeuwig durende debat over wie de beste basketballer aller tijden is, voelen de LeBron-fans zich na dat kampioenschap sterker dan ooit om te verkondigen dat James de goat - een acroniem voor greatest of all time - is. Groter dan Jordan. Maar James passeert zijn idool pas in maart 2019, als hij alweer vertrokken is uit Cleveland.

Zakenimperium
In die tweede Cleveland-periode richt de basketballer James zich meer en meer op zijn zakelijke carrière. Volgens sommigen in 2018 ook een reden voor zijn overstap naar de Los Angeles Lakers. Sportief niet per se een stap vooruit, zakelijk wel. Groter team, grotere stad, grotere markt. In de voetsporen van zijn andere idool Magic Johnson.

James zet tal van bedrijven op, in de mediawereld, sportmakelaardij en wellness. Hij opent een school in Akron, investeert in restaurants en sportclubs. Zo is hij mede-eigenaar van de Boston Red Sox en Liverpool. Hij gaat acteren, in Space Jam 2, toch weer Jordan achterna. En tekent een levenslang contract bij Nike. In 2022 roept zakenblad Forbes James uit tot miljardair.

Intussen wint James met de Lakers in 2020 in de coronabubbel van Disney World Florida zijn vierde ring en passeert hij Kobe Bryant en Karl Malone op de topscorerlijst. In de soms even felle als onzinnige goat-discussie kruipt James dichter en dichter naar Jordan toe. Door het verbeterde puntenrecord zal het debat weer oplaaien.

Wachten op Bronny
James, die bezig is aan zijn twintigste seizoen in de NBA, heeft inmiddels alweer een nieuw doel: samen met óf tegen zijn 18-jarige zoon Bronny James spelen. Zijn oudste zoon - James heeft nog een zoon van 15 en dochter van 8 jaar - komt op z'n vroegst in 2024 in aanmerking voor de NBA-draft.

In afwachting van Bronny wordt dit record de komende jaren dus alleen nog maar duizelingwekkender.


:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 8 februari 2023 @ 11:57:01 #10
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_207905149
Overduidelijke nummer 2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')