abonnement Unibet Coolblue
pi_207829948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:14 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Pure jaloezie/afgunst
Tis nogal simpel gedacht wel alleen. Die winsten van Shell worden o.a. (hoewel ik dat op dit moment minder zeker zou weten dan X jaar terug) uitgedeeld aan allerhande personen met een pensioenpotje (100% werkend Nederland ofzo).

En de idioot die al zijn spaargeld in Shell gestoken heeft loopt ook risico dat Shell helemaal niet lekker gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207829962
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis nogal simpel gedacht wel alleen. Die winsten van Shell worden o.a. (hoewel ik dat op dit moment minder zeker zou weten dan X jaar terug) uitgedeeld aan allerhande personen met een pensioenpotje (100% werkend Nederland ofzo).

En de idioot die al zijn spaargeld in Shell gestoken heeft loopt ook risico dat Shell helemaal niet lekker gaat.
Al deden ze het niet.

Lekker met zijn allen overmatig consumeren ten bate van het kapitalisme en dan haten op een bedrijf dat capituleert :')
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:18:50 #78
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207829977
Maar we doen het met zn allen hoor _O_

You will own nothing
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207829987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:17 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Al deden ze het niet.

Lekker met zijn allen overmatig consumeren ten bate van het kapitalisme en dan haten op een bedrijf dat capituleert :')
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.

En je zou op bezoek gaan bij je gemiddelde extinction rebellion demonstratie, zou je pijn krijgen aan je ogen.
Die mensen zijn zo schathemeltje hypocriet, maar dermate onbewust dat ze het zelf niet in de gaten hebben.

Is daar een term voor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.

En je zou op bezoek gaan bij je gemiddelde extinction rebellion demonstratie, zou je pijn krijgen aan je ogen.
Die mensen zijn zo schathemeltje hypocriet, maar dermate onbewust dat ze het zelf niet in de gaten hebben.

Is daar een term voor?
Rijklinks
pi_207830017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Het is maar goed dat Klaver cs dit bedrijf de grens heeft overgejaagd, anders hadden we weer miljarden aan winstbelasting gekregen waar we geen bestemming voor weten.
Shell betaalde geen belasting over hun winsten in Nederland.

En ook niet in Londen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207830223
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.

En je zou op bezoek gaan bij je gemiddelde extinction rebellion demonstratie, zou je pijn krijgen aan je ogen.
Die mensen zijn zo schathemeltje hypocriet, maar dermate onbewust dat ze het zelf niet in de gaten hebben.

Is daar een term voor?
Realisme
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207830263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
11% marge, benzine prijs van rond de 1,85-2,00, dan kom ik rond de 20ct uit.

Niet leren rekenen vroeger?
Je weet dat de brandstof zelf maar iets van een kwart is van wat je aan de pomp betaald? 5 cent dus ongeveer, bij Coca-Cola komen ze daarvoor hun bed niet uit.
pi_207830476
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis nogal simpel gedacht wel alleen. Die winsten van Shell worden o.a. (hoewel ik dat op dit moment minder zeker zou weten dan X jaar terug) uitgedeeld aan allerhande personen met een pensioenpotje (100% werkend Nederland ofzo).

En de idioot die al zijn spaargeld in Shell gestoken heeft loopt ook risico dat Shell helemaal niet lekker gaat.
Noem je nou onze koning nu 'die idioot'. Dankzij Rutte hoeft deze 'idioot' nog steeds geen fictief rendement van 6,17% over zijn Shell-aandelenbezit te rekenen, hoewel een kamermeerderheid dat wel vindt. .
pi_207830549
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Shell betaalde geen belasting over hun winsten in Nederland.

En ook niet in Londen.
Ik vind dat er een nieuwe internationale regel moet komen dat de winst belast dient te worden in het land in verhouding van hun omzet. Als Shell 3% van de omzet in Nederland behaalt, dan moet ook 3% van de winst met Nederlandse vennootschapsbelasting belast worden.
Datzelfde zou moeten gelden voor een Apple en een Google.

Dan ben je ook met dat geschuif van kosten af. En die lui van de Zuidas kunnen dan weer nuttiger werk gaan doen, zoals bijvoorbeeld Fred Teeven.
pi_207830576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.

En je zou op bezoek gaan bij je gemiddelde extinction rebellion demonstratie, zou je pijn krijgen aan je ogen.
Die mensen zijn zo schathemeltje hypocriet, maar dermate onbewust dat ze het zelf niet in de gaten hebben.

Is daar een term voor?
Deels klopt dat, er worden plastics, asfalt en andere producten gemaakt van olie maar dat is van een klein percentage.

~90% van de ruwe olie wordt uiteindelijk gebruikt als brandstof en voegt CO2 toe.
pi_207830605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Deels klopt dat, er worden plastics, asfalt en andere producten gemaakt van olie maar dat is van een klein percentage.

~90% van de ruwe olie wordt uiteindelijk gebruikt als brandstof en voegt CO2 toe.
Juist, doch, deze personages vliegen ook gewoon lekker de wereld over en komen naar een demonstratie met een ander vervoersmiddel dan een paard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Juist, doch, deze personages vliegen ook gewoon lekker de wereld over en komen naar een demonstratie met een ander vervoersmiddel dan een paard.
Ach, ik ben voor het ontwikkelen en kweken van labvlees maar dat maakt me geen vegetariër.

Het is makkelijk om iemand met idealen daar altijd maar op aan te vallen, het leidt lekker af van de boodschap.
Het valt niet mee om in deze wereld niet hypocriet te zijn, daarom mag je nog wel streven naar en protesteren voor verandering.

Zo schoon is een paard overigens ook niet, zo'n beest heeft niet bepaald een katalysator.
pi_207830719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ach, ik ben voor het ontwikkelen en kweken van labvlees maar dat maakt me geen vegetariër.

Het is makkelijk om iemand met idealen daar altijd maar op aan te vallen, het leidt lekker af van de boodschap.
Het valt niet mee om in deze wereld niet hypocriet te zijn, daarom mag je nog wel streven naar en protesteren voor verandering.

Zo schoon is een paard overigens ook niet, zo'n beest heeft niet bepaald een katalysator.
Hypocrisie steekt gewoon niet lekker af en terecht overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830808
Anyhow, het is ondoordacht allemaal, 17.5miljard subsidie is een populistisch reclameslogan waar de waarheid van dat verhaal eigenlijk normaliter never nooit "subsidie" genoemd zou worden.

Het hitst wel lekker op, dat wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hypocrisie steekt gewoon niet lekker af en terecht overigens.
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.

Ik weet niet van iedere actievoerder hoe deze woont, leeft, of ze een auto hebben, wat deze verbruikt, hoeveel ze vliegen, of ze vliegen, of ze zonnepanelen hebben, of ze een boom geplant hebben, of ze huisdieren hebben, kinderen, etc.

Als ze 1x een busje huren om met een groepje naar een actielocatie te rijden, worden ze er wel direct op aangevallen en gaat het alleen nog daarover op de Telegraaf frontpage.
pi_207830815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.

Nou waar gaan we het over hebben?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.

Ik weet niet van iedere actievoerder hoe deze woont, leeft, of ze een auto hebben, wat deze verbruikt, hoeveel ze vliegen, of ze vliegen, of ze zonnepanelen hebben, of ze een boom geplant hebben, of ze huisdieren hebben, kinderen, etc.
Punt is dat dat prima moet kunnen en dat men ook prima het huidige welvaarts niveau wilt behouden en andere zaken ook belangrijk zijn.

Maar dan tegelijkertijd extremistische dingen naroepen dat loopt niet lekker. Dus terecht hoor, maar komt niet integer of bewust over.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Punt is dat dat prima moet kunnen en dat men ook prima het huidige welvaarts niveau wilt behouden en andere zaken ook belangrijk zijn.

Maar dan tegelijkertijd extremistische dingen naroepen dat loopt niet lekker. Dus terecht hoor, maar komt niet integer of bewust over.
Maar wat is dan het motief om het niet over het onderwerp te hebben maar alleen over een Petrol t-shirt of Nike schoenen van één van de actievoerders? Had het een trui van wol van biologische schapen moeten zijn en klompen van gerecycled pallethout?
pi_207830893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar wat is dan het motief om het niet over het onderwerp te hebben maar alleen over een Petrol t-shirt of Nike schoenen van één van de actievoerders? Had het een trui van wol van biologische schapen moeten zijn en klompen van gerecycled pallethout?
Ik vind het hele streven krankjorum om 2025 fossiel vrij bullcrap te prediken, gezien dit onrealistische wereldbeeld in de realiteit ongekend leed zou opleveren. Daarnaast zijn de uiters dus ook nog eens hypocriet, want geen zwervers in een boomhut.

Vraag me dus af wat het nut precies is om extinction in zijn uitingen serieus te nemen.
Als je dat lostrekt van mensen die willen dat "de politiek" meer doet aan X prima. Die lopen vast ook mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207830929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vind het hele streven krankjorum om 2025 fossiel vrij bullcrap te prediken, gezien dit onrealistische wereldbeeld in de realiteit ongekend leed zou opleveren. Daarnaast zijn de uiters dus ook nog eens hypocriet, want geen zwervers in een boomhut.

Vraag me dus af wat het nut precies is om extinction in zijn uitingen serieus te nemen.
Als je dat lostrekt van mensen die willen dat "de politiek" meer doet aan X prima. Die lopen vast ook mee.
Je moet vaak hoog inzetten om een paar doelen te behalen.

Fossielvrij in 2050 klinkt niet zo ambitieus natuurlijk.
pi_207830941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Het is maar goed dat Klaver cs dit bedrijf de grens heeft overgejaagd, anders hadden we weer miljarden aan winstbelasting gekregen waar we geen bestemming voor weten.
Haha, daar is hij weer.

"We hebben Shell weggejaagd door belasting te heffen, en daardoor kunnen we nu geen belasting meer heffen over de winst van Shell".
pi_207830961
Heeft Shell eigenlijk al het bonnetje voor de schade in Groningen voldaan?
pi_207831030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je moet vaak hoog inzetten om een paar doelen te behalen.

Fossielvrij in 2050 klinkt niet zo ambitieus natuurlijk.
Niet? Het klinkt extreem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207831095
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:00 schreef tjoptjop het volgende:
Heeft Shell eigenlijk al het bonnetje voor de schade in Groningen voldaan?
Het is andersom. Shell kreeg een vergoeding van de nlse staat omdat ze bijna geen gas meer mogen winnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207831137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.

Ik weet niet van iedere actievoerder hoe deze woont, leeft, of ze een auto hebben, wat deze verbruikt, hoeveel ze vliegen, of ze vliegen, of ze zonnepanelen hebben, of ze een boom geplant hebben, of ze huisdieren hebben, kinderen, etc.

Als ze 1x een busje huren om met een groepje naar een actielocatie te rijden, worden ze er wel direct op aangevallen en gaat het alleen nog daarover op de Telegraaf frontpage.
Mensen zonder inhoudelijke kennis willen ook hun gal spuien. Dan voelen ze zich weer even goed. De ander haalt zijn schouders op en gaat weer verder.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 03-02-2023 12:18:24 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207831158
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet? Het klinkt extreem.
Het zal niet haalbaar zijn.

Desondanks wordt er over 5 jaar nog amper een nieuwe brandstofauto verkocht in Nederland.
pi_207831232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zal niet haalbaar zijn.

Desondanks wordt er over 5 jaar nog amper een nieuwe brandstofauto verkocht in Nederland.
Wat is "amper"?
40%?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207831473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is "amper"?
40%?
Exacte percentages zijn niet te voorspellen, maar over 5 jaar (2028) zal meer dan 75% van de nieuw verkochte auto's al volledig elektrisch zijn.

Dat zit nu rond de 25%.

In Noorwegen zaten ze in 2022 al op 80% dus het is geen onvoorstelbaar scenario.
pi_207831528
Hoe kan een Shell (en andere bedrijven) nog zoveel winsten behalen nadat ze allemaal in die branche zeiden dat de inkoop duurder werd door oorlogen enzo?

Hetzelfde met de zorgverzekeraars. We worden bang gemaakt met berichten dat de zorg het niet meer aankan en dat de zorg duurder moet. En toch behalen ze elk jaar sinds 2006 konsekwent weer megawinsten.

Ik ben de onnodige bangmakerij vanuit politiek echt helemaal zat.
pi_207831541
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:42 schreef Belugastroop het volgende:
Hoe kan een Shell (en andere bedrijven) nog zoveel winsten behalen nadat ze allemaal in die branche zeiden dat de inkoop duurder werd door oorlogen enzo?

Hetzelfde met de zorgverzekeraars. We worden bang gemaakt met berichten dat de zorg het niet meer aankan en dat de zorg duurder moet. En toch behalen ze elk jaar sinds 2006 konsekwent weer megawinsten.

Ik ben de onnodige bangmakerij vanuit politiek echt helemaal zat.
Vanwaar je vraag? Ik zie dat verband namelijk niet tussen die 2
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207831781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Exacte percentages zijn niet te voorspellen, maar over 5 jaar (2028) zal meer dan 75% van de nieuw verkochte auto's al volledig elektrisch zijn.

Dat zit nu rond de 25%.

In Noorwegen zaten ze in 2022 al op 80% dus het is geen onvoorstelbaar scenario.
True, wie weet, ik denk dat 40-25% haalbaar is... Wat was die doelstelling nou van de EU vanaf 2035 geen of 2030 geen brandstof auto's meer?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207831884
@sjorsie1982 Dat de politiek samen met de bedrijven liegen en alles artificieel duurder maken.

Ik lees ook dat het doel, electra slurpende autos. Helemaal niet kan worden opgevagen door het huidige net.

Leest dus alweer als totale onzinnige wanbeleid van de overheid.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:15:57 #109
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_207831903
Ben wel benieuwd wat die 40 miljard aan de pomp heeft betekend. Is dat 1 cent 'onnodige' prijsverhoging per liter geweest, of bijvoorbeeld 20 cent pee liter.
pi_207831947
@Verbodsbord

Als de winsten zijn verdubbeld bij pakweg gelijke afname van benzine. Dan is de inkoop voor Shell niet hoger geweest. Er was dus geen enkele crisis. Tijdens covid zijn mensen zelfs minder gaan rijden.
pi_207832123
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:14 schreef Belugastroop het volgende:
@:sjorsie1982 Dat de politiek samen met de bedrijven liegen en alles artificieel duurder maken.

Ik lees ook dat het doel, electra slurpende autos. Helemaal niet kan worden opgevagen door het huidige net.

Leest dus alweer als totale onzinnige wanbeleid van de overheid.
Shell kan dat helemaal niet joh. Het is een gigantisch bedrijf, maar in het grote plaatje van de oliewereld is het maar een kleine speler. Voor prijsmanipulatie moet je toch echt met iets als OPEC aankomen qua grootte.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:53:14 #112
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_207832235
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:15 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd wat die 40 miljard aan de pomp heeft betekend. Is dat 1 cent 'onnodige' prijsverhoging per liter geweest, of bijvoorbeeld 20 cent pee liter.
https://www.shell.com/inv(...)022-qra-document.pdf



In 2022 hebben ze in hun "marketing" segment 40% minder winst gemaakt ten opzichte van 2021 ($3,536 miljard in 2021 vs $2,133 miljard in 2022), bij vrijwel gelijke volumes (3% stijging van verkochte volumes in 2022 ten opzichte van 2021). Hieronder valt onder andere hun tankstations.

De winst stijging zit hem voornamelijk in Upstream ($16,223 miljard winst in 2022 vs $9,603 miljard winst in 2021) en Integrated gas ($22,212 miljard winst in 2022 vs $8,060 miljard winst in 2021).





Dus om je vraag te beantwoorden: Shell heeft aan de pomp niet deze winstverdubbeling gerealiseerd.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_207832326
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:53 schreef monkyyy het volgende:

In 2022 hebben ze in hun "marketing" segment 40% minder winst gemaakt ten opzichte van 2021 ($3,536 miljard in 2021 vs $2,133 miljard in 2022), bij vrijwel gelijke volumes (3% stijging van verkochte volumes in 2022 ten opzichte van 2021). Hieronder valt onder andere hun tankstations.

De winst stijging zit hem voornamelijk in Upstream ($16,223 miljard winst in 2022 vs $9,603 miljard winst in 2021) en Integrated gas ($22,212 miljard winst in 2022 vs $8,060 miljard winst in 2021).
Maar wel verticaal geïntegreerd, dus Marketing is een 'klant' van up- en downstream. Hoe makkelijk kan Shell hierin intern schuiven? of zit dat aan veel regels gebonden?

Enfin, leeuwendeel van de winst en groei zit dus in gas, geen verrassing gezien Rusland. En uiteindelijk liever duur dan niet te krijgen.
pi_207832855
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:15 schreef Verbodsbord het volgende:
Ben wel benieuwd wat die 40 miljard aan de pomp heeft betekend. Is dat 1 cent 'onnodige' prijsverhoging per liter geweest, of bijvoorbeeld 20 cent pee liter.
Helemaal niks, Shell heeft niet het vermogen de marktprijs te bepalen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Shell kan dat helemaal niet joh. Het is een gigantisch bedrijf, maar in het grote plaatje van de oliewereld is het maar een kleine speler. Voor prijsmanipulatie moet je toch echt met iets als OPEC aankomen qua grootte.
Jij was eerder, dus mijn welgemeende complimenten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207833977
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:42 schreef Belugastroop het volgende:
Hoe kan een Shell (en andere bedrijven) nog zoveel winsten behalen nadat ze allemaal in die branche zeiden dat de inkoop duurder werd door oorlogen enzo?

Hetzelfde met de zorgverzekeraars. We worden bang gemaakt met berichten dat de zorg het niet meer aankan en dat de zorg duurder moet. En toch behalen ze elk jaar sinds 2006 konsekwent weer megawinsten.

Ik ben de onnodige bangmakerij vanuit politiek echt helemaal zat.
Shell heeft een heel simpel business model, je pompt de olie op het moment dat de prijs goed is, is die laag dan laat je het lekker in de grond. Als je daarnaast ook nog eens heel goedkoop geld kunt lenen kun je dat vrij lang volhouden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207833990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Exacte percentages zijn niet te voorspellen, maar over 5 jaar (2028) zal meer dan 75% van de nieuw verkochte auto's al volledig elektrisch zijn.

Dat zit nu rond de 25%.

In Noorwegen zaten ze in 2022 al op 80% dus het is geen onvoorstelbaar scenario.
Ik zet er een mooi flesje wijn op dat in Nederland we die 75% nooit gaan halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:58:30 #117
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_207834564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]
https://www.shell.com/inv(...)022-qra-document.pdf

[ afbeelding ]

In 2022 hebben ze in hun "marketing" segment 40% minder winst gemaakt ten opzichte van 2021 ($3,536 miljard in 2021 vs $2,133 miljard in 2022), bij vrijwel gelijke volumes (3% stijging van verkochte volumes in 2022 ten opzichte van 2021). Hieronder valt onder andere hun tankstations.

De winst stijging zit hem voornamelijk in Upstream ($16,223 miljard winst in 2022 vs $9,603 miljard winst in 2021) en Integrated gas ($22,212 miljard winst in 2022 vs $8,060 miljard winst in 2021).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus om je vraag te beantwoorden: Shell heeft aan de pomp niet deze winstverdubbeling gerealiseerd.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, verhelderend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')