https://www.ad.nl/politie(...)ber-topman~ad095ffc/quote:Ondanks een lobbyverbod heeft voormalig Eurocommissaris Neelie Kroes in 2015 een gesprek tussen Uber-topman Travis Kalanick en premier Mark Rutte geregeld. Die ontmoeting moest vooral niet in Nederland plaatsvinden vanwege lopende rechtszaken tegen Uber. Dat adviseerde de ambtelijke top, blijkt uit openbaar gemaakte documenten.
Neelie is 1 van de machtigste lobbyisten, die praat echt wel 1 op 1 met Rutte als het moet.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tsja, kijkt iemand hier nog van op? Rutte is de bedrijfsleider van het filiaal Nederland en zal elke poging om meer geld binnen te hengelen aangrijpen. Niet op de laatste plaats voor hemzelf overigens.
Meest opmerkelijke van dit bericht vind ik de zelfingenomenheid van Neelie Kroes. 'Had mijn kleinzoon kunnen zijn', 'toen ik bij Steve Jobs over de vloer kwam'. Wat een figuur joh. Oja, en wat @:Raw85 net zegt, ze SMS't gewoon met een ambtenaar i.p.v. Rutte zelf.
Daar twijfel ik niet aan, alsnog bijzonder om te lezen dat zij wel in de veronderstelling is rechtstreeks met hem te communiceren via de telefoon maar dat het via ambtenaren voltrekt. En wat ik al zei, de zelfingenomenheid is bijzonder.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Neelie is 1 van de machtigste lobbyisten, die praat echt wel 1 op 1 met Rutte als het moet.
Omdat het avond is en je in zoiets wel even tijd wil steken en checken? Wedden dat er in de loop van de dag een bericht komtquote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....
Onzin. Als het meer geld oplevert als de directeur / eigenaar met andere partijen praat, zal dat alleen maar gewaardeerd worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
Bij elk bedrijf zou zulk gedrag ontslag op staande voet zijn.......
Uber is geen normaal bedrijf, het is een zogenaamd guerilla bedrijf wat zich gewoon in een markt stort zonder zich aan de regels te houden, en vervolgens wel kijkt waar het schip strand, dat je daar als politiek leider nog eens als beloning vrolijk laat inviteren is op zijn zachtst gezegd uiterst merkwaardig.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:59 schreef Naqin het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? De MP ontmoet natuurlijk regelmatig mensen uit het bedrijfsleven. De dubieuze rol van Neelie Kroes is een ander verhaal, maar dat was al bekend.
Begrijpend lezen een probleem? Het gaat om het gedrag, sjonge jonge.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Onzin. Als het meer geld oplevert als de directeur / eigenaar met andere partijen praat, zal dat alleen maar gewaardeerd worden.
Ach, veel onderwerpen uit BNW komen later toch in NWS/POL terecht. Spreid je kansen!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
Beste mensen, houd er rekening mee dat dit forum op korte termijn uit de lucht zal gaan door hyperactiviteit op BNW.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Begrijpend lezen een probleem? Het gaat om het gedrag, sjonge jonge.
Wat snap je er niet aan, dat als je als directeur van een bedrijf met een andere directeur gaat praten, dan dat je dat doet als MP? Terwijl je weet wat de lobby regels zijn?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De reactie blijft nog steeds staan: nog steeds onzin met nog steeds dezelfde reden.
Hahaha ja hoor we hebben bingo: het standaardriedeltje van de anti-MSM wap. En voor de extra bonus: uiteraard heeft de NOS er wél een artikel overquote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....
Staat gewoon een bericht over op nos.nlquote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
Ja 12 uur laterquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Staat gewoon een bericht over op nos.nl
https://nos.nl/artikel/24(...)en-half-uur-voor-mijquote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ber-topman~ad095ffc/
[ twitter ]
Ik mag aannemen dat deze man nu eindelijk eens weggestuurd word.....
We hebben het hier over een Minister President, die willens en wetens afspraken maakt op verzoek van een lobbyist, ook weet dat het niet mag, en dan besluit: We doen het gewoon stiekem.
En terecht in dit geval.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mark lacht het gewoon weer weg.
Maakt geen zak uit. Als de NOS het niet zou willen delen (hetgeen jij suggereert) zouden ze het ook 12 uur later niet op de voorpagina plaatsenquote:
Jij begon over bedrijven, niet ik. Leg anders eens uit hoe jij jouw eigen uitspraak bedoelde:quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan, dat als je als directeur van een bedrijf met een andere directeur gaat praten, dan dat je dat doet als MP? Terwijl je weet wat de lobby regels zijn?
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
Niks is perongeluk.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:59 schreef Dutchguy het volgende:
Iets zegt me dat Rutte voor dit soort dingen dus de Nokia had.
Moet ik je nou echt alles voor kakken?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij begon over bedrijven, niet ik. Leg anders eens uit hoe jij jouw eigen uitspraak bedoelde:
[..]
Dan niet joh. Ga dan lekker iemand anders vervelen met je standaard Maakt-niet-uit-wat-hij-doet-want-Rutte-is- kut-gezeik.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet ik je nou echt alles voor kakken?
Jij vind Rutte een geweldenaar, wederom zitten we hier weer met een situatie dat Mark geen fuck om Nederland geeft maar alleen corrupt wilt handelen, als ze maar kunnen hoeren en snoeren.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan niet joh. Ga dan lekker iemand anders vervelen met je standaard Maakt-niet-uit-wat-hij-doet-want-Rutte-is- kut-gezeik.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij vind Rutte een geweldenaar, wederom zitten we hier weer met een situatie dat Mark geen fuck om Nederland geeft maar alleen corrupt wilt handelen, als ze maar kunnen hoeren en snoeren.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ga dan lekker iemand anders vervelen met je standaard Maakt-niet-uit-wat-hij-doet-want-Rutte-is- kut-gezeik.
Als je nou gewoon met wat terechte, inhoudelijk verwijten zou komen ipv onderbuikgeleuter dan hadden we er wellicht wat aan gehad. Er valt volgens mij genoeg aan te merken op Rutte, maar hier blind dingen gaan roepen met zo'n suggestieve titel die vooral tussen jouw oren zit lijkt me onzinnig.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef raptorix het volgende:
Nou met al die mensen die hier voor Rutte opkomen dan weet je het volgende verkiezingen wel weer, en straks weer allemaal janken, man man man man.
Je lijkt te denken dat Rutte regels heeft overtreden door met Über te gaan praten. Welke regels dan?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan, dat als je als directeur van een bedrijf met een andere directeur gaat praten, dan dat je dat doet als MP? Terwijl je weet wat de lobby regels zijn?
Dat wisten we 8 jaar geleden niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uber is geen normaal bedrijf, het is een zogenaamd guerilla bedrijf wat zich gewoon in een markt stort zonder zich aan de regels te houden, en vervolgens wel kijkt waar het schip strand, dat je daar als politiek leider nog eens als beloning vrolijk laat inviteren is op zijn zachtst gezegd uiterst merkwaardig.
Uber stond toen al op het punt om vervolgd te worden. Daarnaast had Rutte kunnen weten dat een bedrijf als Uber zich op glad ijs begeeft omdat we hier een vrij streng gereguleerde taxi regulering hebben.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat wisten we 8 jaar geleden niet.
Ik zie oprecht niet wat Rutte hier fout doet. Bestuurders praten heel vaak met bedrijven. Of je nu een wethouder bent, gedeputeerde of de minister-president.
Hoi Mark, Neelie hier, Uber wil met je pratenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:26 schreef raptorix het volgende:
En het antwoord zal wel weer Ruttiaans zijn, "niet op de hoogte", "geen actieve herinnering", "in de veronderstelling dat", "in het beste belang van Nederland", "dat is niet hoe ik de regels interpreteer", "ik zie dat toch anders", "Dat is uw manier van lezen".
En zo blijft het maar doorgaan.
Wat een leuke spontane foto. Rutte is hier echt in zijn element dat zie je gelijk. Wat een topper zeg.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:10 schreef Raw85 het volgende:
Uiteindelijk is het een bezoekje aan Silicon Vally geworden waar een reeks topbedrijven/interessante start-ups is bezocht. O.a. Apple, Netflix, Uber en een of ander opkomend autobedrijfje![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |