abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207804957
Je hoort weleens dat apparaten na een tijdlang op de markt te worden verkocht. Tegen het einde van hun productielijn meer kuren vertonen. Ook al worden deze laatsten als nieuw geproduceerd en nieuw verpakt en verzegeld. En verkocht.

Kan dit komen doordat fabrikanten defecte retouren recyclen door stukjes en beetjes van te herbruiken? of zelfs 'refurbishen' en als nieuw te verpakken en verkopen?

Ik dacht bijvoorbeeld dat refurbished televisies door de fabrikanten als zodanig moeten worden aangemerkt. Als 'B'. Geldt dit voor alle electronische apparaten? Wie weet hier meer over?

[ Bericht 5% gewijzigd door WheatWaffles op 01-02-2023 13:39:43 ]
pi_207805648
quote:
Op woensdag 1 februari 2023 13:34 schreef WheatWaffles het volgende:
Je hoort weleens dat apparaten na een tijdlang op de markt te worden verkocht. Tegen het einde van hun productielijn meer kuren vertonen.

(...)
Nee, ik heb dit nog nooit gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2023 14:30:44 ]
pi_207805796
Ook nog nooit gehoord. Wel dat voor reparatie aangeboden item direct naar de afvalverwerker gaan zonder enige poging tot reparatie. Maar dat staat haaks op de bewering van TS.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:46:38 #4
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_207805824
Ik denk dat voor de meeste producten het vele malen goedkoper is om een gewoon een extra containertje uit China te laten komen dan om een hele serviceafdeling met allemaal dure mensen en dure voorraden in stand te houden om retouren te repareren.
pi_207808581
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:34 schreef WheatWaffles het volgende:
Je hoort weleens dat apparaten na een tijdlang op de markt te worden verkocht. Tegen het einde van hun productielijn meer kuren vertonen. Ook al worden deze laatsten als nieuw geproduceerd en nieuw verpakt en verzegeld. En verkocht.
Nee nog nooit van gehoord.
quote:
Kan dit komen doordat fabrikanten defecte retouren recyclen door stukjes en beetjes van te herbruiken? of zelfs 'refurbishen' en als nieuw te verpakken en verkopen?
Dat lijkt mij niet
quote:
Ik dacht bijvoorbeeld dat refurbished televisies door de fabrikanten als zodanig moeten worden aangemerkt. Als 'B'. Geldt dit voor alle electronische apparaten? Wie weet hier meer over?
Ik ken alleen dat refurbished artikelen worden gebruikt ter vervanging van artikelen die in hun garantieperiode stuk gaan. of het mag weet ik niet, maar ik weet dat dit gebeurd omdat ik eraan mee werkte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207808606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:46 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Ik denk dat voor de meeste producten het vele malen goedkoper is om een gewoon een extra containertje uit China te laten komen dan om een hele serviceafdeling met allemaal dure mensen en dure voorraden in stand te houden om retouren te repareren.
ik weet dit wel zeker. Arbeid is veelst te duur. Vaak worden deze partijen per veiling verkocht aan iemand die hoopt er iets meer mee te verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207815223
Dit komt niet door refurbishing, als verkopen na verloop van tijd teruglopen, zullen er bepaalde specifieke onderdelen van dat apparaat steeds langer op de plank blijven liggen, kortom als je een minder gangbaar product koopt dan is de kans dat het veel oudere onderdelen bevat groter, en ja wellicht dat daarmee problemen ook toenemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')