Vind je het/hem zo vies? Of is het vooral irritant?quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:58 schreef Seven. het volgende:
Mijn man rookt, ik ben in het prille begin van de relatie gestopt. Ik verwacht nooit meer te gaan daten, maar een roker zou ik afwijzen.
Geef je op bij LLDL.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ze mag niet roken, wel houden van mijn humor, moet een goede baan hebben, hoogopgeleid zijn, een eigen leven erop na houden, minimaal 1,70, niet meer dan 60 kilo, veganist zijn, houden van reizen, concerten, theater, into kinks zijn, leuke schoonouders, geen zussen maar wel anderhalf broer, spontaan, geen rugzakje, wel levenservaring, sociaal én economisch vermogend en moet kinderen met rood haar willen én kunnen krijgen.
Zelf heb ik namelijk alles en nog veel meer, maar ik mis alleen nog een leuke relatie in mijn leven.
ik was gewoon altijd aan het roken, ook nog eens omdat ik op m'n werk gewoon kon/mocht rokenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:55 schreef SQ het volgende:
3 pakjes per dag, dan ben je wel echt een strijder zeg, allemachtig
Dat zijn iets van 60 sigaretten toch? 5/6 uur per dag aan het roken
Nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:39 schreef Avelie het volgende:
Incidenteel een sigaretje tijdens het uitgaan vind ik trouwens niet erg.
Erg irritant inderdaad. Ik heb mijn vrienden en mijn man er heel vaak om vervloekt. Dan zaten we op de fiets midden in de nacht in een sneeuwstorm en moesten ze toch nog 'even' langs een benzinestation om daar peuken te halen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik vooral vervelend vond is de allesoverheersende geur en het junkiegedrag. Half uur in de auto en dan ergens moeten stoppen omdat er gerookt moet worden. Vliegveld niet goed en wel geland en dan meteen stressen of er ergens een hok is om de stinkstok op te steken. Al aan de late kant op het vliegveld en dan niet meteen door naar de controle, omdat er eerst een stinkstok opgestoken moet worden, omdat er mogelijk daarna een paar uur niet gerookt kan worden.
Etc.
Ja, ik vind dat het vooral dan irritant wordt. Als verwacht wordt dat alles af wordt gestemd op hun junkiegedrag.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:13 schreef Avelie het volgende:
[..]
Erg irritant inderdaad. Ik heb mijn vrienden en mijn man er heel vaak om vervloekt. Dan zaten we op de fiets midden in de nacht in een sneeuwstorm en moesten ze toch nog 'even' langs een benzinestation om daar peuken te halen.
Omweg van een half uur, stond ik daar weer te koukleumen bij de fietsen, terwijl de rest binnen stond. En ik heb zo nog honderd voorbeelden van irritant gedrag dat ik destijds voor lief nam, omdat het normaal was.
Heb je dat ook bij mensen die alcohol drinken?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:19 schreef stropdaz het volgende:
Ook een hekel aan die verstokte rokers die het hardste huilen als ze een hartaanval, herseninfarct, kanker krijgen.
Sorry, daar ben je zelf bij denk ik dan. Totaal geen medelijden mee. Je kiest ervoor om ongezond te leven en dan kies je ook voor de consequenties die hier aan vast kleven.
Teveel wel idd.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:22 schreef Avelie het volgende:
[..]
Heb je dat ook bij mensen die alcohol drinken?
Lekker verdienen wanneer je van voor 2009 bent Pakkies kopen voor 2009plussers en 10% rekenenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Het is wel een klote verslaving om te hebben. Stoppen is echt moeilijk voor velen.
In Nieuw Zeeland gaan ze een minimaal geboortejaar invoeren: 2009. Alleen als je onder dat jaar geboren bent, mag je kopen.
Lijkt me een heel goede stap. Krijg je rookvrije generaties van. Investering in de langetermijn toekomst.
Jij kent natuurlijk ook talloze voorbeelden van verstokte rokers die enorm hard huilen nadat ze een hartaanval, herseninfarct of kanker hebben gekregen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:19 schreef stropdaz het volgende:
Ook een hekel aan die verstokte rokers die het hardste huilen als ze een hartaanval, herseninfarct, kanker krijgen.
Sorry, daar ben je zelf bij denk ik dan. Totaal geen medelijden mee. Je kiest ervoor om ongezond te leven en dan kies je ook voor de consequenties die hier aan vast kleven.
En dan mekkeren dat ze geen geld hebben voor een huis of zoquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker verdienen wanneer je van voor 2009 bent Pakkies kopen voor 2009plussers en 10% rekenen
Wie heeft er geen verdriet bij zo'n life-event?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:45 schreef Dven het volgende:
Jij kent natuurlijk ook talloze voorbeelden van verstokte rokers die enorm hard huilen nadat ze een hartaanval, herseninfarct of kanker hebben gekregen.
Dat meen je niet?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:50 schreef Halcon het volgende:
Er zijn toch ook zat rokers die aangifte hebben gedaan tegen of een aanklacht hebben gedaan tegen fabrikanten, omdat ze er ziek van zijn geworden
Valt tegen. Hier hebben we NIX, dus onder de 18 kan je niet kopen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Het is wel een klote verslaving om te hebben. Stoppen is echt moeilijk voor velen.
In Nieuw Zeeland gaan ze een minimaal geboortejaar invoeren: 2009. Alleen als je onder dat jaar geboren bent, mag je kopen.
Lijkt me een heel goede stap. Krijg je rookvrije generaties van. Investering in de langetermijn toekomst.
Maar hier word je op een gegeven moment wel 18+, of boven de NIX leeftijd.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Valt tegen. Hier hebben we NIX, dus onder de 18 kan je niet kopen.
Toch schijnt het aantal jongelingen dat rookt weer wat gestegen te zijn.
Oudere mensen kopen dat dus voor jongere.
Maak wel vaker mee dat er, toe nou, voor deze ene keer wordt gesmeekt en dat daarna iemand anders die ook in die auto zat wil proberen te kopen. Mooi niet dus he!
Maar ook weleens een vader naast zijn 25 jarige zoon gehad die zei dan wil ik bij deze een pakje zware vannelle. Ook mooi niet dus he! Die werd goed boos...
Volgende keer kan je gewoon "Ja dat klopt Dven, ik heb het allemaal verzonnen" zeggen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:49 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Wie heeft er geen verdriet bij zo'n life-event?
Is heel normaal dat je in huilen uitbarst als je hoort dat je longkanker hebt bv.
Maar als je dan een roker bent moet je zo fair zijn en zeggen: "ik heb er zelf voor gekozen om ongezond te gaan leven, en dit was het risico"
Maar die mensen huilen net zo hard mee neem ik aan ,en dat vind ik softy
Dat is waar.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hier word je op een gegeven moment wel 18+, of boven de NIX leeftijd.
Daar niet. Je geboortejaar kun je niet veranderen.
Pak ff peukenpauze kerelquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:56 schreef Dven het volgende:
Volgende keer kan je gewoon "Ja dat klopt Dven, ik heb het allemaal verzonnen" zeggen.
Ook zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:54 schreef Ferdii het volgende:
100% no go, zelf een one night stand die rookt komt er hier niet in. ga niet een asbak zitten uitlebberen
Sport aan tafel, of hoe heette dat. Ruud ter Weijden presenteerde dat toen. Zag blauw van de rook daar als Hugo Camps en Johan Derksen zaten te paffen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:16 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ook zoiets inderdaad.
Ben blij dat het gelukkig ook van de tv af is. Eerst zag je nog wel eens rokers op in films, serieus, docu's.
Daarmee geef je ook het meest foute signaal af.
Vooral bij vrouwenquote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:18 schreef Halcon het volgende:
Sport aan tafel, of hoe heette dat. Ruud ter Weijden presenteerde dat toen. Zag blauw van de rook daar als Hugo Camps en Johan Derksen zaten te paffen.
Als kind nog weleens een aantal keren gevlogen toen er in het vliegtuig nog gerookt mocht worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:20 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Vooral bij vrouwen
En ze hebben het vaak zelf niet eens door.
[..]
Inderdaad.
Die bijvoorbeeld.
Twintig jaar geleden kwam ik als jong broekie als stagiaire op een werkplek.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:27 schreef Halcon het volgende:
Als kind nog weleens een aantal keren gevlogen toen er in het vliegtuig nog gerookt mocht worden.
Zelf gerookt tot september 2020, maar sinds ik ben gestopt met peuken, merk ik dit ook, ja, nondeju. Uit eten, hop na het voorgerecht een peuk, dan het hoofdgerecht, hoppa, weer een peuk. Zit je dan terwijl al je maten - als ik met vrienden ergens een hapje eten ben bijv., want ze roken allemaal nog - buiten staan te paffen. Verjaardagen net zo, iedereen weer naar buiten. Vrouw en ik zitten geregeld alleen binnenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik vooral vervelend vond is de allesoverheersende geur en het junkiegedrag. Half uur in de auto en dan ergens moeten stoppen omdat er gerookt moet worden. Vliegveld niet goed en wel geland en dan meteen stressen of er ergens een hok is om de stinkstok op te steken. Al aan de late kant op het vliegveld en dan niet meteen door naar de controle, omdat er eerst een stinkstok opgestoken moet worden, omdat er mogelijk daarna een paar uur niet gerookt kan worden.
Etc.
Ja.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:53 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Zou roken voor jullie reden zijn om iemand als date of partner af te wijzen?
Of juist niet?
Ik was vaak de enige niet-roker en dan verwachtten mijn vrienden dat ik de glazen in de gaten hield binnen. Hartstikke gezellig om gebombardeerd te worden tot security.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zelf gerookt tot september 2020, maar sinds ik ben gestopt met peuken, merk ik dit ook, ja, nondeju. Uit eten, hop na het voorgerecht een peuk, dan het hoofdgerecht, hoppa, weer een peuk. Zit je dan terwijl al je maten - als ik met vrienden ergens een hapje eten ben bijv., want ze roken allemaal nog - buiten staan te paffen. Verjaardagen net zo, iedereen weer naar buiten. Vrouw en ik zitten geregeld alleen binnen
Toch boeit het me allemaal niet, ook niet als mijn vrouw zou gaan roken (heeft ze nooit gedaan). Zou ook hypocriet zijn, want 1. zelf jarenlang gerookt en 2. ik blow nog af en toe.
Ja dit, maar hoeveel mensen zijn er die er 'incidenteel' wel eens eentje roken tijdens een avondje uit of na een borrel maar daarbuiten helemaal niet?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:39 schreef Avelie het volgende:
Incidenteel een sigaretje tijdens het uitgaan vind ik trouwens niet erg.
Heel veel. Zo'n beetje al mijn vrienden waren verstokte rokers en zijn nu allang gestopt, maar snakken naar een sigaretje als we eens in de zoveel tijd uitgaan.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:29 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ja dit, maar hoeveel mensen zijn er die er 'incidenteel' wel eens eentje roken tijdens een avondje uit of na een borrel maar daarbuiten helemaal niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |