abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207806379
D66 is tonnen kwijt aan allerlei rechtszaken met eigen mensen
Artikel van De redactie • 1-2-2023

quote:
Het rommelt intern bij D66. Er is de intimiderende Europarlementariėr en de partijprominent die zijn handjes niet kon thuishouden. Beide rechtszaken plus nog eentje met onbekende oorzaak hebben de partij al 350.000 euro gekost.



Dat blijkt uit eigen onderzoek van RTL Nieuws. Partijprominent Frans van Drimmelen heeft zich schuldig gemaakt aan seksueel wangedrag. Uit het rapport naar de zaak bleek in eerste instantie dat er niet zoveel aan de hand was. Maar er was een vertrouwelijk deel niet naar buiten gekomen, zo onthulde de Volkskrant. En daarin stond wel dat de man zich had misdragen. Met dit vertrouwelijke gedeelte is niets gedaan.

De tweede zaak draait om Europarlementariėr Samira Rafaela. Zij werd door medewerkers beschuldigd van intimidatie, machtsmisbruik en pesten. Er zou sprake zijn van een onveilige werksituatie. Het onderwerp van de derde rechtszaak is onbekend.

Een behoorlijk deel van de 3,5 ton is opgegaan aan een schadevergoeding voor het slachtoffer van Van Drimmelen.

Dat dit geen gemiddelde juridische kosten zijn, blijkt wel uit navraag van RTL Nieuws bij andere partijen. De VVD was in 2021 maar 17.000 euro daaraan kwijt en de PvdA een kleine 24.000 euro
.

Niemand laten vallen hoor! De burger betaalt wel :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207807294
D66 haalt altijd flink uit naar andere, maar dat is met name projectie.

De Andere Krant had een aardig artikel over het trollenleger van Sigrid Kaag:

https://deanderekrant.nl/(...)-vrienden-2023-01-27
pi_207807324
En wat is de overheid totaal kwijt aan nutteloze rechtzaken ?
pi_207807329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:10 schreef Homey het volgende:
D66 haalt altijd flink uit naar andere, maar dat is met name projectie.

De Andere Krant had een aardig artikel over het trollenleger van Sigrid Kaag:

https://deanderekrant.nl/(...)-vrienden-2023-01-27
echt die topics van die site.... zegt al genoeg, de ware toedracht van de maiden revolutie blala bla.¤


maar d66 beschuldigen van projectie is een nieuwe projectie weer....
pi_207807415
Daar moeten de D66 leden en donateurs voor opdraaien. Partijen zijn geen onderdeel van het staatsbestel, ze zorgen er slechts voor dat de mensen van de uitvoerende macht langs partijlijnen controle hebben over de mensen die de uitvoerende macht moeten controleren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207807462
Hopelijk gaan ze failliet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207807500
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:41 schreef Het_Bokje het volgende:

Niemand laten vallen hoor! De burger betaalt wel :')
Onzin natuurlijk. Hier veel geld aan kwijt zijn betekent gewoon dat ze minder geld uit kunnen geven aan andere dingen.
  woensdag 1 februari 2023 @ 17:39:17 #8
3542 Gia
User under construction
pi_207807536
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar moeten de D66 leden en donateurs voor opdraaien. Partijen zijn geen onderdeel van het staatsbestel, ze zorgen er slechts voor dat de mensen van de uitvoerende macht langs partijlijnen controle hebben over de mensen die de uitvoerende macht moeten controleren.
ALS ik d66-lid zou zijn, zou ik mijn lidmaatschap heel snel opzeggen, want waarschijnlijk gaat de contributie omhoog!
pi_207807645
Die 3e zaak zal wel te maken hebben met een onverzekerde bezemsteel.

Waar teren zulke partijen eigenlijk op, is dat vooral van donaties/contributie of toch ook (gedeeltelijk) belastinggeld?
pi_207807727
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Die 3e zaak zal wel te maken hebben met een onverzekerde bezemsteel.

Waar teren zulke partijen eigenlijk op, is dat vooral van donaties/contributie of toch ook (gedeeltelijk) belastinggeld?
Contributie en ze krijgen subsidie op basis van het aantal leden en aantal Kamerzetels.

https://www.kiesraad.nl/v(...)ke-partijen-subsidie
pi_207807784
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:58 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Contributie en ze krijgen subsidie op basis van het aantal leden.
Zou je dan niet, op basis van die subsidie, kunnen eisen dat ze deze zaken openbaar maken? Er gaat dus (waarschijnlijk) belastinggeld naar rechtszaken mbt. interne partij conflicten, daar zouden wij als netto betaler toch van mogen weten wat er speelt? Kijk hoe de rechtszaak mbt Wilders/PVV werd behandeld in de media, en bij D66 krijg ik het idee dat ze nog heel wat lijken in de kast hebben liggen. Enge partij.
pi_207807969
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Zou je dan niet, op basis van die subsidie, kunnen eisen dat ze deze zaken openbaar maken? Er gaat dus (waarschijnlijk) belastinggeld naar rechtszaken mbt. interne partij conflicten, daar zouden wij als netto betaler toch van mogen weten wat er speelt? Kijk hoe de rechtszaak mbt Wilders/PVV werd behandeld in de media, en bij D66 krijg ik het idee dat ze nog heel wat lijken in de kast hebben liggen. Enge partij.
Ik zou zeggen probeer het via de WOB/Woo en als dat niet werkt, start een petitie om het op de agenda te zetten.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:22:51 #13
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_207808051
Dat die partij zichzelf maar zsm kapot maakt
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_207808331
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:29 schreef superniger het volgende:
Hopelijk gaan ze failliet.
Moreel failliet zijn ze al..
pi_207808834
D66 is momenteel de meest corrupte en ondemocratische partij van Nederland... :r
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')