Ooops ja vertaalfout. 1,76 biljoen roebels. Dat is ongeveer 23,1 miljard euro.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 00:38 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
1,7 biljoen roebel = ongeveer 24 miljard dollar.
Ja dat was toen al Russische propaganda en de pretext van de inval. Dat maakt het niet waar. Wel kwam in 2014 het volk aan de macht ipv de zetbazen van Rusland.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ethnisch russen werden aangepakt door oekrainers (en wederzijds) in de jaren rond 2014. Google laat er niks meer over naar voren komen, maar ddg bevestigt dat er wel sprake van was.
Oordeel en onderscheid zelf: https://duckduckgo.com/?q(...)ns+in+donbass&ia=web
Wel veel leip dronemateriaal de afgelopen 24 uur moet ik zeggen. naast deze ook nog die Russen die een andere Rus met een bijl om zeep hielpen, en net op reddit zag ik nog wat vreemd spartelende russen in een sloot. En volgens mij vergeet ik er nog een paar.quote:
Was gister een topdag.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel veel leip dronemateriaal de afgelopen 24 uur moet ik zeggen. naast deze ook nog die Russen die een andere Rus met een bijl om zeep hielpen, en net op reddit zag ik nog wat vreemd spartelende russen in een sloot. En volgens mij vergeet ik er nog een paar.
1030 is een nieuw dagrecordquote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was gister een topdag.
[ afbeelding ]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was gister een topdag.
[ afbeelding ]
Goed verhaal. Lekker kort ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.
Het aantal Russische slachtoffers zitten op meer dan 133000 en Oekrane op rond de 100000. Dat laatste is zelfs door de voorzitster van de EC gezegd. Oekranse president werd hierdoor enorm gerriteerd en klonk als iemand die boos werd omdat er iets gezegd was wat we niet mochten weten. Hij riep zelf dat ze maar 13000 slachtoffers hebben maar dat is gewoon ongeloofwaardig gezien de enorme en aggresieve Russische oorlogsgeweld.
Daarnaast verliest ook Oekrane raptempo aan materieel omdat ze continue het westen om nieuw materieel vragen. De Russen verliezen ook veel maar die kunnen het nog behappen omdat ze van alles heel veel hebben.
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden. Ze zetten bijna alles in het oosten in maar of ze een nieuw groot Russisch offensief tegen kunnen houden moet nog maar blijken. Volgens militaire experst zou Rusland nu het offensief moeten starten om het een behoorlijke kans te geven.
Ja maar volgens deze website wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed verhaal. Lekker kort ook.
Maar dat ontkent toch ook niemand? Het is niet dat Oekraners allemaal onsterfelijk zijn ofzo.
Oekraine verloor in WO2 8 miljoen man. Denk dat de bevolking sinds die tijd talrijker is geworden. Dan denk ik niet dat de bodem in zicht is.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden.
Stuur ze een mailtje.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja maar volgens deze website wel.
https://uawar.net/stats
Oekraine heeft een bevolking van meer dan41 miljoen mensen, Rusland meer dan 146 miljoen. Die kunnen dat ook wel behappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine verloor in WO2 8 miljoen man. Denk dat de bevolking sinds die tijd talrijker is geworden. Dan denk ik niet dat de bodem in zicht is.
Waarom?quote:
Deze site is toch gewoon hup hup Oekrane, en geen serieuze nieuwsbron. Of wel?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja maar volgens deze website wel.
https://uawar.net/stats
Wellicht dat het uiteindelijk lukt om Oekrane te onderwerpen. En dan? Er komt een eeuwigdurende guerrilla. Hoe gaan ze dat land bezetten dan? En dan Rusland zelf: de hele mannelijke beroepsbevolking over de kling gejaagd. Het land een internationale paria.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Oekraine heeft een bevolking van meer dan41 miljoen mensen, Rusland meer dan 146 miljoen. Die kunnen dat ook wel behappen.
[..]
Waarom?
Ze weten het anders wel (bijna) keurig bij te houden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze site is toch gewoon hup hup Oekrane, en geen serieuze nieuwsbron. Of wel?
Dat Oekraners onsterfelijk zijn ben ik inderdaad niet mee eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je het niet eens met hun cijfers?
Zijn er genoeg mooie vrouwen over.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wellicht dat het uiteindelijk lukt om Oekrane te onderwerpen. En dan? Er komt een eeuwigdurende guerrilla. Hoe gaan ze dat land bezetten dan? En dan Rusland zelf: de hele mannelijke beroepsbevolking over de kling gejaagd. Het land een internationale paria.
Rusland is linksom of rechtsom voor decennia fucked.
Misschien die site dan niet presenteren alsof er blijkbaar veel mensen zijn die het wel eens zijn met de onsterfelijke status van oekrainers?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:35 schreef HSG het volgende:
Dat Oekraners onsterfelijk zijn ben ik inderdaad niet mee eens.
Een kleine correctie dat Rusland nog heel veel zou hebben, dat valt erg tegen, die hebben aan het begin ontzettend veel afgeschoten en zitten nu ook gewoon te wachten op wat geproduceerd word.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:21 schreef HSG het volgende:
[..]
De Russen hebben het zwaar te verduren maar we moeten ook niet vergeten dat het Oekranse leger ook zwaar te verduren heeft. Ook zij hebben te maken met bombardementen door Russiche drones, zware Russische beschietingen en noem maar op. Je ziet veel fimpjes over Russen die de sjaak zijn maar Oekraners net zo.
Het aantal Russische slachtoffers zitten op meer dan 133000 en Oekrane op rond de 100000. Dat laatste is zelfs door de voorzitster van de EC gezegd. Oekranse president werd hierdoor enorm gerriteerd en klonk als iemand die boos werd omdat er iets gezegd was wat we niet mochten weten. Hij riep zelf dat ze maar 13000 slachtoffers hebben maar dat is gewoon ongeloofwaardig gezien de enorme en aggresieve Russische oorlogsgeweld.
Daarnaast verliest ook Oekrane raptempo aan materieel omdat ze continue het westen om nieuw materieel vragen. De Russen verliezen ook veel maar die kunnen het nog behappen omdat ze van alles heel veel hebben.
Dat Oekrane dapper vecht is niet aan te twijfelen maar de vraag is hoe lang ze dit nog volhouden. Ze zetten bijna alles in het oosten in maar of ze een nieuw groot Russisch offensief tegen kunnen houden moet nog maar blijken. Volgens militaire experst zou Rusland nu het offensief moeten starten om het een behoorlijke kans te geven.
Had hier ook al eerder gemeld dat als Oekraine een casualty rate van 1 op 3 kan houden ze het wel kunnen uitzingen. Dat is in principe mogelijk gezien zij de verdedigende partij zijn en in theorie betere wapens kunnen inzetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine verloor in WO2 8 miljoen man. Denk dat de bevolking sinds die tijd talrijker is geworden. Dan denk ik niet dat de bodem in zicht is.
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een kleine correctie dat Rusland nog heel veel zou hebben, dat valt erg tegen, die hebben aan het begin ontzettend veel afgeschoten en zitten nu ook gewoon te wachten op wat geproduceerd word.
Ik heb het al vaker gezegd; als het puur om de poppetjes gaat, dan doet per definitie kwaliteit van training er niet toe, dan doet kwaliteit van materiel er niet toe, dan doet moraal er niet toe.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Had hier ook al eerder gemeld dat als Oekraine een casualty rate van 1 op 3 kan houden ze het wel kunnen uitzingen. Dat is in principe mogelijk gezien zij de verdedigende partij zijn en in theorie betere wapens kunnen inzetten.
Ben het tot zekere hoogte daar mee eens als Rusland miljoenen soldaten in 1 keer de grens over jaagt, maar dat gebeurt niet. Op de manier hoe ze het nu spelen gaan ze naast Donbas niks krijgen, maar misschien hebben ze die ambitie ook niet meer.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd; als het puur om de poppetjes gaat, dan doet per definitie kwaliteit van training er niet toe, dan doet kwaliteit van materiel er niet toe, dan doet moraal er niet toe.
Maar denk dat de meeste van ons gevoelsmatig wel snappen dat die factoren er wel toe doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |