abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207871205
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb werkelijkwaar geen idee. Maar dat je daar als actief dienend militair ook nog een keer aan mee gaat doen... :') _!

Maar goed, de leiding bij defensie heeft wel vaker van die "hippe" ideeën... Net zoals die flippo's, wat ook zo'n daverend succes... :') _O-
Doet me een beetje denken aan een paar van die oude Duitse voetbalbobo's die het een goed idee leek om tijdens de rust van een bekerwedstrijd Helene Fischer op te laten treden. Striemend fluitconcert als gevolg _O-

pi_207871368
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je wordt hier niet uitgeblaft of streng aangepakt?
Streng aangepakt wel, je moet gewoon de opdracht uitvoeren uiteindelijk. En dingen niet goed doen of tijden niet halen heeft gevolgen.

De instructeurs/kader kunnen je ook zonder je af te blaffen en te schreeuwen helemaal kapot laten gaan.
pi_207871382
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb werkelijkwaar geen idee. Maar dat je daar als actief dienend militair ook nog een keer aan mee gaat doen... :') _!

Maar goed, de leiding bij defensie heeft wel vaker van die "hippe" ideeën... Net zoals die flippo's, wat ook zo'n daverend succes... :') _O-
Ik vind jou eigenlijk wel t type dat naast de "captain" zou gaan staan hip doen.
  zondag 5 februari 2023 @ 20:51:56 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 5 februari 2023 @ 23:04:05 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_207873368
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wie heeft het over defensie? Het plan is een "dienstplicht" waar je een jaar onbetaald werk verricht.....
Slavernij dus?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_207873521
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 23:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Slavernij dus?
Sociale dienstplicht. Maar ja, verkiezingscampagnes.......
  maandag 6 februari 2023 @ 08:45:37 #131
3542 Gia
User under construction
pi_207874775
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:59 schreef cressisub het volgende:
Stel dat jongeren een deel van hun studie schuld zouden kunnen wegstrepen met een jaar sociale dienplicht.
Dus; doe iets terug voor wat je hebt verkregen.
Zou het daarmee populairder kunnen worden ?
Tegen de tijd dat ze klaar zijn met studeren, zijn ze een jaar of 26. Dienstplicht vroeger was toch wel een aantal jaartjes jonger.

Ik ben voorstander van zoiets voor de drop-outs. Als je na je 17de niet wil doorstuderen en niet aan een fatsoenlijke baan kunt komen, dus in de bijstand gaat hangen of bij moeders op de bank, dan zou een dienstplicht een mogelijkheid moeten kunnen zijn, naast de baantjes die er nu zijn in de participatiewet.
pi_207875347
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
.

Mijn god, dat doet me weer denken aan dat stompzinnige optreden bij een landmachtdag van een jaar of 10 geleden... :')

Waarom defensie zijn medewerking daar aan heeft lopen verlenen is mij nog steeds een volstrekt raadsel.

Omdat defensie al jaren dringend mensen nodig heeft. Dat zie je toch ook aan de reclames nu?

Je ziet geen verschikkingen die je KUNT gaan zien als je op uitzending moet. Nee, je ziet jonge jongens en meisjes die met elkaar lachen, oordopjes delen, om zo muziek van elkaar te luisteren. Defensie is gezellig, en iedereen is welkom... *; *;
pi_207875701
Dit is al zo'n 20 jaar het stokpaardje van het CDA bij de verkiezingen.

Oprotten, laat bijstandstrekkers maar lekker een sociale dienstplicht doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207875755
We hebben een extreem lerarentekort en enorme tekorten in de zorg en dan wil Hoekstra de aanvoer van nieuwe leerkrachten en zorgverleners ook nog eens gaan vertraging met een sociale dienstplicht. Wat een drol die vent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207875783
Hopelijk is dit onzinnige plan de nagel in de doodskist van deze overbodige CDA.
  maandag 6 februari 2023 @ 10:22:58 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207875817
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 08:51 schreef J.B. het volgende:

[..]
Vast ja, ruim 12 jaar aan een stuk VVD als grootste partij in de regering en wie zijn de grote problemen schuld: D66 en het CDA. Dit soort uitspraken zijn tekenend voor de algehele domheid van het electoraat, en dan vragen mensen zich af waarom Rutte er al zolang zit _O-
Wie zitten er al 2 kabinetten rutte in de regeringscoalitie? :) ? Ohja, CDA, D66 en VVD
Momenteel varen we extreem duidelijke D66 koers
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 6 februari 2023 @ 10:23:56 #137
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207875824
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 08:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat ze klaar zijn met studeren, zijn ze een jaar of 26. Dienstplicht vroeger was toch wel een aantal jaartjes jonger.

Ik ben voorstander van zoiets voor de drop-outs. Als je na je 17de niet wil doorstuderen en niet aan een fatsoenlijke baan kunt komen, dus in de bijstand gaat hangen of bij moeders op de bank, dan zou een dienstplicht een mogelijkheid moeten kunnen zijn, naast de baantjes die er nu zijn in de participatiewet.
Dan kun je het omkeren natuurlijk, ga je eerst een jaar dienstplicht doen, dan krijg je daarna 4 jaar studiefinanciering als gift. Doe je het niet, dan is het een lening.

Maar ja, defensie is er niet op ingericht op dit moment en zit er ook niet echt op te wachten. Denk dat je eerst de beroeps goed moet gaan voorzien van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden, spullen, training en faciliteiten en dat je dan eens goed kunt gaan voorbereiden voor eventuele dienstplichtigen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207875830
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:59 schreef cressisub het volgende:
Stel dat jongeren een deel van hun studie schuld zouden kunnen wegstrepen met een jaar sociale dienplicht.
Dus; doe iets terug voor wat je hebt verkregen.
Zou het daarmee populairder kunnen worden ?
Of je laat ze gewoon werken en hun studieschuld terugbetalen van hun salaris. Dat lijkt me een veel logischer plan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207875865
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:23 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dan kun je het omkeren natuurlijk, ga je eerst een jaar dienstplicht doen, dan krijg je daarna 4 jaar studiefinanciering als gift. Doe je het niet, dan is het een lening.

Maar ja, defensie is er niet op ingericht op dit moment en zit er ook niet echt op te wachten. Denk dat je eerst de beroeps goed moet gaan voorzien van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden, spullen, training en faciliteiten en dat je dan eens goed kunt gaan voorbereiden voor eventuele dienstplichtigen.
Of we gaan die jongeren gewoon (desnoods in sommige gevallen gratis) opleiden tot verpleegkundige, leerkracht, bouwvakker, electricien, monteur, softwareontwikkelaar of beveiliger. Je weet wel, mensen die we extreem hard nodig hebben om Nederland draaiende te houden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 10:31:57 #140
236264 crew  capricia
pi_207875881
Iedereen realiseert zich dat de dienstplicht van 17 tm 45 jaar is?

Succes!
Definitely not CIA
  maandag 6 februari 2023 @ 10:42:59 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207875953
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Of we gaan die jongeren gewoon (desnoods in sommige gevallen gratis) opleiden tot verpleegkundige, leerkracht, bouwvakker, electricien, monteur, softwareontwikkelaar of beveiliger. Je weet wel, mensen die we extreem hard nodig hebben om Nederland draaiende te houden.
Ik denk dat een jaar ( of 6-9 maanden) dienstplicht ook wel nuttig kan zijn. Maar alleen als je het goed aanpakt en organiseert. Even wat teruggeven aan de maatschappij.. En ja dat botst ook met alle tekorten die er nu op de arbeidsmarkt zijn. En eigenlijk moet de maatschappij dan ook weer wat veranderen zodat je er ook weer op kunt vertrouwen als burger dat de maatschappij er ook voor jou is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207875974
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:25 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind algemene dienstplicht alleen een goed idee als daar meer publieke functies onder komen tevallen dan sec de krijgsmacht. Ik vind ook dat je dan de veiligheidspijler met politie en brandweer moet invullen, en een sociale pijler in moet richten met o.a. zorg en misschien onderwijs en/of kinderopvang.

De personeelstekorten in al die sectoren zijn nijpend en ze vervullen cruciale functies voor het laten draaien van de maatschappij. Op die manier een aantal gaten dicht organiseren is niet optimaal, maar we weten inmiddels dat we aan de optimale oplossing niet gaan komen tenzij we de grenzen openzetten óf lonen gaan verdubbelen of verdrievouwdigen. Daarmee wordt er heel veel domweg onbetaalbaar.

Dus, wil je volgens mij generaties zich een jaar lang nuttig laten maken (in plaats van de aarde te verkutten met een gapyear in Thailand oid) en in aanraking laten komen met vitale publieke functies om zo makkelijker mensen te werven - die broodnodig zijn- en secundair wat respect en begrip te kweken voor deze vitale beroepen. Met een uitzondering voor hen die techniek kiezen.


En anders het Zweedse model. En ik vermoed dat het CDA daar op uit is..
Waarom laten we dat niet pas gepensioneerden doen? Die hebben zat tijd en stemmen cda.

Het is totaal onlogisch om daar dure jongere jaren voor in te zetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 februari 2023 @ 10:52:56 #143
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207876044
Wanneer ik oudere collega's hoor praten over hun dienstplicht lijkt het echt de grootste tijdsverspilling ooit. Naja, behalve dan dat zij negen van de tien keer nog er vaak uitkwamen met een gratis en nuttige opleiding.
  maandag 6 februari 2023 @ 10:53:41 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207876046
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:12 schreef Chandler het volgende:

[..]
Geheel mee eens, maar er zijn genoeg jongeren die dit wel hebben en kunnen en gerust zonder al te veel serieuze hobbels en bobbels een goede opleiding kunnen volgen en voltooien.
Inderdaad, doe je als jongere je best op school. Krijg je een mooi diploma en wil je een baan gaan zoeken.

En dan komt ineens Woppert zeggen dat je een onopgevoed stuk tuig bent en moet je een jaar lang in een kazerne gaan wonen en rondjes gaan rennen op een stormbaan. :')
pi_207876089
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:52 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer ik oudere collega's hoor praten over hun dienstplicht lijkt het echt de grootste tijdsverspilling ooit. Naja, behalve dan dat zij negen van de tien keer nog er vaak uitkwamen met een gratis en nuttige opleiding.
Er zijn heel veel mensen die hun (vragwagen) rijbewijs hebben gehaald in het leger, dat was nogal gewild.
Overigens vond ik mijn tijd niet echt saai, maar om nou te zeggen dat ik er wat geleerd heb, meest nuttige was nog wel strijken denk ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 6 februari 2023 @ 10:59:33 #146
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207876110
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er zijn heel veel mensen die hun (vragwagen) rijbewijs hebben gehaald in het leger, dat was nogal gewild.
Overigens vond ik mijn tijd niet echt saai, maar om nou te zeggen dat ik er wat geleerd heb, meest nuttige was nog wel strijken denk ik.
Ik heb vooral veel verhalen gehoord over bergen piepers schillen in de kazerne.
pi_207876131
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik heb vooral veel verhalen gehoord over bergen piepers schillen in de kazerne.
Nooit gedaan, volgens mij hadden we twee keer corvee dat we in de spoelkeuken moesten helpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207876888
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:42 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat een jaar ( of 6-9 maanden) dienstplicht ook wel nuttig kan zijn. Maar alleen als je het goed aanpakt en organiseert. Even wat teruggeven aan de maatschappij.. En ja dat botst ook met alle tekorten die er nu op de arbeidsmarkt zijn. En eigenlijk moet de maatschappij dan ook weer wat veranderen zodat je er ook weer op kunt vertrouwen als burger dat de maatschappij er ook voor jou is.
Waarom moeten jongeren in hemelsnaam iets teruggeven aan de maatschappij? Wat hebben zij van ons gekregen?

Voor de amper nog te dragen zorglast? De fantastische coronajaren? De torenhoge huizenprijzen? Het tekort aan sociale huurwoningen? De aftakeling van het onderwijs? Het nieuwe pensioenakkoord gemaakt door en voor ouderen? Die fantastische privatisering van allerlei sectoren? De steeds grotere macht van het kapitaal? De uitgeklede welvaartstaat?

Jongeren hoeven helemaal niks terug te geven want dat doen ze al. Door vrijwilligerswerk, allerlei bijbaantjes en een opleiding te volgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 februari 2023 @ 12:08:29 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207877066
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom moeten jongeren in hemelsnaam iets teruggeven aan de maatschappij? Wat hebben zij van ons gekregen?

Voor de amper nog te dragen zorglast? De fantastische coronajaren? De torenhoge huizenprijzen? Het tekort aan sociale huurwoningen? De aftakeling van het onderwijs? Het nieuwe pensioenakkoord gemaakt door en voor ouderen? Die fantastische privatisering van allerlei sectoren? De steeds grotere macht van het kapitaal? De uitgeklede welvaartstaat?

Jongeren hoeven helemaal niks terug te geven want dat doen ze al. Door vrijwilligerswerk, allerlei bijbaantjes en een opleiding te volgen.
Het is precies die houding die de maatschappij parten speelt: "wat doet de maatschappij voor mij?". Steeds meer dikke ego's, steeds minder solidariteit. Wel allemaal op een terras willen zitten maar niemand die in de bediening wil werken. Nou maakt een terras niet uit, maar voor bijv. de zorg is dat anders. Wel direct geholpen willen worden na een avondje comazuipen, verplegers klappen geven als het niet snel genoeg gaat, maar zelf iets doen in de zorg? Dat niet, want ík heb daar geen zin in.

Laat ze maar gedwongen kennismaken en tijd investeren. In het slechtste geval heb je wat geleerd waar je een leven lang lol van kan hebben; al was het maar fatsoen richting zorgpersoneel. In het beste geval vind je een roeping.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207877183
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Laat ze maar gedwongen kennismaken en tijd investeren. In het slechtste geval heb je wat geleerd waar je een leven lang lol van kan hebben; al was het maar fatsoen richting zorgpersoneel. In het beste geval vind je een roeping.
De zorg kan veel beter haar resources investeren in jongeren die daadwerkelijk een opleiding tot zorgverlenende (willen gaan) volgen dan aan wat reljeugd die verplicht en tegen hun zin daar zijn. Er zijn nu al niet genoeg verpleegkundigen om alle studenten (goed) te begeleiden, laat staan als ze moeten gaan dealen met dropouts die daar niks te zoeken hebben.

Het is een dom en onzalig plan om de verantwoordelijkheid voor dit soort jongeren op het toch al overspannen zorgpersoneel af te schuiven. Dus; in het beste geval neemt zo'n ongemotiveerde 'dienstplichtige' de plek in van iemand die echt in de zorg wil werken. In het slechtste geval stort de zorg nog verder in. Goed plan Wopke!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 06-02-2023 12:26:06 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 februari 2023 @ 12:17:21 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207877189
Het is een balans, dat samenleven. Het individu en het collectief. Nou ben ik het met Nielsch eens dat het collectief de laatste jaren de individuen aardig aan hun lot overgelaten heeft als je niet al kunt zeggen actief de modder ingetrapt.

Hoe gaan we daar in hemelsnaam weer balans in krijgen? Hoe vormen we de overheid weer zo om dat je erop kunt vertrouwen? Dat het beleid je als Nederlander dient?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207877602
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom laten we dat niet pas gepensioneerden doen? Die hebben zat tijd en stemmen cda.

Het is totaal onlogisch om daar dure jongere jaren voor in te zetten.
:)
pi_207877737
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat geblaf van die drillsergeanten is ook debiel. Denken ook allemaal dat ze iets voorstellen.
Zou aan mij niet besteed zijn, ik zou ongetwijfeld in Nieuwersluis zijn geeindigd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_207879029
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom laten we dat niet pas gepensioneerden doen? Die hebben zat tijd en stemmen cda.

Het is totaal onlogisch om daar dure jongere jaren voor in te zetten.
Als men de nog vitale en fitte gepensioneerden daarvoor zou inzetten, dan heb ik geen bezwaar, want dat zou dan een verrijking zijn van het land.
pi_207879528
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 08:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat ze klaar zijn met studeren, zijn ze een jaar of 26. Dienstplicht vroeger was toch wel een aantal jaartjes jonger.

Ik ben voorstander van zoiets voor de drop-outs. Als je na je 17de niet wil doorstuderen en niet aan een fatsoenlijke baan kunt komen, dus in de bijstand gaat hangen of bij moeders op de bank, dan zou een dienstplicht een mogelijkheid moeten kunnen zijn, naast de baantjes die er nu zijn in de participatiewet.
Hier ben ik het wel mee eens.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')