Ja en nu zijn ze er wel, dus dat is geen argument.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat gebeurde allemaal ook toen de mobieltjes nog niet waren uitgevonden.
Dit vind ik wel interessant. Wat zou geregeld moeten worden in het wetboek? En wat daarbuiten en waarom?quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Regelt het wetboek alle onderdelen van het leven in detail?
Van de mensen die een pretstudie gevolgd hebben, krijgen normale mensen geen geld om fatsoenlijk van te kunnen leven.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
Terecht.
Die lui moeten straks mijn pensioen betalen en de wereld redden dus ze moeten goed leren en studeren
Vraag me echt af wie of wat er achter tiktok zit.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:42 schreef Duiveltja het volgende:
Wellicht moet de wet verdergaan en zaken zoals tiktok/instagram/facebook limiteren tot 18+
Want de regel ‘niet in de lokalen, wel in de gangen en de aula’ valt niet te handhaven? Ik heb er toch moeite mee om dat te geloven hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Mijn laatste rector zag communicatie als een grondrecht, dus als we de mobieltjes wilden afpakken, schonden wij de grondrechten van de leerlingen.
Liefst wil je dat schoolregels door de school worden bepaald, maar die afleiding en het idealisme van sommige docenten maken het wel moeilijk. Aan de andere kant, symboolpolitiek.
Blijven over: ouders die vinden dat hun kind met een oude Nokia niet bereikbaar genoeg is als ze naast hen in de auto zitten van school naar huis op de fiets. Ouders van Nederland, wat is belangrijker, een diploma of een selfie in de kantine?
Als een kind valt of aangereden wordt, en het heeft geen mobieltje op zak, kan er dan niet, via politie, omstanders enz...contact opgenomen worden met de ouders? Okay, je kind moet het telefoonnummer van papa of mama van buiten kennen. Vroeger heel normaal, nu weten ze dat niet meer. Dus, tja, dan is een mobieltje bij je hebben echt noodzaak!quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nu zijn ze er wel, dus dat is geen argument.
Als het zo betuttelend is, waarom leveren jullie dan kinderen af met een abominabel niveau als het gaat om de basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen?quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Hier gaat Den Haag niet over. Opflikkeren met je betutteling.
Hahaha, geen nederlandser begrip dan BETUTTELINGquote:Op woensdag 1 februari 2023 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Hier gaat Den Haag niet over. Opflikkeren met je betutteling.
De praktische uitvoering ervan, en daar mogen ze zich straks over buigen. Mooi geregeld toch?quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:19 schreef Hexagon het volgende:
Wat is er zo ingewikkeld voor een school om dat zelf te verbieden?
‘Vroeger’ is geen argument, vroeger hadden ze ook geen fietsen of überhaupt scholen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een kind valt of aangereden wordt, en het heeft geen mobieltje op zak, kan er dan niet, via politie, omstanders enz...contact opgenomen worden met de ouders? Okay, je kind moet het telefoonnummer van papa of mama van buiten kennen. Vroeger heel normaal, nu weten ze dat niet meer. Dus, tja, dan is een mobieltje bij je hebben echt noodzaak!
Een flinke bak zeikende ouders die dat met zich mee brengt denk ik.quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:19 schreef Hexagon het volgende:
Wat is er zo ingewikkeld voor een school om dat zelf te verbieden?
De besluitvorming sowieso. Het cordon Karens dat hun kids per se een mobieltje wil meegeven, eigengereide docenten, principiëlen, twijfelaars, noem maar op.quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:27 schreef Tocadisco het volgende:
Een flinke bak zeikende ouders die dat met zich mee brengt denk ik.
Het is van een Chinees bedrijf en dergelijke grote Chinese bedrijven staan allemaal onder de controle van de overheid daar (oftewel de dictatoriale partij). Voor Chinese kinderen geldt een tijdslot en ze krijgen enkel educatieve video's te zien. Geen dansfilmpjes, dikke konten en memes, echt alleen educatieve filmpjes.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vraag me echt af wie of wat er achter tiktok zit.
Bij de zoeksuggesties krijg je letterlijk "hoe krijg je stevige billen" te zien. En stel dan voor dat daar 6-13 jarigen op die app zitten. 🧐 Dat noem ik extreem verdacht.
Dit land is in handen van de personen die niet meer dan een pretstudie gevolgd hebben. Er zijn dus te weinig normale mensen om mee te regeren.quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:17 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Hahaha, geen nederlandser begrip dan BETUTTELING
Verkeersregels? BETUTTELING
Kledingvoorschriften? BETUTTELING
Doktersadvies? BETUTTELING
Collectief onderwijs is sowieso één grote betutteling en er is helemaal niks mis mee om daarvoor goede voorwaarden te scheppen.
De afgelopen dertig jaar is de centralistische bemoeienis met het onderwijs alleen maar groter geworden, en de vaardigheden achteruit gegaan. Denk je dat we het tij keren met nóg meer opgelegd micromanagement, of zullen we de leraren gewoon weer hun werk laten doen?quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Als het zo betuttelend is, waarom leveren jullie dan kinderen af met een abominabel niveau als het gaat om de basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen?
Dat laatste lukt echt beter als kinderen niet op hun mobieltje kunnen peuteren tijdens de les.quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
De afgelopen dertig jaar is de centralistische bemoeienis met het onderwijs alleen maar groter geworden, en de vaardigheden achteruit gegaan. Denk je dat we het tij keren met nóg meer opgelegd micromanagement, of zullen we de leraren gewoon weer hun werk laten doen?
Dat lukt ook wel zonder Haags verbod.quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:11 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat laatste lukt echt beter als kinderen niet op hun mobieltje kunnen peuteren tijdens de les.
Bij ons waren Gameboys in de klas ook niet toegestaan. Enig idee waarom?quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lukt ook wel zonder Haags verbod.
En buiten de inhoudelijke en principiële overwegingen, je moet geen verboden in de wet zetten die je niet kan of wil gaan handhaven. Leerlingen in een school op de bon slingeren gaan we vast niet doen, en willen we echt scholen boetes gaan opleggen omdat er ergens een paar leerlingen met een telefoon door de school banjeren? Nee toch? Volgens mij moeten we doel en middel hier even scheiden. En het generieke middel 'VERBIEDEN!!' past niet bij het doel van beter onderwijs.
In welke wet stond dat?quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Bij ons waren Gameboys in de klas ook niet toegestaan. Enig idee waarom?
Jeetje, zelden iemand zo het punt zien missenquote:Op woensdag 1 februari 2023 22:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Bij ons waren Gameboys in de klas ook niet toegestaan. Enig idee waarom?
Nee hoor, alleen loopt Janneke zonet schreeuwen dat ze door alle betutteling haar werk niet goed kan doen. Als de scholen hun discipline een beetje op orde hadden was de betutteling helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jeetje, zelden iemand zo het punt zien missen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |