abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:52:52 #76
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207819873
'Maar gewoon hbo'; je bent gewoon hoogopgeleid als je dat gedaan hebt.

Zelfs al zijn veel pabo-mensen sterker op het sociale vlak dan op het intellectuele.
X/T
pi_207829206
En alle mensen in het onderwijs zijn triggerd.

Ze janken al jaren over werkdruk, maar nu er een oplossing komt is het een vak en moet je eerst je papiertje halen in plaats van meedenken aan oplossingen.

Ik zie nu in het nieuws dat iemand zeggen: "elk kind recht heeft op goed onderwijs", dat staat er nú al slecht voor met alle mensen van de PABO.

Ik denk dat deze beweging van "niet bevoegden" zeker een winst kan betekenen. Als er maar een goede selectie procedure is. De PABO-ers van nu kunnen nu niet eens fatsoenlijk spellen.

Het zal echt niet zo zijn dat er een Donny Roelvink voor de klas staat.
pi_207829232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:58 schreef Gia het volgende:
Nu willen ze het lerarentekort aanvullen met mensen uit het bedrijfsleven en wordt er weer gedemonstreerd dat dit echt niet kan! Ja, wat wil je dan? Grotere klassen met de (te weinig) leerkrachten die er nu zijn, of kleinere klassen met een aanvulling van ongeschoolde 'onderwijzers'/'leraren'. Want het vak aantrekkelijker maken met een wat hogere beloning gaat echt niet werken, vrees ik.
Mensen uit het bedrijfsleven wil je voor de klas. De huidige leraren zijn vastgeroest in lespakketten die ze opgelegd zijn. Die weten niet in welke wereld het gross van de leerlingen terechtkomen. Die hebben nog nooit een functie in het bedrijfsleven gehad (daarnaast ambtenaar, dus sowieso incapabel in die wereld).
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:15:35 #79
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207829282
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 00:38 schreef Magister_Artium het volgende:
Goede infrastructuur en reiskostenregeling zou het probleem moeten kunnen helpen oplossen. Elke dag uren reizen door file en vertraging is slopend, zeker als er ook nog ouderavonden bij komen.
Als je daarentegen binnen 30 minuten op elke school in Amsterdam kan zijn vanuit een plaats 30 km verderop, met ov volledig vergoed of een parkeervergunning van de zaak, moet dat nog te overzien zijn.
Speciale rijbanen voor onderwijzers?
Zender in de auto zodat stoplchten op groen springen?
Tot nooit .......
pi_207835627
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Speciale rijbanen voor onderwijzers?
Zender in de auto zodat stoplchten op groen springen?
En daarna speciale rijbanen en auto’s van de zaak voor de zorg… leraren zetten nu al een L op het dak van hun auto.

Nee, gewoon voldoende trein- en busverbindingen, knelpunten rond de stad nog verder aanpakken en zorgen dat de school ook van buiten de stad bereikbaar blijft.
pi_207835810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:52 schreef Eightyone het volgende:
'Maar gewoon hbo'; je bent gewoon hoogopgeleid als je dat gedaan hebt.

Voor wat het waard is natuurlijk.
't Echte en 't ware!
pi_207837107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:11 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Mensen uit het bedrijfsleven wil je voor de klas. De huidige leraren zijn vastgeroest in lespakketten die ze opgelegd zijn. Die weten niet in welke wereld het gross van de leerlingen terechtkomen. Die hebben nog nooit een functie in het bedrijfsleven gehad (daarnaast ambtenaar, dus sowieso incapabel in die wereld).
Het zijn maar wereldvreemden, die docenten. Nee, dan het bedrijfsleven. Dààr gebeurt het :Y
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:00:25 #83
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207837160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 06:48 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet in Amsterdam woon
We missen je niet dus blijf weg
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:01:56 #84
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207837194
Mooi, kunnen we het schoolsysteem es veranderen.

Hoeveel mensen spreken nu vloeiend Frans en Duits?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207838759
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:00 schreef corehype het volgende:

[..]
We missen je niet dus blijf weg
Blijf jij weg buiten de grachtengordel

De rest van Nederland mist jou niet
pi_207839226
Het lerarentekort was al ernstig. Iemand stond al voor de klas zodra diegene de intentie uitsprak om PABO te gaan studeren.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')