Met de 80’s was dat 10 jaar geleden, en met de 00 is dat over 10 jaarquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:35 schreef DjVero het volgende:
90s week op 538, veel festivals hebben een 90s stage. Op bruiloftsfeesten hoor je ook de ene na de andere 90s plaat. Hele hordes mensen kennen al de hitjes uit die tijd.
Waarom is dat? Waarom is dat niet met bijvoorbeeld de 80s of de 00s? Was de muziek zo revolutionair die tijd, of zo?
Vind ik niet; tien jaar geleden struinde ik zo'n beetje elk festival af, maar 80s stages waren een zeldzaamheid. Ook toen waren er al tig 90s stages.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:40 schreef D. het volgende:
[..]
Met de 80’s was dat 10 jaar geleden, en met de 00 is dat over 10 jaar
Van festivals weet ik niet, maar jaren terug was alles 80’s. Heb nog tig verzamelcd’s op zolder liggen, en er waren ook 80’s feestjes.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:42 schreef DjVero het volgende:
[..]
Vind ik niet; tien jaar geleden struinde ik zo'n beetje elk festival af, maar 80s stages waren een zeldzaamheid. Ook toen waren er al tig 90s stages.
Omdat de jongeren van de 90's nu inmiddels werk, schulden, en kinderen hebben, en wel wat herinneringen aan toen hun leven nog leuk was kunnen gebruiken?quote:Waarom zijn de 90s zo populair?
Dat wist ik dan weer niet. Terugverlangen naar vroeger klinkt logisch.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:46 schreef D. het volgende:
[..]
Van festivals weet ik niet, maar jaren terug was alles 80’s. Heb nog tig verzamelcd’s op zolder liggen, en er waren ook 80’s feestjes.
Mensen die in de jaren 90 voor het eerst uitgingen zijn nu op een leeftijd dat ze naar ‘vroeger terugverlangen’
dat was ook in de jaren 80quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:37 schreef junkiesietze het volgende:
elektronische muziek werd mainstream
Ik denk dat de 90s muziek nu oud genoeg is om klassiekers te noemen, maar nog jong genoeg om niet ‘oubollig’ te klinken. En dat dat dus verschuift.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer niet. Terugverlangen naar vroeger klinkt logisch.
Maar ik dacht dat specifiek de 90s zo vreselijk populair zijn, al tig jaar.
Omdat in de 90's alles mochtquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:35 schreef DjVero het volgende:
Waarom is dat? Waarom is dat niet met bijvoorbeeld de 80s of de 00s? Was de muziek zo revolutionair die tijd, of zo?
Dat dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:46 schreef D. het volgende:
[..]
Van festivals weet ik niet, maar jaren terug was alles 80’s. Heb nog tig verzamelcd’s op zolder liggen, en er waren ook 80’s feestjes.
Mensen die in de jaren 90 voor het eerst uitgingen zijn nu op een leeftijd dat ze naar ‘vroeger terugverlangen’
Wie noemt zich nou DJquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:35 schreef DjVero het volgende:
Was de muziek zo revolutionair die tijd, of zo?
Daddydjquote:
@SandStormquote:
Dat komt omdat die mensen tegen die tijd zelf 30 zijn en die 00 muziek kennen vanuit hun eigen jeugd. Nietemin hoor je veel tieners nu zeggen dat de huidige muziek van nu eigenlijk degenratief en kut is. Zelfs de bekende music awards hebben tegenwoordig nog maar een schamele 2 miljoen kijkers wereldwij.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:40 schreef D. het volgende:
[..]
Met de 80’s was dat 10 jaar geleden, en met de 00 is dat over 10 jaar
Je ziet het met de 00's nu. Mensen die vrijgezellenfeestjes etc doen in dat thema. 80's amper.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:46 schreef D. het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan of je tussen het mainstream spul zoekt, of ook wat verder graaft.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:25 schreef Belugastroop het volgende:
Het dalen van de kwaliteit van muziek in z'n algemeen. Ws toch wel merkbaar in de 90's. Het liep in elkaar over in een periode van 15 jaar. Van 1990 tot 2005. Van Goed naar ultiem degenratief. Van licht gay (haddaway) naar ronduit satanistisch slecht.
Rockmuziek klinkt nu alsof je naar een rockmusical zit te luisteren van een stel emo-homoseksuelen. En rap klinkt alsof ze een chimpansee achter een drumcomputer hebben gezet die zomaar wat knopjes indrukt. Waarbij het erg de voorkeur heeft voor het ingedrukt houden van de hi-hat knop.
Tisser?quote:
https://www.nporadio2.nl/(...)-npo-radio-2-top-80squote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:35 schreef DjVero het volgende:
90s week op 538, veel festivals hebben een 90s stage. Op bruiloftsfeesten hoor je ook de ene na de andere 90s plaat. Hele hordes mensen kennen al de hitjes uit die tijd.
Wat een zielig leven heb je dan als je piekte tijdens middelbare sgoolquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat de jongeren van de 90's nu inmiddels werk, schulden, en kinderen hebben, en wel wat herinneringen aan toen hun leven nog leuk was kunnen gebruiken?
Ik zou met de kennis van nu (met dank aan het internet) graag de hele boel terugspoelen en overdoen zoals het eigenlijk had gemoeten.quote:Op woensdag 8 februari 2023 07:46 schreef corehype het volgende:
Ben ook bijna 40 maar absoluut niet dat ik heimwee heb.
Het is 1000x beter nu dan wat mensen met een boomer mentaliteit zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |