abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:28:52 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207799867
https://www.nu.nl/dieren/(...)i-arts-verwondt.html

Taiwanees krijgt celstraf en 90.000 euro boete omdat zijn papegaai arts verwondt

Een Taiwanese man is door een rechtbank verantwoordelijk gehouden voor de verwondingen van een arts die schrok van zijn papegaai. De man kreeg een celstraf van twee maanden en een boete van omgerekend 90.000 euro opgelegd, melden de BBC en het Taiwanese Central News dinsdag.
De man had zijn huisdier eind 2020 meegenomen naar buiten. Tijdens een rondje vliegen landde het dier op de rug van de arts, die in de buurt aan het joggen was.

De dokter schrok zo van de grote vogel, die 40 centimeter lang is en een vleugelspanwijdte van 60 centimeter heeft, dat hij op de grond viel. Daarbij brak hij zijn bekken en raakte zijn heup uit de kom.

De arts klaagde de eigenaar van de papegaai aan, omdat hij na het incident maandenlang niet kon werken. Volgens zijn advocaat moet hij als plastisch chirurg vaak lang staan tijdens operaties, wat door zijn verwondingen niet meer kon.

De Taiwanese rechtbank oordeelde dat de eigenaar nalatig was geweest. Zijn papegaai geldt door zijn afmetingen als 'groot dier'. Daarom had de man meer voorzorgsmaatregelen moeten nemen.

De eigenaar van de papegaai gaat in hoger beroep. Hij vindt vooral de celstraf buiten proportie en voert aan dat zijn dieren niet agressief zijn. Over het lot van de papegaai zelf is niets bekend.
pi_207799972
Ja mooi is dat heb je 100 jaar gestudeerd ben je eindelijk chirurg, komt er zo een k vogel je hele leven vernagelen.
pi_207799980
😱😱😱😱
pi_207800016
🤣🤣🤣🤣🤣 gekke papagaai 😅😅😅😅

🦜🦜🦜🦜🦜
pi_207800083
Papegajes
pi_207800091
😲😲😲 echt heftig, hoop geld ook zeg

🤣🤣🤣🤣🤣papagaaitje leef je nog?👍👍👍
-nee-
pi_207801259
Als ik het zo lees begrijp ik die schadevergoeding wel
pi_207801366
Ben wel benieuwd naar hoe hij terecht gekomen moet zijn om zo in de kreukels te liggen van een val op jog tempo. Of is het een bejaarde of iemand met botten van suiker oid?

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je je kapot schrikt. :D
  woensdag 1 februari 2023 @ 07:38:19 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_207801399
Er mogen nog wel wat meer emojis in dat bericht

quote:
Taiwanees krijgt celstraf en 🎻📯🎺 90.000 euro 💶 boete omdat zijn papegaai arts verwondt

Een Taiwanese man 👨 is door 🚪 een rechtbank verantwoordelijk gehouden voor de 🍴 verwondingen van 🚐 een arts die 🥰🥰😍🤍🖤 schrok van 🚐 zijn papegaai. De 😋 man 👱 kreeg een celstraf van 🚐 twee maanden en 😜 een boete van 🚐 omgerekend 90.000 euro 💶 opgelegd, melden de 🧩 BBC en 📯📯📯🎻🎻🎻 het Taiwanese Central 💖 News 🇳🇿🌚 dinsdag. De 💞 man 👬 had 😒 zijn huisdier eind 2020 ⭐ meegenomen naar buiten. Tijdens een rondje vliegen landde het dier op 😳 de 😋 rug van 🚐 de 🍴 arts, die 😍 in 😛 de 🧩 buurt aan het joggen was.

De 😱😧 dokter schrok zo van 🚐 de 💞 grote vogel, die 🎲 40 🎂🤪😈 centimeter lang is en 🎻📯🎺 een vleugelspanwijdte van 🚐 60 centimeter heeft, dat 😷😷😷 hij op 😳 de 🧩 grond viel. Daarbij brak hij zijn bekken en 🎻📯🎺 raakte zijn heup uit de 😡 kom.

De 😡 arts klaagde de 💞 eigenaar van 🚐 de 😱😧 papegaai aan, omdat hij na 🔥 het incident 🤤🍦😅 maandenlang niet kon werken. Volgens zijn advocaat moet hij als plastisch chirurg vaak lang staan tijdens operaties, wat door 🔑 zijn verwondingen niet meer kon.

De 🍴 Taiwanese rechtbank oordeelde dat 😷😷😷 de 💞 eigenaar nalatig was geweest. Zijn papegaai geldt door 🚪 zijn afmetingen als 'groot dier'. Daarom had 👃 de 😳🥳 man 🤵 meer voorzorgsmaatregelen moeten nemen.

De 😳🥳 eigenaar van 🚐 de 🧩 papegaai gaat in 📷 hoger beroep. Hij vindt vooral de 🍴 celstraf buiten proportie en 🔛 voert aan dat 😷😷😷 zijn dieren niet agressief zijn. Over 🤬 het lot 💯 van 🚐 de 🍴 papegaai zelf is niets bekend.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_207801401
💯🔥🔥💯💯💯

@Scjvb heerlijk topicje voor jou dit, amice
  woensdag 1 februari 2023 @ 07:43:20 #11
481998 K21
Cappuccino
pi_207801416
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:38 schreef mstx het volgende:
Er mogen nog wel wat meer emojis in dat bericht
[..]

Als Scjvb van gen Z was geweest.
pi_207801420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:29 schreef K21 het volgende:
Ben wel benieuwd naar hoe hij terecht gekomen moet zijn om zo in de kreukels te liggen van een val op jog tempo. Of is het een bejaarde of iemand met botten van suiker oid?

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je je kapot schrikt. :D
Dat vraag ik mij ook af.
  Spellchecker woensdag 1 februari 2023 @ 07:46:56 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')