abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207802632
De laatste tijd veranderd er zoveel omwille van de energie c.q. het klimaat en consorten.
Ik ben eens benieuwd hoe de Fokkers hierover denken.

POLL

Onder het motto TS begint:
Mij interesseert het weinig tot niks. Ik zie zoveel gezinnen en bedrijven de dupe worden omdat we zonodig allemaal die klimaat/energie doelen moeten behandelen. Het land is langzaam aan kapot aan het gaan door de dingen die de overheid ons verplicht, dure boodschappen etc.
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:28:16 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207802645
HET LAND GAAT KAPOT!!~!1!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207802653
Mij interesseert het wel degelijk en realiseer mij dat er maatregelen genomen moeten worden, maar ik maak mij er niet druk om. Het hoeft niet ten koste van alles te gaan.
Ergo: niet gestemd wegens te beperkte opties (wat precies ook mijn reden is waarom ik tegen referenda ben, maar dat terzijde).
pi_207802721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:26 schreef stropdaz het volgende:
De laatste tijd veranderd er zoveel omwille van de energie c.q. het klimaat en consorten.
Ik ben eens benieuwd hoe de Fokkers hierover denken.

[poll=5071]

Onder het motto TS begint:
Mij interesseert het weinig tot niks. Ik zie zoveel gezinnen en bedrijven de dupe worden omdat we zonodig allemaal die klimaat/energie doelen moeten behandelen. Het land is langzaam aan kapot aan het gaan door de dingen die de overheid ons verplicht, dure boodschappen etc.
Lekker polletje wel

En de OP.. Tja. Waar hebben we het nu over? 'Energie c.q. het klimaat en consorten' zijn nogal verschillende dingen en ongelooflijk breed qua beleid. De ene regel zal begrijpelijker zijn dan de ander. Dus laat ik me maar aansluiten bij deze reactie:
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mij interesseert het wel degelijk en realiseer mij dat er maatregelen genomen moeten worden, maar ik maak mij er niet druk om. Het hoeft niet ten koste van alles te gaan.
Ergo: niet gestemd wegens te beperkte opties (wat precies ook mijn reden is waarom ik tegen referenda ben, maar dat terzijde).
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:36:55 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207802727
Wat een debiele vraagstelling zeg. Wat denken jullie?

POLL
Huilen dan.
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:51:23 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207802880
Ik vind het ook belangrijk, probeer ook in mijn privéleven er zoveel mogelijk rekening mee te houden (heb geen auto bijvoorbeeld, reizen binnen Europa zo veel als mogelijk met de trein enzovoorts) maar ik vind het soms wel lastig. Soms denk je dat je goed en milieuvriendelijk bezig bent, en dan blijkt dat je keuzes eigenlijk helemaal niet zo groen zijn (klassiek voorbeeld.... papieren bekertjes versus een mok die je steeds afwast.)
pi_207802918
Omdat het een politiek probleem is volg ik dit nauwlettend en heb al bergen popcorn opgegeten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 10:56:22 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_207802938
Ik kan me ook wel voorstellen dat TS zich hierin interesseert. Fijn dat we nu voor het eerst te horen krijgen wat FOK!-users van het klimaat vinden. Kan me niet heugen dat ik daar ooit iets van heb gelezen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207803401
Vind ik heel belangrijk en ik realiseer me dat er maatregelen genomen moeten worden.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_207803409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:56 schreef Fok-it het volgende:
Fijn dat we nu voor het eerst te horen krijgen wat FOK!-users van het klimaat vinden. Kan me niet heugen dat ik daar ooit iets van heb gelezen.
:')
pi_207803444
Dit land is het zat! Seh Sah!!
pi_207803637
Pure geldklopperij. Hier in Nederland, althans. Zeker zolang er grote vervuilers zoals de VS en China zijn. Oh, en landen als Thailand waar je bij de aanschaf van een rolletje Mentos een plastic tasje meekrijgt. _O-

Het enige wat ik doe is afval scheiden, omdat restafval me anders teveel kost. De rest kan me gestolen worden. Helaas teveel milieuhippies in dit land.
pi_207806481
Maatregelen zijn wel nodig, maar de geest is al lang uit de fles.

Met wat gemierenneuk op de vierkante centimeter gaan we het niet redden : kartonnen rietjes i.p.v. plastic, wat vaker vegetarisch eten, dat soort dingen.

Tegelijkertijd gaat het overheden simpelweg niet meer lukken om mensen weer de bescheiden / primitieve leefstijl te laten leven van 60 jaar geleden : massaconsumptie en massamigratie en massa entertainment is in relatief korte tijd onderdeel geworden van de basis van mensenlevens en menselijk gedrag. Ik zie niet in hoe overheden dat ooit nog kunnen gaan beteugelen.
pi_207806676
Er zijn best veel initiatieven waarvan ik een groot voorstander ben en denk dat ze op de lange termijn ons veel voordeel brengen.

Warmtepompen, zonneparken, windmolens, recyclen maar ook vegetarisch eten is geen probleem er komen steeds meer kwalitatief goede alternatieven.
pi_207807150
Ik vind het belangrijk, ik werk ook in de energietransitieketen. Maar het nageslacht interesseert me geen fuck. Zwart/wit denkend, gaan de fossiele voorraden een keer op en rucksichlos opstoken en de reststoffen lozen, gaat een keer fout. Daar moet een halt aan worden toegeroepen in mijn perceptie.

Dat een switch naar duurzaam ten koste van welvaart/welzijn zou gaan, is iets wat ik niet onderschrijf; ik geloof in het vooruitgangsadagio: verandering is de enige constante. Van zo'n transitie en de economische bedrijvigheid die daarmee gepaard gaat, worden we allemaal beter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207807176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:54 schreef Vigilance het volgende:
Tegelijkertijd gaat het overheden simpelweg niet meer lukken om mensen weer de bescheiden / primitieve leefstijl te laten leven van 60 jaar geleden : massaconsumptie en massamigratie en massa entertainment is in relatief korte tijd onderdeel geworden van de basis van mensenlevens en menselijk gedrag. Ik zie niet in hoe overheden dat ooit nog kunnen gaan beteugelen.
Consumptie hoeft niet van overheidswege beteugeld te worden; het consumeren moet milieu neutraal plaatsvinden. Daarin kan de overheid grenzen aangeven (CO2 reductie) en mogelijkheden bieden (elektrisch rijden fiscaal aantrekkkelijk maken).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207807762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:56 schreef DjVero het volgende:
Pure geldklopperij. Hier in Nederland, althans. Zeker zolang er grote vervuilers zoals de VS en China zijn. Oh, en landen als Thailand waar je bij de aanschaf van een rolletje Mentos een plastic tasje meekrijgt. _O-

Het enige wat ik doe is afval scheiden, omdat restafval me anders teveel kost. De rest kan me gestolen worden. Helaas teveel milieuhippies in dit land.
Heb jij ChatGPT gevraagd een reactie te schrijven waarmee je zo dom en egoďstisch mogelijk lijkt oid?
pi_207808084
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb jij ChatGPT gevraagd een reactie te schrijven waarmee je zo dom en egoďstisch mogelijk lijkt oid?
Ah, een reactie/mening die anders is dan de mijne MOET wel dom zijn. :'(.
pi_207808348
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:16 schreef Anton91 het volgende:
Er zijn best veel initiatieven waarvan ik een groot voorstander ben en denk dat ze op de lange termijn ons veel voordeel brengen.

Warmtepompen, zonneparken, windmolens, recyclen maar ook vegetarisch eten is geen probleem er komen steeds meer kwalitatief goede alternatieven.
ik heb eigenlijk alleen vertrouwen in waterstof gebruik door de industrie en kernfusiereactoren. De rest is gerommel in de marge.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207808745
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:56 schreef DjVero het volgende:
Pure geldklopperij. Hier in Nederland, althans. Zeker zolang er grote vervuilers zoals de VS en China zijn. Oh, en landen als Thailand waar je bij de aanschaf van een rolletje Mentos een plastic tasje meekrijgt. _O-

Ook in Azië zijn ze met het milieu bezig. Zo moet je in Thailand tegenwoordig ook betalen voor een tasje.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 19:13:36 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_207808983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:25 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ah, een reactie/mening die anders is dan de mijne MOET wel dom zijn. :'(.
Klopt. Want met een beetje Googlen kan je je eigen post onderuit halen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207810714
Geef er geen zak om.
Moeder natuur gaat het van zelf oplossen.
Dijken gaan van zelf kapot.
We krijgen gewoon weer een Noach die een groot schip maakt tegen de overstromingen.
pi_207812142
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb eigenlijk alleen vertrouwen in waterstof gebruik door de industrie en kernfusiereactoren. De rest is gerommel in de marge.
Op het totale verbruik is het misschien wel gerommel in de marge, maar woning eigenaren kunnen wel veel beter zelfvoorzienend worden, energieneutraal of een deel van het verbruik compenseren.

In principe zijn led lampen ook gerommel in de marge, maar daar heb je de investering er ook redelijk snel uit vergeleken gloeilampen.
pi_207815716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Consumptie hoeft niet van overheidswege beteugeld te worden; het consumeren moet milieu neutraal plaatsvinden. Daarin kan de overheid grenzen aangeven (CO2 reductie) en mogelijkheden bieden (elektrisch rijden fiscaal aantrekkkelijk maken).
Dat klinkt leuk in theorie; milieu neutraal consumeren, maar ik geloof daar niet zo in. Natuurlijk kun je wel wat milieuneutraler gaan produceren / consumeren, maar in de essentie blijft produceren en consumeren altijd (veel) uitstoot veroorzaken. Dat is gewoon inherent aan consumeren en produceren.
pi_207815804
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Op het totale verbruik is het misschien wel gerommel in de marge, maar woning eigenaren kunnen wel veel beter zelfvoorzienend worden, energieneutraal of een deel van het verbruik compenseren.

In principe zijn led lampen ook gerommel in de marge, maar daar heb je de investering er ook redelijk snel uit vergeleken gloeilampen.
Ik dacht dat dit ging over het klimaar ipv induviduele persoonlijke besparingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207815857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit ging over het klimaar ipv induviduele persoonlijke besparingen.
Zie titel, gaat ook om energie maatregelen. Dat gloeilampen bijvoorbeeld niet meer verkocht worden is een maatregel van de overheid/brussel geweest. Zelfde geld voor de (hybride) warmtepompen die we op den duur zullen hebben.
pi_207816370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zie titel, gaat ook om energie maatregelen. Dat gloeilampen bijvoorbeeld niet meer verkocht worden is een maatregel van de overheid/brussel geweest. Zelfde geld voor de (hybride) warmtepompen die we op den duur zullen hebben.
Op individueel geldelijk gewin is erveel te behalen. Voor het klimaat hebben de groteindustriele wijziging veel potentieel zoals waterstof en later kernfusie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207821116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:26 schreef stropdaz het volgende:

Onder het motto TS begint:
Mij interesseert het weinig tot niks. Ik zie zoveel gezinnen en bedrijven de dupe worden omdat we zonodig allemaal die klimaat/energie doelen moeten behandelen. Het land is langzaam aan kapot aan het gaan door de dingen die de overheid ons verplicht, dure boodschappen etc.
TS heeft er 0,0 verstand van blijkt wel weer.
Je kijkt alleen een Powned of een Baudet zeker? Waar tokkies aan het woord gelaten worden die nergens inzicht in hebben.

De overheid heeft ons helemaal niets verplicht, laten we daar mee beginnen.
Dat sommige mensen zo dom zijn en uit het niets omdat prijzen stijgen ineens vele duizenden euro's in van alles en nog wat gaan stommen is hun eigen schuld.
Doen voor het denken, ipv denken voor je gaat doen.

Woning goed isoleren is ontzettend belangrijk en een goede investering. Dus mensen zijn daar echt niet de dupe van.
pi_207821133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:48 schreef Anton91 het volgende:
Zelfde geld voor de (hybride) warmtepompen die we op den duur zullen hebben.
Als we al op (hybride) warmtepompen over gaan he....
Daar zit geen verplichting op, is ook niets over bekend over een verplichting.
En is nog maar de vraag of dat de enige manier is die ooit zal komen in een land zoals NL.
pi_207821156
Ik geef er absoluut om. Is ook mijn werk om er mee bezig te zijn xD.

Wij hebben als bewoners van deze aarde gewoon de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de aarde nog wat langer in orde blijft. En daar zijn gewoon stappen voor nodig, ook al willen figuren als Baudet ontkennen dat dat zo is.

En daarnaast ook financieel. Ik geef voor mijn werk mensen ook financieel inzicht in hoeveel er nog te bezuinigen valt op isoleren en voor veel zaken is dat echt een financieel interessante optie.
  donderdag 2 februari 2023 @ 17:21:03 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207821957
Meer het eerste dan het tweede, maar eigenlijk iets ertussenin - Ik zie het belang ervan, maar het is niet reëel om te verwachten dat iedereen fanatiek maatregelen gaat nemen.

Dit vanwege de kosten die eraan kunnen kleven, en de problemen die veel mensen tegenwoordig al hebben op dat vlak.

Maar bescheiden bijdrages kan je ook dan leveren. Afval scheiden kost niet zo veel.
pi_207825482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als we al op (hybride) warmtepompen over gaan he....
Daar zit geen verplichting op, is ook niets over bekend over een verplichting.
En is nog maar de vraag of dat de enige manier is die ooit zal komen in een land zoals NL.
https://www.kemkens.nl/ke(...)v-ketel-vervanging/#

Volgens mij dus wel
pi_207825555
quote:
Tussen de regels doorlezen :)
Een woning moet geschikt zijn voor een (hybride-)warmtepomp.
Moet aan voorwaarden voldoen om daar dus onder te vallen.

De kranten gingen toen helemaal los met een suggestieve kop en dat doet die website die je aanhaalt ook.
Terwijl het geen harde verplichting is.
pi_207826489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 21:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Tussen de regels doorlezen :)
Een woning moet geschikt zijn voor een (hybride-)warmtepomp.
Moet aan voorwaarden voldoen om daar dus onder te vallen.

De kranten gingen toen helemaal los met een suggestieve kop en dat doet die website die je aanhaalt ook.
Terwijl het geen harde verplichting is.
Warmtepomp zelf geen harde verplichting, maar uiteindelijk zullen wel alle woningen van het gas gaan en dat is wat mij betreft een prima zaak.
pi_207826507
Wat een kut poll
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')