abonnement Unibet Coolblue
pi_207814642
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 23:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nee hoor, alleen loopt Janneke zonet schreeuwen dat ze door alle betutteling haar werk niet goed kan doen. Als de scholen hun discipline een beetje op orde hadden was de betutteling helemaal niet nodig.
De betutteling is sowieso niet nodig.
pi_207814667
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Want de regel ‘niet in de lokalen, wel in de gangen en de aula’ valt niet te handhaven? Ik heb er toch moeite mee om dat te geloven hoor.
Handhaven in lokalen zou nu al kunnen, als de school het handhaven niet verbiedt en de docenten op één lijn zitten. Maar voor een wettelijk verbod ben ik benieuwd naar de sanctie die vanuit de wet volgt. Doet de overheid niets met de overtreding, dan is opname in de schoolregels voldoende.
Ik vergelijk het qua handhaving met andere regels. Lijfstraffen zijn in het onderwijs (terecht) verboden. Overtreding door een docent heeft mogelijk gevolgen voor het dienstverband, maar kan ook strafrechtelijk worden aangepakt. Gebruik van alcohol door een leerling heeft gevolgen binnen en buiten school (dat laatste wordt moeilijker als de leerling boven de 18 is, maar dat is een klein deel van de populatie op een middelbare school).
Opname van een verbod op smartphones in de klas in het wetboek van strafrecht zie ik niet snel gebeuren en zal dan alleen een overtreding van de schoolregels zijn. Al juich ik een telefoonvrije klas toe, met een ‘de minister vindt dat het niet moet kunnen’ creëer je een nieuwe dode letter in de wet.
pi_207815948
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:26 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Iedereen, echt iedereen met gezond verstand vindt het een goed idee als schoolklassen mobiel-vrij worden. Prima toch dat de centrale overheid daar het voortouw in wil nemen.

Ik vind niet dat schoolklassen altijd maar mobiel-vrij moeten zijn. Niet iedereen vindt dat. Er zijn ook momenten dat docenten gebruik kunnen of willen maken van mobiele telefoons en dat lijkt me prima. Je kunt nog twijfelen aan m’n verstand, natuurlijk. Net als ik zullen de meeste mensen vinden dat het goed is als mobieltjes weg worden gestopt tijdens de meeste lessen.

En dan het volgende punt: als vrijwel iedereen vindt dat mobieltjes niet in het klaslokaal horen, dan volgt daar nog niet uit dat de centrale overheid dat maar moet regelen of dat dat prima is. Jij doet het lijken of dat er logisch op volgt, maar dat is niet zo.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Als een kind valt of aangereden wordt, en het heeft geen mobieltje op zak, kan er dan niet, via politie, omstanders enz...contact opgenomen worden met de ouders? Okay, je kind moet het telefoonnummer van papa of mama van buiten kennen. Vroeger heel normaal, nu weten ze dat niet meer. Dus, tja, dan is een mobieltje bij je hebben echt noodzaak!
Hoezo weten ze dat niet meer? Die van mij weten prima mijn telefoonnummer, bijvoorbeeld. Je maakt zelf weer een verhaaltje om je punt te maken. Mijn kinderen moeten straks 10 km fietsen heen en terug. Dan heb ik graag dat ze een mobiel bij zich hebben, net als ik er een bij me heb om allerlei redenen: navigeren als ik plots besluit ergens heen te gaan, bellen als plannen wijzigen, bij pech onderweg, vragen of een vriendin even tijd heeft dat ik langs kom, enz. Maar maak vooral meer verhaaltjes om mensen van deze tijd raar weg te zetten. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207815967
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat het nodig is, vooral. Maar ja.
Het is vooral weer de Nederlandse ziekte.

Je handhaaft iets niet, waarop je dan maar een nieuwe regel gaat bedenken, die je ook niet gaat handhaven en waar weer tig uitzonderingen op komen, zodat het toch weer niet te handhaven is.
pi_207815994
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Vraag me echt af wie of wat er achter tiktok zit.

china
pi_207816017
Valt me mee hoeveel mensen hier in de poll voor 'betutteling' kiezen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:16:53 #107
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_207816081
De term 'mobieltjes' zegt wel iets over de mensen die dit moeten vormgeven. _O-
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:19:18 #108
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_207816101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me mee hoeveel mensen hier in de poll voor 'betutteling' kiezen.
Die categorie is sowieso een beetje vreemd. Wat nou als ik het betuttelend vindt, maar niet typerend voor deze generatie?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 februari 2023 @ 09:40:40 #109
408813 crew  trein2000
pi_207816294
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:16 schreef PiyeReloaded het volgende:
De term 'mobieltjes' zegt wel iets over de mensen die dit moeten vormgeven. _O-
Daar heb ik ook een beetje mijn twijfels bij, je moet scholen niet het laatste bastion van de twintigste eeuw maken. Of je het nu leuk vindt of niet, voortschrijdende digitalisering is nou eenmaal een feit. Dus moet je de jeugd er ook mee leren omgaan.
Dat is geen reden om mobieltjes niet uit de wiskundeles te weren, wel om ze niet uit de school te weren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207816344
Er wordt ook een beetje neerbuigend gedaan over 'kahoot-kwisjes', maar dat kan ook zeker een mogelijkheid zijn om dingen te leren en te toetsen. Er zijn genoeg kinderen die juist op die manier veel leren. Niet ieder kind leert immers op dezelfde manier even goed. Bovendien zitten er altijd een paar tussen die graag goed willen scoren en dus de stof nog net iets beter leren.

Ik denk dat er echt wel wat gedaan dient te worden aan telefoongebruik, maatschappijbreed, maar een algeheel verbod op scholen vind ik te ver gaan. Leer ze om beter met dat ding om te gaan dan veel ouders zelf doen. En daar is thuis ook een belangrijke factor in.

Die telefoontassen werken op zich ook prima om een (deel van de) les telefoonvrij les te kunnen geven. En indien nodig of mogelijk kunnen ze dan de telefoon weer pakken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:48:31 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207816381
Alles verbieden en vervolgens niks handhaven, daar is Nederland goed in.
pi_207816423
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
Goed idee, als we een kenniseconomie willen zijn en op termijn niet keihard willen verliezen van andere landen. Het niveau van het onderwijs in Nederland is echt dramatisch.

Je zult maar leerling of leraar zijn in deze tijd.
Dat schip is al 10x gepasseerd.

De schoolverlaters moet je als bedrijf weer leten lezen en schrijven, letterlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207816440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Want de regel ‘niet in de lokalen, wel in de gangen en de aula’ valt niet te handhaven? Ik heb er toch moeite mee om dat te geloven hoor.
Je zet er gewoon een straf op ja. Maarja straffen is zo 1990.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207816458
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207816461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je zet er gewoon een straf op ja. Maarja straffen is zo 1990.
"In gesprek gaan met de leerling". :')

In gesprek met de ouders heeft ook niet zo heel veel zin meer. Vroeger wel, maar tegenwoordig zitten veel ouders er toch zo in dat het vooral niet aan hun prinsje of prinsesje ligt, maar altijd aan 'n ander. Aan de school, aan de leraar, aan de andere kinderen in de klas, etc.
pi_207816479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
Dat is het ook.

Dat telefoons soms nodig zijn, lijkt me ook een onzinnig argument. Als dat al zo zou zijn, dan haal je ze maar tevoorschijn op het moment dat ze nodig zijn en daarna weer weg.
pi_207816488
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
Daar zijn de telefoontassen dus voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207817294
En ondertussen zitten ze op de laptop te tiktokken, instagrammen, whatsappen en weet ik veel wat. Echt weer zo'n plan bedacht door Den Haag _O-

Paar collega's voeren dit al door bij hun lessen, maar vergeten daarbij dat alles wat ze op een telefoon kunnen, ze ook op de laptop kunnen, zoals WhatsApp waar ik persoonlijk een paar weken geleden pas achterkwam dankzij mijn puberzoon. Ik had werkelijk geen idee :D

Ik ga er in ieder geval niet aan meewerken. Het is mijn verantwoordelijkheid als ik niet wil dat ze op de telefoon zitten. De meesten luisteren wel als ik ze vraag het ding eventjes weg te doen. Het voor langere tijd weghouden (langer dan 10 minuten) is soms wel een dingetje, maar soit. Mijn uitleg duurt overigens meestal toch niet langer dan een kwartiertje, aandacht is dan toch weg (mbo niveau 2).

[ Bericht 8% gewijzigd door DjVero op 02-02-2023 11:00:18 ]
  donderdag 2 februari 2023 @ 11:50:12 #119
3542 Gia
User under construction
pi_207818062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
‘Vroeger’ is geen argument, vroeger hadden ze ook geen fietsen of überhaupt scholen.

We leven niet in vroeger, we leven in het nu.
Dan nog kun je prima naar school zonder mobiel.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 februari 2023 @ 12:45:54 #120
408813 crew  trein2000
pi_207818937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan nog kun je prima naar school zonder mobiel.
Alles kan, maar het is totaal niet passend. Waarom zou je een risico nemen als je dat risico ook prima kunt afdekken met moderne middelen? Omdat het vroeger ook zo was? Dat is toch een bijzonder slap verhaal?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207819000
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alles kan, maar het is totaal niet passend. Waarom zou je een risico nemen als je dat risico ook prima kunt afdekken met moderne middelen? Omdat het vroeger ook zo was? Dat is toch een bijzonder slap verhaal?
Daarnaast is de wereld natuurlijk ook ontzettend veranderd. Veel drukker, meer en sneller verkeer, sociale cohesie, noem maar op. Vroeger en nu vergelijken is echt nogal een zwaktebod.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 februari 2023 @ 12:50:54 #122
408813 crew  trein2000
pi_207819021
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarnaast is de wereld natuurlijk ook ontzettend veranderd. Veel drukker, meer en sneller verkeer, sociale cohesie, noem maar op. Vroeger en nu vergelijken is echt nogal een zwaktebod.
Ook dat nog eens inderdaad, een beetje scholier fietst tegenwoordig op een elektrische fiets. Zeker als ze wat verder moeten, met inherent risico op technische storingen, valpartijen etc. Maar dat is zeker ook maar modern gelul van de jeugd van tegenwoordig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207819036
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook dat nog eens inderdaad, een beetje scholier fietst tegenwoordig op een elektrische fiets. Zeker als ze wat verder moeten, met inherent risico op technische storingen, valpartijen etc. Maar dat is zeker ook maar modern gelul van de jeugd van tegenwoordig.
En als ze zelf niet op een elektrische fiets rijden, zijn er genoeg andere fietsers die dat wel doen en dat maakt de situatie ook niet veiliger.

Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:54:05 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207819068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook dat nog eens inderdaad, een beetje scholier fietst tegenwoordig op een elektrische fiets. Zeker als ze wat verder moeten, met inherent risico op technische storingen, valpartijen etc. Maar dat is zeker ook maar modern gelul van de jeugd van tegenwoordig.
Als ie stuk is loop je toch gewoon naar een telefooncel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:57:08 #125
3542 Gia
User under construction
pi_207819117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alles kan, maar het is totaal niet passend. Waarom zou je een risico nemen als je dat risico ook prima kunt afdekken met moderne middelen? Omdat het vroeger ook zo was? Dat is toch een bijzonder slap verhaal?
Wat is het risico? Een kind wordt niet aangereden als het wel een mobieltje bij zich heeft? Ouders kunnen niet gewaarschuwd worden als het geen mobieltje bij zich heeft? Jij hebt het maar steeds over 'een mobieltje dekt een risico af'. Ik zie dat niet.
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:59:57 #126
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207819167
ipv de leerlingen voor te breiden op de toekomst gaan ze dit soort onzin invoerne.

Getypt vanuit kantoor op mijn telefoon.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207819225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat is het risico? Een kind wordt niet aangereden als het wel een mobieltje bij zich heeft? Ouders kunnen niet gewaarschuwd worden als het geen mobieltje bij zich heeft? Jij hebt het maar steeds over 'een mobieltje dekt een risico af'. Ik zie dat niet.
Het hoeft niet eens een risico weg te nemen. Ze mogen een mobiel gewoon bij zich hebben onderweg en dat is om allerlei redenen hartstikke handig.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 februari 2023 @ 13:04:04 #128
408813 crew  trein2000
pi_207819243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat is het risico? Een kind wordt niet aangereden als het wel een mobieltje bij zich heeft? Ouders kunnen niet gewaarschuwd worden als het geen mobieltje bij zich heeft? Jij hebt het maar steeds over 'een mobieltje dekt een risico af'. Ik zie dat niet.
Vertel mij dat je in de grote stad woont zonder mij te vertellen dat je in de grote stad woont.

Daar buiten fietsen kinderen in het donker door het buitengebied.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207819281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vertel mij dat je in de grote stad woont zonder mij te vertellen dat je in de grote stad woont.

Daar buiten fietsen kinderen in het donker door het buitengebied.
Dat ook. Wij wonen langs een kanaal. Volgens mijn nichtje van 8 is die weg oneindig lang, als de ruimte. Krijg daar maar eens een lekke band en dat je dan moet wachten op een boer die toevallig langs komt. :D Daarna een stuk door een bos waar je hulp ook wel kunt vergeten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207819358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
haha ja vast, denk niet dat het in de praktijk op deze manier gaat werken in de 2de van vmbo kader.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207819388
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:17 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat zijn ook wel een beetje oogkleppen die je daar op hebt natuurlijk. Een leerling die een mobiel in zijn of haar zak heeft, raakt daardoor afgeleid. Goede docent die de mobieltjes een heel lesuur buiten beeld houdt (of dat zelf in elk geval denkt). En of ze hem er nu bij pakken of niet, het feit dat ze tientallen trillingen per uur te voelen krijgen zorgt ervoor dat hun spanningsboog aan gruzelementen wordt geslagen. Daar zijn ze totaal niet bij gebaat.

toevoeging: zo'n telefoontas is deels een oplossing, omdat er altijd wel de zogenaamd coole docent is die ze niet inneemt, of de docent die elke les kahoot wil doen en die dingen op de helft van de tijd teruggeeft. Bovendien denk ik dat leerlingen ook in de pauzes beter af zijn zonder telefoon.

Daarom pleit ik echt voor een verbod op school. Ook in de pauzes. Moet jij eens opletten watvoor gedragsverandering je krijgt als leerlingen straks 6-7 uur per dag níet aan dat ding en alle waanzinnigheden op tiktok blootgesteld worden. Los van het feit dat het de les verstoord, op dit moment wordt de jeugd hard verpest en de oplossing daarvoor is simpel; weg met dat ding.
ja, ik denk dat een hoop werkgevers dit ook wel willen voor hun werknemers. gelijk maar even doortrekken naar de werkvloer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207819425
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:06 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Dat ook. Wij wonen langs een kanaal. Volgens mijn nichtje van 8 is die weg oneindig lang, als de ruimte. Krijg daar maar eens een lekke band en dat je dan moet wachten op een boer die toevallig langs komt. :D Daarna een stuk door een bos waar je hulp ook wel kunt vergeten.
Ik moest dat vroeger dus. Daar reed overigens geen boer en personenwagens reden allemaal door. Degenen die wel stopten, wilde je liever niet bij instappen. Dus liep je naar huis of naar school, waar je op dat moment het dichtste bij was. En ik ben heel blij dat dat tegenwoordig niet meer hoeft. Ik vind niet dat die ervaring van mij dusdanig goed en belangrijk is geweest dat kinderen van nu dat ook mee moeten maken als het niet per se hoeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:16:44 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207819442
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
haha ja vast, denk niet dat het in de praktijk op deze manier gaat werken in de 2de van vmbo kader.
Oh jawel hoor, dat werkt prima. Hebben we echt geen Haags verbod voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207819457
Het gaat over een verbod op school, niet op weg naar school.

Dat deel lijkt me niet zo lastig te begrijpen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:20:14 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207819484
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het gaat over een verbod op school, niet op weg naar school.

Dat deel lijkt me niet zo lastig te begrijpen.
En waar ligt dan de grens van het verbod?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207819488
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:06 schreef Sumppi het volgende:

Krijg daar maar eens een lekke band en dat je dan moet wachten op een boer die toevallig langs komt.
Laat haar ouders investeren in antilek banden. Ik heb sinds die op mijn fiets liggen nooit meer een lekke band gehad en fiets meer dan 5000 kilometer op jaarbasis.. _O_
pi_207819544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En waar ligt dan de grens van het verbod?
Het klaslokaal lijkt mij dan logisch. Daarbuiten verbieden is haast onmogelijk en met name onwenselijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:27:38 #138
3542 Gia
User under construction
pi_207819582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vertel mij dat je in de grote stad woont zonder mij te vertellen dat je in de grote stad woont.

Daar buiten fietsen kinderen in het donker door het buitengebied.
Meestal niet alleen. Anyway, het is ook prima als ze onderweg een mobieltje bij zich hebben. Die dingen zijn er nu eenmaal, maar het is ook prima als ze op school in het kluisje gaan en daar de hele dag blijven. Kinderen hoeven onder schooltijd voor niemand bereikbaar te zijn.
pi_207819624
Lijkt me prima een meederheid voor te vinden. In Frankrijk bestaat een dergelijk verbod al iets van vijf jaar.
pi_207819656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Meestal niet alleen. Anyway, het is ook prima als ze onderweg een mobieltje bij zich hebben. Die dingen zijn er nu eenmaal, maar het is ook prima als ze op school in het kluisje gaan en daar de hele dag blijven. Kinderen hoeven onder schooltijd voor niemand bereikbaar te zijn.
Dit ja.

Als er echt iets dringends is, dan moet het maar via de leraar.
pi_207819752
Benieuwd of alle mensen die voor zijn vinden dat de werkgever dat ook mag verwachten van zijn werknemers. Er is immers vast wel een vaste telefoon voor noodgevallen en om zakelijke telefoontjes mee te plegen, dus noodzakelijk is de mobiele telefoon dan toch ook niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:44:04 #142
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207819798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Meestal niet alleen. Anyway, het is ook prima als ze onderweg een mobieltje bij zich hebben. Die dingen zijn er nu eenmaal, maar het is ook prima als ze op school in het kluisje gaan en daar de hele dag blijven. Kinderen hoeven onder schooltijd voor niemand bereikbaar te zijn.
Kinderen hoeven niet eens meer naar school. Je kan alles googelen.

Hoeveel mensen spreken na 3 jaar nog Duits / Frans?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:44:47 #143
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207819803
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ja, ik denk dat een hoop werkgevers dit ook wel willen voor hun werknemers. gelijk maar even doortrekken naar de werkvloer.
De werknemers zijn geen jeugd en die geven de vinger naar zo'n slavendrijver en gaan elders
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207819884
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Benieuwd of alle mensen die voor zijn vinden dat de werkgever dat ook mag verwachten van zijn werknemers. Er is immers vast wel een vaste telefoon voor noodgevallen en om zakelijke telefoontjes mee te plegen, dus noodzakelijk is de mobiele telefoon dan toch ook niet?
Ik ben fel tegen deze regel, maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen jongeren en werknemers van veelal volwassen leeftijd van wie je dergelijk telefoongedrag niet (meer) verwacht.

En ja, ik weet dat niet elke volwassene ook volwassen is, maar toch.
pi_207819899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:54 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik ben fel tegen deze regel, maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen jongeren en werknemers van veelal volwassen leeftijd van wie je dergelijk telefoongedrag niet (meer) verwacht.

En ja, ik weet dat niet elke volwassene ook volwassen is, maar toch.
Het heeft helemaal niet zoveel met volwassen zijn te maken of je goed met je mobiele telefoon om kunt gaan. Er zit wel degelijk een verslavende factor in, en daar zijn ook heel veel volwassenen niet tegen bestand. Die telefoon zal ook bij veel werknemers de concentratie nogal verstoren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207819909
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Benieuwd of alle mensen die voor zijn vinden dat de werkgever dat ook mag verwachten van zijn werknemers. Er is immers vast wel een vaste telefoon voor noodgevallen en om zakelijke telefoontjes mee te plegen, dus noodzakelijk is de mobiele telefoon dan toch ook niet?
Je gooit hier nu kinderen en volwassenen op één hoop. Als 'n volwassene niet normaal met een telefoon om kan gaan en dat negatief effect heeft op z'n werk, dan kun je 'm uiteindelijk ook wel ontslaan.

Raar dus om alles maar op één hoop te gooien.
pi_207819920
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niet zoveel met volwassen zijn te maken of je goed met je mobiele telefoon om kunt gaan. Er zit wel degelijk een verslavende factor in, en daar zijn ook heel veel volwassenen niet tegen bestand. Die telefoon zal ook bij veel werknemers de concentratie nogal verstoren.
Zal impliceert een aanname, persoonlijk denk ik dat dat meevalt. Als een werknemer niet functioneert, omdat bijvoorbeeld het werk niet op tijd af is of weet ik veel wat, volgt in het uiterste geval ontslag. Dat geldt uiteraard niet voor leerlingen.
pi_207819942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je gooit hier nu kinderen en volwassenen op één hoop. Als 'n volwassene niet normaal met een telefoon om kan gaan en dat negatief effect heeft op z'n werk, dan kun je 'm uiteindelijk ook wel ontslaan.

Raar dus om alles maar op één hoop te gooien.
Is het niet veel meer nodig om de kinderen (middelbare scholieren zijn wel al tieners, jong-volwassenen) juist een goede manier van omgaan hiermee te leren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207819951
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is het niet veel meer nodig om de kinderen (middelbare scholieren zijn wel al tieners, jong-volwassenen) juist een goede manier van omgaan hiermee te leren?
Dat is ook nodig, maar ze moeten meer dan dat leren en dat gaat in veel gevallen dus blijkbaar niet als ze een mobieltje binnen handbereik hebben.
pi_207819967
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is ook nodig, maar ze moeten meer dan dat leren en dat gaat in veel gevallen dus blijkbaar niet als ze een mobieltje binnen handbereik hebben.
Ik ben er ook voorstander van dat docenten dat ding weren wanneer nodig. Bijvoorbeeld door het in de telefoontas te laten stoppen.

Een verbod is daarvoor helemaal niet nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 februari 2023 @ 14:02:34 #151
408813 crew  trein2000
pi_207819974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is ook nodig, maar ze moeten meer dan dat leren en dat gaat in veel gevallen dus blijkbaar niet als ze een mobieltje binnen handbereik hebben.
Je moet daar een balans in vinden. Dus geen telefoonkluis bij de buitendeur, maar wel een verbod op het gebruik er van in de les tenzij specifiek geïnstrueerd.

Het is toch niet zo moeilijk om gewoon de regel ‘in kluis of in de tas’ te handhaven? Ik snap best wel dat je dat consequent moet doen, maar daar kun je als school toch afspraken over maken met je lerarenkorps?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207819982
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben er ook voorstander van dat docenten dat ding weren wanneer nodig. Bijvoorbeeld door het in de telefoontas te laten stoppen.

Een verbod is daarvoor helemaal niet nodig.
En als de docent dat niet lukt, dient hij daarin begeleiding of weet ik veel wat te krijgen.
pi_207820027
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben er ook voorstander van dat docenten dat ding weren wanneer nodig. Bijvoorbeeld door het in de telefoontas te laten stoppen.

Een verbod is daarvoor helemaal niet nodig.
Ik ben het met je eens dat je ook nu al gewoon kunt handhaven op telefoongebruik in de klas. Daar is geen regel voor nodig.

Er is ook geen wet nodig om de les verstoren te verbieden bijvoorbeeld.

Maar typisch Nederlands om voor iets wat men amper wenst te handhaven dan maar te gaan verbieden. Alsof het dan opeens opgelost is.
pi_207820095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet daar een balans in vinden. Dus geen telefoonkluis bij de buitendeur, maar wel een verbod op het gebruik er van in de les tenzij specifiek geïnstrueerd.

Het is toch niet zo moeilijk om gewoon de regel ‘in kluis of in de tas’ te handhaven? Ik snap best wel dat je dat consequent moet doen, maar daar kun je als school toch afspraken over maken met je lerarenkorps?
Ja. Lijkt me dat dat al de regel is op scholen. Alleen handhaven ze dat dus niet, omdat sommige leraren dat niet kunnen/willen.

Daar liggen heel andere problemen aan ten grondslag die je ook niet op gaat lossen met dit mobieltjesverbod.
pi_207820099
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niet zoveel met volwassen zijn te maken of je goed met je mobiele telefoon om kunt gaan. Er zit wel degelijk een verslavende factor in, en daar zijn ook heel veel volwassenen niet tegen bestand. Die telefoon zal ook bij veel werknemers de concentratie nogal verstoren.
Ja ze moeten de kinderen die er niet mee kunnen omgaan gewoon ontslaan.

_O-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207820145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Lijkt me dat dat al de regel is op scholen. Alleen handhaven ze dat dus niet, omdat sommige leraren dat niet kunnen/willen.

Daar liggen heel andere problemen aan ten grondslag die je ook niet op gaat lossen met dit mobieltjesverbod.
Precies. Alsof leerlingen die zich nu niet conformeren aan de regel "telefoon in de telefoontas" zich dadelijk wel gaan houden aan het verbod op telefoons in de school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207820222
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben er ook voorstander van dat docenten dat ding weren wanneer nodig. Bijvoorbeeld door het in de telefoontas te laten stoppen.

Een verbod is daarvoor helemaal niet nodig.
Die telefoontas blijkt dus te veel afleiding te geven omdat de telefoons 1. in het zicht blijven en 2. door blijven trillen/piepen gedurende de les.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207820291
Een telefoontas. :') Waar hebben we het eigenlijk over joh.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn dat ding 50 minuten even niet te gebruiken? Zijn kinderen echt zulke grote prinsjes en prinsesjes tegenwoordig?

Hoe kan zoiets teveel gevraagd zijn? Op een school nota bene?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207820298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die telefoontas blijkt dus te veel afleiding te geven omdat de telefoons 1. in het zicht blijven en 2. door blijven trillen/piepen gedurende de les.
Dan maken ze een kast om die telefoontas.

Kom op, er zijn vast wel mogelijkheden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 14:35:26 #160
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207820346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die telefoontas blijkt dus te veel afleiding te geven omdat de telefoons 1. in het zicht blijven en 2. door blijven trillen/piepen gedurende de les.
Uit welk onderzoek blijkt dat dan precies?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207820357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Uit welk onderzoek blijkt dat dan precies?
Zie OP.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 februari 2023 @ 14:39:11 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207820386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zie OP.
De mening van Arjan Lubach is geen bron, en in het RTL-artikel staat er niets over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207820418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De mening van Arjan Lubach is geen bron, en in het RTL-artikel staat er niets over.
Lubach baseert zich veelvuldig op bronnen uit de media, dus het zal vast ergens vandaan komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207820754
Misschien moeten middelbare scholen dan ook eens heel snel stoppen met Magister, de app waarin ze alles naar de leerlingen communiceren (roosterwijzigingen, cijfers, lokalen, berichten, sancties, huiswerk, afwezigheid, mededelingen en studiewijzers).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207820844
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:16 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten middelbare scholen dan ook eens heel snel stoppen met Magister, de app waarin ze alles naar de leerlingen communiceren (roosterwijzigingen, cijfers, lokalen, berichten, sancties, huiswerk, afwezigheid, mededelingen en studiewijzers).
Klopt, want dat moet nu verplicht tijdens de les.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:26:18 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207820883
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:16 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten middelbare scholen dan ook eens heel snel stoppen met Magister, de app waarin ze alles naar de leerlingen communiceren (roosterwijzigingen, cijfers, lokalen, berichten, sancties, huiswerk, afwezigheid, mededelingen en studiewijzers).
Er valt wat mij betreft wel wat te zeggen voor het opheffen van de toegang van ouders tot Magister.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 2 februari 2023 @ 16:35:46 #167
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207821578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Handhaven is toch fucking simpel? Desnoods zet je in elk klaslokaal een telefoonbak neer waar iedereen begin van de les gewoon die telefoon inflikkert inclusief de docent zelf. Ziet de docent nog 1 keer iemand met een telefoon kloten dan is het klaar en ga je maar schrijven.
Maak van iedere klas gewoon een kooi van Faraday. Klaaaar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207821629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er valt wat mij betreft wel wat te zeggen voor het opheffen van de toegang van ouders tot Magister.
Want?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 februari 2023 @ 16:51:41 #169
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207821720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:34 schreef Hathor het volgende:
Gewoon uitzetten is niet goed genoeg?
Nee. Dat leidt alleen tot onnodige discussie met kinderen die 'm even aanzetten, of zeggen "ja nee hij was uit hoor", nadat ze 'm snel uitzetten wanneer de meester ze aanspreekt, etc.
Krekker is de bom!
pi_207829550
https://www.omroepzeeland(...)spelletje-met-elkaar

quote:
Je vrienden appen in de pauze of een spelletje spelen op je telefoon. Op de CSW Bestevaêr in Vlissingen deden scholieren het volop, maar dat is vanaf deze maand niet meer mogelijk. De wifi op school is namelijk afgeschermd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:38:27 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207829596
Want ze hebben nog geen mobiel bereik in Vlissingen, of hoe moet ik dit zien?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:38:56 #172
5428 crew  miss_sly
pi_207829604
De meeste hebben toch een abo met data?

Redelijk naief wel :D
Kunnen ze hotspot zijn voor degenen die geen dataverbruik hebben in hun abo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207829614
Gewoon een gsm-jammer in je school hangen, probleem opgelost.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:42:19 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207829646
Opzouten met je verboden.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:42:30 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207829650
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef miss_sly het volgende:
De meeste hebben toch een abo met data?

Redelijk naief wel :D
Kunnen ze hotspot zijn voor degenen die geen dataverbruik hebben in hun abo.
Kun je in de aula mooi zien bij wie ze thuis geen geld hebben voor een data-abo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:47:55 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207829720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
Want ze hebben nog geen mobiel bereik in Vlissingen, of hoe moet ik dit zien?
De politie rijdt daar ook nog rond op varkens.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:00:26 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207829833
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ja, ik denk dat een hoop werkgevers dit ook wel willen voor hun werknemers. gelijk maar even doortrekken naar de werkvloer.
Veel werkgevers hebben al een verbod op mobiel op de werkvloer.
Maar er zijn er ook zat waar je een telefoon gewoonweg nodig hebt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 10:12:24 #178
5428 crew  miss_sly
pi_207829914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kun je in de aula mooi zien bij wie ze thuis geen geld hebben voor een data-abo.
Of waar ze heul streng zijn en kind alleen op de wifi mag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:19:56 #179
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207829992
Sinds school toch voorbereid op de toekomst gewoon lekker thuis school
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207830323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef corehype het volgende:
Sinds school toch voorbereid op de toekomst gewoon lekker thuis school
Wat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207830343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kun je in de aula mooi zien bij wie ze thuis geen geld hebben voor een data-abo.
Of ouders die gewoon niet betalen zodat hun kind beetje buiten de Wifi om onzin kan kijken op Tiktok en zo.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:07:40 #182
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_207830386
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een telefoontas. :') Waar hebben we het eigenlijk over joh.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn dat ding 50 minuten even niet te gebruiken? Zijn kinderen echt zulke grote prinsjes en prinsesjes tegenwoordig?

Hoe kan zoiets teveel gevraagd zijn? Op een school nota bene?
Die scholieren zijn met een mobiel aan de hand opgegroeid, hebben tegenwoordig een aandachtsspanne van een weggeswipet tiktokfilmpje (nog geen seconde dus) en zijn compleet verslaafd aan het apparaat door de gigantische industrie die erachter zit. En dan denk jij dat ze 50 minuten dat ding niet kunnen gebruiken terwijl ie binnen handbereik in een tas of broekzat zit?

Het is gewoon een verslaving en zo moeten we het ook behandelen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_207830436
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het is gewoon een verslaving en zo moeten we het ook behandelen.
Mee eens en we doen er met z'n allen keihard aan mee.



Deze bekende foto is alweer van 2015.

Jongeren krijgen steeds vaker op jonge leeftijd een smartphone (soms al voor hun 10e levensjaar). Lijkt me echt geen goede ontwikkeling gezien de hoeveelheid shit die er via social media als Snapchat en TikTok wordt verspreid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:15:06 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207830465
Mijn man was van de week naar een open dag van een middelbare school en daar had hij geen bereik :D

Dat werkt ook prima dan :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:31:25 #185
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207831400
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat?
thuiswerken?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207831631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:31 schreef corehype het volgende:

[..]
thuiswerken?
Veels te nadelig voor de ontwikkeling van jeugd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:14:51 #187
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207833348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Veels te nadelig voor de ontwikkeling van jeugd.
Ja want tussen de tokkie kinderen obtwikkel je je zeker wel goed :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207833426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:14 schreef corehype het volgende:

[..]
Ja want tussen de tokkie kinderen obtwikkel je je zeker wel goed :')
Sociaal contact (op welk niveau dan ook) is altijd belangrijker dan 'thuiswerken' ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207833860
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Die scholieren zijn met een mobiel aan de hand opgegroeid, hebben tegenwoordig een aandachtsspanne van een weggeswipet tiktokfilmpje (nog geen seconde dus) en zijn compleet verslaafd aan het apparaat door de gigantische industrie die erachter zit. En dan denk jij dat ze 50 minuten dat ding niet kunnen gebruiken terwijl ie binnen handbereik in een tas of broekzat zit?

Het is gewoon een verslaving en zo moeten we het ook behandelen.
Wat een armoede zeg.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207833899
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:58 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Wat een armoede zeg.
Wel de werkelijkheid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207833951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wel de werkelijkheid.
Maar waarom we het zouden moeten accepteren als een feit ontgaat mij volledig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207833960
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Maar waarom we het zouden moeten accepteren als een feit ontgaat mij volledig.
Jij bent het er niet mee eens dat er een smartphone verslaving heerst in onze maatschappij?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207833963
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Maar waarom we het zouden moeten accepteren als een feit ontgaat mij volledig.
Je zou het moeten behandelen als wat het is: een verslaving.
pi_207833989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens en we doen er met z'n allen keihard aan mee.

[ afbeelding ]

Deze bekende foto is alweer van 2015.

Jongeren krijgen steeds vaker op jonge leeftijd een smartphone (soms al voor hun 10e levensjaar). Lijkt me echt geen goede ontwikkeling gezien de hoeveelheid shit die er via social media als Snapchat en TikTok wordt verspreid.
Het is niet alleen dat, maar ook hoe het mensen weet te veranderen qua gedrag e.d.
pi_207833995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wel de werkelijkheid.
Ooit op een school geweest de laatste 20 jaar?
pi_207834035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jij bent het er niet mee eens dat er een smartphone verslaving heerst in onze maatschappij?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zou het moeten behandelen als wat het is: een verslaving.
Geen idee of het een smartphone verslaving is of meer social media, of zelfs in het algemeen 'the fear of missing out'. Komt uiteindelijk min of meer op hetzelfde neer waarschijnlijk. Ook bij volwassenen zie je regelmatig vergelijkbaar gedrag.

Maar om dan maar te accepteren dat kinderen in de klas zitten te Tiktokken lijkt mij wel erg bizar.

Maar kinderen en volwassenen hoeven natuurlijk niet dezelfde behandeling te krijgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207834090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ooit op een school geweest de laatste 20 jaar?
Ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207834101
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
[..]
Geen idee of het een smartphone verslaving is of meer social media, of zelfs in het algemeen 'the fear of missing out'. Komt uiteindelijk min of meer op hetzelfde neer waarschijnlijk. Ook bij volwassenen zie je regelmatig vergelijkbaar gedrag.

Maar om dan maar te accepteren dat kinderen in de klas zitten te Tiktokken lijkt mij wel erg bizar.

Maar kinderen en volwassenen hoeven natuurlijk niet dezelfde behandeling te krijgen.
Probleem is ook dat er actief aan mee wordt gedaan door docenten. Daardoor is het meer en meer onderdeel geworden van de manier van lesgeven / lesstof.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207834132
In mijn tijd op de middelbare school was de Nokia 3310 de shit, dat zegt genoeg. Maar ook toen was een telefoon in de klas verboden en namen ze 'm eventueel de rest van de dag in als je betrapt werd.

En nu zouden we het normaal moeten vinden dat kinderen zelfs geen 50 minuten zonder kunnen.

Wat een treurnis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:22:58 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207834148
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
In mijn tijd op de middelbare school was de Nokia 3310 de shit, dat zegt genoeg. Maar ook toen was een telefoon in de klas verboden en namen ze 'm eventueel de rest van de dag in als je betrapt werd.

En nu zouden we het normaal moeten vinden dat kinderen zelfs geen 50 minuten zonder kunnen.

Wat een treurnis.
Er is toch niemand die zegt dat we het normaal moeten vinden? Wel dat het de realiteit is dat het op dit moment zo is - al is dat uiteraard een ongewenste situatie. En dat een wettelijk verbod misschien niet de beste manier is om dit probleem op te lossen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')