Ik heb het gelezen als: eerst verhuisde ze naar het buitenland maar nog redelijk dichtbij (Duitsland of België bijvoorbeeld), en vervolgens verhuisde ze naar haar oorspronkelijke thuisland veel verder weg (Australië of zo).quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:08 schreef ShevaJB het volgende:
Woont ze nou redelijk dichtbij of veel te ver?
Heb je geen vrienden waar je er mee over kunt praten? Die hoeven je moeder niet te kennen om een luisterend oor te kunnen bieden toch? Of misschien een rouwverwerkingsgroep zoeken in je buurt. Wellicht weet je huisarts hier meer over.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:01 schreef Azula2.0 het volgende:
Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Hoe ga je er mee om als je in je eentje moet rouwen.
Ja zo begrijp ik het ook.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen als: eerst verhuisde ze naar het buitenland maar nog redelijk dichtbij (Duitsland of België bijvoorbeeld), en vervolgens verhuisde ze naar haar oorspronkelijke thuisland veel verder weg (Australië of zo).
Wacht maar, over een week of twee word je geacht erover heen te zijn want het is nu toch al wel een maand geleden en het leven gaat doorquote:Op donderdag 2 februari 2023 12:29 schreef Catkiller het volgende:
Ik denk dat je grootste probleem is dat je zelf zo ver weg bent, niet het onbegrip wat je hier krijgt. Uiteindelijk begrijpen heel veel mensen toch niet precies hoe jij je voelt. Zelfs als zussen onderling ligt het maar net aan de band die je beide hebt met de (in dit geval bijna) overleden persoon.
Ik herken het wel een beetje, ik heb sinds vorige week al meerdere mensen gehoord over "rust gevonden" en "nu hoef je je geen zorgen meer te maken" terwijl ik denk houd je bek dicht, ik maak mij liever zorgen om iemand en wilde nog zoveel leuke tijd met hem doorbrengen. Op een handvol mensen na voel ik mij daarin ook alleen.
Ja dat is mijn ervaring ook. Want mensen vinden dat ze iets moeten zeggen, terwijl het soms ook oke is om niets te zeggen, maar er gewoon te zijn. En hoewel, zeker na een ziekbed (daar heb ik ervaring mee met mijn vader) die dingen als rust gevonden etc wel waar is, zit je daar soms gewoon niet op te wachten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:29 schreef Catkiller het volgende:
Ik denk dat je grootste probleem is dat je zelf zo ver weg bent, niet het onbegrip wat je hier krijgt. Uiteindelijk begrijpen heel veel mensen toch niet precies hoe jij je voelt. Zelfs als zussen onderling ligt het maar net aan de band die je beide hebt met de (in dit geval bijna) overleden persoon.
Ik herken het wel een beetje, ik heb sinds vorige week al meerdere mensen gehoord over "rust gevonden" en "nu hoef je je geen zorgen meer te maken" terwijl ik denk houd je bek dicht, ik maak mij liever zorgen om iemand en wilde nog zoveel leuke tijd met hem doorbrengen. Op een handvol mensen na voel ik mij daarin ook alleen.
Dat onbegrip heb ik nog niet gehoord gelukkig, wel een klein werkconflict gehad met de afhandeling van het verlof tussen overlijden en uitvaart wat ik als onbegrip heb ervaren maar goed. Op dit moment zit ik alweer in de ziektewet waar ik afgelopen vrijdag net uit had willen zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wacht maar, over een week of twee word je geacht erover heen te zijn want het is nu toch al wel een maand geleden en het leven gaat doorGelukkig zijn er ook altijd wel een paar mensen in je omgeving die het wel begrijpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:52 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat onbegrip heb ik nog niet gehoord gelukkig, wel een klein werkconflict gehad met de afhandeling van het verlof tussen overlijden en uitvaart wat ik als onbegrip heb ervaren maar goed. Op dit moment zit ik alweer in de ziektewet waar ik afgelopen vrijdag net uit had willen zijn.
Verder praat ik hier toch enkel over met degene die zich hetzelfde voelen, bij de rest zwijg ik gewoon.Jij ook sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier denk ik nog even over na ......
[..]
Dat onbegrip heb ik nog niet gehoord gelukkig, wel een klein werkconflict gehad met de afhandeling van het verlof tussen overlijden en uitvaart wat ik als onbegrip heb ervaren maar goed. Op dit moment zit ik alweer in de ziektewet waar ik afgelopen vrijdag net uit had willen zijn.
Verder praat ik hier toch enkel over met degene die zich hetzelfde voelen, bij de rest zwijg ik gewoon.Gecondoleerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
Mij hielpen dat soort gedachten wel met rouw, maar t hoeft niet je ding te zijn.quote:
quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:44 schreef Raw85 het volgende:
Hoeveel geld is er nodig om die reis te maken dan? Misschien is t mogelijk als meerdere mensen een kleine bijdrage leveren? Als het anoniem kan wil ik best een kleine bijdrage leveren.
