abonnement Unibet Coolblue
pi_207819987
Vraagje, ik zit midden in een onderhandeling voor een functie bij een nieuw bedrijf, hier zit een recruitment bureau tussen. Momenteel wacht ik op het bod vanuit het bedrijf wat betreft de arbeidsvoorwaarden. Middels de recruiter hebben we alles in kaart gebracht en heb ik aangegeven aan welke voorwaarden ik zit te denken inclusief de onderbouwing. Hieruit bleek dat ik buiten de oorspronkelijke voorwaarden van het bedrijf val maar dat ze me graag willen hebben en intern zullen kijken op welke manier ze kunnen voldoen aan mijn wensen.
Als het bod goed is, moet ik het accepteren of zit hier toch nog ruimte in voor onderhandeling?
  donderdag 2 februari 2023 @ 14:32:29 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207820314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:03 schreef monaldo het volgende:
Vraagje, ik zit midden in een onderhandeling voor een functie bij een nieuw bedrijf, hier zit een recruitment bureau tussen. Momenteel wacht ik op het bod vanuit het bedrijf wat betreft de arbeidsvoorwaarden. Middels de recruiter hebben we alles in kaart gebracht en heb ik aangegeven aan welke voorwaarden ik zit te denken inclusief de onderbouwing. Hieruit bleek dat ik buiten de oorspronkelijke voorwaarden van het bedrijf val maar dat ze me graag willen hebben en intern zullen kijken op welke manier ze kunnen voldoen aan mijn wensen.
Als het bod goed is, moet ik het accepteren of zit hier toch nog ruimte in voor onderhandeling?
Hoe moeten wij dat weten? We kennen dat bedrijf en hun salarisbeleid toch niet? :{
pi_207820503
Als het bod goed is gaan ze toch akkoord met jouw voorwaarden? Daar dan nog eens over onderhandelen komt wmb nogal vreemd over.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:00:20 #4
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207820633
Ik kwam in een sector terecht met CAO die net een schaal lager lag dan waaruit ik kwam. Recruiter voorde de onderhandelingen en hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar werd toch in de hogere schaal aan genomen
pi_207820653
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:03 schreef monaldo het volgende:
Als het bod goed is, moet ik het accepteren of zit hier toch nog ruimte in voor onderhandeling?
Waarom zou je verder moeten onderhandelen als het bod goed is?

Sterker nog: dan zou ik jou niet eens in mijn bedrijf willen als dat jouw achterliggende gedachte is....
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:04:53 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207820669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waarom zou je verder moeten onderhandelen als het bod goed is?

Sterker nog: dan zou ik jou niet eens in mijn bedrijf willen als dat jouw achterliggende gedachte is....
Breaking news, mensen werken voor geld.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_207820681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:04 schreef Catkiller het volgende:
Breaking news, mensen werken voor geld.
Dus ik doe jou een goed bod die voldoet aan jouw eisen, maar als alles ondertekent moet worden kom jij met nieuwe eisen.

'Bedankt en houdoe!' wordt het dan.
pi_207820683
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:04 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Breaking news, mensen werken voor geld.
Bod werknemer > werkgever accepteert bod > overbieden werknemer op bod werkgever

Lijkt me niet de juiste manier.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207820714
Als het bod goed is, waarom dan nog verder onderhandelen :?
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:10:56 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207820717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus ik doe jou een goed bod die voldoet aan jouw eisen, maar als alles ondertekent moet worden kom jij met nieuwe eisen.

'Bedankt en houdoe!' wordt het dan.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bod werknemer > werkgever accepteert bod > overbieden werknemer op bod werkgever

Lijkt me niet de juiste manier.
Maar er staat dat hij wacht op een bod vanuit het bedrijf.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_207820730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:10 schreef Catkiller het volgende:

[..]
[..]
Maar er staat dat hij wacht op een bod vanuit het bedrijf.
Nee, hij zegt: als het bod goed is.

Stel hij vraagt 3000 bruto en de werkgever komt met een bod van 2600, dan kun je onderhandelen. Als het goed is valt het binnen de marge dat je zelf hebt ingecalculeerd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207820888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:03 schreef monaldo het volgende:
Vraagje, ik zit midden in een onderhandeling voor een functie bij een nieuw bedrijf, hier zit een recruitment bureau tussen. Momenteel wacht ik op het bod vanuit het bedrijf wat betreft de arbeidsvoorwaarden. Middels de recruiter hebben we alles in kaart gebracht en heb ik aangegeven aan welke voorwaarden ik zit te denken inclusief de onderbouwing. Hieruit bleek dat ik buiten de oorspronkelijke voorwaarden van het bedrijf val maar dat ze me graag willen hebben en intern zullen kijken op welke manier ze kunnen voldoen aan mijn wensen.
Als het bod goed is, moet ik het accepteren of zit hier toch nog ruimte in voor onderhandeling?
Driedubbel.
pi_207820895
Dus jij stelt een bedrag voor dat buiten de ruimte van het bedrijf ligt, en je vraagt vervolgens dat als ze bereidt zijn toch dat te geven of je nogmaals moet gaan onderhandelen?

Ben je wel lekker? :')

Ik verkoop mijn huis voor 3 ton, maar als men dat wil betalen dan ga ik wel onderhandelen over 3,2 ton...
pi_207820899
Gaat lekker verder...
pi_207822377
Een goede recruiter zal jou adviseren wat je wel of niet kan vragen. Als je overvraagt dan zou je het stempel "geldwolf" kunnen krijgen en dat werkt niet vaak goed uit.
pi_207828532
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:10 schreef Catkiller het volgende:

[..]
[..]
Maar er staat dat hij wacht op een bod vanuit het bedrijf.
Inmiddels heb ik het bod van het bedrijf binnen.Gezien de reacties hierbij een beter beeld. Ik krijg momenteel bij mijn huidige werkgever een salaris welke per april een inflatiecorrectie kent, waar ik dus 10% omhoog ga. Het nieuwe bedrijf biedt mij het salaris wat ik per april sowieso bij mijn huidige werkgever zal krijgen, startdatum is ook april vanwege de opzegtermijn. Echter krijg ik bij het nieuwe bedrijf 8 vakantiedagen minder. Financieel gezien ga ik er dus niet op vooruit en mbt vakantiedagen achteruit. Voordeel is dat ik een leuke baan (heb dit in het verleden gedaan en zou het graag weet willen doen) ga doen, echter wel bij een nieuw bedrijf waarbij je nooit weet hoe het uitpakt. Ik ga nog kijken naar mogelijke doorgroeimogelijkheden etc.
Zij geven aan met hun bod meteen aan de max te zitten van hun mogelijkheden, normaliter zouden ze niet meteen het uiterste bieden. Mijn vraag is nu,zit hier toch niet meer ruimte in? Overal lees je namelijk dat je het eerste bod, wat dit in principe is, niet moet accepteren.
pi_207828535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:27 schreef AToontje87 het volgende:
Dus jij stelt een bedrag voor dat buiten de ruimte van het bedrijf ligt, en je vraagt vervolgens dat als ze bereidt zijn toch dat te geven of je nogmaals moet gaan onderhandelen?

Ben je wel lekker? :')

Ik verkoop mijn huis voor 3 ton, maar als men dat wil betalen dan ga ik wel onderhandelen over 3,2 ton...
Ik ken hun portemonnee niet en het heet niet voor niks salarisonderhandeling. Beetje rare vergelijking dit.
pi_207828547
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hoe moeten wij dat weten? We kennen dat bedrijf en hun salarisbeleid toch niet? :{
Miss ervaringen? Het is onderhandelen en zeker in de huidige markt heb je als werknemer nu eenmaal een betere uitgangspositie.
pi_207828551
Ik verdien momenteel eigenlijk teveel.
Dat klinkt raar maar is ook niet ideaal. Heb heel goed onderhandelt paar jaar terug maar nu is er een nieuwe regiobaas en die ziet dat ik meer verdien dan hem :')
Vakman pur sang
pi_207828555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het bod goed is gaan ze toch akkoord met jouw voorwaarden? Daar dan nog eens over onderhandelen komt wmb nogal vreemd over.
Goed bod betekent niet per se dat ze voldoen aan mijn voorwaarden, dan is er niks aan de hand.Goed bod is subjectief. Het bod voldoet daar nu echter niet aan.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:39:18 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207828569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:29 schreef monaldo het volgende:

[..]
Inmiddels heb ik het bod van het bedrijf binnen.Gezien de reacties hierbij een beter beeld. Ik krijg momenteel bij mijn huidige werkgever een salaris welke per april een inflatiecorrectie kent, waar ik dus 10% omhoog ga. Het nieuwe bedrijf biedt mij het salaris wat ik per april sowieso bij mijn huidige werkgever zal krijgen, startdatum is ook april vanwege de opzegtermijn. Echter krijg ik bij het nieuwe bedrijf 8 vakantiedagen minder. Financieel gezien ga ik er dus niet op vooruit en mbt vakantiedagen achteruit. Voordeel is dat ik een leuke baan (heb dit in het verleden gedaan en zou het graag weet willen doen) ga doen, echter wel bij een nieuw bedrijf waarbij je nooit weet hoe het uitpakt. Ik ga nog kijken naar mogelijke doorgroeimogelijkheden etc.
Zij geven aan met hun bod meteen aan de max te zitten van hun mogelijkheden, normaliter zouden ze niet meteen het uiterste bieden. Mijn vraag is nu,zit hier toch niet meer ruimte in? Overal lees je namelijk dat je het eerste bod, wat dit in principe is, niet moet accepteren.
Ik zal je even een voorbeeld geven van wat hier van de week gebeurd is: We hadden iemand een goed aanbod gedaan, maar die wilde het onderste uit de kan halen. Prima, ze heeft 1000 euro per jaar meer gekregen. Maar wat ze niet weet is dat er nu al gezegd is: Die krijgt dus volgend jaar geen salarisverhoging. En er wordt nu meer van haar verwacht omdat er speciaal goedkeuring voor die extra 1000 gevraagd moest worden. "Dan moet ze het ook maar waar maken".

Je moet ook een beetje afwegen wat de gevolgen zijn van het onderste uit de kan willen halen (als er al meer mogelijk is, want het wordt steeds lastiger met de equal pay legislation). Kan ook zijn dat ze nee zeggen, en wat doe je dan? Neem je het bod toch aan? Het bedrijf weet dan dat je maar wat probeert en een volgende keer lopen ze ook gewoon over je heen.
pi_207828571
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik verdien momenteel eigenlijk teveel.
Dat klinkt raar maar is ook niet ideaal. Heb heel goed onderhandelt paar jaar terug maar nu is er een nieuwe regiobaas en die ziet dat ik meer verdien dan hem :')
Kijkend naar de markt dan is dat ook mijn conclusie, het huidige bod bevestigt dat. Voelt alleen raar dat je niet vooruit gaat maar financieel achteruit. Dan is het puur het werk zelf wat leuk moet zijn (niet dat ik mijn huidige werk haat maar krijg er geen energie van).
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:40:43 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207828574
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik verdien momenteel eigenlijk teveel.
Dat klinkt raar maar is ook niet ideaal. Heb heel goed onderhandelt paar jaar terug maar nu is er een nieuwe regiobaas en die ziet dat ik meer verdien dan hem :')
Precies, dan heb je ineens alle ogen op je gericht en dat is ook niet handig. Ik zie dat hier ook, er zijn mensen die teveel verdienen en elke keer als die hun werk ook maar een beetje niet goed doen word er gelijk weer gekeken of ze niet vervangen kunnen worden. Terwijl anderen net zo goed fouten maken, maar die steken niet boven het maaiveld uit.
pi_207828621
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik verdien momenteel eigenlijk teveel.
Dat klinkt raar maar is ook niet ideaal. Heb heel goed onderhandelt paar jaar terug maar nu is er een nieuwe regiobaas en die ziet dat ik meer verdien dan hem :')
Kijkend naar de markt dan is dat ook mijn conclusie, het huidige bod bevestigt dat. Voelt alleen raar dat je niet vooruit gaat maar financieel achteruit. Dan is het puur het werk zelf wat leuk moet zijn (niet dat ik mijn huidige werk haat maar krijg er geen energie van).
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik zal je even een voorbeeld geven van wat hier van de week gebeurd is: We hadden iemand een goed aanbod gedaan, maar die wilde het onderste uit de kan halen. Prima, ze heeft 1000 euro per jaar meer gekregen. Maar wat ze niet weet is dat er nu al gezegd is: Die krijgt dus volgend jaar geen salarisverhoging, en er wordt nu meer van haar verwacht omdat er speciaal goedkeuring voor die extra 1000 gevraagd moest worden. "Dan moet ze het ook maar waar maken".

Je moet ook een beetje afwegen wat de gevolgen zijn van het onderste uit de kan willen halen (als er al meer mogelijk is, want het wordt steeds lastiger met de equal pay legislation). Kan ook zijn dat ze nee zeggen, en wat doe je dan? Neem je het bod toch aan? Het bedrijf weet dan dat je maar wat probeert en een volgende keer lopen ze ook gewoon over je heen.
Ja dat vind ik idd lastig. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat ik het onderste uit de kan probeer te halen. Enige wat ik zeg, in alle transparantie ook naar hun toe waarbij ik bereid ben al mijn financiële gegevens te delen en heb dit met de recruiter ook gedaan,is om financieel iets vooruit te gaan. Zij zitten nu op zelfde salaris dat ik krijg met minder vakantiedagen. Enige wat ik vraag is dat ik iets groei, laten we zeggen +3%.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 07:54:21 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207828635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:50 schreef monaldo het volgende:

[..]

Ja dat vind ik idd lastig. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat ik het onderste uit de kan probeer te halen. Enige wat ik zeg, in alle transparantie ook naar hun toe waarbij ik bereid ben al mijn financiële gegevens te delen en heb dit met de recruiter ook gedaan,is om financieel iets vooruit te gaan. Zij zitten nu op zelfde salaris dat ik krijg met minder vakantiedagen. Enige wat ik vraag is dat ik iets groei, laten we zeggen +3%.
Je hebt alle recht om dat te vragen, maar je moet gewoon voor jezelf een lijn trekken op een gegeven moment. Bieden ze niet waar je om vraagt/wat je wil, nou ja dan zeg je nee. Bieden ze het wel, prima.
pi_207828674
Onderschat inderdaad niet dat meer mensen dan jij denkt nu al weten dat je nog meer bent gaan vragen nadat werkgever heeft “voldaan” aan jouw eerste eisen. Dat doet iets met de beeldvorming en werkt later vaak niet in je voordeel..
Alius aliud dicit
pi_207828717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:02 schreef Mrmime het volgende:
Onderschat inderdaad niet dat meer mensen dan jij denkt nu al weten dat je nog meer bent gaan vragen nadat werkgever heeft “voldaan” aan jouw eerste eisen. Dat doet iets met de beeldvorming en werkt later vaak niet in je voordeel..
Snap ik maar in mijn geval geldt dat niet, ik "vraag" salaris wat ik bij huidige werkgever verdien +3% en ik krijg zelfde salaris - 8 vakantiedgn. Dan overvraag ik toch niet, miss overvraag ik op hetgeen wat zij kunnen bieden maar dat is een andere zaak.
pi_207828740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:12 schreef monaldo het volgende:

[..]
Snap ik maar in mijn geval geldt dat niet, ik "vraag" salaris wat ik bij huidige werkgever verdien +3% en ik krijg zelfde salaris - 8 vakantiedgn. Dan overvraag ik toch niet, miss overvraag ik op hetgeen wat zij kunnen bieden maar dat is een andere zaak.
Ik snap wat je zegt. Maar dan was je eis ook niet concreet genoeg. Naast de euro’s had je ook de dagen moeten aangeven. Anyway, deze gang van zaken gaat simpelweg niet in je voordeel werken op de langere termijn.
Alius aliud dicit
pi_207828800
D
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:16 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt. Maar dan was je eis ook niet concreet genoeg. Naast de euro’s had je ook de dagen moeten aangeven. Anyway, deze gang van zaken gaat simpelweg niet in je voordeel werken op de langere termijn.
De "fout" zit helaas denk ik bij de recruiter, zoals eerder genoemd ben ik heel transparant geweest en heb ik al mijn gegevens gedeeld, van salaris en vakantiedagen tot aan pensioen en auto van de zaak etc. Helaas lijkt dit onvoldoende opgepakt te zijn door de recruiter.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:26:02 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207828819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:23 schreef monaldo het volgende:
D
[..]
De "fout" zit helaas denk ik bij de recruiter, zoals eerder genoemd ben ik heel transparant geweest en heb ik al mijn gegevens gedeeld, van salaris en vakantiedagen tot aan pensioen en auto van de zaak etc. Helaas lijkt dit onvoldoende opgepakt te zijn door de recruiter.
Vakantiedagen kun je sowieso weinig aan doen, dit is normaal gezien bepaald voor een hele groep werknemers, zo niet het hele bedrijf. Ik heb nu ook minder dagen dan bij m'n vorige werkgever.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')