abonnement Unibet Coolblue
pi_207885259
Ik had klik aan klik uit boven op zolder, na veel storingen en moeite met LED verlichting dat weggehaald.

Prima alle lampen op schakelaar.

Maar nu wil ik net even iets meer dan Ikea heeft bedacht.

Kun je ook 1 lamp op 2 schakelaars zetten?

Mijn situaties.
Op de slaapkamer van mijn zoontje wil ik een lichtknop bij de deur en bij zijn bed. Zodat hij het licht uit en kan doen van uit zijn bed.

Andere situatie. Op de overloop hangen 3 'arabische' lampen. Die gaan aan met de schakelaar.
Maar nu wil ik dat 1 van die lampen ook aangaat op de bewegings melder. Ik kreeg het alleen of op de schakelaar of op de melder. Eigenlijk wil ik ook een melder onder aan de trap. Blijkbaar is het systeem hier niet op geprogrammeerd. Zou dit met de hub wel kunnen?

Andere optie die ik zou willen is een ledstrip langs de trap. Die aangesloten is doormiddel het Tradfri stopcontact die dan weer gekoppeld is met de bewegings melder.
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 20:53:48 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207885493
Ik heb de Tradfri voor spotjes. Het werkt op zich prima. Ik heb ze op een dimmer zitten en dat fuckt wel eens wat met elkaar. Maar op een aan-uit schakelaar zal dat niet veel moeten uitmaken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207885761
Hier alles in een combi met Tradfri en Hue icm een Homey hub. Of de Ikea hub al je wensen kan vervullen weet ik helaas niet
Zijn wel logische zaken, zou het op Homey zo kunnen instellen met sensoren en schakelaars van Tradfri

Geen aandelen overigens
pi_207885904
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:53 schreef Rene het volgende:
Ik heb de Tradfri voor spotjes. Het werkt op zich prima. Ik heb ze op een dimmer zitten en dat fuckt wel eens wat met elkaar. Maar op een aan-uit schakelaar zal dat niet veel moeten uitmaken.
Ik heb gewoon de Tradfri schakelaars in gebruik.. die kaku troep allemaal er uit gegooid.
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 22:42:04 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207887453
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:13 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Ik heb gewoon de Tradfri schakelaars in gebruik.. die kaku troep allemaal er uit gegooid.
Wat jij wil kan heel makkelijk met Hue. Ik weet niet of het met Tradfri kan. Mocht je besluiten over te gaan op Hue...ik weet dat het daarmee gewoon gaat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207888592
Net 140 euro aan Tradfri uitgegeven.
Maar kan het met hue rechtstreeks op de lamp of via de hub?
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 07:51:15 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207889145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 01:14 schreef Nico987 het volgende:
Net 140 euro aan Tradfri uitgegeven.
Maar kan het met hue rechtstreeks op de lamp of via de hub?
Tja, maar goedkoop is meestal duurkoop. Want eerst Kaku, dan tradfri en daarna hue is duurder dan direct hue. Het is duur, maar wel goed spul.

Rechtstreeks op de lamp weet ik niet, ik denk t wel, maar via de hub in ieder geval.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 februari 2023 @ 08:12:41 #8
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_207889261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 01:14 schreef Nico987 het volgende:
Net 140 euro aan Tradfri uitgegeven.
Maar kan het met hue rechtstreeks op de lamp of via de hub?
Via een hub. Je kan beter kijken naar een Home Assistant installatie in combinatie met zigbee2mqtt. Deze functioneert eigenlijk als hub en de mogelijkheden zijn eindeloos + compatible met elk Zigbee apparaat.
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 08:17:51 #9
45833 crew  Fogel
pi_207889284
Hue is toch compatibel met Trådfri?

De IKEA home app ondersteunt tegenwoordig veel meer dan twee jaar geleden. Voor mij is die ikea hub meer dan voldoende.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207889348
Je kunt met de tradfri app in ieder geval twee schakelaars op een lamp zetten (extra afstandsbediening toevoegen)

Daarmee zouden je ideeen mee opgelost moeten zijn. Zowel een schakelaar als een bewegingsmelder doen hetzelfde.

Experimenteer eerst met de app voor je nog meer spul aanschaft. De tip is: logisch denken (als dit, dan dat)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 08:26:38 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207889357
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 08:17 schreef Fogel het volgende:
Hue is toch compatibel met Trådfri?

De IKEA home app ondersteunt tegenwoordig veel meer dan twee jaar geleden. Voor mij is die ikea hub meer dan voldoende.
Ik heb in het begin de nodige Tradfri gekocht. Ik weet wel dat ik de hub snel heb teruggebracht en heb vervangen voor een HUE. Veel meer mogelijkheden. (ao. aansturing met ingebouwde api, dat had ikea niet. Die moest via een App)

Ik heb de ikea lampen toen moet moeite aan de HUE gekoppeld. Dat had de nodig voeten in aarde. Koppelingen werden verbroken en zo. Ook tijdens gebruik bleek de combi niet stabiel gekoppeld. Na een maand of drie de lampen vervangen voor HUE. Nooit meer problemen. HUE inmidels uitgebreid met de nodige Friends-of-HUE schakelaars, dat werkt perfect. Of dat ook met IKEA werkt, ik betwijfel het.

Let wel, ik heb het over een jaar of 5 geleden. Inmiddels is er wel het een en ander verbeterd.

Eigenlijk wacht ik op de Thread/matter standaard. Dat is de opvolger van Zigbee en zou breder ondersteund zijn, ook door Hue, Ikea en veel andere partijen. Mijn HUE schijnt binnenkort al een update te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 07-02-2023 08:56:00 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:00:10 #12
189961 ex
aperture science
pi_207891008
Hele huis hangt er vol mee, ook met de oude hub. Gekoppeld aan Apple HomeKit en gebruik het alleen via de homepods/iPhone (dus niet schakelaars) want huur huis.

Verder wat beweging sensors in de kasten/het washok. Werkt allemaal prima al 1,5 jaar.
The cake is a lie!
pi_207896065
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 08:24 schreef bami_haar het volgende:
Je kunt met de tradfri app in ieder geval twee schakelaars op een lamp zetten (extra afstandsbediening toevoegen)

Daarmee zouden je ideeen mee opgelost moeten zijn. Zowel een schakelaar als een bewegingsmelder doen hetzelfde.

Experimenteer eerst met de app voor je nog meer spul aanschaft. De tip is: logisch denken (als dit, dan dat)
Daarvoor moet ik dan wel eerst de hub ook aanschaffen. In de basis hoeft dat niet bij Tradfri, wil je meer is de hub handig.. dus die moet ik eerst aanschaffen.
pi_207965289
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 08:17 schreef Fogel het volgende:
Hue is toch compatibel met Trådfri?

De IKEA home app ondersteunt tegenwoordig veel meer dan twee jaar geleden. Voor mij is die ikea hub meer dan voldoende.
Klopt! Ik gebruik een hue hub met tradfri lampen, omdat ik de hue lampen net te duur vind...
Vind de hue hub ook wat stabieler dan de tradfri hub. Die verloor nog wel eens de verbinding met een lamp ofzo
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 14:29:58 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207965352
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef Pascal81 het volgende:

[..]
Klopt! Ik gebruik een hue hub met tradfri lampen, omdat ik de hue lampen net te duur vind...
Vind de hue hub ook wat stabieler dan de tradfri hub. Die verloor nog wel eens de verbinding met een lamp ofzo
Hue is dan ook een premium product. Het werkt zonder gedoe, maar daar hangt inderdaad wel een prijskaartje aan, en ik kan me best voorstellen dat niet iedereen dat wil doen.

Hoe zit dat eigenlijk met die Tradfri lampen? Valt dat onder 'Friends of Hue'? Want zo'n Hue hub kan volgens mij 50 devices aansturen, maar als jij een 'friends of hue' product koppelt aan de Hue bridge, dan telt dat apparaat als 2 devices. Met andere woorden, stel dat je alleen de Hue hub hebt, geen lampen, en voor de rest alleen 'FoH' devices, dan kun je dus maar 25 devices aansturen met de Hue hub, en niet 50.

Ik weet echter niet of dat ook geldt voor Tradfri.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208036066
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hue is dan ook een premium product. Het werkt zonder gedoe, maar daar hangt inderdaad wel een prijskaartje aan, en ik kan me best voorstellen dat niet iedereen dat wil doen.

Hoe zit dat eigenlijk met die Tradfri lampen? Valt dat onder 'Friends of Hue'? Want zo'n Hue hub kan volgens mij 50 devices aansturen, maar als jij een 'friends of hue' product koppelt aan de Hue bridge, dan telt dat apparaat als 2 devices. Met andere woorden, stel dat je alleen de Hue hub hebt, geen lampen, en voor de rest alleen 'FoH' devices, dan kun je dus maar 25 devices aansturen met de Hue hub, en niet 50.

Ik weet echter niet of dat ook geldt voor Tradfri.
Ze vallen gewoon onder lampen, de wcd modules vallen volgens mij wel onder friends of hue.
Geen idee of ze als 1 of 2 apparaten gelden.
Heb in totaal ongeveer 20 dingen aangesloten. andere zaken gaan via ESP32 naar Home Assistant
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')