abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 februari 2023 @ 17:33:29 #76
408813 crew  trein2000
pi_207807490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat gebeurde allemaal ook toen de mobieltjes nog niet waren uitgevonden.
Ja en nu zijn ze er wel, dus dat is geen argument.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207807571
Wellicht moet de wet verdergaan en zaken zoals tiktok/instagram/facebook limiteren tot 18+
pi_207807611
Er zijn misschien wel docenten die af en toe gebruik willen maken van de mobiele telefoons in de lessen. Dat lijkt me aan de docent of school zelf. Ik vind het een absurd idee dat dat landelijk geregeld zou moeten worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Regelt het wetboek alle onderdelen van het leven in detail?
Dit vind ik wel interessant. Wat zou geregeld moeten worden in het wetboek? En wat daarbuiten en waarom?

Mijn idee is dat dit geregeld hoort te zijn door docent of school, omdat zij ook de vrijheid moeten hebben af te wijken van de regel. En ik vind het bizar dat ze zich landelijk met zulke details bezig gaan houden. Maar ik ben wel benieuwd naar argumenten van mensen die rechten hebben gestudeerd, bijvoorbeeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207807692
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
Terecht.

Die lui moeten straks mijn pensioen betalen en de wereld redden dus ze moeten goed leren en studeren
Van de mensen die een pretstudie gevolgd hebben, krijgen normale mensen geen geld om fatsoenlijk van te kunnen leven.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 18:00:28 #80
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207807754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:42 schreef Duiveltja het volgende:
Wellicht moet de wet verdergaan en zaken zoals tiktok/instagram/facebook limiteren tot 18+
Vraag me echt af wie of wat er achter tiktok zit.

Bij de zoeksuggesties krijg je letterlijk "hoe krijg je stevige billen" te zien. En stel dan voor dat daar 6-13 jarigen op die app zitten. 🧐 Dat noem ik extreem verdacht.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207807848
Mijn laatste rector zag communicatie als een grondrecht, dus als we de mobieltjes wilden afpakken, schonden wij de grondrechten van de leerlingen.

Liefst wil je dat schoolregels door de school worden bepaald, maar die afleiding en het idealisme van sommige docenten maken het wel moeilijk. Aan de andere kant, symboolpolitiek.

Blijven over: ouders die vinden dat hun kind met een oude Nokia niet bereikbaar genoeg is als ze naast hen in de auto zitten van school naar huis op de fiets. Ouders van Nederland, wat is belangrijker, een diploma of een selfie in de kantine?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 februari 2023 @ 18:39:04 #82
408813 crew  trein2000
pi_207808287
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Mijn laatste rector zag communicatie als een grondrecht, dus als we de mobieltjes wilden afpakken, schonden wij de grondrechten van de leerlingen.

Liefst wil je dat schoolregels door de school worden bepaald, maar die afleiding en het idealisme van sommige docenten maken het wel moeilijk. Aan de andere kant, symboolpolitiek.

Blijven over: ouders die vinden dat hun kind met een oude Nokia niet bereikbaar genoeg is als ze naast hen in de auto zitten van school naar huis op de fiets. Ouders van Nederland, wat is belangrijker, een diploma of een selfie in de kantine?
Want de regel ‘niet in de lokalen, wel in de gangen en de aula’ valt niet te handhaven? Ik heb er toch moeite mee om dat te geloven hoor.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:59:28 #83
3542 Gia
User under construction
pi_207808679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en nu zijn ze er wel, dus dat is geen argument.
Als een kind valt of aangereden wordt, en het heeft geen mobieltje op zak, kan er dan niet, via politie, omstanders enz...contact opgenomen worden met de ouders? Okay, je kind moet het telefoonnummer van papa of mama van buiten kennen. Vroeger heel normaal, nu weten ze dat niet meer. Dus, tja, dan is een mobieltje bij je hebben echt noodzaak!
pi_207808853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Hier gaat Den Haag niet over. Opflikkeren met je betutteling.
Als het zo betuttelend is, waarom leveren jullie dan kinderen af met een abominabel niveau als het gaat om de basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen?
pi_207809068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Hier gaat Den Haag niet over. Opflikkeren met je betutteling.
Hahaha, geen nederlandser begrip dan BETUTTELING

Verkeersregels? BETUTTELING
Kledingvoorschriften? BETUTTELING
Doktersadvies? BETUTTELING

Collectief onderwijs is sowieso één grote betutteling en er is helemaal niks mis mee om daarvoor goede voorwaarden te scheppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rododendronneke op 01-02-2023 20:28:11 ]
J’ai faim.
  woensdag 1 februari 2023 @ 19:19:07 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207809097
Wat is er zo ingewikkeld voor een school om dat zelf te verbieden?
pi_207809157
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:19 schreef Hexagon het volgende:
De praktische uitvoering ervan, en daar mogen ze zich straks over buigen. Mooi geregeld toch?
J’ai faim.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 februari 2023 @ 19:25:27 #88
408813 crew  trein2000
pi_207809240
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Als een kind valt of aangereden wordt, en het heeft geen mobieltje op zak, kan er dan niet, via politie, omstanders enz...contact opgenomen worden met de ouders? Okay, je kind moet het telefoonnummer van papa of mama van buiten kennen. Vroeger heel normaal, nu weten ze dat niet meer. Dus, tja, dan is een mobieltje bij je hebben echt noodzaak!
‘Vroeger’ is geen argument, vroeger hadden ze ook geen fietsen of überhaupt scholen.

We leven niet in vroeger, we leven in het nu.
pi_207809277
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:19 schreef Hexagon het volgende:
Een flinke bak zeikende ouders die dat met zich mee brengt denk ik.
pi_207810808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:27 schreef Tocadisco het volgende:

Een flinke bak zeikende ouders die dat met zich mee brengt denk ik.
De besluitvorming sowieso. Het cordon Karens dat hun kids per se een mobieltje wil meegeven, eigengereide docenten, principiëlen, twijfelaars, noem maar op.

Iedereen, echt iedereen met gezond verstand vindt het een goed idee als schoolklassen mobiel-vrij worden. Prima toch dat de centrale overheid daar het voortouw in wil nemen.
Weg met dat vorige-eeuwse laat maar waaien liberalisme, dat alles t liefst wil afschuiven op lagere machten, uit slapheid en lafheid om zelf normen en kaders te scheppen.
J’ai faim.
pi_207811051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Vraag me echt af wie of wat er achter tiktok zit.

Bij de zoeksuggesties krijg je letterlijk "hoe krijg je stevige billen" te zien. En stel dan voor dat daar 6-13 jarigen op die app zitten. 🧐 Dat noem ik extreem verdacht.
Het is van een Chinees bedrijf en dergelijke grote Chinese bedrijven staan allemaal onder de controle van de overheid daar (oftewel de dictatoriale partij). Voor Chinese kinderen geldt een tijdslot en ze krijgen enkel educatieve video's te zien. Geen dansfilmpjes, dikke konten en memes, echt alleen educatieve filmpjes.

Dat zegt wel wat lijkt me.
pi_207812636
Puik plan.

School is er om te leren, niet om met je mobiel te spelen. Dat doe je maar lekker in de pauzes of na school.
pi_207812686
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:17 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Hahaha, geen nederlandser begrip dan BETUTTELING

Verkeersregels? BETUTTELING
Kledingvoorschriften? BETUTTELING
Doktersadvies? BETUTTELING

Collectief onderwijs is sowieso één grote betutteling en er is helemaal niks mis mee om daarvoor goede voorwaarden te scheppen.
Dit land is in handen van de personen die niet meer dan een pretstudie gevolgd hebben. Er zijn dus te weinig normale mensen om mee te regeren.
  woensdag 1 februari 2023 @ 22:03:40 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207812817
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Als het zo betuttelend is, waarom leveren jullie dan kinderen af met een abominabel niveau als het gaat om de basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen?
De afgelopen dertig jaar is de centralistische bemoeienis met het onderwijs alleen maar groter geworden, en de vaardigheden achteruit gegaan. Denk je dat we het tij keren met nóg meer opgelegd micromanagement, of zullen we de leraren gewoon weer hun werk laten doen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207812954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:03 schreef Janneke141 het volgende:

De afgelopen dertig jaar is de centralistische bemoeienis met het onderwijs alleen maar groter geworden, en de vaardigheden achteruit gegaan. Denk je dat we het tij keren met nóg meer opgelegd micromanagement, of zullen we de leraren gewoon weer hun werk laten doen?
Dat laatste lukt echt beter als kinderen niet op hun mobieltje kunnen peuteren tijdens de les.
J’ai faim.
  woensdag 1 februari 2023 @ 22:15:10 #96
346939 Janneke141
pi_207813012
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:11 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dat laatste lukt echt beter als kinderen niet op hun mobieltje kunnen peuteren tijdens de les.
Dat lukt ook wel zonder Haags verbod.

En buiten de inhoudelijke en principiële overwegingen, je moet geen verboden in de wet zetten die je niet kan of wil gaan handhaven. Leerlingen in een school op de bon slingeren gaan we vast niet doen, en willen we echt scholen boetes gaan opleggen omdat er ergens een paar leerlingen met een telefoon door de school banjeren? Nee toch? Volgens mij moeten we doel en middel hier even scheiden. En het generieke middel 'VERBIEDEN!!' past niet bij het doel van beter onderwijs.
pi_207813309
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat lukt ook wel zonder Haags verbod.

En buiten de inhoudelijke en principiële overwegingen, je moet geen verboden in de wet zetten die je niet kan of wil gaan handhaven. Leerlingen in een school op de bon slingeren gaan we vast niet doen, en willen we echt scholen boetes gaan opleggen omdat er ergens een paar leerlingen met een telefoon door de school banjeren? Nee toch? Volgens mij moeten we doel en middel hier even scheiden. En het generieke middel 'VERBIEDEN!!' past niet bij het doel van beter onderwijs.
Bij ons waren Gameboys in de klas ook niet toegestaan. Enig idee waarom?
  woensdag 1 februari 2023 @ 22:33:42 #98
346939 Janneke141
pi_207813329
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
In welke wet stond dat?
pi_207813683
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Jeetje, zelden iemand zo het punt zien missen :D
pi_207814324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeetje, zelden iemand zo het punt zien missen :D
Nee hoor, alleen loopt Janneke zonet schreeuwen dat ze door alle betutteling haar werk niet goed kan doen. Als de scholen hun discipline een beetje op orde hadden was de betutteling helemaal niet nodig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')