abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207828246
quote:
Ondanks een lobbyverbod heeft voormalig Eurocommissaris Neelie Kroes in 2015 een gesprek tussen Uber-topman Travis Kalanick en premier Mark Rutte geregeld. Die ontmoeting moest vooral niet in Nederland plaatsvinden vanwege lopende rechtszaken tegen Uber. Dat adviseerde de ambtelijke top, blijkt uit openbaar gemaakte documenten.
https://www.ad.nl/politie(...)ber-topman~ad095ffc/

twitter


Ik mag aannemen dat deze man nu eindelijk eens weggestuurd word.....

Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....

We hebben het hier over een Minister President, die willens en wetens afspraken maakt op verzoek van een lobbyist, ook weet dat het niet mag, en dan besluit: We doen het gewoon stiekem.

Bij elk bedrijf zou zulk gedrag ontslag op staande voet zijn.......
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828276
Wel lullig voor Neelie dat ze denkt persoonlijk contact te hebben met Rutte maar dat z’n ‘persoonlijke bericht’ gewoon door wat ambtenaren wordt getikt :D
pi_207828306
Lekker belangrijk.
pi_207828323
Deze suggestieve tt wekt niet echt de indruk dat TS het goed gelezen heeft
pi_207828508
Tsja, kijkt iemand hier nog van op? Rutte is de bedrijfsleider van het filiaal Nederland en zal elke poging om meer geld binnen te hengelen aangrijpen. Niet op de laatste plaats voor hemzelf overigens.

Meest opmerkelijke van dit bericht vind ik de zelfingenomenheid van Neelie Kroes. 'Had mijn kleinzoon kunnen zijn', 'toen ik bij Steve Jobs over de vloer kwam'. Wat een figuur joh. Oja, en wat @Raw85 net zegt, ze SMS't gewoon met een ambtenaar i.p.v. Rutte zelf.
pi_207828523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tsja, kijkt iemand hier nog van op? Rutte is de bedrijfsleider van het filiaal Nederland en zal elke poging om meer geld binnen te hengelen aangrijpen. Niet op de laatste plaats voor hemzelf overigens.

Meest opmerkelijke van dit bericht vind ik de zelfingenomenheid van Neelie Kroes. 'Had mijn kleinzoon kunnen zijn', 'toen ik bij Steve Jobs over de vloer kwam'. Wat een figuur joh. Oja, en wat @:Raw85 net zegt, ze SMS't gewoon met een ambtenaar i.p.v. Rutte zelf.
Neelie is 1 van de machtigste lobbyisten, die praat echt wel 1 op 1 met Rutte als het moet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Neelie is 1 van de machtigste lobbyisten, die praat echt wel 1 op 1 met Rutte als het moet.
Daar twijfel ik niet aan, alsnog bijzonder om te lezen dat zij wel in de veronderstelling is rechtstreeks met hem te communiceren via de telefoon maar dat het via ambtenaren voltrekt. En wat ik al zei, de zelfingenomenheid is bijzonder.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:50:43 #8
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_207828624
"ik heb hier geen actieve herinnering aan"

Ja nee ja ok, carry on dan maar.

"Ok doei"
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 07:58:20 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....

Omdat het avond is en je in zoiets wel even tijd wil steken en checken? Wedden dat er in de loop van de dag een bericht komt :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207828662
Wat is nu eigenlijk het probleem? De MP ontmoet natuurlijk regelmatig mensen uit het bedrijfsleven. De dubieuze rol van Neelie Kroes is een ander verhaal, maar dat was al bekend.
pi_207828664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:

Bij elk bedrijf zou zulk gedrag ontslag op staande voet zijn.......
Onzin. Als het meer geld oplevert als de directeur / eigenaar met andere partijen praat, zal dat alleen maar gewaardeerd worden.
pi_207828758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:59 schreef Naqin het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? De MP ontmoet natuurlijk regelmatig mensen uit het bedrijfsleven. De dubieuze rol van Neelie Kroes is een ander verhaal, maar dat was al bekend.
Uber is geen normaal bedrijf, het is een zogenaamd guerilla bedrijf wat zich gewoon in een markt stort zonder zich aan de regels te houden, en vervolgens wel kijkt waar het schip strand, dat je daar als politiek leider nog eens als beloning vrolijk laat inviteren is op zijn zachtst gezegd uiterst merkwaardig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207828760
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Onzin. Als het meer geld oplevert als de directeur / eigenaar met andere partijen praat, zal dat alleen maar gewaardeerd worden.
Begrijpend lezen een probleem? Het gaat om het gedrag, sjonge jonge.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:25:30 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207828817
Lobbyisten zitten er niet voor het landsbelang maar voor het belang van hun opdrachtgevers.

Met wat ik nu gelezen heb, kan ik niet veel.

Nu wil ik even refereren aan Richard de Mos. Toen ik hoorde wat voor (absurd) hoge strafeis werd gesteld, reageerde ik sarcastisch dat de grote vissen dan wel héél hard aangepakt zullen worden, om vervolgens te stellen dat zij er wel mee weg zullen komen.

In deze context verwacht ik dus dat dit allemaal weer met een sisser gaat aflopen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207828911
Beste mensen, houd er rekening mee dat dit forum op korte termijn uit de lucht zal gaan door hyperactiviteit op BNW.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 03-02-2023 08:49:13 ]
pi_207829189
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
Beste mensen, houd er rekening mee dat dit forum op korte termijn uit de lucht zal gaan door hyperactiviteit op BNW.
Ach, veel onderwerpen uit BNW komen later toch in NWS/POL terecht. Spreid je kansen! :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207829321
Al die haat op Mark Rutte :') Ruttegod
U MAD?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:30:42 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207829826
Iets zegt me dat Rutte voor dit soort dingen dus de Nokia had.
pi_207829940
Neelie heeft ook goede dingen gedaan zoals binnen de EU de roamingkosten af te schaffen.

Maar het vroomse manier van het leven gaat niet samen met het liberalisme van zoals de VVD.

Twee gelovigen op een kussen daar slaapt Neelie tussen. Ze heeft dan een hele slechte nacht gehad.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207830182
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Begrijpend lezen een probleem? Het gaat om het gedrag, sjonge jonge.
:{
De reactie blijft nog steeds staan: nog steeds onzin met nog steeds dezelfde reden.
pi_207831343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
:{
De reactie blijft nog steeds staan: nog steeds onzin met nog steeds dezelfde reden.
Wat snap je er niet aan, dat als je als directeur van een bedrijf met een andere directeur gaat praten, dan dat je dat doet als MP? Terwijl je weet wat de lobby regels zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207831377
Het wordt tijd dat de slechtste premier aller tijden oprot
pi_207831391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:

Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....

Hahaha ja hoor we hebben bingo: het standaardriedeltje van de anti-MSM wap. En voor de extra bonus: uiteraard heeft de NOS er wél een artikel over _O- _O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207831556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:
Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....
Staat gewoon een bericht over op nos.nl
pi_207831564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Staat gewoon een bericht over op nos.nl
Ja 12 uur later :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207831867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ber-topman~ad095ffc/

[ twitter ]

Ik mag aannemen dat deze man nu eindelijk eens weggestuurd word.....

Ook weer opvallend dat het bij de NOS daverend stil is en dat er nog geen enkel bericht over geschreven is.....

We hebben het hier over een Minister President, die willens en wetens afspraken maakt op verzoek van een lobbyist, ook weet dat het niet mag, en dan besluit: We doen het gewoon stiekem.

Bij elk bedrijf zou zulk gedrag ontslag op staande voet zijn.......
https://nos.nl/artikel/24(...)en-half-uur-voor-mij
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:19:43 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207831948
Mark lacht het gewoon weer weg.
pi_207831976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mark lacht het gewoon weer weg.
En terecht in dit geval.
pi_207832162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja 12 uur later :')
Maakt geen zak uit. Als de NOS het niet zou willen delen (hetgeen jij suggereert) zouden ze het ook 12 uur later niet op de voorpagina plaatsen

Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207832242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat snap je er niet aan, dat als je als directeur van een bedrijf met een andere directeur gaat praten, dan dat je dat doet als MP? Terwijl je weet wat de lobby regels zijn?
Jij begon over bedrijven, niet ik. Leg anders eens uit hoe jij jouw eigen uitspraak bedoelde:
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 04:52 schreef raptorix het volgende:

Bij elk bedrijf zou zulk gedrag ontslag op staande voet zijn.......
pi_207832275
Misschien mis ik iets maar uit dat artikel komt toch eerder naar voren dat Kroes in de fout gaat en er van Rutte's zijde eigenlijk niet zo veel aan de hand is?
pi_207832305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:59 schreef Dutchguy het volgende:
Iets zegt me dat Rutte voor dit soort dingen dus de Nokia had.
Niks is perongeluk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207832419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Jij begon over bedrijven, niet ik. Leg anders eens uit hoe jij jouw eigen uitspraak bedoelde:
[..]

Moet ik je nou echt alles voor kakken?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207832426
Nou met al die mensen die hier voor Rutte opkomen dan weet je het volgende verkiezingen wel weer, en straks weer allemaal janken, man man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207832528
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Moet ik je nou echt alles voor kakken?
Dan niet joh. Ga dan lekker iemand anders vervelen met je standaard Maakt-niet-uit-wat-hij-doet-want-Rutte-is- kut-gezeik.
pi_207832552
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan niet joh. Ga dan lekker iemand anders vervelen met je standaard Maakt-niet-uit-wat-hij-doet-want-Rutte-is- kut-gezeik.
Jij vind Rutte een geweldenaar, wederom zitten we hier weer met een situatie dat Mark geen fuck om Nederland geeft maar alleen corrupt wilt handelen, als ze maar kunnen hoeren en snoeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207832561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jij vind Rutte een geweldenaar, wederom zitten we hier weer met een situatie dat Mark geen fuck om Nederland geeft maar alleen corrupt wilt handelen, als ze maar kunnen hoeren en snoeren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ga dan lekker iemand anders vervelen met je standaard Maakt-niet-uit-wat-hij-doet-want-Rutte-is- kut-gezeik.
pi_207832567
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef raptorix het volgende:
Nou met al die mensen die hier voor Rutte opkomen dan weet je het volgende verkiezingen wel weer, en straks weer allemaal janken, man man man man.
Als je nou gewoon met wat terechte, inhoudelijk verwijten zou komen ipv onderbuikgeleuter dan hadden we er wellicht wat aan gehad. Er valt volgens mij genoeg aan te merken op Rutte, maar hier blind dingen gaan roepen met zo'n suggestieve titel die vooral tussen jouw oren zit lijkt me onzinnig.
pi_207832573
Dus Rutte ontvangt een sms op z'n Nokia en e-mailt die dan naar z'n hulpjes voor antwoord (waarna de sms op de telefoon verwijderd wordt :') )

Zit daar niet een nog ongebruikte WOB mogelijkheid voor z'n eerder verwijderde sms'jes? Misschien heeft hij daar ook een aantal van doorgemaild.
pi_207832668
En het antwoord zal wel weer Ruttiaans zijn, "niet op de hoogte", "geen actieve herinnering", "in de veronderstelling dat", "in het beste belang van Nederland", "dat is niet hoe ik de regels interpreteer", "ik zie dat toch anders", "Dat is uw manier van lezen".

En zo blijft het maar doorgaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207832701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja 12 uur later :')
Was je maar een klein beetje zo kritisch naar je criminele FvD-partij toe
pi_207832713
TO als jij 1 op 1 wil daten met een vrouw en ze wijst af, en de week erop spreek je haar op een openbaar feest, dan noem je het zeker ook alsnog een date of wat ? :')
pi_207833027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat snap je er niet aan, dat als je als directeur van een bedrijf met een andere directeur gaat praten, dan dat je dat doet als MP? Terwijl je weet wat de lobby regels zijn?
Je lijkt te denken dat Rutte regels heeft overtreden door met Über te gaan praten. Welke regels dan?
pi_207833167
Duizenden mensen hun levens verwoesten, hun kinderen ontvoeren en een halve provincie slopen was niet genoeg om Rutte ten val te brengen. Laat staan een gesprekje met uber. next.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:06:20 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207833231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uber is geen normaal bedrijf, het is een zogenaamd guerilla bedrijf wat zich gewoon in een markt stort zonder zich aan de regels te houden, en vervolgens wel kijkt waar het schip strand, dat je daar als politiek leider nog eens als beloning vrolijk laat inviteren is op zijn zachtst gezegd uiterst merkwaardig.
Dat wisten we 8 jaar geleden niet.

Ik zie oprecht niet wat Rutte hier fout doet. Bestuurders praten heel vaak met bedrijven. Of je nu een wethouder bent, gedeputeerde of de minister-president.
pi_207833300
Uiteindelijk is het een bezoekje aan Silicon Vally geworden waar een reeks topbedrijven/interessante start-ups is bezocht. O.a. Apple, Netflix, Uber en een of ander opkomend autobedrijfje ;)

pi_207833324
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat wisten we 8 jaar geleden niet.

Ik zie oprecht niet wat Rutte hier fout doet. Bestuurders praten heel vaak met bedrijven. Of je nu een wethouder bent, gedeputeerde of de minister-president.
Uber stond toen al op het punt om vervolgd te worden. Daarnaast had Rutte kunnen weten dat een bedrijf als Uber zich op glad ijs begeeft omdat we hier een vrij streng gereguleerde taxi regulering hebben.
Daarnaast blijkt al uit de overige communicatie hoe sneaky het allemaal weer moet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207833339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:26 schreef raptorix het volgende:
En het antwoord zal wel weer Ruttiaans zijn, "niet op de hoogte", "geen actieve herinnering", "in de veronderstelling dat", "in het beste belang van Nederland", "dat is niet hoe ik de regels interpreteer", "ik zie dat toch anders", "Dat is uw manier van lezen".

En zo blijft het maar doorgaan.
Hoi Mark, Neelie hier, Uber wil met je praten
Mark: nee geen zijn/tijd voor

Hoe is dat Rutte aan te rekenen?
pi_207833345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:10 schreef Raw85 het volgende:
Uiteindelijk is het een bezoekje aan Silicon Vally geworden waar een reeks topbedrijven/interessante start-ups is bezocht. O.a. Apple, Netflix, Uber en een of ander opkomend autobedrijfje ;)

[ afbeelding ]
Wat een leuke spontane foto. Rutte is hier echt in zijn element dat zie je gelijk. Wat een topper zeg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')