abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207826665
Welke mensen erger jij je echt kapot op? En heb je ooit wel eens bij jezelf een psycho-analyse gedaan waar die ergernis nou precies vandaan komt?

In mijn werk moet ik met vele soorten mensen om kunnen gaan, dus begon mezelf eens af te vragen waarom ik mij op bepaalde type mensen zo gruwelijk erger.

In het kader van TS trapt af: ik kan niet tegen mensen die zich extreem hulpbehoevend en energiezuigend opstellen, vaak overal altijd pijntjes hebben, waar altijd rekening mee moet worden gehouden, slachtoffers van het leven, ga zo maar door. Als je het in engere zin zou moeten indelen in een groep zou je uitkomen op de cluster B, theatrale/borderline persoonlijkheidsstoornis.

Begon me toch af te vragen waar deze aversie vandaan komt. En misschien is het wel omdat ik zelf geen hulp durf te vragen, niet op andermans tenen wil staan, het liefst 'onzichtbaar' wil zijn, en bang ben om, als ik hulp vraag of bijv. een grens aangeef of 'klaag', ik aangezien word voor een bovenstaand beschreven persoon, waardoor ik vaak in het leven over mijn eigen grenzen ga of niet goed voor mezelf zorg of voor mezelf op kom.

Welke soort mens zit in jouw allergie? En heb je er wel eens over nagedacht waarom dat zo is? Ben benieuwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Muisje22 op 02-02-2023 22:42:29 ]
  donderdag 2 februari 2023 @ 23:37:59 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_207827433
Pochers. Mensen die altijd anderen proberen te overbieden in alles. Echt verschrikkelijk, ik voel me dan altijd zo'n nul _O-
disclaimer
pi_207827549
Van die vervelende mensen die langzaam voor je lopen in de supermarkt en dan net waar jij de boter wilt pakken ook de boter pakt VERDOMME MENS WEES NIET ZO LANGZAAM IK MOET ZO OOK NOG NAAR DE EIEREN EN SLA EN CHIPS EN MOET OOK NOG AFREKENEN SCHIET OP ARRRGGGGHHHH
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207827633
Complotdenkers. Wappen. Van die echte Dunning-Krugerleijers. Altijd al intens gehaat, maar sinds SARS-CoV-2 zijn ze echt een plaag.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 00:05:45 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207827650
Mensen die alle tastbare dingen netjes op orde hebben en je fijntjes vertellen dat jij dat ook zou móeten doen en hoe, want dat is zonder uitzondering beter

Opbokken

[ Bericht 3% gewijzigd door Molo op 03-02-2023 11:56:40 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207828302
Influencers en rappers
U MAD?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 05:37:56 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207828335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 00:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
Complotdenkers. Wappen.
Deze inderdaad. De scene met gedachtengoed dat je aan Thierry/Gideon/Willem Engel/Raisa/enzovoort kunt linken.

Bij vrouwen trek ik typisch mutsengedrag slecht. Teveel gegiebel, teveel verkleinwoordjes; ook als ze al lang geen 15 meer zijn. En met een belevingswereld die weinig verder gaat dan 'shoppen' en GTST.

Van mensen die om hele kleine dingetjes al met grote ogen en een opengesperd mondje (en eventueel een bijna verrekte nek) staan te kijken, word ik ook moe. Types die wat te snel dingen raar vinden. Vaak zijn ze vrouw, wonen ze in een plattelandsregio (ikzelf ook, daarom ken ik ze zo goed), en zijn ze minimaal van middelbare leeftijd. Van buiten steevast nondescript en degelijk.

Ik sluit niet uit dat ze op jongere leeftijd iets weg hadden van de vrouw erboven, maar dan in een jaren 60/70/80-versie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Eightyone op 03-02-2023 12:26:53 ]
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:37:26 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207828559
Mensen die nooit willen toegeven dat ze een fout gemaakt hebben en altijd anderen de schuld geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 08:05:20 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207828687
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 00:05 schreef Molo het volgende:
Mensen die alle tastbare dingen netjes op orde hebben en dat je fijntjes vertellen dat jij dat ook zou móeten doen en hoe want dat is of uitzondering beter

Opbokken
Dit ja. En ook de mensen die het niet op orde hebben maar wel commentaar hebben hoe je dingen doet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207829151
Mensen die over zichzelf beweren dat ze 'gevoelsmensen' zijn.

Ik vind het zo minachtend naar andere mensen.

Psycho - analyse: ik heb natuurlijk zelf veel moeite om mijn emoties te tonen, dus ik voel mij ongezien
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:11:50 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207829237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:37 schreef herverwijderd het volgende:
Mensen die nooit willen toegeven dat ze een fout gemaakt hebben en altijd anderen de schuld geven.
Was de psycho-analyse vergeten: Was ik maar zo alfa dat ik gewoon alles en iedereen behalve mezelf de schuld geef en kennelijk nog echt geloof dat het niet mijn schuld is ook ;(
pi_207829355
Mensen die alleen over zichzelf (kunnen/willen) praten en totaal niet geïnteresseerd zijn in een ander. Altijd het 'ik' voorop. Vreselijke hekel aan!

Waarom? Geen idee, ik ben zelf van 'hoor en wederhoor' en weet niet waar deze aversie bij mij precies vandaan komt.
Wellicht ben ik zelf te bescheiden en wil mezelf niet opdringen en ben ik deepdown jaloers op dat soort mensen...?
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:29:20 #13
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207829473
Ik probeer niet een grote hekel aan een “soort” mens te hebben. Werkt erg contraproductief.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:30:42 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207829492
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik probeer niet een grote hekel aan een “soort” mens te hebben. Werkt erg contraproductief.
Psycho-analyse: je snakt naar goedkeuring en acceptatie.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:33:55 #15
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207829535
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:30 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Psycho-analyse: je snakt naar goedkeuring en acceptatie.
:')

Nee.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207829557
Mensen die altijd in een slachtofferrol zitten, het ligt altijd aan een ander en nooit aan diegene zelf. Verschrikkelijk.
pi_207829565
Mensen die (nog) helemaal niks hebben meegemaakt in hun leven en er bij het minste of geringste compleet afliggen. En dan doen alsof ze het gigantisch zwaar hebben.

Ik vond dat tijdens corona ook wel een dingetje.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:38:35 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207829597
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
:')

Nee.
Dokter Herverwijderd heeft jou al lang door.
*poetst bril aan zijn coltrui
pi_207829598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:37 schreef herverwijderd het volgende:
Mensen die nooit willen toegeven dat ze een fout gemaakt hebben en altijd anderen de schuld geven.
Dit inderdaad.
En daarbij mensen die altijd hun mening als waarheid uitgeven en je bijna belachelijk maken als je iets anders zegt/doet (al dan niet recht in je gezicht). Ik heb een collega die beiden doet, dus en dr eigen waarheid heeft (en als je niet op let iedereen daar al over ingelicht heeft, zodat je je best moet doen om de goede info weer bij iedereen te krijgen) en dan ook nog eens niks fout doet. Het ligt altijd buiten haarzelf.
En als ik een foutje maak, dan wordt het benoemd. (En prima, ik durf m’n fouten gerust toe te geven, maar de manier waarop is wel heel kinderachtig vaak)

zo nu al een lekker gefrustreerd begin van de dag door dit weer te visualiseren }:|
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:45:58 #20
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207829692
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dokter Herverwijderd heeft jou al lang door.
*poetst bril aan zijn coltrui
Nou misschien toch een hekel aan mensen die alles van een ander denken te weten (lol)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:47:30 #21
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207829714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
En daarbij mensen die altijd hun mening als waarheid uitgeven en je bijna belachelijk maken als je iets anders zegt/doet (al dan niet recht in je gezicht). Ik heb een collega die beiden doet, dus en dr eigen waarheid heeft (en als je niet op let iedereen daar al over ingelicht heeft, zodat je je best moet doen om de goede info weer bij iedereen te krijgen) en dan ook nog eens niks fout doet. Het ligt altijd buiten haarzelf.
En als ik een foutje maak, dan wordt het benoemd. (En prima, ik durf m’n fouten gerust toe te geven, maar de manier waarop is wel heel kinderachtig vaak)

zo nu al een lekker gefrustreerd begin van de dag door dit weer te visualiseren }:|
Kijk dat bedoel ik met contraproductief.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207829827
Ik kan vrij slecht tegen naieve mensen en mensen die in discussies niet in staat zijn om het grotere plaatje te zien.

Mijn tante bijvoorbeeld die vindt dat alle vluchtelingen van waar dan ook vandaan welkom moeten zijn in Nederland, maar die wel steen en been klaagt dat haar dochter maar niet in aanmerking komt voor een sociale huurwoning en dat ''belachelijk'' vindt.

Dan denk ik wel : tsja, voor elk van die standpunten valt wel iets te zeggen, maar je moet kiezen tussen het één of het ander, het gaat niet echt samen zeg maar.
pi_207829829
De overtreffende persoon, maakt niet uit wat je verhaal is, die persoon heeft altijd iets soortgelijks meegemaakt maar dan een stuk erger.

Je kan wel geintjes uithalen met dat soort personen door gebeurtenissen te verzinnen en kijken waar die persoon mee aankomt.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:25:38 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207830040
Het type in de OP is er zeker een waar ik ook niks mee kan. Meestal ontbreekt het dit soort mensen ook volkomen aan constructief vermogen om iets positiefs tot stand te brengen.

Verder kan ik ook niet zo goed tegen patsers, blaaskaken of types die heel hard hun best doen in een bepaald plaatje te passen voor de buitenwereld. Een beetje loten aan dezelfde stam voor mij. Meestal een volstrekt gebrek aan eigen inhoud en authenticiteit en is het meestal ook nog eens gebaseerd op leugens en halve waarheden.
pi_207830254
Hoop dat er niet te veel mensen in mijn allergie zitten.
pi_207830370
Voor mensen die glimlachend fietsen. Met zo'n 'verlichte' blik.

Komt natuurlijk omdat ik zelf te aards ben en dat niveau nog niet heb bereikt.
pi_207830416
Van die gladde jongens, die zichzelf fantastisch vinden en het mannetje zijn.

Mensen die wat vinden over anderen en heel kort door de bocht redeneren, oordelen en verwijten. Mensen met bekrompen opvattingen en ongevraagd advies. Of die zoiets hebben van: als ik het zo kan of doe, dan kan dat ook voor de rest van de wereld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207830494
Aandachtzoekers, kontlikkers, overdrijvers, aanstellers, opscheppers, deugneuzen, zweverige figuren, dombo's, onwetenden, tuig/aso's.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:18:20 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207830504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:31 schreef Muisje22 het volgende:
En misschien is het wel omdat ik zelf geen hulp durf te vragen, niet op andermans tenen wil staan, het liefst 'onzichtbaar' wil zijn, en bang ben om, als ik hulp vraag of bijv. een grens aangeef of 'klaag', ik aangezien word voor een bovenstaand beschreven persoon...
...of iig als een lastig zeikwijf.

Ik herken wel wat van dat hierboven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 03-02-2023 11:45:48 ]
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:29:47 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207830614
Mensen die bij iedere scheet racisme/discriminatie roepen en allochtonen.
Komt denk ik omdat ik zwaar racistisch ben

Oh en mensen die 100% van de tijd extreem jolig doen en dan jou proberen op te vrolijken als je een keer met het verkeerde been uit bed bent gestapt en dan OOK nog eens heel verbouwereerd reageren wanneer je aangeeft dat je er geen zin in hebt vandaag. Serieus, niemand is 100% van de tijd zo blij en als jij dat wel bent dan is er gewoon iets misgegaan in jouw hersenen. :r Deze afkeer komt denk ik omdat ik een cynische klootzak ben.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twiitch op 03-02-2023 12:13:59 ]
pi_207830882
Hypocriete
Arrogante
pi_207831432
De mensen die alleen maar over zichzelf kunnen ratelen. Ongeacht of dat nu hun eigen problemen zijn of hun eigen successen. Vreselijk vervelend als iemand het constant over zichzelf heeft en alles als 'n lusje ziet om in te kunnen haken en verder te ratelen over zichzelf.

Treuzelaars. Mensen die gewoon overal voor je staan te treuzelen. In de supermarkt, voor de rotonde, etc.

Enorm langdradige mensen. Vooral zakelijk vervelend als mensen enorm langdradig zijn. Een call die 5 minuten hoeft te duren laten ze het liefst een uur duren.

Ook irritant is mensen die tijdens een call of overleg met 20 andere dingen bezig zijn. Nog even deze chat afronden, er belt nog even iemand tussendoor en dat belletje moeten ze echt even opnemen.

En de lui die nergens heen mogen zonder partner. Als ze toevallig even ergens zonder partner zijn, dan hangt hij/zij al binnen 5 minuten aan de lijn. Zelfs bij zakelijke afspraken krijgen ze het vaak voor elkaar om te verschijnen met hun aanhangsel.
pi_207831628
Iedereen in een slachtofferrol
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207831643
Starhoppers
Nait Soezn Moar Broezn
pi_207833549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:36 schreef Avelie het volgende:
Mensen die (nog) helemaal niks hebben meegemaakt in hun leven en er bij het minste of geringste compleet afliggen. En dan doen alsof ze het gigantisch zwaar hebben.

Ik vond dat tijdens corona ook wel een dingetje.
Niets persoonlijks, maar dat passief-agressieve "een dingetje van iets vinden", wat is dat toch? Waarom zeggen mensen niet gewoon hun mening waar het op staat, in plaats van "dat dingetje"? Iets is vervelend genoeg om er een mening over te hebben, om het vervolgens lafjes "een dingetje" te noemen zodat niemand er echt aanstoot aan kan geven? "Een dingetje", wat is dat? Zeg dan gelijk waar het op staat en dat het gewoon kut is.

[ Bericht 15% gewijzigd door eudaemonia op 03-02-2023 18:55:07 ]
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207836075
Leuk om te lezen, allen :)
pi_207836211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:30 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Niets persoonlijks, maar dat passief-agressieve "een dingetje van iets vinden", wat is dat toch? Waarom zeggen mensen niet gewoon hun mening waar het op staat, in plaats van "dat dingetje"? Iets is vervelend genoeg om er een mening over te hebben, om het vervolgens lafjes "een dingetje" te noemen zodat niemand er echt aanstoot aan kan geven. "Een dingetje", wat is dat? Zeg dan gelijk waar het op staat en dat het gewoon kut is.

Hippies.

Dikke mensen.

Gladde verkopers.

Tokkies.

Mensen met 'schattige' kleine hondjes. Wat een klotebeesten joh, neem dan gewoon een hont niet een niet zo'n kleine doorgefokte schmiel die bijna door z'n knakworstpootjes heen zakt.

Russen en mensen die het opnemen voor Rusland. Vroeger had ik nog wel begrip voor hun lijden, maar nu mogen ze allemaal naar de tering.
Dat heet een eufemisme. Ik ga ervan uit dat iedereen kan invullen wat ik bedoel, dus ik hoef het niet volledig uit te spellen.
pi_207836220
mweh
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207842226
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:59 schreef Vigilance het volgende:
Ik kan vrij slecht tegen naieve mensen en mensen die in discussies niet in staat zijn om het grotere plaatje te zien.

Mijn tante bijvoorbeeld die vindt dat alle vluchtelingen van waar dan ook vandaan welkom moeten zijn in Nederland, maar die wel steen en been klaagt dat haar dochter maar niet in aanmerking komt voor een sociale huurwoning en dat ''belachelijk'' vindt.

Dan denk ik wel : tsja, voor elk van die standpunten valt wel iets te zeggen, maar je moet kiezen tussen het één of het ander, het gaat niet echt samen zeg maar.
:')

Aan mensen zoals deze user.
pi_207842580
Klagers, mensen die altijd een verkeerde beslissing lijken te maken, dikke mensen, mensen met uitkeringen.

Best veel mensen eigenlijk.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 12:46:41 #41
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207845674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:12 schreef Jahr00n het volgende:
mensen met uitkeringen.

Die zijn er in vele soorten, van het type dat jij waarschijnlijk bedoelt tot mensen 'met een vlekje' die geen kant op kunnen.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 15:19:55 #42
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_207847370
NPC's

Veruit de meeste mensen dus.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 15:23:45 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207847420
Die moest ik opzoeken, maar goed - 'sheeple' dus.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 16:12:13 #44
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207848018
Mensen die met opzet scheel kijken.
soooo, da's mooi!
pi_207848220
Over het algemeen alle mensen… er is een klein percentage waar ik mee om kan gaan.
pi_207848346
Mensen met teveel geld.

Ik woon hier aan een plein met twee sterrenrestaurants waar mensen met geld op af komen.
Er is hier een parkeerverbod maar die paupers parkeren hun Tesla's enzo gewoon voor de deur en nemen de boete voor lief omdat ze te beroerd zijn om honderd meter te lopen :')
pi_207867847
Mensen die hun muil niet kunnen houden in de bioscoop. En dan heb ik het niet over een opgewonden reactie op iets wat in de film gebeurt, dat hoort nog wel bij de sfeer... nee, ik heb het over die lui die even hun hele week gaan zitten te bespreken tijdens de hele film inclusief de stille beklemmende scènes.
Zijn vaak van die groepjes vriendinnen trouwens.

Dat is de uitdaging bij filmbezoek, goede stoelen regelen op tijden dat dat soort mensen er niet zijn :')
pi_207868292
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:05 schreef -Spring het volgende:
Voor mensen die glimlachend fietsen. Met zo'n 'verlichte' blik.
Sowieso mensen met zo'n Prozac glimlach
:') Alsof ze een verborgen agenda hebben.
  zondag 5 februari 2023 @ 17:30:11 #49
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_207868837
Mensen die zich voortdurend aangevallen voelen en voortdurend klagen dat hen dingen afgepakt danwel door de strot gedrukt worden.

En Dunning-Kruger types.
pi_207868861
1: mensen die manipuleren om hun zin te krijgen door aantrekken / afstoten.
2: mensen die structureel in een slachtofferrol zitten en daardoor geen verantwoordelijkheid nemen.
3: klagers / negatievelingen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')