abonnement Unibet Coolblue
pi_207849698
Op mijn werk is er een afdeling (op een andere locatie) waarbij het internet geregeld wegvalt van 16:00 tot 16:30. Daarna werkt het gewoon terug zonder problemen.
Het is ook niet elke dag, het is ong. 3 à 4 keer per week en altijd afwisselend per dag en dat houdt blijkbaar al 2 maanden aan.

De ICT-afdeling liet weten dat ze geen oorzaak vinden en ook geen oplossing kunnen bieden. Ik vond dat zo frappant dat ik die collega's daar even gesproken heb. Ze waren met 3 en zeiden allebei hetzelfde. Soms is het op maandag, soms op dinsdag, ... maar altijd om 16:00 begint het en dan zitten ze een half uur lang zonder internet en telefonie. Ze kunnen dus ook geen telefonische oproepen meer doen noch ontvangen.
ICT heeft hen gezegd dat ze er niets aan kunnen doen.

Nu heb ik contact opgenomen met onze ICT-afdeling en gevraagd of ze de firmware van de router kunnen downgraden ofwel upgraden? Dat werd blijkbaar al gedaan en bracht geen oplossing.
Ik vroeg of het aan de DHCP-server kon liggen? Daar kreeg ik geen antwoord op.

Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Cindy De Vuyst
pi_207850028
Lijkt me toch echt iets wat die duurbetaalde ICT afdeling lekker zelf mag uitzoeken. Zou daar echt niet je eigen probleem van maken.
pi_207850067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:35 schreef einzeinz het volgende:
Ze waren met 3 en zeiden allebei hetzelfde.
:+

Goede IT afdeling wel. Op basis van je uitleg zijn er wel wat dingen die ze zouden kunnen proberen lijkt me.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_207850469
16u, is het dan niet allang tijd om op huis aan te gaan?
pindazakje
pi_207850483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:18 schreef Hyaenidae het volgende:
16u, is het dan niet allang tijd om op huis aan te gaan?
Die collega's daar werken tot 17:00.
Cindy De Vuyst
  Spellchecker zaterdag 4 februari 2023 @ 19:25:00 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207850818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Die collega's daar werken tot 17:00.
Zeg dat ze vroeger beginnen dan kunnen ze op tijd vertrekken.
pindazakje
pi_207851004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:56 schreef PS. het volgende:
Lijkt me toch echt iets wat die duurbetaalde ICT afdeling lekker zelf mag uitzoeken. Zou daar echt niet je eigen probleem van maken.
Ik zou mij vooral op de IT afdeling kapot ergeren aan van die halve die maar wat loze termen gaan roepen omdat ze ergens de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Natuurlijk sta je open voor suggesties maar als je at random wat dingen gaat roepen krijg je echt een :')
pi_207851025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:49 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik zou mij vooral op de IT afdeling kapot ergeren aan van die halve die maar wat loze termen gaan roepen omdat ze ergens de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Natuurlijk sta je open voor suggesties maar als je at random wat dingen gaat roepen krijg je echt een :')
Dat ook, maar in het weekend druk maken over iets op het werk ga ik niet (meer) doen.
pi_207853565
Is er een verklaring dan?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:45:59 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207854160
Als het een beetje een goede internetrouter is waar ze op kunnen kijken. Kunnen ze het aantal sessies zien en kijken welk apparaat het meeste vreet. Wie weet is er gewoon een knullige collega met een torrentdownloader op een persoonlijk apparaat oid. Als je een ict partner hebt die het gewoon opgeeft zou ik op zoek gaan naar een andere ict partner want dat is gewoon onacceptabel lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:49:54 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207854259
Laat ze dus de logs van de router nalopen op de momenten dat het internet wegvalt. (Naja erna dus want geen internet)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:50:28 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207854271
Of een andere router inzetten.

En als laatste gok in de duisternis, misschien is het niet de router maar een switch die het even opgeeft.

En helemaal als laatste: blijf erop hameren bij de it afdeling en laat je eigen ideeën lekker achterwege. In het beste geval vinden ze het irritant en negeren ze het en in het ergste geval breng je ze op een dwaalspoor. Enige wat jij behoort te doen is ze stalken tot het verholpen is.

[ Bericht 58% gewijzigd door jogy op 04-02-2023 21:59:23 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  VIVA zaterdag 4 februari 2023 @ 21:57:37 #14
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_207854451
Aan de DHCP server zal het zeker niet liggen. Zonder ook maar enige informatie te hebben hoe jullie netwerk in elkaar zit, is er niets over te zeggen. Klapt de internetverbinding eruit of het interne netwerk? Werk je op de WIFI of bedraad?

In ieder geval vrij kansloos dat de IT dit niet kan onderzoeken, klinkt als een franchise kantoortje wat een externe IT partij in de arm heeft welke geen ene reet geeft. Een beetje normaal bedrijf neemt dit soort incidenten extreem serieus, gezien je gewoon 100% uptime dient te hebben.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_207857119
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:27 schreef einzeinz het volgende:
Is er een verklaring dan?
https://www.thetechwire.c(...)same-time-every-day/

Kijk hier even na
  VIVA zaterdag 4 februari 2023 @ 23:51:28 #16
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_207857314
quote:
Wel heel erge huis..tuin en keuken oplossingen, maar gezien de onwetendheid van de lokale IT zal het bedrijf dat niveau niet ontstijgen, daarom misschien toch nuttig :D
What lies behind makes no sense in my mind
pi_207857865
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:51 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Wel heel erge huis..tuin en keuken oplossingen, maar gezien de onwetendheid van de lokale IT zal het bedrijf dat niveau niet ontstijgen, daarom misschien toch nuttig :D
Ik zweer als daar de oplossing in staat.
Ga ik werk zoeken bij je bedrijf als it/ict
pi_207859283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:49 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik zou mij vooral op de IT afdeling kapot ergeren aan van die halve die maar wat loze termen gaan roepen omdat ze ergens de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Natuurlijk sta je open voor suggesties maar als je at random wat dingen gaat roepen krijg je echt een :')
HA, praat mij over IT afdelingen. Vaak zijn die lui zo arrogant dat zij het altijd beter weten. Lijkt vaak wel op een directeur, die niet luistert naar de inbreng van zijn medewerkers.
pi_207859293
Een beetje IT afdeling installeert Wireshark en monitort het netwerk gedurende, jawel 5 voor 4 tot kwart over 4, en analiseert dan de uitkomst. Daarmee kan je eventueel netwerkverkeer van het lijstje schrappen.
Daarna verder met SW en HW controle.
Ik zou mij, als IT-er rot-ergeren als mij zoiets zou overkomen.
pi_207860999
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 03:06 schreef gepromoveerT het volgende:
Een beetje IT afdeling installeert Wireshark en monitort het netwerk gedurende, jawel 5 voor 4 tot kwart over 4, en analiseert dan de uitkomst. Daarmee kan je eventueel netwerkverkeer van het lijstje schrappen.
Daarna verder met SW en HW controle.
Ik zou mij, als IT-er rot-ergeren als mij zoiets zou overkomen.
Wat zou overkomen?
Cindy De Vuyst
  zondag 5 februari 2023 @ 12:06:27 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207862632
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:34 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Wat zou overkomen?
Een reproduceerbare netwerk-verstoring waar je geen oplossing voor kunt vinden. Dat hoort je als IT-pro slapeloze nachten te bezorgen.

Die IT-afdeling is een zooitje losers, je kunt een stappenplan opstellen om in te zoomen op de problemen, alleen al om te bepalen of het intern op die locatie ligt, of dat er een probleem met de provider is.
Ik krijg het gevoel niet dat deze heren hun vak serieus nemen.

Ik heb bij een klant het probleem gehad dat elke zondag-ochtend van een van de belangrijkste applicaties bepaalde modelruns soms niet goed draaiden. De netwerk-jongens zijn blijven zoeken, en ze kwamen er uiteindelijk achter dat de problemen optraden als de modelruns in het uitwijk-rekencentrum draaiden. Toen was de correlatie met een zware synchronisatie-job snel gevonden, en het werd duidelijk dat het lijntje tussen beide rekencentra niet meer berekend was op het maximale verkeer, onze modelruns kwamener niet meer tussen. Ze hadden traffic-shaping of -prioritisering kunnen proberen, maar de klant zag de bui al hangen en heeft het lijntje een factor 3 opgeschaald.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207874090
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Een reproduceerbare netwerk-verstoring waar je geen oplossing voor kunt vinden. Dat hoort je als IT-pro slapeloze nachten te bezorgen.

Die IT-afdeling is een zooitje losers, je kunt een stappenplan opstellen om in te zoomen op de problemen, alleen al om te bepalen of het intern op die locatie ligt, of dat er een probleem met de provider is.
Ik krijg het gevoel niet dat deze heren hun vak serieus nemen.

Ik heb bij een klant het probleem gehad dat elke zondag-ochtend van een van de belangrijkste applicaties bepaalde modelruns soms niet goed draaiden. De netwerk-jongens zijn blijven zoeken, en ze kwamen er uiteindelijk achter dat de problemen optraden als de modelruns in het uitwijk-rekencentrum draaiden. Toen was de correlatie met een zware synchronisatie-job snel gevonden, en het werd duidelijk dat het lijntje tussen beide rekencentra niet meer berekend was op het maximale verkeer, onze modelruns kwamener niet meer tussen. Ze hadden traffic-shaping of -prioritisering kunnen proberen, maar de klant zag de bui al hangen en heeft het lijntje een factor 3 opgeschaald.
Wat je zegt klinkt als Chinees voor mij.
Cindy De Vuyst
pi_207874167
Ik ga hard en lang lachen als het de schoonmaak is die een stekker er uit trekt om te kunnen stofzuigen.

Maar ik vermoed ook een zwaar netwerkgebruik (backup) die de router niet leuk vindt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_207874223
Hoezo ga jij hun werk doen? Jij zit met een probleem en de IT afdeling moet dat oplossen. Antwoorden als "het is zoals het is" of "we kunnen er niks aan doen" is flauwekul. Dan zoeken ze maar beter en anders maar escaleren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 6 februari 2023 @ 09:08:01 #25
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_207875003
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 06:43 schreef Resistor het volgende:
Ik ga hard en lang lachen als het de schoonmaak is die een stekker er uit trekt om te kunnen stofzuigen.

Maar ik vermoed ook een zwaar netwerkgebruik (backup) die de router niet leuk vindt.
Ik heb inderdaad een verhaal gehoord waar dit dus gebeurde....
Normal is not the norm, it's just a uniform
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')