De politie rijdt daar ook nog rond op varkens.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
Want ze hebben nog geen mobiel bereik in Vlissingen, of hoe moet ik dit zien?
Veel werkgevers hebben al een verbod op mobiel op de werkvloer.quote:Op donderdag 2 februari 2023 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, ik denk dat een hoop werkgevers dit ook wel willen voor hun werknemers. gelijk maar even doortrekken naar de werkvloer.
Of waar ze heul streng zijn en kind alleen op de wifi mag.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je in de aula mooi zien bij wie ze thuis geen geld hebben voor een data-abo.
Wat?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef corehype het volgende:
Sinds school toch voorbereid op de toekomst gewoon lekker thuis school
Of ouders die gewoon niet betalen zodat hun kind beetje buiten de Wifi om onzin kan kijken op Tiktok en zo.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je in de aula mooi zien bij wie ze thuis geen geld hebben voor een data-abo.
Die scholieren zijn met een mobiel aan de hand opgegroeid, hebben tegenwoordig een aandachtsspanne van een weggeswipet tiktokfilmpje (nog geen seconde dus) en zijn compleet verslaafd aan het apparaat door de gigantische industrie die erachter zit. En dan denk jij dat ze 50 minuten dat ding niet kunnen gebruiken terwijl ie binnen handbereik in een tas of broekzat zit?quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een telefoontas.Waar hebben we het eigenlijk over joh.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn dat ding 50 minuten even niet te gebruiken? Zijn kinderen echt zulke grote prinsjes en prinsesjes tegenwoordig?
Hoe kan zoiets teveel gevraagd zijn? Op een school nota bene?
Mee eens en we doen er met z'n allen keihard aan mee.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is gewoon een verslaving en zo moeten we het ook behandelen.
thuiswerken?quote:
Veels te nadelig voor de ontwikkeling van jeugd.quote:
Ja want tussen de tokkie kinderen obtwikkel je je zeker wel goedquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veels te nadelig voor de ontwikkeling van jeugd.
Sociaal contact (op welk niveau dan ook) is altijd belangrijker dan 'thuiswerken' ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:14 schreef corehype het volgende:
[..]
Ja want tussen de tokkie kinderen obtwikkel je je zeker wel goed
Wat een armoede zeg.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die scholieren zijn met een mobiel aan de hand opgegroeid, hebben tegenwoordig een aandachtsspanne van een weggeswipet tiktokfilmpje (nog geen seconde dus) en zijn compleet verslaafd aan het apparaat door de gigantische industrie die erachter zit. En dan denk jij dat ze 50 minuten dat ding niet kunnen gebruiken terwijl ie binnen handbereik in een tas of broekzat zit?
Het is gewoon een verslaving en zo moeten we het ook behandelen.
Maar waarom we het zouden moeten accepteren als een feit ontgaat mij volledig.quote:
Jij bent het er niet mee eens dat er een smartphone verslaving heerst in onze maatschappij?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom we het zouden moeten accepteren als een feit ontgaat mij volledig.
Je zou het moeten behandelen als wat het is: een verslaving.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom we het zouden moeten accepteren als een feit ontgaat mij volledig.
Het is niet alleen dat, maar ook hoe het mensen weet te veranderen qua gedrag e.d.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens en we doen er met z'n allen keihard aan mee.
[ afbeelding ]
Deze bekende foto is alweer van 2015.
Jongeren krijgen steeds vaker op jonge leeftijd een smartphone (soms al voor hun 10e levensjaar). Lijkt me echt geen goede ontwikkeling gezien de hoeveelheid shit die er via social media als Snapchat en TikTok wordt verspreid.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij bent het er niet mee eens dat er een smartphone verslaving heerst in onze maatschappij?
Geen idee of het een smartphone verslaving is of meer social media, of zelfs in het algemeen 'the fear of missing out'. Komt uiteindelijk min of meer op hetzelfde neer waarschijnlijk. Ook bij volwassenen zie je regelmatig vergelijkbaar gedrag.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou het moeten behandelen als wat het is: een verslaving.
Ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ooit op een school geweest de laatste 20 jaar?
Probleem is ook dat er actief aan mee wordt gedaan door docenten. Daardoor is het meer en meer onderdeel geworden van de manier van lesgeven / lesstof.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
[..]
Geen idee of het een smartphone verslaving is of meer social media, of zelfs in het algemeen 'the fear of missing out'. Komt uiteindelijk min of meer op hetzelfde neer waarschijnlijk. Ook bij volwassenen zie je regelmatig vergelijkbaar gedrag.
Maar om dan maar te accepteren dat kinderen in de klas zitten te Tiktokken lijkt mij wel erg bizar.
Maar kinderen en volwassenen hoeven natuurlijk niet dezelfde behandeling te krijgen.
Er is toch niemand die zegt dat we het normaal moeten vinden? Wel dat het de realiteit is dat het op dit moment zo is - al is dat uiteraard een ongewenste situatie. En dat een wettelijk verbod misschien niet de beste manier is om dit probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
In mijn tijd op de middelbare school was de Nokia 3310 de shit, dat zegt genoeg. Maar ook toen was een telefoon in de klas verboden en namen ze 'm eventueel de rest van de dag in als je betrapt werd.
En nu zouden we het normaal moeten vinden dat kinderen zelfs geen 50 minuten zonder kunnen.
Wat een treurnis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |