abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207878171
Een paar weken terug heeft een automobilist tegen mijn auto aangereden. Nu heb ik bij enkele schadebedrijven offertes opgevraagd en ik merk dat hier al snel veel verschil tussen zit. Volgens mij neemt het ene schadebedrijf meer marge dan het andere, ook al is het verzekeringswerk.

Nu bedacht ik mij dat ik daarom wellicht ook wat kan gaan onderhandelen, ze zullen het vast wel druk hebben maar misschien kan ik er een gratis Waxoyl-behandeling (instap) etc. bij krijgen. De auto stond overigens ook in de wax ten tijde van de botsing.

Fokkers die hier ervaring mee hebben? Tips? :)
Ik probeer er niet perse een slaatje uit te slaan, dit oplossen kost alweer genoeg tijd.
BlaBlaBla
pi_207879073
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:24 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik probeer er niet perse een slaatje uit te slaan
Dat is dus precies wat je wel probeert, sneuneus.
pi_207880118
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:33 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Dat is dus precies wat je wel probeert, sneuneus.
Goede onderbouwing ook? Altijd makkelijk om zure reacties vanachter een scherm te posten.
BlaBlaBla
pi_207880271
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:33 schreef AToontje87 het volgende:
Dat is dus precies wat je wel probeert, sneuneus.
_O-
pi_207881699
Zou lekker kijken welk beter doet zodat jouw auto meer waarde te krijgen.. (nieuwere mooie spul) Als dat in jouw voordeel valt, moet je dat lekker doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_207881756
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:33 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Dat is dus precies wat je wel probeert, sneuneus.
Meteen maar even het infotainmentsysteem upgraden, kalfsleren stoelen er in, nieuwe dobbelstenen aan de binnenspiegel en een schuifdakje erbij op kosten van die andere auto uiteraard

Maar hij wil er geen slaatje uit slaan, echt niet hoor
pi_207882591
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:24 schreef Soldier2000 het volgende:
Een paar weken terug heeft een automobilist tegen mijn auto aangereden. Nu heb ik bij enkele schadebedrijven offertes opgevraagd en ik merk dat hier al snel veel verschil tussen zit. Volgens mij neemt het ene schadebedrijf meer marge dan het andere, ook al is het verzekeringswerk.

Nu bedacht ik mij dat ik daarom wellicht ook wat kan gaan onderhandelen, ze zullen het vast wel druk hebben maar misschien kan ik er een gratis Waxoyl-behandeling (instap) etc. bij krijgen. De auto stond overigens ook in de wax ten tijde van de botsing.

Fokkers die hier ervaring mee hebben? Tips? :)
Ik probeer er niet perse een slaatje uit te slaan, dit oplossen kost alweer genoeg tijd.
Lol die waxoyl moeten ze terug er op zetten.


Sigaar uit eigen doos dus.
En ja ik kom uit de autoschade wereld.
pi_207882980
Mijn ervaring is dat het ze vaak geen fluit kunnen interesseren. Je mag al blij zijn, dat ze de juiste kleur erop spuiten.
.
pi_207883040
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:24 schreef Soldier2000 het volgende:
Volgens mij neemt het ene schadebedrijf meer marge dan het andere, ook al is het verzekeringswerk.

Bij verzekering de hoge offertes neerleggen.
Mogelijk wordt er gefraudeerd en kun je winst pakken. Bij de verzekeraar.
Neem deze tip ter harte ;)
pi_207891932
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:13 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is dat het ze vaak geen fluit kunnen interesseren. Je mag al blij zijn, dat ze de juiste kleur erop spuiten.
Vrees ik ook voor.

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:03 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Meteen maar even het infotainmentsysteem upgraden, kalfsleren stoelen er in, nieuwe dobbelstenen aan de binnenspiegel en een schuifdakje erbij op kosten van die andere auto uiteraard

Maar hij wil er geen slaatje uit slaan, echt niet hoor
Ik kan er niet eens een slaatje uitslaan, door de schade gaat de waarde van mijn auto waarschijnlijk ook achteruit. Ik moet er maar op vertrouwen dat je straks niets meer van het spuiten ziet en de lakdikte gaat nu op het schade gebied omhoog. Als ik iig een auto koop dan check ik altijd de lakdikte, ik wil bij voorkeur altijd een auto die niet deels overgespoten is.
Daarnaast is het repareren een hoop gedoe, ik moet eerst zoeken naar een fatsoenlijk schadebedrijf, dan een offerte opvragen, checken met de andere partij of het via de verzekering moet gaan of zelf betalen, terug om een afspraak te maken, weer terug om de auto te brengen en daarna de auto weer op te halen.
Ik win er echt niets mee, mijn auto was hiervoor ook 100% krasvrij.


quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:52 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Lol die waxoyl moeten ze terug er op zetten.

Sigaar uit eigen doos dus.
En ja ik kom uit de autoschade wereld.
Ik heb mijn auto vorig jaar gekocht en toevallig stond deze in de wax, maar er staat natuurlijk niets op papier. Kwam ik eigenlijk maanden later pas achter toen mijn auto zo makkelijk schoon te houden was. Wat voor laag erop zit weet ik niet. Zag toevallig dat sommige schadebedrijven ook een Waxoyl behandeling aanbieden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Soldier2000 op 07-02-2023 12:21:42 ]
BlaBlaBla
pi_207893760
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Vrees ik ook voor.
[..]
Ik kan er niet eens een slaatje uitslaan, door de schade gaat de waarde van mijn auto waarschijnlijk ook achteruit. Ik moet er maar op vertrouwen dat je straks niets meer van het spuiten ziet en de lakdikte gaat nu op het schade gebied omhoog. Als ik iig een auto koop dan check ik altijd de lakdikte, ik wil bij voorkeur altijd een auto die niet deels overgespoten is.
Daarnaast is het repareren een hoop gedoe, ik moet eerst zoeken naar een fatsoenlijk schadebedrijf, dan een offerte opvragen, checken met de andere partij of het via de verzekering moet gaan of zelf betalen, terug om een afspraak te maken, weer terug om de auto te brengen en daarna de auto weer op te halen.
Ik win er echt niets mee, mijn auto was hiervoor ook 100% krasvrij.
[..]
Ik heb mijn auto vorig jaar gekocht en toevallig stond deze in de wax, maar er staat natuurlijk niets op papier. Kwam ik eigenlijk maanden later pas achter toen mijn auto zo makkelijk schoon te houden was. Wat voor laag erop zit weet ik niet. Zag toevallig dat sommige schadebedrijven ook een Waxoyl behandeling aanbieden.
Er zit ergens een Stikker er op.
Dat moet er op zitten voor de schadebedrijf.
Dat heeft te maken dat we dan anderen spullen moeten gebruiken met ontvetten en enz.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')