De afstand is best wel groot. Makkelijk twee dagen. Het bedrag minimaal zou rond de 4K liggen. Ik vind dat teveel om te accepteren. ☠quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:44 schreef Raw85 het volgende:
Hoeveel geld is er nodig om die reis te maken dan? Misschien is t mogelijk als meerdere mensen een kleine bijdrage leveren? Als het anoniem kan wil ik best een kleine bijdrage leveren.
Ik reageer even privé op je als je dat oké vind. Heb je post hierna ook gelezen en dat is best wel overeenkomend.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:29 schreef Catkiller het volgende:
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:35 schreef Azula2.0 het volgende:
Ze is gisteravond te midden van haar familie overleden.
Dank je.quote:
Herkenbaar.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:29 schreef Catkiller het volgende:
Verdrietigquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:35 schreef Azula2.0 het volgende:
Ga/wil je nog naar haar toe?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:35 schreef Azula2.0 het volgende:
Ik heb er jaren lang de tijd voor gehad om hier op te reflecteren en kort gezegd deze conclusie heb ik zelf al decennia terug getrokken en als moeder met een blanco stramien om in te moederen, vul ik dat zelf heel anders in. Bedankt voor je advies.quote:Op zondag 5 februari 2023 07:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Gecondoleerd!
Ik stel nu misschien een erg botte vraag, maar ik bedoel het wel goed. Je schreef dat je van haar houdt, maar hield zij ook van jou?
Men gaat er standaard vanuit dat ouder-kind liefde onvoorwaardelijk is en dat iedereen dat zou moeten hebben. Helaas is dat niet de realiteit. De meeste ouders proberen zo goed mogelijk voor hun kinderen te zorgen, echter ook dan betekent het nog niet dat ze hun kinderen kunnen bieden wat die nodig hebben. Het komt zelfs regelmatig voor dat ouders in emotioneel opzicht te onvolwassen blijven om écht van hun kinderen te houden, omdat ze daarvoor te egocentrisch zijn. Ik wil daarmee niet beweren dat het slechte mensen zijn, maar dat ze het gewoon niet voldoende kunnen. Helaas zijn kinderen daarvan de dupe.
Het enige wat je kan doen, is ervan leren hoe jij het zelf beter zou kunnen aanpakken. En dat kan verdomd moeilijk zijn, want als volwassene sta je er in wezen alleen voor. En als mensen je willen helpen zoals deze betweterige FOK!er hier, is het nog maar de vraag of je er iets aan hebt.
Maar als je het dan toch alleen moet doen, dan kan je het wel op jouw eigen manier doen. Mensen kunnen daar vanalles over vinden, maar jij hoeft je daar niks van aan te trekken. Op deze planeet leven miljarden mensen: daar moeten genoeg lui tussen zitten bij wie jij je fijn voelt, toch?
~~~~~
Nogmaals gecondoleerd en heel veel sterkte! Ik heb makkelijk lullen, maar ik begrijp dat het voor jou een grote uitdaging is.
Dankjewelquote:
Ze wordt vanavond gecremeerd. De snelle vlucht die ik kon vinden (26 uur naar Auckland en dan nog uren lang rijden) was 8k. De rest allemaal 55+ uur reistijd. Ik bel nu en lul dan tegen haar lichaam aan terwijl anderen erbij zijn en de telefoon vasthouden. Ze kunnen geen Nederlands, dat scheelt. Het is maar vaag allemaal.quote:
Dankjewel.quote:
Merci ☺quote:
[..]
Verder praat ik hier toch enkel over met degene die zich hetzelfde voelen, bij de rest zwijg ik gewoon.Tering, gast wat een verhaal. Gecondoleerd man en sterkte met alles.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
Online wel. Maar ik werd pas gebeld nadat ze was overleden, we hadden een tijd afgesproken dat ik gebeld zou worden maar is niet gebeurd en twee uur later kreeg ik het (beeld)belletje. Geeft niet, de gesprekken dat ze nog bij zinnen was zijn me meer waard en waren leuk en gezellig.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 16:03 schreef Speedfight het volgende:
Hoe is het nu met je? Heb je afscheid kunnen nemen? Heb je steun aan je omgeving?
Neem tussen de projecten tijd om te ont-focussen ....quote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:00 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Online wel. Maar ik werd pas gebeld nadat ze was overleden, we hadden een tijd afgesproken dat ik gebeld zou worden maar is niet gebeurd en twee uur later kreeg ik het (beeld)belletje. Geeft niet, de gesprekken dat ze nog bij zinnen was zijn me meer waard en waren leuk en gezellig.
Heb de dienst en alles wel online mee gekregen. Kist weggedragen zien worden e.d.
Heb nooit slaapproblemen gehad maar lig nu wel elke nacht wakker. Dat zal vanzelf wel weer over gaan. Ben nu een week later de draad maar weer aan het oppakken en m’n agenda vol gegooid met nieuwe projecten om me op te focussen.
Ik doe dat al een maand (na andere heftige periode dit komt er zegmaar een beetje bij) en schiet daar ook geen steek mee op. Moet toch inkomen hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:05 schreef maily het volgende:
[..]
Neem tussen de projecten tijd om te ont-focussen ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |