abonnement Unibet Coolblue
pi_207852516
Oja dienstplicht. Want we zijn in oorlog met Rusland enzo. Lekker met z'n allen sterven voor Oekraïne en Zelensky.
pi_207852685
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je details? Zoals welke kazerne en welke ehd?
Johan Willem Friso kazerne in Assen. Welke eenheid, geen idee meer. Details waren gewoon het typische wat je altijd ziet bij dat soort drill onzin, hardlopen, klimmen, touwen, etc. en die opdrachten. Het duurde ongveer een halve tot 3/4 dag. Voorbeeld: We moesten met een man of zes een zware boomstam boven ons hoofd tillen. Ik was degene vooraan. Het effect daarvan is dat al de mensen achter je het gewicht naar voren duwen zodat het voor hen lichter wordt waardoor ik al het gewicht kreeg. "Jaa, als je loslaat laat je je teamleden in de steek blabla *geschreeuw* blabla. Ik heb geen idee meer hoe lang het duurde, maar ik heb het volgehouden door echt op standje superhuman strength te gaan, echt totaal buiten wat je dacht dat je kon. Barstte daarna zelfs bijna in huilen uit for some reason, gelukkig kon ik dat wegdrukken. Typisch Kamp van Koningsbrugge dingen. Enfin. Mensen zouden kunnen zeggen van "Jaa, je kan veel meer dan je denkt blabla, je bent sterker dan je denkt, zowel mentaal als fysiek blablabla, leerzaam proces, etc. etc." Dat wist ik zonder dat ook allemaal wel. Maar in mijn hoofd is het gewoon één van de meest ellendige herinneringen uit m'n leven en ik heb totaal niet het gevoel dat ik daar nou iets van geleerd hebt. Totaal niet transformatief op persoonlijk vlak oid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207853606
Wat een domme titel. Het gaat om het herinvoeren van de dienstplicht en dat is een prima idee. Tijd om de verwende sneeuwvlokje die de hele dag lopen te janken in Nederland wat discipline bij te brengen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:32:30 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207853732
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Zo kijkt hij ook uit zijn ogen. Alsof hij totaal geen idee heeft what the fuck hij nu eigenlijk aan het doen is.
Deed hij ook al toen hij minister van financiën was ;)
En dat bleek volkomen juist
pi_207853941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk, hoe wereldvreemder ik dit voorstel vind. Jongeren moeten dealen met matig onderwijs dat door twee jaar corona nog verder gemold is, met een verrotte huizenmarkt, met een uitgehold sociaal stelsel waar je mee te maken krijgt als je capaciteiten en afkomst niet je van het is, etc. En Hoekstra wil daar bovenop nog een jaar van hun leven pakken uit een of ander moralistisch idealisme? Nou Wopke, misschien worden die jongeren ook wel saamhoriger als je de indruk zou wekken dat het kabinet, waar je onderdeel van uit maakt, zich in ieder geval zou bekommeren om hun problemen.
Wat Hoekstra voorstelt is de dienstplicht, wat in heel veel landen doodnormaal is.

Het is eigenlijk wereldvreemd dat in Nederland wij vrede, rust en welvaart zo normaal en vanzelfsprekend vinden. Vooral als je nagaat wat er in Oekraine speelt. Er zal vast wel weer een tijd komen dat juist dit wereldvreemdgedrag afgestraft wordt en we niet wegkomen met NIET ONZE OORLOG :')

En een jaartje is niks. En jongeren hebben het hier ontzettend goed. Kijk eens over de grens.
pi_207854011
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:51 schreef Cherni het volgende:
Volgens mij waren die gasten die in Langemannshof gestationeerd waren ook vaker in Walsrode te vinden om te stappen.
Klopt, ook die lui van 41 Paluabt.

quote:
Het grootste nadeel was die busreis vanaf Zwolle. Hohne was de laatste stop en zat je dus enorm lang in die bus. En op de thuisreis was je de eerste. Vaker kon ik met iemand afrijden die in Gemert woonde en zette mij af in Eindhoven om dan nog per trein naar Eijsden af te reizen.
Was altijd wel wat sneu ja dat de bus in Seedorf stopte en er dan nog wat lui bleven zitten die naar Hohne/Langemannshof moesten... :')

Voor mij viel het wel mee vond ik, eerst met de bus naar Heerenveen en dan met de trein naar Zwolle en vervolgens in de bus naar Seedorf, dan ff de standaard stop bij dat restaurant, ben de naam/plaats ff kwijt, was volgens mij in de buurt van Cloppenburg...

Later gingen we met eigen vervoer, dat scheelde vanuit Friesland enorm vwb reistijd, het was voor mij ook maar een kilometer of 300...
pi_207854059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Johan Willem Friso kazerne in Assen. Welke eenheid, geen idee meer. Details waren gewoon het typische wat je altijd ziet bij dat soort drill onzin, hardlopen, klimmen, touwen, etc. en die opdrachten. Het duurde ongveer een halve tot 3/4 dag. Voorbeeld: We moesten met een man of zes een zware boomstam boven ons hoofd tillen. Ik was degene vooraan. Het effect daarvan is dat al de mensen achter je het gewicht naar voren duwen zodat het voor hen lichter wordt waardoor ik al het gewicht kreeg. "Jaa, als je loslaat laat je je teamleden in de steek blabla *geschreeuw* blabla. Ik heb geen idee meer hoe lang het duurde, maar ik heb het volgehouden door echt op standje superhuman strength te gaan, echt totaal buiten wat je dacht dat je kon. Barstte daarna zelfs bijna in huilen uit for some reason, gelukkig kon ik dat wegdrukken. Typisch Kamp van Koningsbrugge dingen. Enfin. Mensen zouden kunnen zeggen van "Jaa, je kan veel meer dan je denkt blabla, je bent sterker dan je denkt, zowel mentaal als fysiek blablabla, leerzaam proces, etc. etc." Dat wist ik zonder dat ook allemaal wel. Maar in mijn hoofd is het gewoon één van de meest ellendige herinneringen uit m'n leven en ik heb totaal niet het gevoel dat ik daar nou iets van geleerd hebt. Totaal niet transformatief op persoonlijk vlak oid.
Een beetje terreinwerk met een 6 meter stam dus... Vrij regulier allemaal...

Maar goed, niet aan jou besteed dus.
pi_207854113
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:28 schreef HSG het volgende:
Wat een domme titel. Het gaat om het herinvoeren van de dienstplicht en dat is een prima idee. Tijd om de verwende sneeuwvlokje die de hele dag lopen te janken in Nederland wat discipline bij te brengen.
De dienstplicht is nooit afgeschaft. ;)

Maar goed, noem eens een lichting?
pi_207854399
Heerlijk om te zien hoe ze hem knijpen hier!

Ik zeg starten die viertonners, het land in en ophalen die vruchten.

Iedereen heeft recht op ontbering.
Karper diem, vis van de dag
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:56:40 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207854424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Soort SS training.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207854483
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:55 schreef dl3b het volgende:
Heerlijk om te zien hoe ze hem knijpen hier!

Ik zeg starten die viertonners, het land in en ophalen die vruchten.

Iedereen heeft recht op ontbering.
;) Dat was de eerste dag. Bij station Amersfoort door een viertonner opgehaald worden in je burgerkleding. Je kunt je daar niets meer bij voorstellen.
pi_207854997
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een beetje terreinwerk met een 6 meter stam dus... Vrij regulier allemaal...

Maar goed, niet aan jou besteed dus.
Ik had graag z'n kaak gebroken ja, maar jammer dat ie z'n apenpakje aan had. Wat een debiel toneelstukje zoeits.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 22:19:35 #63
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207855042
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik had graag z'n kaak gebroken ja, maar jammer dat ie z'n apenpakje aan had. Wat een debiel toneelstukje zoeits.
Dat geblaf van die drillsergeanten is ook debiel. Denken ook allemaal dat ze iets voorstellen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207855317
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat geblaf van die drillsergeanten is ook debiel. Denken ook allemaal dat ze iets voorstellen.
Ik vond dat best wel meevallen. Ik moest vaker mijn lach inhouden. Uiteraard de eerste maand was algemeen en moest alles op tijd. Tijd en nog eens tijd. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het zwaar was. Het hoorde er destijds bij. Natuurlijk was ik liever niet gegaan en toen ik hoorde dat ik in Duitsland gestationeerd werd viel mij dat in eerste instantie enorm tegen. Zeker op jonge leeftijd waar je wilde gaan stappen met vrienden en een vriendin had etc.

Het mooie was dat iedereen in de kamer met hetzelfde probleem zat. Dus spraken we af om er samen maar iets van te maken. En dat was gelukt en daarmee is het achteraf gezien een leuke tijd geweest waar je de verveling even vergeet.
pi_207855582
Ik heb vroeger wel een brief gehad, maar omdat ik nog een jaar school te gaan had, kreeg ik een jaar uitstel, en toen werd de opkomstplicht opgeschort.

Wat ik aan de ene kant helemaal niet erg vond, want ik heb een enorme hoogtevrees en zag énorm op tegen die stormbaan en dat soort zaken.

Maar aan de andere kant vond ik het achteraf ergens wel jammer, had me een mooie ervaring geleken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207857125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, jij zat in Hohne dus...

Ik zat in Seedorf (41 Afdva) en was meer in Bremen, Hamburg, Bremervorde, Wehldorf en Zeven te vinden... :P
Kun je het Hamburg nemen als je niet verder komt dan de Reeperbahn? >:) :P
  zaterdag 4 februari 2023 @ 23:57:03 #67
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207857453
Hij hoopt hier blijkbaar wat boomer-stemvee mee te trekken.
pi_207859621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Klopt, en als je in Duitsland werd gestationeerd was dat 1100 gulden destijds. Dat ging op aan zuipen en uitstapjes naar Hannover en Celle. Daarbij was onderdak gratis en het eten ging via bonnen die nauwelijks iets koste.
De meesten werden niet in Duitsland gestationeerd dus kreeg je maar iets van 500 gulden wedde als je woonruimte huurde kreeg je daar geen extra vergoeding voor. Waardoor je bijna gedwongen werd om de woonruimte op te zeggen weer in de weekenden naar het ouderlijk nest terug te keren. :')
pi_207859641
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 07:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De meesten werden niet in Duitsland gestationeerd dus kreeg je maar iets van 500 gulden wedde als je woonruimte huurde kreeg je daar geen extra vergoeding voor. Waardoor je bijna gedwongen werd om de woonruimte op te zeggen weer in de weekenden naar het ouderlijk nest terug te keren. :')
En als je getrouwd was kreeg je gratis voedselbonnen, want dan werd er geacht dat er voor je gekookt werd :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 februari 2023 @ 08:32:33 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207859782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, jij zat in Hohne dus...

Ik zat in Seedorf (41 Afdva) en was meer in Bremen, Hamburg, Bremervorde, Wehldorf en Zeven te vinden... :P
Hehe Zeven, daar is mijn vrouw geboren *O*
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207859875
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Meestal doe je dan uitspraken waarmee je stemmen wilt winnen. Dit is gewoon weer iets waar niemand op zit te wachten. Het CDA is na D66 echt de partij die het meest kapot heeft gemaakt de laatste paar jaar en heel veel mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Ik ben 100% tegen een dienstplicht, zet gewoon in op een fatsoenlijk beroepsleger zoals in de VS. Geef mensen een goed salaris en leuke perks (met je 40e oid met pensioen) en ze komen echt wel
Vast ja, ruim 12 jaar aan een stuk VVD als grootste partij in de regering en wie zijn de grote problemen schuld: D66 en het CDA. Dit soort uitspraken zijn tekenend voor de algehele domheid van het electoraat, en dan vragen mensen zich af waarom Rutte er al zolang zit _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 08:52:06 ]
pi_207859888
Op zich ben ik zeker voor een verplichte dienstplicht, iets wat nu ook al zo is maar blijkbaar niets mee gedaan word...

Echter zou ik de keuze aan de jongeren laten, of studeren of een jaartje kost en inwoning krijgen van de overheid, dit kan zeker bij boefjes zorgen dat ze weer eens leren wat respect is, hoe ze hun steentje kunnen bijdragen..

Maar goed, ieder z'n gedachte hoor! :)
Just say hi!
  zondag 5 februari 2023 @ 09:53:09 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207860426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:17 schreef Discombobulate het volgende:

Wat ik dan wel frappant vind is dat je in het Oekraine topic een compleet andere mening hebt vwb terugvechten...
  zondag 5 februari 2023 @ 09:54:37 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207860473
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 08:51 schreef J.B. het volgende:

[..]
Vast ja, ruim 12 jaar aan een stuk VVD als grootste partij in de regering en wie zijn de grote problemen schuld: D66 en het CDA. Dit soort uitspraken zijn tekenend voor de algehele domheid van het electoraat, en dan vragen mensen zich af waarom Rutte er al zolang zit _O-
VVD heeft wel bijzonder weinig beleid gemaakt maar is lekker achter zijn coalitiepartners aan gaan lopen om maar in de coalitie te blijven zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')