abonnement Unibet Coolblue
pi_207875736
In 2017 heb ik voor mijn ouders een laptop gekocht. Destijds met SSD harde schijf voor de snelheid van opstarten en een externa harde schijf erbij omdat die SSD kaart niet heel groot was. Maar nu heeft mijn pa al 2 Western Digital externe harde schijven gesloopt omdat hij de laptop overal mee naar toe sleept en die externe harde schijf daar via USB aan hangt. Dus nu de 2e externe harde schijf het niet meer doet omdat er te ruw mee omgegaan wordt zit ik eens te kijken of er misschien externe harde schijven zijn die wat minder gevoelig zijn. Ja ik weet dat er normaal mee omgaan een betere optie is maar ja boomers will be boomers.

Iemand tips voor een externe harde schijf die tegen een klein stootje kan?
pi_207875769
De interne SSD vervangen. Ik weet niet wat er nu in zit, maar pleur er anders een 1 TB-schijf in.

Als die dan volloopt, kan je vader de data overzetten naar de externe harde schijf. Loopt-ie niet telkens rond met een externe schijf.

Nadeel? Windows opnieuw installeren en instellen waarschijnlijk. Of je moet de ouwe meuk mee willen nemen.
  maandag 6 februari 2023 @ 10:15:47 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_207875773
oh jij hebt ook zo'n vader die alles stuk krijgt
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Forum Admin maandag 6 februari 2023 @ 10:27:15 #4
58651 crew  murp
murp
pi_207875908
quote:
Ook dat is een mechanische schijf, hoe goed je dat ook verpakt, het blijft kwetsbaar want bewegende delen.

Een externe SSD is veel minder kwetsbaar, (nog net iets) compacter en sneller.

https://www.coolblue.nl/product/880373/sandisk-portable-ssd-1tb.html
pi_207884852
Bedankt voor de reacties. Aan de interne SSD schijf vervangen ga ik niet beginnen.

Dus ga wel even kijken naar een minder kwetsbare externe SSD schijf. Dat ziet er wel uit als een goede optie.
En qua prijs niet heel veel duurder dan een normale externe harde schijf.
  woensdag 26 april 2023 @ 21:13:23 #7
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208914898
Ik ben blij met dit topic. Want ik wist echt niet wat ik moest aanschaffen, maar nu wel.

Dank!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208915414
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:21 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de reacties. Aan de interne SSD schijf vervangen ga ik niet beginnen.

Dus ga wel even kijken naar een minder kwetsbare externe SSD schijf. Dat ziet er wel uit als een goede optie.
En qua prijs niet heel veel duurder dan een normale externe harde schijf.
Ouderen, maar ook mijn leerlingen toen der tijd, waren vooral goed in het mollen van de USB aansluitingen; vooral die nieuwe USB3 pokke-aansluitingen.
Ik weet niet waar je woont, maar hier in Roffa zit een bedrijfje, dat voor een tientje ofzo, die interne SSD wel wil vervangen. En voor nog een tientje, je besturingssysteem overzetten.
Geen gezeul en gedoe meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')