In sommige wijken juist dominant, zoals eerder aangegeven: welgestelde, keurig opgevoede kindertjes met een dito 'r', met een grote kans om uiteindelijk minimaal havo te doen (vaak hoger dan dat). Niet zelden gezegend met zeer mondige, pusherige ouders.quote:Op woensdag 1 februari 2023 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dorpsschooltjes zitten tenminste nog fatsoenlijke kinderen. In de grote steden krijg je alleen maar gajes voor je neus.
quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben software developer, zonder software kunnen deze beroepen niks, kortom eerst gratis huizen voor alle software developers.
quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ben elektricien, zonder stroom kun jij niets developen dus eerst gratis huizen voor electriens
Ik doe ze alle drie. Zonder goede coördinatie worden de verkeerde prioriteiten gesteldquote:Op woensdag 1 februari 2023 09:48 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik ben network engineer, zonder communicatie kunnen jullie beide niks, dus gratis huis voor ons vak.
Zonder stratenmaker komen jullie de deur nog niet eens uit.quote:Op woensdag 1 februari 2023 11:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik doe ze alle drie. Zonder goede coördinatie worden de verkeerde prioriteiten gesteld
Mooie stad toch zeker.quote:Op woensdag 1 februari 2023 06:48 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet in Amsterdam woon
Amsterdam heeft wellicht beroemde musea en is een toeristencircus. Ook hebben ze imho de beste regionale omroep van Nederland met AT5. Maar als stad staat het bepaald niet in mijn top lijst. Het lijkt me al helemaal geen voorrecht om daar momenteel te mogen wonen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie stad toch zeker.
Zou ik er willen wonen? Nee.
quote:Op woensdag 1 februari 2023 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat zijn dat precies en waarom zou je die niet in een dorp kunnen aantreffen?
Het centrum is mooi maar ook nogal onpraktisch van opzet (in de Gouden Eeuw hadden ze natuurlijk geen idee van waar mensen een aantal eeuwen later behoefte aan zouden hebben), en yuppen zijn er vrij dominant --> Google op 'havermelkelite'. Moet je van houden.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Amsterdam heeft wellicht beroemde musea en is een toeristencircus. Ook hebben ze imho de beste regionale omroep van Nederland met AT5. Maar als stad staat het bepaald niet in mijn top lijst. Het lijkt me al helemaal geen voorrecht om daar momenteel te mogen wonen.
Wij hadden vroeger leraren, geen parttime prinsjes. En die leraren waren er altijd, dag in dag uit, 5 dagen per week voor de klas, en respect dat ze hadden. Dat was tevens ook nog een tijd dat er geen computers waren, althans niet op school, dus huiswerk nakijken, proefwerken nakijken etc. allemaal met de hand. Nu hebben ze zoveel digitale hulpmiddelen, complete lespakketten worden centraal aangeleverd en zijn zo te downloaden, ze hebben internet beschikbaar, examens en toetsen worden op de computer gemaakt, dus volgens mij zijn de werkomstandigheden stukken verbeterd? Het probleem zit in die parttime prinsesjes, en ik ken een legertje Pabo studenten die lerares zijn geworden, en gewoon 100% parttimers een paar daagjes in de week werken, maar eisen dat ze hebben...quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:06 schreef Fer het volgende:
Het is meer dan dat, mensen raken uitgeblust door de werkomstandigheden. Schoolbesturen moeten zorgen dat het weer aantrekkelijk wordt om voor de klas te staan en niet schuilen achter excuses van het hoort erbij, het is de gemeente of de inspectie.
Op best wel wat uitzonderingen na.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger leraren, geen parttime prinsjes. En die leraren waren er altijd, dag in dag uit, 5 dagen per week voor de klas, en respect dat ze hadden.
In jouw tijd werd er nog niet eens 1x per jaar een commodore64 naar binnengerold?quote:Dat was tevens ook nog een tijd dat er geen computers waren, althans niet op school, dus huiswerk nakijken, proefwerken nakijken etc. allemaal met de hand. Nu hebben ze zoveel digitale hulpmiddelen, complete lespakketten worden centraal aangeleverd en zijn zo te downloaden, ze hebben internet beschikbaar, examens en toetsen worden op de computer gemaakt, dus volgens mij zijn de werkomstandigheden stukken verbeterd? Het probleem zit in die parttime prinsesjes, en ik ken een legertje Pabo studenten die lerares zijn geworden, en gewoon 100% parttimers een paar daagjes in de week werken, maar eisen dat ze hebben...
40, eerste pc's waren in de brugklas en toen kregen we informatica 1 uurtje per week, wat vooral commander Keen spelen was. Heb mijn typecursus nog op een typemachine gedaan. Maar eh zeg ik dan iets geks? Hele jeugd basisschool en ook middelbare hadden we altijd vaste leraren elke dag, alleen bij ziekte kreeg je een vervanger? Heb niet het idee dat dit nu nog zo is, mijn neefje (laatste jaar basisschool) heeft zelfs 3 juffen, verdeeld over de week.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Op best wel wat uitzonderingen na.
[..]
In jouw tijd werd er nog niet eens 1x per jaar een commodore64 naar binnengerold?
Hoe oud ben je? 80?
Hier niet heel anders, maar ik ben dan ook nauwelijks ouder.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
40, eerste pc's waren in de brugklas en toen kregen we informatica 1 uurtje per week, wat vooral commander Keen spelen was. Heb mijn typecursus nog op een typemachine gedaan. Maar eh zeg ik dan iets geks? Hele jeugd basisschool en ook middelbare hadden we altijd vaste leraren elke dag, alleen bij ziekte kreeg je een vervanger?
Dit is de republiek Amsterdam, daar mogen ze dingen die anderen niet mogen.quote:
Maar zo te zien ook geen garantie voor een goede beheersing van de Nederlandse taalquote:Op woensdag 1 februari 2023 15:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat was tevens ook nog een tijd dat er geen computers waren,
OWG Toporamaquote:Op woensdag 1 februari 2023 18:48 schreef Eightyone het volgende:
De basisschool had maar een paar computers, waar vooral dat ene topografie-spelletje met dat vliegtuigje mee gespeeld werd.
MS-DOS?quote:Wat er precies op het scherm stond weet ik niet meer, maar het leek qua uiterlijk nog het meest op Teletekst.
Tjah, beetje afgeven over hoe het nu gaat, om dan vervolgens maar de overtreffende trap van totale nihilisme door te voeren.quote:Op woensdag 1 februari 2023 19:06 schreef Gia het volgende:
Gewoon school afschaffen. Alles thuisonderwijs. Ouders regelen maar opvang of werken zelf thuis. Kinderen die op deze manier niet kunnen leren, pech, dan falen ze maar in 't leven.
Er is alleen maar gezeik om mobieltjes, te weinig leraren, maar onbevoegde leraren willen ze ook niet, maar wel kleinere klassen.
De leraar die graag kennis over wil brengen staat voor een groep kinderen die de hele dag worden afgeleid door hun mobieltje. Ook als ze er niet op mogen kijken, ze trillen toch. Dan maar naar de wc, om even te kijken. Aandacht bij de les is er niet meer. Verbieden willen ze ook niet, want kinderen hebben hun mobieltje gewoon echt nodig, hoor.
Dus, dan zeg ik, doe maar alles lekker thuis, online. Daar gaat het, als het zo doorgaat, toch naartoe.
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op woensdag 1 februari 2023 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat zijn dat precies en waarom zou je die niet in een dorp kunnen aantreffen?
Uiteraard chargeer ik, maar feit is dat er geprotesteerd wordt vanwege te weinig leerkrachten, want dat zou liggen aan 't loon. Volgens mij is het tegenwoordig, op veel plekken, niet leuk meer om nog voor de klas te staan. Loon kan dan niet hoog genoeg zijn om het vak leerkracht nog aantrekkelijk te maken. Leerkracht is maar gewoon HBO, hoewel ik dat voor de basisschool ook best wel een hoge waardering vind.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, beetje afgeven over hoe het nu gaat, om dan vervolgens maar de overtreffende trap van totale nihilisme door te voeren.
Maar we zijn het snel eens, en kan me slecht indenken dat ze in Den Haag daar anders over denken - dat het vak aantrekkelijker moet worden. Dat zal voor mensen de reden zijn om het vak te overwegen...quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard chargeer ik, maar feit is dat er geprotesteerd wordt vanwege te weinig leerkrachten, want dat zou liggen aan 't loon. Volgens mij is het tegenwoordig, op veel plekken, niet leuk meer om nog voor de klas te staan. Loon kan dan niet hoog genoeg zijn om het vak leerkracht nog aantrekkelijk te maken. Leerkracht is maar gewoon HBO, hoewel ik dat voor de basisschool ook best wel een hoge waardering vind.
Nu willen ze het lerarentekort aanvullen met mensen uit het bedrijfsleven en wordt er weer gedemonstreerd dat dit echt niet kan! Ja, wat wil je dan? Grotere klassen met de (te weinig) leerkrachten die er nu zijn, of kleinere klassen met een aanvulling van ongeschoolde 'onderwijzers'/'leraren'. Want het vak aantrekkelijker maken met een wat hogere beloning gaat echt niet werken, vrees ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |