abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 5 februari 2023 @ 13:43:04 #1
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_207864516
Mag ik hier als halve digibeet op leeftijd een vraagje stellen? Ik heb een pc met vaste kabelaansluiting (Ziggo), geen WiFi. Een dag of wat geleden is mijn uploadsnelheid gekelderd naar 2 à 3 (speedtest online, download nog steeds 350). Ik heb gebeld met de helpdesk en daar vroegen ze of ik een eigen router had. Ik weet nauwelijks wat dat is en heb dus nee geantwoord. Ze hebben me een nieuwe kabel (van modem naar pc) toegestuurd, maar de snelheid blijft even laag.
Mijn pc werkt goed, grote bestanden naar een andere drive of een USB-stick kopiëren gaat snel, net als downloaden van internet. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_207874758
Heb je het al getest op een ander apparaat? Dan weet je even waar je moet zoeken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207903273
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 08:42 schreef dimmak het volgende:
Heb je het al getest op een ander apparaat? Dan weet je even waar je moet zoeken.
Dat zou ik als eerste doen inderdaad. Sterker nog, dit kan je gewoon draadloos testen, want 3 Mbps trekt elk apparaat wel. Als je dan wel de max haalt (35 Mbps denk ik?), of ruimschoots meer dan 3 Mbps, dan ligt het aan je pc. Als je daar ook 3 Mbps haalt, zit het ergens in de lijn.

Aangenomen dat je op je pc geen achtergrondprogramma's hebt draaien die constant dingen uploaden, ik noem een torrentprogramma o.i.d....

Dus eerst dingen uitsluiten.
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:37:31 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207903640
Mocht je geen ander apparaat hebben om het mee te testen kan je ook even de stroom van het modem (het doorgaans witte kastje waar de coax-kabel uit de muur op aangesloten is) halen voor een halve minuut.
Dan start de modem opnieuw op en meldt deze zich opnieuw aan bij Ziggo.
Let wel: je zal korte tijd ook geen tv en telefoon hebben. Als alle lampjes op het modem weer groen licht geven kan je nog eens een speed test proberen.
pi_207906742
Gebruik geen speedest.net. Daar kunnen providers zich op inkopen.

fast.com geeft een wat beter resultaat.

En check met je smartphone op hetzelfde wifi wat fast.com aangeeft.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:56:03 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207924122
Een dag of wat geleden is mijn uploadsnelheid gekelderd naar 2 à 3

2 a 3 wat? Koeien? Kippen? kB? kb? Kb?
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:02:44 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207924225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Gebruik geen speedest.net. Daar kunnen providers zich op inkopen.

fast.com geeft een wat beter resultaat.

En check met je smartphone op hetzelfde wifi wat fast.com aangeeft.
Fast.com piekt hier (Tmobile) zo rond de 800Mbs, terwijl Steam met de volle gigabit downloadt.
Speedtest.net haalt dat bijna met ~950Mbs.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')