Het is een overheidsorganisatie. Ze hebben geen concurrentie.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou zo'n test weigeren en een uur later bij de concurrent gaan werken.
Mij is ook altijd verteld dat een persoonlijkheidstest niet echt goed of fout kan zijn. Hier werd echter wel meteen hard gezegd dat ik niet goed in het profiel paste.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:08 schreef Scuidward het volgende:
Ik vind het raar om een persoonlijkheidstest te doen voordat je iemand hebt gesproken. Het zou het bedrijf sieren als ze je minimaal even spreken voor ze je afserveren. En als ze dat niet doen, wil je er dan wel werken?
Misschien is dat zo, je kan natuurlijk wat voorlopige indicatieve conclusies trekken. Als er 100 man solliciteert kan je er ook wel een 1e selectie op baseren. Maar je bent wel bovengemiddeld intelligent, misschien pakken ze daar nog op door.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:29 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Mij is ook altijd verteld dat een persoonlijkheidstest niet echt goed of fout kan zijn. Hier werd echter wel meteen hard gezegd dat ik niet goed in het profiel paste.
Je kunt een persoonlijkheidstest inderdaad niet goed of fout maken, maar ze nemen zo'n test niet voor de lol af natuurlijk. Het is een instrument om te bepalen of je voldoet aan het door hun opgestelde profiel. Ondanks dat het voor jou misschien niet zo voelt, is het voor jou ook beter om niet aangenomen te worden op een plek waar je qua persoonlijkheid niet goed past.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:29 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Mij is ook altijd verteld dat een persoonlijkheidstest niet echt goed of fout kan zijn. Hier werd echter wel meteen hard gezegd dat ik niet goed in het profiel paste.
Ik hoop toch dat ze er niet zoveel waarde aan hechten. Ik kan me totaal niet vinden in wat er uit die persoonlijkheidstest is gekomen. Ik heb 2,5 jaar eerder een dergelijke test gedaan die veel dichter bij mij in de buurt kwam en die ook op sommige punten haaks staat op dat wat uit deze test is gekomen. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik in die 2,5 jaar zo sterk achteruit ben gegaan. Sterker nog, als ik eerlijk ben denk ik dat ik me juist op die punten wel ontwikkeld heb.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:50 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je kunt een persoonlijkheidstest inderdaad niet goed of fout maken, maar ze nemen zo'n test niet voor de lol af natuurlijk. Het is een instrument om te bepalen of je voldoet aan het door hun opgestelde profiel. Ondanks dat het voor jou misschien niet zo voelt, is het voor jou ook beter om niet aangenomen te worden op een plek waar je qua persoonlijkheid niet goed past.
Ik verwachtte eigenlijk dat er wel wat checks inzitten om te kijken of je niet constant het gewenste antwoord invult. Ik heb het ook gewoon ingevuld met de insteek van: niemand is perfect in alles.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ervaring uit het verleden: vul het gewenste antwoord in en niet wat jij zelf denkt of vindt.
Ooit eens een keer zo'n assessment ingevuld. Ik vulde in wat ik van bepaalde situaties vond....volgens hen hadden ze nog nooit zo'n lage score gezien bij een kandidaat.
Dat vonden zij des te vreemder, want vantevoren hadden wij een prima gesprek gehad. Toen ze aangaven dat zij die assessment zeer zwaar meewogen in de beoordeling, heb ik gepast voor die baan. Alles strak volgens het boekje doen is niet iets wat bij mij past.
Er zijn heel veel verschillende soorten persoonlijkheidstest met grote verschillen in validiteit en betrouwbaarheid. Als het goed is, zijn de assessoren zich bewust van de (beperkte) betrouwbaarheid en validiteit van de test de ze hebben afgenomen en nemen ze dat ook mee bij de weging van de uitkomst.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:56 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ze er niet zoveel waarde aan hechten. Ik kan me totaal niet vinden in wat er uit die persoonlijkheidstest is gekomen. Ik heb 2,5 jaar eerder een dergelijke test gedaan die veel dichter bij mij in de buurt kwam en die ook op sommige punten haaks staat op dat wat uit deze test is gekomen.
Ik neem aan dat er toch al een gespreksronde is geweest voordat je dit assessment kreeg??quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef Hahug13 het volgende:
In hoeverre moet ik me zorgen maken? Worden mensen wel eens niet uitgenodigd voor een gesprek omdat de persoonlijkheidstest niet goed is?
Nee. Ik ben door de briefselectie heen en nu heb ik het assessment gemaakt. Zo was het overigens de vorige keer toen ik een assessment maakte ook, eerst assessment dan gesprek.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er toch al een gespreksronde is geweest voordat je dit assessment kreeg??
Balen, mij ooit ook overkomen lange tijd geleden. maar wat al gezegd: pas je qua persoonlijkheid niet, dan is het misschien wel beter....quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:29 schreef Hahug13 het volgende:
Hier werd echter wel meteen hard gezegd dat ik niet goed in het profiel paste.
Bij een persoonlijkheidstest is er toch geen gewenst antwoord? Bovendien worden er crosschecks uitgevoerd.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ervaring uit het verleden: vul het gewenste antwoord in en niet wat jij zelf denkt of vindt.
Denk het ook!!quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:56 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ze er niet zoveel waarde aan hechten. Ik kan me totaal niet vinden in wat er uit die persoonlijkheidstest is gekomen. Ik heb 2,5 jaar eerder een dergelijke test gedaan die veel dichter bij mij in de buurt kwam en die ook op sommige punten haaks staat op dat wat uit deze test is gekomen. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik in die 2,5 jaar zo sterk achteruit ben gegaan. Sterker nog, als ik eerlijk ben denk ik dat ik me juist op die punten wel ontwikkeld heb.
Oh zo.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:42 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Nee. Ik ben door de briefselectie heen en nu heb ik het assessment gemaakt. Zo was het overigens de vorige keer toen ik een assessment maakte ook, eerst assessment dan gesprek.
Taalnaziquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:45 schreef golfer het volgende:
Het is assessment en geen assassment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |