abonnement Unibet Coolblue
pi_207869314
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook niet gewenst, mensen kopen dan meer spullen en gaan meer reizen, beide slecht voor het millieu
klopt, het mag enkel bij een selekte groep gebeuren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207869325
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
met hard werken moet je heel goed oppassen want voor je het weet wordt dat de nieuwe standaard... je collega's zullen je dat kwalijk nemen.
En ja, dit heb ik vaak genoeg meegemaakt.
Het wordt zelden beloond inderdaad
pi_207869330
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
Toch lastig te rijmen. Ik ben geen econoom dus ik zal niet doen alsof ik hier heel veel verstand van heb. Maar wat ik wel zie is dat de consument meer en meer lijkt te kopen en ook steeds duurder. Vaker op vakantie, 2 auto's, dat soort zaken. En dat zijn niet alleen de managers.
dat heb ik mij ook weleens afgevraagd maar toen bedacht ik mij:
- meer mensen werken in een gezin
- er zijn minder kinderen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207869340
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:06 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Het wordt zelden beloond inderdaad
zeg maar liever nooit... het zal eerder de nieuwe standaard worden en dan heb ik meerdere keren gezien.
Met vriendjespolitiek kom je verder. Bruine arm halen en de juiste dingen op de juiste tijd doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207890169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:27 schreef Rickocum het volgende:
Wauw. Wie heeft jullie pijn gedaan? :')
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 10:40:34 #156
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_207890795
Een goede manager is goud waard, helaas zijn die extreem zeldzaam en heb ik er in mijn bijna 20-jarige ICT-carrière niet meer dan 2 meegemaakt... (en ik zit op een gemiddelde van 1 manager per jaar :') )

Managers vinden zichzelf vooral heel belangrijk en doen vooral heel veel moeite om je werk zo lastig mogelijk te maken, terwijl ze er juist voor je zouden moeten zijn. Ze zijn vooral bezig met het rapporteren naar hogere lagen waarbij vervolgens weer exact hetzelfde speelt en eigen belang staat bij 99 van de 100 managers voorop.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:10:04 #157
396386 sturmpie
for night & nature
pi_207891140
normaal gezien is 'n manager 'n persoon die zorg draagt voor 'n afdeling binnen 'n bedrijf.
de manager zorgt dat de afdeling zijn werk doet en goed functioneert.
hoe productiever zijn/haar afdeling is hoe beter de manager scoort bij zijn superieuren.
dus, als alles goed gaat op de afdeling dan heeft de manager weinig te doen.

een manager moet simpelweg zorgen dat de mensen die onder hem werken productief zijn. een manager is 'n leidinggevende.

oma poept soms in haar broek in 'n verzorgingstehuis, ze woont/leeft op 'n afdeling waar iedereen in zijn/haar broek poept, er is 'n manager die mensen aanstuurt om die broekpoepers in toom te houden dat ze niet de hele afdeling onderschijten, met 't oog op o.a. persoonlijke hygiëne e.d. en 't voorkomen van virusuitbraken bla bla bla
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:48:54 #158
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207897061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:40 schreef Metalfreak het volgende:

Managers vinden zichzelf vooral heel belangrijk en doen vooral heel veel moeite om je werk zo lastig mogelijk te maken, terwijl ze er juist voor je zouden moeten zijn. Ze zijn vooral bezig met het rapporteren naar hogere lagen waarbij vervolgens weer exact hetzelfde speelt en eigen belang staat bij 99 van de 100 managers voorop.
Exact dit :Y
pi_207899701
Conclusie: je hebt goede en slechte managers, vooral afhankelijk in welke sector en bedrijf je werkt. ^O^
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  woensdag 8 februari 2023 @ 00:18:31 #160
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207901764
Ik snap nooit zo goed waarom er zo'n negatieve connotatie aan het woord "manager" zit. Een manager is toch het gezicht van de afdeling, degene die budgetverantwoordelijk is, degene die beslissingen maakt, degene die de kastanjes uit het vuur haalt voor de mensen op de vloer, degene die verantwoordelijk is voor de uitrol van bepaalde richtlijnen, projectbegeleiders etc etc.

Het zou een mooie boel worden als er geen managers meer waren en het uitvoerend personeel onderling maar bepaalt hoeveel geld er wordt uitgegeven en waaraan, wie er aangenomen wordt, welke processen er gevolgd moeten worden, wie er contractverlenging krijgt en al dat soort zaken. Dat zal nooit goed aflopen.

Manager is in mijn ervaring overigens ook altijd een ervaringsbaan geweest. Uiteraard moet het ook wel in je karakter liggen om manager te kunnen zijn, maar vrijwel alle managers die ik tot nu toe heb gehad zijn mensen geweest die op de vloer begonnen zijn en zijn doorgegroeid, dus ook gewoon vakinhoudelijke kennis hebben.

Mijn huidige manager bemoeit zich nauwelijks met ons team. Hij ontvangt onze rapporten en dat is het. Hij keurt altijd alles wat wij willen goed, als we een keer een hele ochtend afwezig zijn vanwege een auto die naar de garage moet ofzo hoeven we geen vrij te nemen of dat in te halen, we mogen om elke stompzinnige reden thuiswerken en noem het allemaal maar op. Maar hij weet dat wij hem erg respecteren en dat wij onze verantwoordelijkheden nemen en geen loopje met hem nemen met dit soort zaken.
Wat dat betreft klinkt het alsof hij er makkelijk uitgeknikkerd kan worden, omdat ons team blijkbaar prima zelfsturend kan zijn, maar juist dit laat zien dat een manager NIET overbodig is. Ik weet dat hij heel veel wind vanuit het hogere management uit onze zeilen houdt. Hij mengt zich in alle politieke spelletjes, hij zorgt er op dat hogere niveau voor dat wij de dingen krijgen die we nodig hebben enzovoorts. Het klinkt bijzonder, maar we kunnen zonder hem werken juist ómdat hij er is.

En ik werk op Finance, daar heb je voor het vierogenprincipe bij betalingen en al dat soort zaken altijd een manager nodig om af te tekenen dus daar is ie ook handig voor :+
pi_207902104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom er zo'n negatieve connotatie aan het woord "manager" zit. Een manager is toch het gezicht van de afdeling, degene die budgetverantwoordelijk is, degene die beslissingen maakt, degene die de kastanjes uit het vuur haalt voor de mensen op de vloer, degene die verantwoordelijk is voor de uitrol van bepaalde richtlijnen, projectbegeleiders etc etc.
Deden ze dat maar.
pi_207906768
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom hebben de overheid of de zorg dan (juist) zoveel managers?
Poe, als je het hebt over sectoren waar me toch een lading slechte managers zit dan zijn het deze twee sectoren wel. _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom er zo'n negatieve connotatie aan het woord "manager" zit. Een manager is toch het gezicht van de afdeling, degene die budgetverantwoordelijk is, degene die beslissingen maakt, degene die de kastanjes uit het vuur haalt voor de mensen op de vloer, degene die verantwoordelijk is voor de uitrol van bepaalde richtlijnen, projectbegeleiders etc etc.

Prachtige utopie die je hier beschrijft, hoor, chapeau!
  woensdag 8 februari 2023 @ 14:32:16 #163
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207907271
quote:
9s.gif Op woensdag 8 februari 2023 01:13 schreef Farenji het volgende:

[..]
Deden ze dat maar.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:58 schreef DjVero het volgende:

[..]
Poe, als je het hebt over sectoren waar me toch een lading slechte managers zit dan zijn het deze twee sectoren wel. _O-
[..]
Prachtige utopie die je hier beschrijft, hoor, chapeau!
Ik heb goede en slechte managers gehad, maar ook de slechte managers die ik heb gehad hadden in principe dat wat ik beschreef als taak en hielden zich in principe daar mee bezig.
Wat ze slecht maakten is dat ze weinig communiceerden, teveel aan micromanagement deden (zoals hele strikte werktijden voor een kantoorbaan), helemaal niet zoveel wind uit de zeilen van het uitvoerend personeel hielden en dat soort dingen.

Op zich wel redelijk wat er ook vaak in dit topic benoemd wordt, maar ze hadden stuk voor stuk dus de taakomschrijving en verantwoordelijkheden die ik al benoemde. Waarom de positie bestaat is mij altijd volledig duidelijk geweest, ik heb me hoogstens afgevraagd waarom de positie door de persoon waar ik op dat moment mee te maken had werd ingevuld.
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:19:48 #164
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_207923678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Het zou een mooie boel worden als er geen managers meer waren en het uitvoerend personeel onderling maar bepaalt hoeveel geld er wordt uitgegeven en waaraan
Ook de manager:
"Kunnen jullie aangeven welke projecten er komend jaar nog aankomen en wat we daarvoor nodig hebben?"
"We moeten schrappen in het budget, kunnen jullie aangeven wat per se erin moet en waar we kunnen schaven?"

quote:
, wie er aangenomen wordt,
Ook de manager:
"Het wordt jullie collega, iemand van jullie moet erbij zijn en welke vinden jullie nu het beste, dan nemen we die aan?"

quote:
welke processen er gevolgd moeten worden,
Dat kunnen we prima zelf.

quote:
wie er contractverlenging krijgt en al dat soort zaken.
Ook de manager:
"Hoe tevreden zijn jullie over Pietje, moeten we zijn contract verlengen?"

quote:
Dat zal nooit goed aflopen.
Meestal loopt het beter als hij er niet is dan als hij er wel is, dan is er altijd gezeik, stress e.d.

Allemaal voorbeelden uit de praktijk, dus fijn dat sommigen blijkbaar niet voor zichzelf willen nadenken, maar ik zie het hier vooral als een overbodige laag.
Don't let my username fool you...
pi_207923945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
Allemaal voorbeelden uit de praktijk, dus fijn dat sommigen blijkbaar niet voor zichzelf willen nadenken, maar ik zie het hier vooral als een overbodige laag.
Er zijn helaas heel veel voorbeelden van slechte managers overal. Maar dat betekent niet dat het concept manager per definitie slecht is.

Volgens mij wordt dit ook grotendeels veroorzaakt door het Peter principle; in veel bedrijven krijgt iedereen die goed is in zijn werk promotie. Dus automatisch blijft daar iedereen uiteindelijk hangen op een positie waar hij niet meer goed in is. Daar zitten alle managers dus één stapje te hoog voor hun kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 09-02-2023 19:54:30 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:03:33 #166
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207924240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Ook de manager:
"Kunnen jullie aangeven welke projecten er komend jaar nog aankomen en wat we daarvoor nodig hebben?"
"We moeten schrappen in het budget, kunnen jullie aangeven wat per se erin moet en waar we kunnen schaven?"
[..]
Ook de manager:
"Het wordt jullie collega, iemand van jullie moet erbij zijn en welke vinden jullie nu het beste, dan nemen we die aan?"
[..]
Dat kunnen we prima zelf.
[..]
Ook de manager:
"Hoe tevreden zijn jullie over Pietje, moeten we zijn contract verlengen?"
[..]
Meestal loopt het beter als hij er niet is dan als hij er wel is, dan is er altijd gezeik, stress e.d.

Allemaal voorbeelden uit de praktijk, dus fijn dat sommigen blijkbaar niet voor zichzelf willen nadenken, maar ik zie het hier vooral als een overbodige laag.

Dit zijn dus schoolvoorbeelden van een slechte manager die verzuimt zijn taak te doen. Dan verwijs ik toch weer naar de laatste zin van mijn post hierboven:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
[..] Waarom de positie bestaat is mij altijd volledig duidelijk geweest, ik heb me hoogstens afgevraagd waarom de positie door de persoon waar ik op dat moment mee te maken had werd ingevuld.
Dat is nogal een nuanceverschil met "managers zijn overbodig!!!111!!" en wat mij betreft volledig van toepassing op jouw post.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
Dat kunnen we prima zelf.

Om nog even specifiek op deze terug te komen overigens. Wellicht dat ik daarbij teveel vanuit mijn Finance-achtergrond denk waarbij het vierogenprincipe, akkoord van mensen met een hoog genoege authorisatielimiet en al dat soort zaken erg belangrijk zijn, maar een eindverantwoordelijke voor dergelijke zaken lijkt me gewoonweg nodig. De dagelijkse gang van zaken wat betreft de processen is prima te doen op de werkvloer en hoeft niet gemicromanaget te worden natuurlijk, maar er komt wel meer bij kijken dan alleen dat.
pi_207925067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:40 schreef knoopie het volgende:

Maar dat neemt niet weg dat het concept manager per definitie slecht is.

Dat bedoel je net andersom denk ik.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_207925497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:13 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Dat bedoel je net andersom denk ik.
Maar dat neemt niet weg dat het concept ‘slecht’ per definitie manager is?
pi_207925580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 00:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom er zo'n negatieve connotatie aan het woord "manager" zit. Een manager is toch het gezicht van de afdeling, degene die budgetverantwoordelijk is, degene die beslissingen maakt, degene die de kastanjes uit het vuur haalt voor de mensen op de vloer, degene die verantwoordelijk is voor de uitrol van bepaalde richtlijnen, projectbegeleiders etc etc.

Het zou een mooie boel worden als er geen managers meer waren en het uitvoerend personeel onderling maar bepaalt hoeveel geld er wordt uitgegeven en waaraan, wie er aangenomen wordt, welke processen er gevolgd moeten worden, wie er contractverlenging krijgt en al dat soort zaken. Dat zal nooit goed aflopen.

Manager is in mijn ervaring overigens ook altijd een ervaringsbaan geweest. Uiteraard moet het ook wel in je karakter liggen om manager te kunnen zijn, maar vrijwel alle managers die ik tot nu toe heb gehad zijn mensen geweest die op de vloer begonnen zijn en zijn doorgegroeid, dus ook gewoon vakinhoudelijke kennis hebben.

Mijn huidige manager bemoeit zich nauwelijks met ons team. Hij ontvangt onze rapporten en dat is het. Hij keurt altijd alles wat wij willen goed, als we een keer een hele ochtend afwezig zijn vanwege een auto die naar de garage moet ofzo hoeven we geen vrij te nemen of dat in te halen, we mogen om elke stompzinnige reden thuiswerken en noem het allemaal maar op. Maar hij weet dat wij hem erg respecteren en dat wij onze verantwoordelijkheden nemen en geen loopje met hem nemen met dit soort zaken.
Wat dat betreft klinkt het alsof hij er makkelijk uitgeknikkerd kan worden, omdat ons team blijkbaar prima zelfsturend kan zijn, maar juist dit laat zien dat een manager NIET overbodig is. Ik weet dat hij heel veel wind vanuit het hogere management uit onze zeilen houdt. Hij mengt zich in alle politieke spelletjes, hij zorgt er op dat hogere niveau voor dat wij de dingen krijgen die we nodig hebben enzovoorts. Het klinkt bijzonder, maar we kunnen zonder hem werken juist ómdat hij er is.

En ik werk op Finance, daar heb je voor het vierogenprincipe bij betalingen en al dat soort zaken altijd een manager nodig om af te tekenen dus daar is ie ook handig voor :+
over je eerste alinea, dat is zoals het zou moeten zijn wel.
In de praktijk is manager eigenlijk de meest lastige functie om te hebben. Want je zit continu tussen het vuur in, van het personeel onder je en de directie bv erboven.

Dan gaat het vaak fout, want manager maakt een richtlijn met directie, iedereen helemaal daarvan overtuigd.
En dan zul je het zien, het blijkt niet te werken. Dan gaat het personeel onder de manager klagen bij de manager.
De manager wil eigenlijk ook zijn baan niet kwijt, want niet door kunnen voeren is faal voor hem. (functie elders)

Dus die gaat zich weer in bochten wringen om op wat voor manier ook geen gezichtsverlies te leiden ten opzichte van zijn meerderen.

Volgende situaties gaan dan ontstaan, personeel onder de manager vliegt eruit / veel nieuw personeel wat te "kneden" nog is / bestaand personeel die ze niet makkelijk kwijt kunnen, ok je hebt een idee voor een verbetering,,, ga je gang maar en voer het zelf uit(wat onder de pay-grade is van die medewerker en ook zijn werk niet) (makkelijk want manager kan zijn handen ervan af houden).

Zo gaat het, ik zie eigenlijk nooit een manager die voor zijn personeel door het vuur gaat en die het voor ze opneemt. Beetje tot op zekere hoogte, maar niet ten koste van hemzelf. of haarzelf trouwens.
Do what you love, love what you do!
pi_207926683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:13 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Dat bedoel je net andersom denk ik.
Haha ja. Slechte verspreking in dit topic.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_207926737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:43 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Maar dat neemt niet weg dat het concept ‘slecht’ per definitie manager is?
Is slecht definitie per manager concept het dat weg niet neemt dat maar.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_207926915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:56 schreef knoopie het volgende:

[..]
Is slecht definitie per manager concept het dat weg niet neemt dat maar.
:D
pi_207928561
Tja ik heb het mij ook afgevraagd. Heb gelukkig een fijne manager. Maar op basis van wat ik hoor gok ik hierop:

- teamleden aansturen, werk van juniors nakijken (eventueel)
- zorgen dat processen soepel lopen
- vergaderen/onderhandelen met externe partijen/stakeholders, bijvoorbeeld met de mensen die programma’s draaiende houden om fouten en problemen aan te kaarten en het proces te verbeteren.
- HR zaken, zoals voortgangsgesprekken voeren, jaarlijkse beoordelingsgesprekken voeren en voorbereiden, beslissen over verlenging of beëindiging van contracten
- dingen regelen voor het team, bijvoorbeeld zorgen dat ingespeeld wordt op veranderingen (vertrek van medewerkers = zorgen dat er mensen bij komen)
- brandjes blussen. Want als er stront aan de knikker is ga je naar de manager en die krijgt alles op zijn of haar bordje.
- don’t shoot the messenger: als een medewerker ontslagen wordt of als er klachten zijn over iemand ben jij degene die het slechte nieuws moet brengen.
- verantwoording afleggen aan hogere leidinggevende
- het team op de hoogte houden van waar je mee bezig bent en hoe/wanneer eventuele problemen worden opgelost.
- de sfeer in het team goed houden, eventuele problemen aanhoren en er achteraan gaan als dat nodig is.
- accepteren dat je meer werkt dan je contracturen. Gelukkig word je daar wel al naar betaald.
- stukken aftekenen. Dus ook verantwoordelijkheid nemen want je naam staat er onder (voordeel van geen manager zijn: je kan altijd naar de manager wijzen want hij of zij is verantwoordelijk).
- eventueel: accountmanager zijn en communiceren met klanten + dit coördineren met ondergeschikten (wie gaat wat voor je doen)

Ik ben geen manager, maar op basis van wat ik hoor van mijn eigen manager denk ik niet dat ze de hele dag niks zitten te doen. Maar het zal per persoon en bedrijf verschillen. Mijn ervaring is dat ze meestal erg druk zijn en dan niet met betaald koffie drinken. Al vraag ik me soms af of het aantal meetings niet wat minder kan. Maar ook dat zal verschillen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:34:07 #174
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_207934098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:40 schreef knoopie het volgende:

[..]
Er zijn helaas heel veel voorbeelden van slechte managers overal. Maar dat betekent niet dat het concept manager per definitie slecht is.
Maar zoals ik ook al eerder zei: een goede manager is goud waard, maar die zijn echt uiterst zeldzaam. 90% van de managers is overbodig.

quote:
Volgens mij wordt dit ook grotendeels veroorzaakt door het Peter principle; in veel bedrijven krijgt iedereen die goed is in zijn werk promotie. Dus automatisch blijft daar iedereen uiteindelijk hangen op een positie waar hij niet meer goed in is. Daar zitten alle managers dus één stapje te hoog voor hun kunnen.
Maar het automatisch doorstromen en management zien als een hoger doel is dan ook absurd. Iemand die goed is zijn (specialistisch) werk, is niet meteen een goeie manager en andersom. Net zoals een goede voetballer nog geen goede coach/trainer maakt. In een gezonde werkrelatie hebben ze elkaar nodig en zou management niet hoger hoeven te worden gewaardeerd dan een goede specialist, het vereist alleen andere competenties.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:24:46 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207934797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:20 schreef DoubleDip het volgende:

Ik ben geen manager, maar op basis van wat ik hoor van mijn eigen manager denk ik niet dat ze de hele dag niks zitten te doen. Maar het zal per persoon en bedrijf verschillen. Mijn ervaring is dat ze meestal erg druk zijn en dan niet met betaald koffie drinken. Al vraag ik me soms af of het aantal meetings niet wat minder kan. Maar ook dat zal verschillen.
Precies, beetje zitten lullen bij de club van wederzijdse bewonderaars. Dat is nog niet 'werken'. :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207935121
Sturen op KPI's
pi_207935405
Ik zag net een manager koffie halen :( :(
pi_207935753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef Selenophilia het volgende:
Ik zag net een manager koffie halen :( :(
Voor wie?

Zichzelf? Slechte manager!
Zijn teamleden? Goede manager!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_207949596
Precies wat de naam al zegt: Managen.
Ja, ze doen niet de taken op de vloer of buiten. Het handwerk of de weet ik het wat voor taken wat de meesten doen.
Ze missen daardoor soms ook wel eens de praktische inzichten.

Maar ze babbelen veel, maken connecties tussen verschillende teams onderling en hogerop.
Bij mij op het werk heb je ze ook die de hielen moeten likken van politici om zo de benodigde subsidies binnen te krijgen. Als ik dat soms hoor word ik er kotsmisselijk van, maar daar heb je dat soort praters voor.
  zondag 12 februari 2023 @ 16:54:38 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207967425
Managers zijn er vooral om te zorgen dat iedereen doet wat hij moet doen, dat dat op tijd af is, daarin de juiste prioriteiten stelt en dat er knopen doorgehakt worden als er onenigheid is over de te varen koers. Ook zorgt de manager dat uitvoerende medewerkers zich niet met administratie en dat soort rompslomp bezig hoeven houden. En ze vertegenwoordigen een team naar klanten of hogere bazen. Dat is allemaal erg nuttig zolang de verhouding managers/uitvoerders maar niet te scheef wordt.

Die zelfsturende teams trend, waarbij men wil bezuinigen op managers, heb ik altijd tot puinzooi zien leiden waarbij vooral degene met de grootste bek in werkelijkheid de nieuwe manager is en iedereen verder maar wat doet.
  zondag 12 februari 2023 @ 16:59:09 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207967494
quote:
Ook zorgt de manager dat uitvoerende medewerkers zich niet met administratie en dat soort rompslomp bezig hoeven houden.
Jij werkt niet bij ons lees ik :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207968058
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:54 schreef Hexagon het volgende:
En ze vertegenwoordigen een team naar klanten of hogere bazen.
Dankzij "managers" heb ik klanten vloekend weg zien lopend. Kreeg later een telefoontje: "zolang die manager en die daar op die managementfunctie zit, komen wij niet meer bij jullie bedrijf" van die klanten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 12 februari 2023 @ 17:38:55 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207968158
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 17:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Dankzij "managers" heb ik klanten vloekend weg zien lopend. Kreeg later een telefoontje: "zolang die manager en die daar op die managementfunctie zit, komen wij niet meer bij jullie bedrijf" van die klanten.
Dan was dat niet zo'n beste manager.
  maandag 13 februari 2023 @ 11:09:30 #184
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_207977992
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 17:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Dankzij "managers" heb ik klanten vloekend weg zien lopend. Kreeg later een telefoontje: "zolang die manager en die daar op die managementfunctie zit, komen wij niet meer bij jullie bedrijf" van die klanten.
Zo eentje hebben we hier ook zitten. Gelukkig wordt dat gedeelte inmiddels ingevuld door een ander persoon. Die ene ging elk gesprek met gestrekt been in, dat doet een leveranciersrelatie meestal geen goed. Vooral omdat het ook regelmatig voorkwam dat problemen niet aan de kant van de leverancier zaten, maar eerder aan onze kant en zaken willen eisen terwijl die gewoon zwart op wit staan uitgesloten in het lopende contract...
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')