De betutteling is sowieso niet nodig.quote:Op woensdag 1 februari 2023 23:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen loopt Janneke zonet schreeuwen dat ze door alle betutteling haar werk niet goed kan doen. Als de scholen hun discipline een beetje op orde hadden was de betutteling helemaal niet nodig.
Handhaven in lokalen zou nu al kunnen, als de school het handhaven niet verbiedt en de docenten op één lijn zitten. Maar voor een wettelijk verbod ben ik benieuwd naar de sanctie die vanuit de wet volgt. Doet de overheid niets met de overtreding, dan is opname in de schoolregels voldoende.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want de regel ‘niet in de lokalen, wel in de gangen en de aula’ valt niet te handhaven? Ik heb er toch moeite mee om dat te geloven hoor.
Ik vind niet dat schoolklassen altijd maar mobiel-vrij moeten zijn. Niet iedereen vindt dat. Er zijn ook momenten dat docenten gebruik kunnen of willen maken van mobiele telefoons en dat lijkt me prima. Je kunt nog twijfelen aan m’n verstand, natuurlijk. Net als ik zullen de meeste mensen vinden dat het goed is als mobieltjes weg worden gestopt tijdens de meeste lessen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 20:26 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Iedereen, echt iedereen met gezond verstand vindt het een goed idee als schoolklassen mobiel-vrij worden. Prima toch dat de centrale overheid daar het voortouw in wil nemen.
Hoezo weten ze dat niet meer? Die van mij weten prima mijn telefoonnummer, bijvoorbeeld. Je maakt zelf weer een verhaaltje om je punt te maken. Mijn kinderen moeten straks 10 km fietsen heen en terug. Dan heb ik graag dat ze een mobiel bij zich hebben, net als ik er een bij me heb om allerlei redenen: navigeren als ik plots besluit ergens heen te gaan, bellen als plannen wijzigen, bij pech onderweg, vragen of een vriendin even tijd heeft dat ik langs kom, enz. Maar maak vooral meer verhaaltjes om mensen van deze tijd raar weg te zetten.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een kind valt of aangereden wordt, en het heeft geen mobieltje op zak, kan er dan niet, via politie, omstanders enz...contact opgenomen worden met de ouders? Okay, je kind moet het telefoonnummer van papa of mama van buiten kennen. Vroeger heel normaal, nu weten ze dat niet meer. Dus, tja, dan is een mobieltje bij je hebben echt noodzaak!
Het is vooral weer de Nederlandse ziekte.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat het nodig is, vooral. Maar ja.
chinaquote:Op woensdag 1 februari 2023 18:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vraag me echt af wie of wat er achter tiktok zit.
Die categorie is sowieso een beetje vreemd. Wat nou als ik het betuttelend vindt, maar niet typerend voor deze generatie?quote:Op donderdag 2 februari 2023 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me mee hoeveel mensen hier in de poll voor 'betutteling' kiezen.
Daar heb ik ook een beetje mijn twijfels bij, je moet scholen niet het laatste bastion van de twintigste eeuw maken. Of je het nu leuk vindt of niet, voortschrijdende digitalisering is nou eenmaal een feit. Dus moet je de jeugd er ook mee leren omgaan.quote:Op donderdag 2 februari 2023 09:16 schreef PiyeReloaded het volgende:
De term 'mobieltjes' zegt wel iets over de mensen die dit moeten vormgeven.
Dat schip is al 10x gepasseerd.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
Goed idee, als we een kenniseconomie willen zijn en op termijn niet keihard willen verliezen van andere landen. Het niveau van het onderwijs in Nederland is echt dramatisch.
Je zult maar leerling of leraar zijn in deze tijd.
Je zet er gewoon een straf op ja. Maarja straffen is zo 1990.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want de regel ‘niet in de lokalen, wel in de gangen en de aula’ valt niet te handhaven? Ik heb er toch moeite mee om dat te geloven hoor.
"In gesprek gaan met de leerling".quote:Op donderdag 2 februari 2023 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je zet er gewoon een straf op ja. Maarja straffen is zo 1990.
Dat is het ook.quote:Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
Daar zijn de telefoontassen dus voor.quote:Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
Dan nog kun je prima naar school zonder mobiel.quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
‘Vroeger’ is geen argument, vroeger hadden ze ook geen fietsen of überhaupt scholen.
We leven niet in vroeger, we leven in het nu.
Alles kan, maar het is totaal niet passend. Waarom zou je een risico nemen als je dat risico ook prima kunt afdekken met moderne middelen? Omdat het vroeger ook zo was? Dat is toch een bijzonder slap verhaal?quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog kun je prima naar school zonder mobiel.
Daarnaast is de wereld natuurlijk ook ontzettend veranderd. Veel drukker, meer en sneller verkeer, sociale cohesie, noem maar op. Vroeger en nu vergelijken is echt nogal een zwaktebod.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles kan, maar het is totaal niet passend. Waarom zou je een risico nemen als je dat risico ook prima kunt afdekken met moderne middelen? Omdat het vroeger ook zo was? Dat is toch een bijzonder slap verhaal?
Ook dat nog eens inderdaad, een beetje scholier fietst tegenwoordig op een elektrische fiets. Zeker als ze wat verder moeten, met inherent risico op technische storingen, valpartijen etc. Maar dat is zeker ook maar modern gelul van de jeugd van tegenwoordig.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarnaast is de wereld natuurlijk ook ontzettend veranderd. Veel drukker, meer en sneller verkeer, sociale cohesie, noem maar op. Vroeger en nu vergelijken is echt nogal een zwaktebod.
En als ze zelf niet op een elektrische fiets rijden, zijn er genoeg andere fietsers die dat wel doen en dat maakt de situatie ook niet veiliger.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat nog eens inderdaad, een beetje scholier fietst tegenwoordig op een elektrische fiets. Zeker als ze wat verder moeten, met inherent risico op technische storingen, valpartijen etc. Maar dat is zeker ook maar modern gelul van de jeugd van tegenwoordig.
Als ie stuk is loop je toch gewoon naar een telefooncel?quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat nog eens inderdaad, een beetje scholier fietst tegenwoordig op een elektrische fiets. Zeker als ze wat verder moeten, met inherent risico op technische storingen, valpartijen etc. Maar dat is zeker ook maar modern gelul van de jeugd van tegenwoordig.
Wat is het risico? Een kind wordt niet aangereden als het wel een mobieltje bij zich heeft? Ouders kunnen niet gewaarschuwd worden als het geen mobieltje bij zich heeft? Jij hebt het maar steeds over 'een mobieltje dekt een risico af'. Ik zie dat niet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles kan, maar het is totaal niet passend. Waarom zou je een risico nemen als je dat risico ook prima kunt afdekken met moderne middelen? Omdat het vroeger ook zo was? Dat is toch een bijzonder slap verhaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |